Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 02-01-2015, 12:39   #61   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Send a message via ICQ to Pleun
Die Scythe Katana 4 bolt trouwens ook op die i5.

Tevens zorgen dat je 760GTX in je case past. Kan problematisch worden gezien die MSI's vrij lang zijn.
Pleun is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2015, 12:49   #62   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Send a message via Skype™ to A-star
Die kaart zou in principe in die kast moeten passen.
Die ondersteunt kaart tot 260mm als je een hardddisk tray niet verwijdert, en tot 400mm als die verwijderd is (en dan hou je nog 3 plaatsen over om schijven te steken).

Die koeler ga ik vervangen.
Die oude onderdelen gaan dienen voor een pc'tje voor de kinderen.
Dan houden ze de mijne niet in gebruik.
A-star is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2015, 14:43   #63   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Geen opmerkingen, prima samenstelling. De Define Mini is tegenwoordig wat minder makkelijk leverbaar, waarschijnlijk omdat een vervanger zou klaargestoomd worden. Officiële bevestiging ontbreekt evenwel.
Old 03-01-2015, 09:58   #64   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Geen opmerkingen, prima samenstelling. De Define Mini is tegenwoordig wat minder makkelijk leverbaar, waarschijnlijk omdat een vervanger zou klaargestoomd worden. Officiële bevestiging ontbreekt evenwel.
Kan ik mijn huidige geheugen blijven verder gebruiken of moet ik dat ook vervangen?
Old 03-01-2015, 10:50   #65   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

Gewoon efkes ertussen:
Windows 8.1 op mijn dra zes jaar oude laptop gezet. Er stond altijd Windows 7 32 bit op maar er zat wel 4gb RAM in, beetje stom want 32 bit kan max 3gb gebruiken. Enfin, nu pas ontdekt dat ik een 64 bit processor heb dus nu nen extra gig aan RAM erbij, olé.
Classic Start direct geďnstalleerd, heb dus totaal geen last van Metro. Shit boot rechtstreeks op het bureaublad. Voelt aan als een iets gestroomlijndere versie van Windows 7 (gradients zijn zo 2008) en is geen resource hog, kan niet klagen.
Old 03-01-2015, 13:18   #66   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by A-star View Post
Kan ik mijn huidige geheugen blijven verder gebruiken of moet ik dat ook vervangen?
Absoluut, 8GB DDR3 1600Mhz is voldoende. 8GB volstaat, DDR4 zal nog een poosje te duur blijven (en zou een duurder MoBo noodzakelijk maken) en hogere timings betekenen zelden een echte meerwaarde.
Old 04-01-2015, 17:40   #67   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Ik ben op zoek naar wat tweedehands hardware. Welke sites frequenteren jullie daarvoor? Ik ben al wat aan het rondkijken op 9lives.be, tones.be hardware forum, kapaza, 2dehands.be, ...
Zijn er nog die interessant zijn om te volgen?
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2015, 09:46   #68   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Ik denk dat je de meest interessante opties hebt opgesomd. Tweedehands hardware vind ik enkel aan te raden indien je de persoon enigszins kent (via een forum, bijvoorbeeld) of indien je wat kan teren op gebruikersfeedback.

Wat zoek je trouwens? Ik heb geregeld wel wat liggen.
Old 05-01-2015, 20:48   #69   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Ik ben de laatste tijd aan het peinzen over een upgrade (om te gamen )

Mijn systeem op de moment:
i5 3350p
8GB DDR3-1333
Radeon HD 6870
Asrock H77M-ITX mobo.

Ik vermoed dat alles nog wel meevalt, buiten misschien de graka.
Dus wat raadt u aan Potenza-Goeroe?
Old 06-01-2015, 10:55   #70   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

De GPU is inderdaad de zwakste schakel, ook al overklast die nog steeds huidige budgetkaarten zoals een R7 250. Vanaf een R9 270 (eventueel X) is een upgrade zinvol. Verwacht evenwel geen wonderen in die prijscategorie (€150 ~ €200), je HD6870 schurkt daar tegenaan. Mocht je het budget hebben en ineens flink willen upgraden: een GTX 970, of zelfs 980, is the way to go in het hogere segment.

De andere onderdelen zijn best oké, eender welke i5 blijft voldoende evenals 8GB geheugen. Wanneer het over gaming gaat, zou ik die zaken voorlopig ongemoeid laten.
Old 06-01-2015, 16:37   #71   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Merken die aan te raden zijn voor een gtx 970? Vooral een stille koeler krijgt pluspunten.
Old 06-01-2015, 18:26   #72   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Quote:
Originally Posted by jakkerd View Post
Merken die aan te raden zijn voor een gtx 970? Vooral een stille koeler krijgt pluspunten.
MSI heeft deftige koelers die ook stil zijn.
Old 06-01-2015, 19:22   #73   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

De GTX 970 is sowieso danig zuinig dat producenten amper hun best moesten doen om er respectabele koelprestaties uit te halen. MSI is inderdaad dik in orde, toch wat betreft hun Gaming-reeks. De Twin Frozr Gaming is al enkele maanden een veilige keuze op zowat elke kaart. Asus heeft, wat betreft de GTX 970, een nog beter model. De STRIX haalt belachelijk goede scores in elke review.
Old 06-01-2015, 23:36   #74   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Mmkay.
En dan nog een laatste vraag.
Is een HD 6870 nog iets waard?
Old 07-01-2015, 09:45   #75   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Natuurlijk, ze presteert ongeveer als een GTX 750, net iets beter dan een R7 260 en net iets minder dan een R7 260X. Mensen die niet geven om recent materiaal kan je er ongetwijfeld mee interesseren. De genoemde kaartjes kosten nieuw doorgaans iets meer dan €100, afhankelijk van het type koeler en de staat van je HD6870 lijkt €50 ~ €70 me makkelijk haalbaar.
Old 07-01-2015, 11:29   #76   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Tis een reference model van ati, nooit overclocked geweest ofzo. On sale it goes.
Old 09-01-2015, 17:35   #77   link
dweezil
Adult Male Mud Shark

dweezil's Avatar

nu ik mijn Logitech T650 standalone touchpad aan de praat heb gekregen in Linux ben ik van plan mijn laptop te vervangen door een desktop.

Gezien ik er zelf geen ineen meer kan steken en ik geen eigen vervoer heb ben ik van plan om er gewoon hier bij de pcboer om de hoek om te gaan. Zo moet ik niet ver gaan moest er iets aan schelen.

Daar hebben ze deze: http://www.pcmediaworld.be/product/intel-ultimate-pc

tl,dr:
Corsair Carbride 230T + Side Window Case
Xilence Performance PSU 730W
INTEL i7-4790 3,6Ghz 8MB
MSI H97 / Z87 GAMING Mainbord
16GB DDR3
HD 1TB Western Digital Blue
SSD 140GB Kingston
nVidia GeForce 970GTX GAMING 4GB DDR5 VGA Graphics

Dat ziet er volgens mij wel ok uit. Zou dat stil genoeg zijn om in de living te staan of is er daarvoor een custom koeler nodig? Voor een grotere ssd zal ik ook zorgen.
Zouden er nog aanpassingen nodig zijn?
dweezil is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2015, 19:03   #78   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Vreselijk ongebalanceerd en duur, helaas.

De kast is eerder basic, voor die prijs mag je iets verwachten dat solide en geluidsdempend is. De PSU is cheap en niet kwalitatief. Een i7 is voor weinig gebruikers echt zinvol, voor gaming en doorsnee gebruik is een i5 altijd voldoende. Is het nu H97 of Z87? De 97-reeks is recenter, een Z-reeks is een trapje hoger i.v.m. H. Wat betreft opslag is een WD Blue minder aan te raden, een WD Green of Red is stukken logischer. Een SSD van 140GB voor die prijs is ronduit belachelijk. Welke GTX970 wordt het exact? Een Asus Strix is top, een MSI is uitstekend, al de rest staat in de schaduw. Zonder een degelijke CPU-koeler, kast, voeding, fans en GPU is dit sowieso te luid om in een rustige living te zetten.

Ik wil gerust iets op maat bouwen, voor die prijs is heel wat meer mogelijk.
Hoe het in Oostende kan raken is een andere, maar niet onoverkomelijke zaak.
Old 09-01-2015, 20:37   #79   link
dweezil
Adult Male Mud Shark

dweezil's Avatar

Dju, ik vreesde er al voor dat de kast en voeding niet goed genoeg gingen zijn. De meerprijs van een i7 ipv een i5 wil ik gerust betalen gezien ik veel compileer.

Ik heb ook al zitten bouwen met de pc-builder van alternate, maar ja, dat ligt in Aartselaar en als er dan iets mis is...
dweezil is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2015, 10:42   #80   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Goh, dat lijkt me allemaal niet onoverkomelijk. Ik bouw geregeld pc's voor mensen, en raad ze net aan om bij problemen naar een lokale winkel te gaan. Ik heb toch geen tijd/goesting voor allerlei reparaties (doorgaans is dat toch maar gepruts en eindeloos zoeken), zo'n winkels doen dat echter graag en het bouwen an sich doe ik dan weer met plezier. Op die manier kan je wel werken met die winkel om de hoek. Iedereen wint!

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules