Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 11-12-2014, 11:53   #21   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
Maar in een onfortuinlijke staat, zoals jij toen je jong was en je zero geld had? Geen kans maat, geen kans.
Met zo'n mentaliteit niet nee zo ga je in België ook niet ver geraken trouwens.
Avalanche is online now   Reply With Quote
Old 11-12-2014, 12:03   #22   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Mensen die geen psychopaten zijn? Wtf, Dodgy.
Ver van mijn bed <> psychopaten .

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2014, 12:17   #23   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Avalanche View Post
Met zo'n mentaliteit niet nee zo ga je in België ook niet ver geraken trouwens.
Ja zeg, als die arme mensen nu maar eens in zichzelf zouden geloven!

The Secret... shhhhht
CSM is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2014, 14:29   #24   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

In de VS hebben ze natuurlijk wél Crystal Meth. Als je dan toch een "loser" bent (omdat je een pubertijd hebt gehad, en je met uw punten niet naar MIT kon, en uw ouders ook geen miljoen dollar hebben liggen om uw studies te betalen), kan je het maar beter ineens tegoei doen. Meth>flipping Burgers.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2014, 14:36   #25   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Quote:
Originally Posted by ran View Post
Meth>flipping Burgers.

Maar maar ran, je ziet toch dat flipping Burgers best fun kan zijn

Quote:
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Old 11-12-2014, 14:41   #26   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Quote:
Ja zeg, als die arme mensen nu maar eens in zichzelf zouden geloven!

The Secret... shhhhht
The Secret is dikke bullshit, leuk dat je het zo in het belachelijke wil trekken. Maar een beetje ambitie is wel de eerste stap naar een beter leven. Niet voor iedereen weggelegd natuurlijk. Vadsig en lui wentelen in je miserie is nu eenmaal de weg van de minste weerstand.

En dat mensen daar nog dieper wegzakken in miserie bij het minste dat misgaat is ook eigenlijk hun eigen schuld hé. Het is niet omdat een ziekteverzekering niet verplicht is, dat het ook een goed idee is om er geen te nemen. De meesten willen echter die kleine kost besparen in de veronderstelling dat het toch enkel anderen overkomt. Wie treft dan schuld. De maatschappij? De kapitalisten? De racisten?
Old 11-12-2014, 15:05   #27   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Ik wil niet in jouw schoenen staan nu Avalanche, ik voorspel een shitstorm van jewelste.

Last edited by jelliuz; 11-12-2014 at 15:10.
jelliuz is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2014, 15:13   #28   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Quote:
The Secret is dikke bullshit, leuk dat je het zo in het belachelijke wil trekken. Maar een beetje ambitie is wel de eerste stap naar een beter leven. Niet voor iedereen weggelegd natuurlijk. Vadsig en lui wentelen in je miserie is nu eenmaal de weg van de minste weerstand.

En dat mensen daar nog dieper wegzakken in miserie bij het minste dat misgaat is ook eigenlijk hun eigen schuld hé. Het is niet omdat een ziekteverzekering niet verplicht is, dat het ook een goed idee is om er geen te nemen. De meesten willen echter die kleine kost besparen in de veronderstelling dat het toch enkel anderen overkomt. Wie treft dan schuld. De maatschappij? De kapitalisten? De racisten?
Wa nen bullshit

Mijn oom heeft zich 25 jaar kapot gewerkt in de bouw, werkte zich op tot werf-leider, heel goed betaald,...
Breekt zijn arm op een job, krijgt na een week te horen dat hij even naar het kantoor moet komen. Mag zijn auto afgeven en moet maandag niet meer komen werken.

Ondanks ziekteverzekering.

Er zijn heus wel meerdere zaken die u in de VS in zware problemen kunnen brengen dan enkel ziek worden.
Mede dankzij het idee dat in vele staten een werknemer 'at will' is, betekenend dat ze bij een ontslag (tenzij het gaat om echt grof misbruik vanwege de baas) bitter weinig kunnen doen.
DM is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2014, 15:18   #29   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Nee, uit de juiste vagina geboren worden is altijd de eerste stap naar een goed leven. Verdere steppen lukken zelden.

Mensen werken zich nu eenmaal zo goed als nooit op van rags naar riches. Dat is een fabeltje dat bepaalde mensen in stand willen houden om zo weinig sociaal vangnet en publiek onderwijs in stand houden te hoeven moeten.

Juist geboren worden daarentegen is zowat het enige dat er voor kan zorgen dat je effectief in een situatie kunt belanden waar je én compleet zonder ambitie kunt zijn, én vadsig, én lui, én geen dag in uw leven werken, én toch nog meer verdienen dan 99% van de rest van de maatschappij!

Gelukkig hebben we hier in Europa nog de chance dat er hier vrij stevig sociale vangnetten bestaan, goedkoop onderwijs, en een grotere herverdeling van de welvaart. Zaken die onze sociale mobiliteit groter maken dan die van de Amerikanen.
Quote:
Dat is waar. Daarom dat je alles in verband met een ziekteverzekering best automatiseert, en voor zo weinig administratieve procedures zorgt (liefst geen). En alle betalingen via het belastingsysteem doet, zodat niemand asociaal kan zijn door ze te ontlopen.

Maar dat terzijde, als dat allemaal niet bestaat, en je kan geen ziekteverzekering kan betalen, dan kan je er ook geen nemen. En als je al ziek wás, dan had je in de V.S. voor Obamacare, sowieso al zware problemen om verzekerd te geraken.

Dan is uit de armoede geraken plots al ietsje verder weg dan een beetje meer ambitie hebben.

En racisten hebben effectief delen van Obamacare geblokkeerd, wat disproportioneel o.a. zwarten treft. En de werking van het ongebreideld kapitalisme en de vrije markt speelt ook een rol, vermits een degelijk functionerende gezondheidszorg gewoonweg niet bestaat zonder voldoende overheidsinmenging. Dus ja, die twee factoren spelen inderdaad mee. Goed opgemerkt.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2014, 15:19   #30   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

dus is in feite zijn job kwijt? Zware problemen ?
niet om het te minimaliseren, maar ja zware problemen ?

Quote:
Old 11-12-2014, 15:23   #31   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Als 59-jarige nog een nieuwe job gaan vinden is inderdaad een zwaar probleem tegenwoordig.
Nu zit hij geregeld een week of 2 honderden kilometers verder voor een job, omdat dat het enige is dat hij nog kon krijgen.

Hij is niet bepaald van plan om zakskes te gaan vullen in Walmart (misschien binnen een jaar of 20 met de rest van de bejaarden )

Dat is heus niet het enige verhaal dat ik kan vertellen over hoe de doorsnee Amerikaan het echt wel moeilijk heeft (of kan hebben).

Last edited by DM; 11-12-2014 at 15:27.
Old 11-12-2014, 15:26   #32   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Wat een verhaal. Waarom zou een bedrijf iemand ontslaan na 25 jaar, als die zijn werk goed doet, gewoon omdat ie efkes zijn arm breekt. Bedrijven nemen misschien onmenselijke beslissingen als het hen uitkomt, maar wat je nu vertelt, da's gewoon niet economisch. Er zal wel wat meer aan de hand (haha) geweest zijn dan dat zeker?

En uw oom heeft op die 25 jaar dat hij volgens jou goed betaald werd niet gespaard dan of wat? Wat een sukkelaar. En een andere Job zoeken ging ook niet?

Het is gemakkelijker om de schuld op het systeem en die stoute bedrijven te zoeken dan zelf ook een beetje verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen leven en je situatie natuurlijk.

Je zult zeker voorbeelden kunnen vinden van mensen die echt pech hebben en er niet aan kunnen doen. En die moeten ook geholpen worden vind ik. Maar dit was toch maar zwak
Old 11-12-2014, 15:28   #33   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Omdat het de VS is ?

Daar bestaat niet hetzelfde zoals hier om werknemers te beschermen hoor Mensen kunnen daar in veel gevallen wel degelijk van de ene op de andere dag ontslagen worden voor (voor ons toch) minieme redenen.

Toen mijn vader zijn knie brak en vertelde dat hij 6 maanden betaald thuis zat en daarna gewoon terug kon komen werken snapten ze dat niet.

edit: Tuurlijk heeft die gespaard, en ook geluk dat zijn vrouw een goedbetaalde job heeft.
Old 11-12-2014, 15:49   #34   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Quote:
Mensen werken zich nu eenmaal zo goed als nooit op van rags naar riches. Dat is een fabeltje dat bepaalde mensen in stand willen houden om zo weinig sociaal vangnet en publiek onderwijs in stand houden te hoeven moeten.

Uhhu. Dat het niet vaak gebeurt, heeft volgens mij meer met de menselijke natuur te maken dan dat er een conspiracy zou zijn om opklimmen onmogelijk te maken. Dat fabeltje dat jij vertelt is natuurlijk een gemakkelijk excuus om het niet te moeten proberen. Zoals ik zei, de status quo is gemakkelijker. Alleen wie het echt wil, een goed idee heeft, hard werkt en dan geen pech heeft (let op: ik zeg niet 'geluk' , maar 'geen pech'), die raakt er wel uit. Toch in een land als de VS. In India of zo geboren worden, ja, dat is erg.

En wat je zegt over uit de juiste vagina geboren worden: dat is juist, dat is gemakkelijker. Maar daar gaat het hier toch helemaal niet om? Het gaat om mensen die dat geluk niet hebben, of die compleet vast zitten of niet. Volgens mij niet. Sommigen hebben effectief pech. Maar de meeste mensen zijn nu eenmaal liever lui dan moe. Dat is gewoon zo. En dat doemdenken 'het lukt toch niet' is het goedpraten daarvan.
Old 11-12-2014, 15:52   #35   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Quote:
Uhhu. Dat het niet vaak gebeurt, heeft volgens mij meer met de menselijke natuur te maken dan dat er een conspiracy zou zijn om opklimmen onmogelijk te maken. Dat fabeltje dat jij vertelt is natuurlijk een gemakkelijk excuus om het niet te moeten proberen. Zoals ik zei, de status quo is gemakkelijker. Alleen wie het echt wil, een goed idee heeft, hard werkt en dan geen pech heeft (let op: ik zeg niet 'geluk' , maar 'geen pech'), die raakt er wel uit. Toch in een land als de VS. In India of zo geboren worden, ja, dat is erg.

En wat je zegt over uit de juiste vagina geboren worden: dat is juist, dat is gemakkelijker. Maar daar gaat het hier toch helemaal niet om? Het gaat om mensen die dat geluk niet hebben, of die compleet vast zitten of niet. Volgens mij niet. Sommigen hebben effectief pech. Maar de meeste mensen zijn nu eenmaal liever lui dan moe. Dat is gewoon zo. En dat doemdenken 'het lukt toch niet' is het goedpraten daarvan.
Als het dan toch een fabeltje is, waarom is het dan bvb als Amerikaanse jongere financiële zelfmoord om hogere studies aan te vatten ?

Als ze iedereen de kans willen geven om te studeren en zich zo op te werken in de samenleving zou je denken dat men het zo makkelijk mogelijk maakt.
Dat betekent niet dat er een grote samenzwering is of wat dan ook, maar het lijkt me wel duidelijk dat het in de VS helemaal niet zo makkelijk is om hogerop te geraken met hard werken alleen.
Old 11-12-2014, 15:53   #36   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Quote:
Originally Posted by DM View Post
Omdat het de VS is ?

Daar bestaat niet hetzelfde zoals hier om werknemers te beschermen hoor Mensen kunnen daar in veel gevallen wel degelijk van de ene op de andere dag ontslagen worden voor (voor ons toch) minieme redenen.

Toen mijn vader zijn knie brak en vertelde dat hij 6 maanden betaald thuis zat en daarna gewoon terug kon komen werken snapten ze dat niet.

edit: Tuurlijk heeft die gespaard, en ook geluk dat zijn vrouw een goedbetaalde job heeft.
Omdat het de VS is? Dus omdat het de VS is en bedrijven daar evil zijn, maken ze liever meer kosten en dus minder winst om een nieuwe op te leiden dan om uw nonkel - desnoods onbetaald - thuis te laten genezen? Het is erg voor uw nonkel, maar zoals ik zei, er zal wel een reden zijn dat men beslist heeft die mens te ontslaan.

Waarom wordt uw nonkel geen zelfstandige ipv 200km te rijden voor een ander jobke?
Old 11-12-2014, 15:56   #37   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Quote:
Originally Posted by DM View Post
Als het dan toch een fabeltje is, waarom is het dan bvb als Amerikaanse jongere financiële zelfmoord om hogere studies aan te vatten ?

Als ze iedereen de kans willen geven om te studeren en zich zo op te werken in de samenleving zou je denken dat men het zo makkelijk mogelijk maakt.
Dat betekent niet dat er een grote samenzwering is of wat dan ook, maar het lijkt me wel duidelijk dat het in de VS helemaal niet zo makkelijk is om hogerop te geraken met hard werken alleen.
De officiële kost van de opleiding ligt hoog en het zijn de rijken die dat betalen. Voor mensen die het verdienen zijn er heel veel beurzen beschikbaar.

Niet iedereen moet toch ook hogere studies aanvatten? Dat zeg ik helemaal niet. Enkel degenen die willen en daarvoor begaafd zijn. En dan zijn er altijd mogelijkheden.

Maar dan nog is een hogere studie niet eens nodig om eruit te geraken...
Old 11-12-2014, 16:06   #38   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Quote:
Omdat het de VS is? Dus omdat het de VS is en bedrijven daar evil zijn, maken ze liever meer kosten en dus minder winst om een nieuwe op te leiden dan om uw nonkel - desnoods onbetaald - thuis te laten genezen? Het is erg voor uw nonkel, maar zoals ik zei, er zal wel een reden zijn dat men beslist heeft die mens te ontslaan.

Waarom wordt uw nonkel geen zelfstandige ipv 200km te rijden voor een ander jobke?
Lees eens wat er staat ipv er uw eigen draai aan te geven.

Het is een simpel feit dat in de VS er bitter weinig bescherming bestaat voor de doorsnee werknemer, dat heeft niks te maken met 'evil corporations' maar dat is gewoon zo.

En wat bedoelt ge met 'mensen die het verdienen' ?

Dus enkel mensen die ofwel enorm intelligent zijn ofwel het kunnen betalen ?

Het onderwijs-systeem is daar zo verkloot dat ge eigenlijk maar 2 echte opties hebt om voor een relatief klein bedrag te studeren zonder uzelf in problemen te brengen later:

1. Een beurs verkrijgen, ofwel door enorm intelligent te zijn ofwel door goed met een football/basketbal/... om te kunnen gaan.
2. Rijke ouders.

Voor de rest is hogere studies aanvatten een probleem dat zich jaren later nog zal laten voelen.

Dat heeft deels te maken met het feit dat men in de VS universiteit deel heeft laten uitmaken van de American Dream, als een weg naar financiële zekerheid.
Het klopt dat niet iedereen geschikt is voor universitaire studies, maar zo wordt het wel getoond aan de jeugd daar.

http://futureofchildren.org/publicat...&articleid=578

Quote:
Finally, rising student debt is a subject of widespread concern. While increases in grant aid have helped offset the increases in cost, more and more students (and sometimes their parents) are financing college by taking out large student loans. In some cases, the levels of debt are simply too high relative to what students can earn after leaving college, particularly early in their careers. As a result, some analysts suggest, many young people are delaying marriage or starting a family, still living with their parents, or putting off buying a home. In the eyes of some critics, these costs outweigh the benefits that a college education provides.
Quote:
Financial aid raises another set of challenges. In fiscal year 2011, 9 million students received Pell Grants at a cost to the federal government of $36.5 billion.11 While acknowledging that these federal grants have been increasingly important as state support of public institutions has declined, policy makers want greater assurance that the investment is worthwhile. One result has been increased efforts at oversight and regulation, especially of the for-profit sector and public institutions that have the lowest graduation rates. Innovative ways of financing institutions that go beyond enrollment to focus on completion (or "quality") are also attracting growing interest, as is the development and adoption of new technology that may help curb costs.
36.5 miljard verdeeld over 9 miljoen studenten komt neer op rond de 4000 dollar per student, dat is enorm weinig als je kijkt naar de doorsnee kost om te studeren:

http://www.ilwindia.com/usa-education-cost.php
Old 11-12-2014, 16:09   #39   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

En ik verdedig de VS niet. Ik haat de VS om verschillende redenen, o.a. hun arrogantie in de wereld politiek en het feit dat ze mij anaal ontmaagd hebben bij aankomst in San Francisco.

Maar in de discussie hier was ik het even beu dat mensen, ook bij ons in Europa, de verantwoordelijkheid voor de shit in hun leven altijd in de schoenen schuiven van een ander. Shit happens. Deal with it!
Old 11-12-2014, 16:50   #40   link
AngeluS
Shizkebab!

AngeluS's Avatar

Quote:
... dat ze mij anaal ontmaagd hebben bij aankomst in San Francisco.
Rofl! Saywut!?

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules