Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 26-08-2015, 20:59   #21   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Bwah komaan, 25 euro (zelfs minder) en je steunt een van de weinige Belgische game devs die ook nog eens echt goede games maken. No brainer hier, en heb OS zelfs nog niet uit kunnen spelen.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 26-08-2015, 21:01   #22   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Send a message via ICQ to DeathKnight
Zelfde gfx? Helemaal niet. Graphics zien er gigantisch anders uit. De art direction van DOS was zo anders dat assets compleet niet meer gebruikt kunnen en mogen worden in DOS2. Je ziet dat onmiddellijk. Hier en daar in DOS2 staat nog een DOS item en dat springt eruit. Alle texturen moeten opnieuw. Misschien kunnen sommige meshes van eenvoudige items hergebruikt worden, maar zelfs die zijn vaak te bonkig. Alle personages die er tot nu toe in zitten zijn ook nieuw.

Zelfde interface: DOS2 wordt idd in onze huidige engine gebouwd, dus dan krijg je die DOS UI. De UI wordt echter verbeterd en krijgt ook een grafische update. Ik heb al een alternatief idee gezien op de skillbar onderaan bijvoorbeeld, en dat is inspirerend.

Zelfde gameplay: dat gaat er sterk op lijken, maar we streven er naar om extra's aan te bieden bovenop wat we al hadden. Bijvoorbeeld meer skills, meer skill schools, je kan skills combineren. Extra wapentypes. Meer info vind je op de KS pagina, maar we gaan dus niet zomaar een nieuw spel maken in dezelfde toolset. Dat zou te gemakkelijk geweest zijn

Wat verhaal betreft: ik weet er zelf niet veel van, maar ik heb hier en daar wat ideen opgevangen. Het feit dat er weer rassen zijn, zorgt alleszins voor politieke spanning en dat is zelden grappig. Net zoals de art direction wat realistischer is, lijkt de story kant ook de grimmigere kant op te gaan.
Old 26-08-2015, 21:03   #23   link
Ryuken
Tiger Riding Samurai

Ryuken's Avatar

Quote:
Originally Posted by ExReey View Post
Het enige dat me over de streep zou kunnen trekken is als ze het luchtige, komische aspect van het verhaal droppen en er een epische, dramatische storyline insteken ( la BG) liefst met verschillende mogelijke eindes.
Ze gaan toch voor een meer serieuze toon in het verhaal? Art ziet er toch ook wat minder ludiek/WoW-stijl uit imo (en dat is goed).

125$ backed, ik zal en moet een doos hebben. Ik ga niet beweren dat OS me superlang heeft kunnen boeien (na 44 uur gestopt vlak voor de woestijnspinnen) maar het was wel plezant en van de grote partybased RPG revival hype was het ongetwijfeld het spel met de beste combat/uitvoering/ondersteuning (en dan moet de Enhanced Edition nog komen). Dan nog was het niet perfect uiteraard. Het geraakt zeker nog niet tot aan de enkels van de echte partybased klassiekers. Maar Pillars of Eternity, Shadowrun en Wasteland 2 kwamen opvallend minder fris voor de dag, iets wat ook met hun aangepaste Unity-engine te maken heeft. Die eigen grafische engine van Larian doet veel imo, dat is echt nog het strafste vind ik en tevens de reden dat ik er meer potentieel in zie dan in andere RPG-projecten. Dit moet dat Baldur's Gate II-moment worden, zoals Swen Vincke zelf al zei. Hopelijk draaien de anderen bij en neemt iedereen een licentie op die engine.

Soit, de co-op en controller support interesseren me totaal niet (maar ik snap wel dat het de afzetmarkt kan verruimen) dus ik hoop ten stelligste dat ze singleplayer en keyboard+muis support (zeg gerust maar de roots) niet gaan vergeten.
Ryuken is offline   Reply With Quote
Old 26-08-2015, 21:18   #24   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Ok, backed dan maar.

Toch teleurgesteld dat ze de U7 license niet hebben kunnen bemachtigen
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 26-08-2015, 21:18   #25   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

@Exreey:

http://www.rockpapershotgun.com/2015...riginal-sin-2/
Alex is offline   Reply With Quote
Old 26-08-2015, 21:19   #26   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Een paar uur bezig en ze zitten al over halfweg. Deze gaat records breken

edit: ok thx
Old 27-08-2015, 00:36   #27   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Lol t'is zo goed als binnen
Old 27-08-2015, 01:54   #28   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Ook 25$ gepledged
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2015, 08:57   #29   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

En het is al binnen zie.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Old 27-08-2015, 09:41   #30   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Quote:
Ok, backed dan maar.

Toch teleurgesteld dat ze de U7 license niet hebben kunnen bemachtigen
Hebben ze dat echt geprobeerd of wat? Nergens gelezen.
Dat was inderdaad wel zalig geweest
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2015, 10:21   #31   link
Karel
Senior Member

Karel's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Bwah komaan, 25 euro (zelfs minder) en je steunt een van de weinige Belgische game devs die ook nog eens echt goede games maken. No brainer hier, en heb OS zelfs nog niet uit kunnen spelen.
Ej ej, dimmen he!

Succes Larian, jullie succes is welverdiend en ik ben er zeker van dat dit ook een megaklepper gaat worden .
Karel is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2015, 10:36   #32   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

$600K al
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2015, 10:54   #33   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM

much hype
DM is online now   Reply With Quote
Old 27-08-2015, 13:49   #34   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Wat is eigenlijk het verschil tussen de 25 en 30 euro ?
Old 27-08-2015, 13:55   #35   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

5 euro

(Geen mop, ik denk dat je gewoon 5 meer backed)
Old 27-08-2015, 14:27   #36   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Die van 25 euro is gewoon beperkt in aantal, das een soort van early bird. Maar als je die gemist hebt kan je er ook gewoon 2 kopen voor 50 dollar met iemand.
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2015, 20:23   #37   link
Nodenay
Senior Member

Nodenay's Avatar

Ik vind wel dat de vernieuwde artstyle duidelijk merkbaar is, vooral in de concept art. Het niveau van de concept art is er trouwens ferm op
vooruitgegaan! De video met Angry Joe is leuk om te zien
Old 27-08-2015, 23:53   #38   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Quote:
Het enige dat me over de streep zou kunnen trekken is als ze het luchtige, komische aspect van het verhaal droppen en er een epische, dramatische storyline insteken ( la BG) liefst met verschillende mogelijke eindes.
Ironisch genoeg had BG ook net veel luchtigere, soms Monty Python-esque encounters (waarschijnlijk had je het op BG2 maar ik lees dat wel vaker en vraag me af waarom mensen BG gelijkstellen met BG2 terwijl dat 2 zeer verschillende spellekes waren).
Ik ben niet tegen een dramatischere storyline maar het is verre van een garantie voor kwaliteit, zie onder andere recentere Bioware-games. Ik las in de kickstarter wel dat er deze keer een pak meer writers aan het werk zijn wat me een goede beslissing lijkt van Larian, zeker gezien de ambities van het spel.

Over U7 gesproken en nu DK hier toch is: halen deze keer die day/night cycles wel sowieso het spel?
Theremin is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2015, 19:44   #39   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

1.2m op de Kickstarter waddafak
Old 04-09-2015, 19:53   #40   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Goed!

Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules