Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 06-06-2014, 20:56   #61   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

of zijn gat
CSM is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2014, 22:05   #62   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Quote:
Originally Posted by Takeshi View Post
Hoe tsjeven met de wind kunnen draaien afhankelijk van welke partij er het beste voorstaat, het is degoutant. Het is niet dat de N-VA een andere partij is geworden sedert hun vorige 'onverzoenbare' ambras. Dat mensen stemmen voor zo een ruggengraatloze partij is voor mij een raadsel.
is als centrumpartij natuurlijk ook makkelijker, denk dat Peeters, ondanks campagne praat ook gewoon liever samenwerkt met gematigde Nva'ers dan bv. met zo een Pascal Smet ofzo.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2014, 22:19   #63   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Want diene Pascal Smet is zo'n extreme zot?
Old 06-06-2014, 22:36   #64   link
Bibastar
soy ninja

Bibastar's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mr. Santa View Post
Ja. Moet zowat de meest incompetente mongool zijn die daar zit.
Old 06-06-2014, 22:53   #65   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Quote:
Dat weet ik niet. Heeft gewoon bv. met die onderwijshervorming veel tamtam gemaakt, stond rijnlecht tov nva.
denk dat cd&v dichter bij de conservatievere nva staat in zo een zaken, dan bij de zelfverklaarde progressieve linkerzijde. Alls MP moest Peeters vooral de kelk in het midden houden, zie die 2 het samen gewoon beter doen. En waarom zouden ze Gwendolyn er moeten bijnemen? en moet regionaal persee aan federaal gelinkt worden?
Old 06-06-2014, 23:10   #66   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bibastar View Post
Ja. Moet zowat de meest incompetente mongool zijn die daar zit.
Begint ge weer? Het ging over gematigdheid en extremisme, niet over competentie.
Wat trouwens niet wegneemt dat Smet een "incompetente mongool" noemen zonder eigenlijke argumenten weer een knap staaltje trollen is.

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
Dat weet ik niet. Heeft gewoon bv. met die onderwijshervorming veel tamtam gemaakt, stond rijnlecht tov nva.
denk dat cd&v dichter bij de conservatievere nva staat in zo een zaken, dan bij de zelfverklaarde progressieve linkerzijde.
Ge kunt zeker argumenteren dat CD&V dichter bij de N-VA staat dan bij sp.a (of ik ermee akkoord ga is een andere zaak), maar om nu daarom de N-VA gematigd te noemen?
Old 06-06-2014, 23:21   #67   link
Bibastar
soy ninja

Bibastar's Avatar

Quote:
Wat trouwens niet wegneemt dat Smet een "incompetente mongool" noemen zonder eigenlijke argumenten weer een knap staaltje trollen is.
Nope. Dat is mijn mening over diene vent gebaseerd op al die achterlijke voorstellen hij doet. Maar delete maar weer wat posts als ge u daar goed bij voelt.
Old 06-06-2014, 23:23   #68   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Quote:
Begint ge weer? Het ging over gematigdheid en extremisme, niet over competentie.

Ge kunt zeker argumenteren dat CD&V dichter bij de N-VA staat dan bij sp.a (of ik ermee akkoord ga is een andere zaak), maar om nu daarom de N-VA gematigd te noemen?
Neen ik bedoelde net de meest gematigde personen binnen NVA. Bourgeois deed denk ik niets dat zijn voorganger Keulen? niet deed. Muyters viel ook niet op door te extreme plannen maar handele dossiers gewoon af dacht ik. Ik bedoelde net dat die ministers in hun beleid geen extreme kantjes lieten blijken die bv. Weyts, Homans, Franken, ... in hun campagne of in interviews soms wel tonen imo. Peumans kwam mij ook altijd nog over als iemand die voor rede vatbaar was.
CD&V is natuurlijk zo een vieze partij op dat vlak. Sossen zijn links, VLD liberaal, en NVA rechts en conservatief. CD&V stelt dan op als sterke centrumpartij, en ACV houdt dan wel links genoeg, maar op niet economische zaken lijken mij die toch eerder conservatief zoals NVA, ipv progressief zoals SPA. Daarnast is het CD&V onder Leterme met steun van Peeters die afkwam met BHV te gaan splitsen, copernicaanse omwenteling, het kartel, ...
Dat ze daarna NVA lieten vallen wegens compleet onwerkbaar, Leterme die premier wou worden en de economische crisis wou aanpakken, is een andere discussie. En dat die breuk sporen zal gelaten hebben is niet te ontkennen, maar toch lijkt het mij logisch dat voor hen SPA er niet meer bij moet als de kiezer dat zo beslist. Zo kunnen zei zelf de pluimen voor sociale zaken op hun ACV huid steken, en gwendolyn, tja, het zal voor die ACV wel al rechts genoeg worden met NVA, waarom zou je die er nog bij nodig hebben.
Old 06-06-2014, 23:54   #69   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bibastar View Post
Nope. Dat is mijn mening over diene vent gebaseerd op al die achterlijke voorstellen hij doet. Maar delete maar weer wat posts als ge u daar goed bij voelt.
De reden dat ik het hier heb opgekuist, is omdat troll posts niet thuis horen in een politieke discussie, is dat nu zo moeilijk te aanvaarden?
Een goede discussie zou trouwens zijn dat je zegt over welke voorstellen je het zoal hebt.

Quote:
Neen ik bedoelde net de meest gematigde personen binnen NVA.
Aha, dat was niet helemaal duidelijk. Dan kan ik u daar wel deels in volgen.
Waarom haalt ge er trouwens altijd Open VLD bij, heeft iemand het daar over? Ik vind persoonlijk alvast niet dat Open VLD per se in de Vlaamse regering moet komen. Ik snap echter wel dat ze het niet plezant vinden en daarom niet snel geneigd zullen zijn om weer op federaal vlak mee te werken. En dat ze die laatste strohalm gebruiken om te proberen toch maar op Vlaams niveau erbij te geraken.
Old 07-06-2014, 00:06   #70   link
Bibastar
soy ninja

Bibastar's Avatar

Quote:
De reden dat ik het hier heb opgekuist, is omdat troll posts niet thuis horen in een politieke discussie, is dat nu zo moeilijk te aanvaarden?
Tis gij die erover begint. Ik dien u gewoon van antwoord.
Old 07-06-2014, 00:13   #71   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
denk dat cd&v dichter bij de conservatievere nva staat in zo een zaken, dan bij de zelfverklaarde progressieve linkerzijde.
Die onderwijshervorming stond wel in het regeringsakkoord, Pascal Smet voerde dat gewoon uit. Het is CD&V en N-VA die hun gat hebben gedraaid toen er ineens wat protest was van de onderwijsvakbonden. Los van dat zal Pascal Smet waarschijnlijk wel een mens zijn waar niemand graag mee samenwerkt.
Old 07-06-2014, 08:37   #72   link
White hawk
Senior Member

White hawk's Avatar

http://www.nieuwsblad.be/article/det...40606_01133264

Laat ons hopen!
White hawk is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2014, 09:00   #73   link
Bibastar
soy ninja

Bibastar's Avatar

Knalboempatat!
Old 07-06-2014, 10:06   #74   link
Wazeiterna?
Welingelichte bron

Wazeiterna?'s Avatar

Joepie!

Eindelijk geluisterd naar de stem van het volk! En in Wallonistan beginnen ze het ook stilaan door te hebben

(↑ Ceci n'est pas une menace ↑)
Wazeiterna? is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2014, 10:16   #75   link
Bibastar
soy ninja

Bibastar's Avatar

Premier Reynders confirmed.
Old 07-06-2014, 10:18   #76   link
Wazeiterna?
Welingelichte bron

Wazeiterna?'s Avatar

Ik gun die mens dat. Al jaren.

Na de dikke Michel zeker één van de eerste Waalse politici die quasi perfect Nederlands kon?

Old 07-06-2014, 10:28   #77   link
Bibastar
soy ninja

Bibastar's Avatar

Louis Michel blijft mijn nummer 1 van Waalse politici maar met Reynders zou ik ook wel kunnen leven.
Old 07-06-2014, 10:38   #78   link
White hawk
Senior Member

White hawk's Avatar

Reynders wordt geen premier.
Dan zou de MR 8 (of 9 hoe ge het bekijkt) ministers hebben.
Das iets te veel van het goede.
7 ministers in 1 partij al genoeg.

(want de 14 ministers moeten gelijk verdeeld worden onder de walen en de vlamingen)
White hawk is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2014, 10:51   #79   link
Wazeiterna?
Welingelichte bron

Wazeiterna?'s Avatar

Als er zolang is geregeerd zonder minderheid aan Vlaamse kant, is dat ook niets om over wakker te liggen, wetende dat de sossen er niet zouden bijzitten

Old 07-06-2014, 11:00   #80   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by White hawk View Post
Ugh, dodged a bullet there.

Praat nog altijd niet goed hoedat de CDH en CD&V hebben gegokt.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules