Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 11-12-2014, 18:24   #41   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Met de dame die links-achter mij zit te werken eens over Obama-care gebabbeld. Deftige dame, consultant-analyste van rond de 60, huis in DC vlak bij Capitol, en Democrat.

Paar dingen over healthcare in de VS waar ik toch van achterover sloeg:
1) een verzekering helpt juist geen kloten bij huis-tuin-en keuken doktersbezoek. Levert maar iets op vanaf je 5k medische kosten hebt ofzo.
2) doktersbezoek in de VS? 100$ of meer neertellen. Terugbetaling als je verzekerd bent? Weinig of niets.
3) Mensen met een matig inkomen hebben dus gewoon ook geen incentive om zich te verzekeren
4) Mensen gaan bijna nooit naar een dokter
5) als er iets mis is, gaan mensen naar de ER, omdat ze hen daar wel moeten helpen.
6) Ook geen doktersbriefjes nodig als je ziek bent, afhankelijk van de werknemer heb je een fixed aantal ziektedagen die je vrij kan opnemen. "Ja ik voel me niet goed vandaag" is genoeg. Nog een reden waarom bijna niemand ooit bij een dokter passeert.
7) jeuj allemaal naar de ER om daar wat te zitten wachten tussen gevallen die écht dringend zijn.

Ook best wel lollig om te horen dat het tegenwoordig opvalt hoeveel crazies er rondlopen, en dat ze wel degelijk mensen kent die volk als Rush Limbaugh serieus nemen. "Oh, you're not against Obama? Why, do you hate America?"
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2014, 18:28   #42   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Quote:
Originally Posted by AngeluS View Post
Rofl! Saywut!?
DM is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2014, 18:35   #43   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Quote:
Originally Posted by Avalanche View Post
The Secret is dikke bullshit, leuk dat je het zo in het belachelijke wil trekken. Maar een beetje ambitie is wel de eerste stap naar een beter leven. Niet voor iedereen weggelegd natuurlijk. Vadsig en lui wentelen in je miserie is nu eenmaal de weg van de minste weerstand.

En dat mensen daar nog dieper wegzakken in miserie bij het minste dat misgaat is ook eigenlijk hun eigen schuld hé. Het is niet omdat een ziekteverzekering niet verplicht is, dat het ook een goed idee is om er geen te nemen. De meesten willen echter die kleine kost besparen in de veronderstelling dat het toch enkel anderen overkomt. Wie treft dan schuld. De maatschappij? De kapitalisten? De racisten?
Dit is dus dikke BS.

Dat stuk over de ziekteverzekering toch.

Over die eerste paragraaf I don't even what.

Nuja, het zou goed zijn als iedereen vol ambitie zou zitten en superslim zou zijn. De wereld zou er geweldig uitzien en we zouden nu al onbeperkte grondstoffen hebben om al die ambities waar te maken!

Zolang we nog maar amper op een asteroide kunnen landen, is de koek beperkt, en zijn het de mensen met ambitie die teveel afpakken en anderen in miserie duwen. Ja jij, Avalanche.

Als we asteroides zouden kunnen minen, en ineens ook een paar planeten extra koloniseren, zijn er ruimte en grondstoffen genoeg om iedereen ambitieus te laten zijn. Maar wees nu maar blij dat niet iedereen superambitieus is.

"in hun miserie wentelen makkelijk" wtf maat. Het zijn types als jij die mensen in miserie duwen, en eigenlijk ook indirect willen houden. Meer voor jou, minder voor hen is het motto. Goed voor jou. Maar heb dan tenminste de ballen en het verstand om het te zien voor wat het is.

En dat is dat je die "luie vadsigaards" hun laatste euro zou afpakken om uw eigen ambitie waar te maken.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
Old 11-12-2014, 18:37   #44   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Uhhu. Dat het niet vaak gebeurt, heeft volgens mij meer met de menselijke natuur te maken dan dat er een conspiracy zou zijn om opklimmen onmogelijk te maken. Dat fabeltje dat jij vertelt is natuurlijk een gemakkelijk excuus om het niet te moeten proberen. Zoals ik zei, de status quo is gemakkelijker. Alleen wie het echt wil, een goed idee heeft, hard werkt en dan geen pech heeft (let op: ik zeg niet 'geluk' , maar 'geen pech'), die raakt er wel uit. Toch in een land als de VS. In India of zo geboren worden, ja, dat is erg.

En wat je zegt over uit de juiste vagina geboren worden: dat is juist, dat is gemakkelijker. Maar daar gaat het hier toch helemaal niet om? Het gaat om mensen die dat geluk niet hebben, of die compleet vast zitten of niet. Volgens mij niet. Sommigen hebben effectief pech. Maar de meeste mensen zijn nu eenmaal liever lui dan moe. Dat is gewoon zo. En dat doemdenken 'het lukt toch niet' is het goedpraten daarvan.
Kiezen is verliezen, Avalanche. Ofwel ga je voor "volgens mij", ofwel voor "dat is gewoon zo".
Old 11-12-2014, 18:48   #45   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Kiezen is verliezen, Avalanche. Ofwel ga je voor "volgens mij", ofwel voor "dat is gewoon zo".
Lol. Zijn toch twee zinnen? Het eerste is volgens mij. Het tweede is gewoon zo.

En @ran die zegt dat de koek te klein is om over iedereen te verdelen. Ja, dat is zo. Dat zeg ik ook. Maar de discussie gaat erover: kan je, als je een klein stukje gekregen hebt, een groter stuk te pakken krijgen, of moet je de rest van je leven tevreden leren zijn met je kleine stukje? Ik zeg dus dat je met ambitie en hard werk je situatie kan verbeteren. Niet iedereen wil dat en dat is uiteraard goed. Sommigen willen wel, maar doen er te weinig voor.

Plots wordt het in de argumentatie van ran dan precies alsof Ik persoonlijk iets van iemand anders af pak om zelf vooruit te komen zo werkt het dus niet... Luie en vadsige mensen geven hun euro's graag uit aan vanalles en nog wat. Ik sta gewoon op de juiste plek om ze op te vangen.

Last edited by Avalanche; 11-12-2014 at 18:54.
Avalanche is online now   Reply With Quote
Old 11-12-2014, 19:02   #46   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Quote:
Lol. Zijn toch twee zinnen? Het eerste is volgens mij. Het tweede is gewoon zo.
De eerste zin uit je post gaat toch over het onomstotelijk bewezen feit dat mensen liever lui zijn dan moe?
Old 11-12-2014, 19:06   #47   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Quote:
Originally Posted by AngeluS View Post
Rofl! Saywut!?
Er zat een injectienaald in mijn toilettas (toilettas zonder nakijken meegegrist bij mijn ouders thuis) die ze bij een security check gevonden hebben. Aangezien ik die naald nog nooit gezien had, kon ik dus ook geen verklaring geven waarom die er was. "it's not mine!" zei ik. "Sir, we found it in your luggage so at this point it's yours." was hun terechte reactie. De naald bleek er nog in te zitten van een reis naar Cuba waar mijn ouders uit veiligheidsoverweging zelf naalden bijhadden , voor moest er een noodgeval zijn. Ze vertrouwden geen naalden van het ziekenhuis. Ze hebben de naalden niet nodig gehad, maar waren wel uit het plastieken geraakt. Dat is kennis achteraf. Op dat moment wist ik van niks, maar de douane dacht natuurlijk aan drugs. En waar zoeken ze naar drugs? Juist ja.

Kamertje apart. Handen tegen de muur. Broek omlaag. Niet omkijken!! En ontspannen...

Die naald was mijn eigen schuld natuurlijk, ik had die toilettas maar moeten nakijken. Het is vooral de boertigheid van bij de eerste ondervraging waar ik me nogal aan stoor. Dat was echt niet nodig.
Old 11-12-2014, 19:09   #48   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Quote:
De eerste zin uit je post gaat toch over het onomstotelijk bewezen feit dat mensen liever lui zijn dan moe?
Die eerste zin is een vergelijking met iets totaal anders, niet exact hetzelfde als wat ik daarna als feit poneer.

Zo dus:
Volgens mij is RESULTAAT te wijten aan FEIT ipv THEORIE.

En later herhaal ik enkel FEIT nog eens.

Dit is slecht begrijpend lezen Jonah, en nog eens mierenneuken ook

Last edited by Avalanche; 11-12-2014 at 20:43.
Old 11-12-2014, 19:21   #49   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Quote:
En @ran die zegt dat de koek te klein is om over iedereen te verdelen. Ja, dat is zo. Dat zeg ik ook. Maar de discussie gaat erover: kan je, als je een klein stukje gekregen hebt, een groter stuk te pakken krijgen, of moet je de rest van je leven tevreden leren zijn met je kleine stukje? Ik zeg dus dat je met ambitie en hard werk je situatie kan verbeteren. Niet iedereen wil dat en dat is uiteraard goed. Sommigen willen wel, maar doen er te weinig voor.

Plots wordt het in de argumentatie van ran dan precies alsof Ik persoonlijk iets van iemand anders af pak om zelf vooruit te komen zo werkt het dus niet... Luie en vadsige mensen geven hun euro's graag uit aan vanalles en nog wat. Ik sta gewoon op de juiste plek om ze op te vangen.
Dat hangt maar van je perspectief af - je betaalt zo weinig mogelijk belastingen, bijvoorbeeld.

Ik stel het natuurlijk allemaal veel te cru. Misschien had een OCMW-steuntrekker ook al het idee om bestedatingsites.be op te zetten, maar was die al weg Er is altijd wel ergens concurrentie, en niet iedereen is even goed, dus sommigen moeten het met een pak minder stellen - dat heeft met ambitie in se weinig te maken.

Waar je wél een punt hebt, is dat bij de pakken blijven zitten, en alles zomaar op uw situatie steken, niet echt productief is. Dat is voor veel dingen zo - bijvoorbeeld voor hoe Afrika met de kolonisatie omgaat. Dan spreek je over emancipatie. Over mensen versterken om hun plek te kunnen veroveren. En dat is vaak een moeilijk proces.

In plaats "dat doemdenken het lukt toch niet is het goedpraten daarvan" als een culpabiliserend statement te maken, zou je het als een emancipatorisch statement kunnen maken. Compleet andere insteek... Dan verandert uw "het is hun eigen schuld" in "je geraakt er wel".
Old 11-12-2014, 20:15   #50   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Ik heb in Malta een compleet nieuw bedrijf uit de grond gestampt. Ik heb dus niks verhuisd waarop eigenlijk in België belasting betaald had moeten worden. Heb ik geprofiteerd van mijn opleiding in België? Ja, natuurlijk, maar daarvoor hebben mijn ouders belasting betaald denk ik dan. Ik woon liever waar het warm is, sorry

En natuurlijk zit je als arme mens achter op grote bedrijven. Je zal dus, zoals ik zei, harder moeten werken. Of creatief zijn. Om op jouw voorbeeld door te gaan, geld-lenen-zonder-bank.be was wel nog vrij, maar 3 euro voor betaald en ik scoor ook beter dan de grote bedrijven. Het kan dus wel. Pas later had ik het geld om een premium domeinnaam als goedkopelening.be te kopen en zo mijn positie te verstevigen.

Er is altijd wel iemand groter, sterker, rijker. Enkel degenen die zich daardoor niet laten ontmoedigen maar er toch voor gaan, maken het.

Afrika is weer een andere zaak. Die put is nog net iets dieper om er in 1 mensenleven uit te geraken.
Old 11-12-2014, 23:32   #51   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

http://thedailyshow.cc.com/videos/h3...-s-got-torture

Wtf is er mis met de conservatieve kant van de VS? Wat haat ik dat fucking land, grahl, degoutant. En ook opvallend dat de enigste republikein die er écht tegen is, iemand is die fucking zelf gemarteld werd tijdens de Vietnam oorlog. Well done Mccain.

http://www.c-span.org/video/?c451826...torture-report

Last edited by Ferrex; 11-12-2014 at 23:36.
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2014, 10:56   #52   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Quote:
Originally Posted by ran View Post
Dat hangt maar van je perspectief af - je betaalt zo weinig mogelijk belastingen, bijvoorbeeld.
Ja echt foei het wordt eens tijd dat Avalanche meebetaalt aan die straaljagers!
Ava betaalt belastingen, Ava woont in een ander land. Dat daar de overheid zo geen spreekwoordelijke bloatware is heeft niks met Ava zelf te maken.

Weinig belasting en toch ook een relatief hoge sociale zekerheid waar Ava ook aan meebetaalt.
Quote:
There are a great number of social benefits available to assist people living in Malta. These include children’s allowance, maternity leave and benefits, foster care allowances, sickness benefits and medical assistance, injury benefits and pensions.
Waarom zou hij meer belastingen moeten betalen?

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2014, 11:18   #53   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

om enkel de eerste zin te lezen
Old 12-12-2014, 11:28   #54   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Quote:
Originally Posted by ran View Post
om enkel commentaar op de eerste zin te geven
Voor de rest ga ik misschien wel mee met je redenering ...

Quote:
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Old 12-12-2014, 11:34   #55   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
http://thedailyshow.cc.com/videos/h3...-s-got-torture

Wtf is er mis met de conservatieve kant van de VS? Wat haat ik dat fucking land, grahl, degoutant. En ook opvallend dat de enigste republikein die er écht tegen is, iemand is die fucking zelf gemarteld werd tijdens de Vietnam oorlog. Well done Mccain.

http://www.c-span.org/video/?c451826...torture-report
Vele Europese landen worden ook van medeplichtigheid beschuldigd, inclusief België. Serieus hebben wij met medeweten gevangenen uitgeleverd ?
In de VS gaat zo'n crapuul politiekers vrijuit maar hier in de EU toch hopelijk niet.

En Polen WTF, na een assrape van jewelste tijdens WOII zou dat land toch beter moeten weten dan een fucking camp op te richten.

Nu ja blijkbaar is het geweten van het overwinnende allies kamp ook niet zo zuiver:
http://www.theguardian.com/uk/2006/a...ny.topstories3

Wat een wereld inderdaad.

Quote:
Old 12-12-2014, 14:28   #56   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Het gaat niet om het feit dat we mede schuldig zijn of niet, het gaat om het feit dat zo veel mensen dat daar verdedigen. Ik weet niet of België medeplichtig is maar als dat zo is, is dat even degoutant.
Old 12-12-2014, 14:31   #57   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Ik dacht dat het al even bekend was dat België betrokken was in die mate dat hier CIA-vluchten met gevangenen tussenstops gemaakt hebben?
Old 12-12-2014, 15:36   #58   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

shizekbabb!!!!!
Old 12-12-2014, 15:50   #59   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Quote:
Ik dacht dat het al even bekend was dat België betrokken was in die mate dat hier CIA-vluchten met gevangenen tussenstops gemaakt hebben?
Ik herinner me daar wel iets van, maar is de ware toedracht ooit onderzocht geweest ?
Er is een groot verschil tussen die mannen landen hier en stijgen terug op met een vage omschrijving wat er aan boord is.
Of die mannen landen hier, zwarte busjes stoppen en duwen wat passagiers aan boord onder het oog van en vertrekken weer.

Quote:
Old 29-12-2014, 23:59   #60   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

http://www.cnn.com/2014/12/29/world/...html?hpt=hp_t2

Wa nen baas.

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules