Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 06-09-2015, 06:14   #61   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Quote:
Originally Posted by murda View Post
Ik kuis 2 wekelijks mijn filter en bij ons zit die altijd vol vogelpoep.
Geen filter voor uw put? Hier loopt alles door zo'n Wavin regenwaterfilter, komt echt geen vuil in dan:
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 06-09-2015, 13:29   #62   link
murda
كنت جوجل ترجمته

murda's Avatar

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Geen filter voor uw put? Hier loopt alles door zo'n Wavin regenwaterfilter, komt echt geen vuil in dan:
Misschien was ik niet duidelijk maar de filter voor mijn put zit altijd vol vogelpoep.
Hier is het de Trident 325 van GEP.

Degene die nog extra in mijn put zat heb ik eruit gehaald.
Old 10-09-2015, 13:22   #63   link
Deff
!= Deffe

Hoe zit dat met de nieuwe plannen he Bavo? Architect aan de trage kant of gij? Al dat advies hier is niet volledig gratis/vrijblijvend he
Deff is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2015, 14:11   #64   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Maandag afspraak, vermoedelijk krijgen we dan de nieuwe plannen mee
Old 12-09-2015, 12:30   #65   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

UPDATE
  1. Voorkant
  2. Voorkant 2
  3. Achterkant
  4. Achterkant 2
  5. Grondplan gelijkvloers
  6. Grondplan eerste verdieping
  7. Grondplan zolder

Hij heeft de ramen aan de zijkant recent aangepast, het originele ontwerp had daar een lang verticaal raam. Ben niet echt zot van deze aanpassing, het lijkt me wat rommelig met zoveel kleine ramen verspreid over de zijgevel.
Heeft ook achteraan een soort van balkon gemaakt zodat er een overdekte ruimte ontstaat over de inspringing. Op zich vind ik het wel ok iets overdekt te hebben, en is een balkon altijd wijs, zeker aan onze slaapkamer uitgang, maar ik vraag me af hoeveel licht het wegpakt. Ok, die kant is wel Noord-Oosten us veel zon ga je niet hebben misschien daarom.

Als je de plannen bekijkt bedenk u dat de linkerhoek achterkant op t Noorden zit. Daarom het raam vooraan, dat vooral in de avond zon zal trekken want zit op t Westen.

Het grote raam vooraan ben ik voorstander van, en de hoek is strategisch omdat daar het zich begint op het recreate/landbouwgebied en dus puur natuur is. Moet me wel wat aanpassen aan het feit dat het niks symmetrisch is en dan gaan er alarmbellen af door mijn lichte vorm van OCD. Vriendin heeft er geen probleem mee.

Momenteel is als gevel gekozen voor leien omdat:
Quote:
De achtergevel werd nog aangepast na onze vorige vergadering, dit hoofdzakelijk om esthetische redenen.
Door het volume op het gelijkvloers door te trekken tot tegen de perceelsgrens ontstaat eveneens een overdekt terras aan de keuken.
De raamopeningen in de plannen staan nog niet allemaal identiek aan de 3D-voorstelling .. deze zoektocht is nog aan de gang.
Wel heb ik ondertussen het hele grote raam in de zijgevel vervangen door 3 verspreidde, kleinere ramen .. mooier in de gevel en speelser in het interieur.

Voorstel tot materialen, zoals voorgesteld in de 3D : leien in gevel en dakvlak, met houten ramen en houten accenten.
De ramen in de zijgevel verspringen van binnen naar buiten, wat meer diepte en textuur geeft.
Dak en gevel in 1 materiaal geven een mooie volumewerking.
Ik vind dat echter erg lelijk materiaal. Tenzij ie me goede voorbeelden kan geven opteer ik toch voor iets traditionelers, ook al heb je dan geen strak volume van muur en dak samen (zoals de buren hebben). Maar liever wat ongepaste aansluiting op de buur dan een kille koude gevel denk ik.

Laat maar weten, maandag is laatste aanpassing

Last edited by acku; 12-09-2015 at 12:35.
acku is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2015, 19:46   #66   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Meeting update:
- overdekt stukje terras is visueel mooier en laat toe erboven een groendakje te maken. Neemt weinig licht weg wegens orientatie.
- De ramen in de zijkant zijn er om wat meer speelser te zijn, een groot hoog raam zou nogal lomp ogen
- de leien worden voorgesteld niet voor de prijs maar omwille van de volumewerking. Met leien kan je gevel en dak in een stuk afwerken, en de dakgoot zit dan gewoon in het dak zelf. Erg strak. Het is niet duurder of goedkoper dan gelijmde gevelsteen, maar dat laatste heeft als nadeel dat dak tegen gevel afsteekt, terwijl dat bij de buur niet zo is (die doet gevelsteen met steenstrips op dak). Eventueel kan leien vervangen worden door kleidakpannen op de gevel, wat hetzelfde principe is qua doortrekken van materiaal, maar meer warmte geeft.

We gaan eens kijken naar die materialen om te zien wat dat geeft.

Dit is een voorbeeld van witte leien, maar wel zonder ingewerkte dakgoot. Bij ons zou je geen dakgoot of pijp zien en zou het donkerder zijn, met veel houtaccenten.
Old 14-09-2015, 21:03   #67   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

het lijkt op een uit de hand gelopen wc-blok, next!
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 14-09-2015, 21:11   #68   link
BlaCkBirD
Senior Member

BlaCkBirD's Avatar

knappe plannen, die leien zeggen mij helemaal niets

Steen lijmen / dunbed mortel en dan de ramen accentueren met hout
Old 14-09-2015, 21:30   #69   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Dat is ιcht wel een lelijk huis op die foto.

Let ook op met een groendak trouwens, maar die discussie is hier ook al een paar keer gevoerd.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2015, 22:06   #70   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Wtf is dat voor gedrocht op die foto ?
Die stenen, fuck my life, ik pleeg nog liever zelfmoord dan daar elke dag naar huis te gaan.
jelliuz is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2015, 06:57   #71   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Foto uit "Ugly Belgian Houses" ?
ibaun is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2015, 07:01   #72   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Toen ik de eerste keer dat huis zag had ik ook een groot WTF-gehalte Nu went het wel, en als je let op de lijnen en volumes, dan klopt het wel. Het is wat wennen. De voorbeeldfoto is van een huis in de buurt waar ik passeerde, niet een van het beste ontwerp ermee. Hun dakgoot bvb moet erin, dat is standaard bij leien/kleitegelpannen, als ze die fout hebben gemaakt neem ik aan dat ze nog meerdere hebben gemaakt.

Moet wel zeggen dat onze architect ons hard op de proef stelt om uit onze comfortzone te komen. Ik wou eerst gewoon een SOD van Blavier, zoals je er dertien in een dozijn hebt. Omdat design me niet kon schelen, wel comfort. Die hadden in hun brochure huizen tussen 160.000 en 220.000 (zonder btw/kosten), waar 220K hun grootste villa was.
Wij zitten al aan 225K (zonder btw/kosten) en moeten op zaken gaan besparen. Idealiter werken we met gevelsteen en steenstrips op dak, dan heb je hetzelfde effect maar veel warmer en properder. Helaas zijn die steenstrips erg duur. Zal eens horen wat dat kost bij onze buur die da gaat leggen.

Mocht ik gewoon kunnen zeggen 'pak gelijmde gevelsteen' en een iets naar achter geschoven dak, zodat je dat mooi volume hebt, ik zou het direct doen. Maar het kan niet domweg omdat onze buur zijn lijn van dak aansluit op zijn muur als een geheel. Wat we dan ook doen, het springt eruit of erin en het verliest coherentie.
Nu, of dat zo erg is weet ik niet. Onze architect doet klinken alsof. Maar ik was gewaarschuwd, meeste architecten zijn gevelarchitecten. Dat is goed voor hun portfolio. Geef hem het voordeel van de twijfel, maar het neigt er nu wel naar.
Old 15-09-2015, 07:04   #73   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Ter info, dit is de buur zijn ontwerp:

Old 15-09-2015, 07:11   #74   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Let ook op met een groendak trouwens, maar die discussie is hier ook al een paar keer gevoerd.
Kunt ge mij die discussies eens linken, want wij gaan ook een groendak aanlegggen.
kar is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2015, 07:19   #75   link
Matthias
*snore*

Komt er op neer dat Dodgy er tegen is, want "omg planten op uw dak, dat kan toch niet goed zijn".

En die gevelleien, fuck, dat kan nog wel schoon zijn, maar het is gatlelijk in 99% van de gevallen. Zou toch oppassen, Bavo. Zult dan toch moeten investeren in perfecte afwerking en schone (dus dure) ramen om er geen vreselijke monoliet van te maken.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2015, 07:58   #76   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

en het enige argument voor is eigenlijk omdat het beter past bij het huis van de buren? nogal rare redenering.
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2015, 08:09   #77   link
boogie_man
Senior Member

Waarschijnlijk zitten we binnenkort ook met een verbouwproject inclusief gevelrenovatie dus op zich wel interessant om eens te bekijken.

Wat de gevel betreft, als ik het goed begrijp zou jullie stijl meer deze richting uit gaan?

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com...78a25b2ff8.jpg

Dat is inderdaad mooier dan het gedrocht van de foto die je toonde (het contrast tussen de warmte van het hout en de donkere steen heeft wel iets) maar zou me nog steeds niet kunnen overtuigen. Op google eens wat foto's zitten zoeken of er een stijl van gevelleien is die me wel zou kunnen bekoren maar als ik eerlijk ben, liefde op het eerste gezicht is het alvast niet.

Als je natuurlijk gebonden bent door budgettaire grenzen moet je soms wel toegevingen doen.
boogie_man is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2015, 08:48   #78   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Ik denk dat het grote probleem bij die leisteengevels net het feit is dat dak en gevel in dezelfde kleur zitten. Dat staat gewoon niet mooi. Lijkt me dan ook niet meer te zijn dan een hip modeverschijnsel. Ik zou me er niet aan laten vangen. Tenzij je bv het dak in zwarte, en de muren in witte lei kunt steken. Zelfde technieken, maar aangenamer voor het oog. Maar dat is misschien net niet de bedoeling. Het is allemaal heel persoonlijk, natuurlijk.

En daarbij, al teveel aandacht moet je daar ook niet aan besteden. Een gevel is iets voor de bezoekers, zelf kijk je daar zelden of nooit naar, na de eerste paar weken.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2015, 09:36   #79   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Behalve dan onderhoud. Hoe makkelijk is het om 1 kapotte lei te vervangen? Moet je dat herschilderen? Ontmossen? Die zaken zeker niet vergeten, een gevel kan veel werk zijn of net niet.
ibaun is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2015, 09:42   #80   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by boogie_man View Post
Waarschijnlijk zitten we binnenkort ook met een verbouwproject inclusief gevelrenovatie dus op zich wel interessant om eens te bekijken.

Wat de gevel betreft, als ik het goed begrijp zou jullie stijl meer deze richting uit gaan?

Dat is inderdaad mooier dan het gedrocht van de foto die je toonde (het contrast tussen de warmte van het hout en de donkere steen heeft wel iets) maar zou me nog steeds niet kunnen overtuigen. Op google eens wat foto's zitten zoeken of er een stijl van gevelleien is die me wel zou kunnen bekoren maar als ik eerlijk ben, liefde op het eerste gezicht is het alvast niet.

Als je natuurlijk gebonden bent door budgettaire grenzen moet je soms wel toegevingen doen.
Ja dat is een erg goed voorbeeld. Donkere leien en veel houten accenten. Het werkt, maar is ook niet meteen wat ik voor ogen had qua droomhuis.
Voor het geld is het niet, want het kost hetzelfde als andere type gevels (leien zijn goedkoop maar plaatsing is dan weer duurder), het is enkel minder duur dan een eenvormige afwerking met steenstrips. Dat omdat steenstrips zelf geen water begeleiden op het dak en enkel visueel zijn, er is daarvoor een onderdak nodig die het werk doet. Je betaalt dan twee daken.

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules