Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 19-06-2015, 00:55   #1   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Rollercoaster Tycoons

Van alle tycoon games blijft rollercoaster tycoon toch wel mijn favoriete game ever. Er zijn er sindsdien nog een paar verschenen, maar dan is het heel lang stil geweest. Blijkbaar worden we het komende jaar verwend want er zijn er drie (3) in aantocht!

Rollercoaster Tycoon World (RCT4):

-https://www.rollercoastertycoon.com/
-in ontwikkeling bij Atari
-release: Was 2015, maar is uitgesteld door de tonnen kritiek op de graphics

Ik vermoed dat dit zo'n spel is dat ze na een maand gaan begraven in de woestijn. Maar het is een RCT dus het vermelden waard

Planet Coaster

-http://www.planetcoaster.com/
-Is van de originele ontwikkelaar van RCT1, 2 en 3. Maar ze hebben de IP niet meer dus beginnen ze zelfs iets. Frontier: dus hun koopwaar is wel euh... uitgebreid.
-Release: 2016

Themeparkitect

-http://www.themeparkitect.com/
-veel kleiner project dan de vorige 2, maar wel met meer passie en respect voor het origineel. Krijgt heeft veel respect bij de die-hards. Zoals ik er geen ben.

Ik verwacht zelf 0 van dat project van Atari. Themeparkitect lijkt mij heel leuk en wil zeker proberen moht het niet te duur zijn, maar ik weet niet of management gedeelte wel ooit in orde gaat geraken. Mijn voorkeur gaat dus uit naar Planet Coaster, ze hebben veel ervaring hierin en zijn op zichzelf ook al een goede ontwikkelaar.

Alleszins heel leuk dat dit genre nu kort even herleeft. Niets zo chill als een tycoon game spelen op het vliegtuig of op uw terras. Of nog een andere plaats.

Last edited by Nieker; 19-06-2015 at 00:59.
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2015, 08:23   #2   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Favoriete game ever zou ik het voor mezelf niet noemen, maar kijk er toch altijd wel naar uit.
PC gaming: Asus ROG PG348Q - 34" UltraWide G-SYNC UWQHD (3440x1440), Intel i7-6700K @4.7Ghz, NVIDIA GTX1080, G.Skill 16GB DDR4-3200, Intel 750 PCIe 400GB SSD, Corsair K70 RAPIDFIRE Mechanical Gaming Keyboard — Cherry MX
Home Theater: Samsung Smart LED-TV 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subwoofer, Onkyo TX-DS787 THX Receiver
Virtual Reality: HTC VIVE & Oculus Rift + Oculus Touch | Console: XBOX ONE | Mobile: Lenovo Phab 2 Pro
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2015, 09:46   #3   link
Ashner
Psychokieke

Ashner's Avatar

Eindelijk! Ik heb rct1&2 echt zoveel gespeeld.
rct3 kon me dan weer niet boeien..
Old 19-06-2015, 10:19   #4   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
RCT 3 was ook geweldig, maar dat runt op geen enkele pc deftig.

Ik hoop dat ze het toelaten om rides door elkaar te bouwen. Heb zo in RCT 1 of 2 een kartparcour gemaakt met de excitement (of hoe noemde het) van een rollercoaster. Je reed door loopings, over de splash van de bootjes, ...
Old 22-06-2015, 10:11   #5   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Goed nieuws, 1 & 2 behoren tot mijn favorieten. Eenvoudig en beheersbaar management, geweldige sfeer en uitstekende herspeelbaarheid. Drie heb ik, wegens de uitstraling/3D, nooit gespeeld. Ik heb niet onmiddellijk de indruk dat deze drie titels aan de sfeer en het plezier van de eerste twee kunnen tippen.
Old 01-04-2016, 17:36   #6   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Volgens het internet:

Alpha van Planet Coaster:
Beta (rofl) van RCTW:

Zelf de alpha van Planet Coaster eens aan het "testen" (67 EUR voor alpha acces is wat te gortig) en dat voelt toch al zeer solide aan. GFX zijn ook al veel beter dan verwacht.

Wel nog geen blueprints voor coasters, maar je kan ze wel al manueel maken. Al is dat atm nog niet zo evident.

Vooral qua opties om gebouwen te maken, ben ik atm al serieus onder de indruk. (Kijk hieronder al maar eens op 18:40 en verder)

De PC hype is real en Atari lijkt me gewoon snel te willen cashen met een vroege release van RCTW

Last edited by Turtle; 01-04-2016 at 19:25.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2016, 17:56   #7   link
Sintendo
SINDUMBO

Sintendo's Avatar

RollerToaster Cycoon World?
Sintendo is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2016, 17:59   #8   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Wolfenstein?
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2016, 00:36   #9   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

Eik 3D

Hopelijk trekt dien Parkitect op iets!

De Wereld Morgen
deevī is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2016, 12:37   #10   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Moet ge dan uwen eigen parkiet ontwerpen?

ha ha ha
CSM is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2016, 13:03   #11   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Planet Coaster steekt er voorlopig met kop en schouders bovenuit. Het is inderdaad veel voor de "beta/early access", maar niemand verplicht u om dat te kopen. Ik heb mijn zinnen voorlopig op Planet Coaster Gezet.
Arne is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2016, 12:01   #12   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Roller Coaster Tycoon World

Niet zo heel lang geleden bespraken we Planet Coaster. We hadden een vroege versie van de game gespeeld, die wordt gemaakt door het team dat tien jaar geleden verantwoordelijk was voor RollerCoaster Tycoon 3. De mannen van Frontier Games hebben niet meer de beschikking over die naam, maar lieten met de vroege versie van hun spel wel zien dat de vaardigheden nog steeds aan boord zijn. Maar waar is die naam dan? Welnu, die ligt nog bij Atari, dat ontwikkelstudio Nvizzio aan een nieuw spel liet werken. Dat spel is inmiddels te koop. Roller Coaster Tycoon World is te krijgen via Steam Early Access, maar daar houdt het verhaal niet op. De game wordt namelijk ook gewoon in de winkel verkocht, waar consumenten verdomd kleine lettertjes moeten lezen om voorafgaand aan de aankoop te begrijpen dat ze op dat moment een vroege versie van de game aanschaffen.

Mocht dat inderdaad onduidelijk zijn gebleven, dan maakt de game zelf aan alle onduidelijkheid snel een eind. Het spel blijkt namelijk over te lopen van de bugs en niet goed werkende onderdelen.
Wat een schaamballen bij Atari.
Old 19-04-2016, 12:07   #13   link
vAmP
Seņor

vAmP's Avatar

Djeez nu overdrijven ze toch echt met die early access...
vAmP is online now   Reply With Quote
Old 19-04-2016, 12:09   #14   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

ja, nu pas wordt daar echt mee overdreven
Old 20-04-2016, 20:30   #15   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Mochten ze het er in koeien van letters op zetten, mensen zouden het ook niet lezen hoor.

Wij zeggen het er wel bij aan de klanten, toch al paar van verkocht, nog niemand komen klagen... Behalve dan die ene collega die er al maandenlang super excited over was, tot ze week van release wat commentaar las, maar het dan toch kocht. Oh well.
Old 20-04-2016, 20:46   #16   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

ow yisss

De Wereld Morgen
deevī is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2016, 20:55   #17   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Holy shit, das precies RCT2 in HD is dat toevallig van de originele makers ofzo ?
jelliuz is offline   Reply With Quote
Old 26-08-2016, 14:36   #18   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Recommended specs voor Planet Coaster zijn bekend:

I7 4770
12GB ram
GPU met min 4GB ram

*slik*
Old 26-08-2016, 17:27   #19   link
vAmP
Seņor

vAmP's Avatar

Dat is echt wel pittig.
vAmP is online now   Reply With Quote
Old 27-08-2016, 12:18   #20   link
Centurio
Lurking since 1999

Centurio's Avatar

Gisteren Parkitect gekocht en alpha is best al wel de moeite voor wie gewoon graag een park wil ontwerpen in een sandbox. Draait ook vlot op mijn laptop, altijd mooi genomen.

De mogelijkheden bij Planet Coaster zien er nog fantastischer uit, maar dan gaat er precies nog geïnvesteerd moeten worden om dat te draaien.
Centurio is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules