Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 10-09-2015, 00:36   #61   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Quote:
Originally Posted by seniorsam View Post
Daar ben ik toch ook bang voor. Ik vraag mij af of er op heden een degelijke controle mogelijk is naar de echte identiteit van de vluchtelingen en of er databanken bestaan van hun gerechtelijk verleden in het thuisland.
Over gerechtelijke verledens in Syrië zou ik me nu geen zorgen maken. Alleja, dat is een regime dat mensen foltert, en er de hand niet voor omdraait om burgers en masse te vermoorden. En IS heeft nu ook niet bepaald deftige wetten.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2015, 00:37   #62   link
seniorsam
Senior Member

seniorsam's Avatar

Ik heb het zelfs niet over extremisme. Met gerechtelijk verleden bedoel ik echt wel alle misdrijven, zelfs een gewone diefstal. Bij iedere rechtszaak wordt er gekeken naar het gerechtelijk verleden om een strafmaat te bepalen. Als er ginder geen gegevens werden bijgehouden, of als vluchtelingen een nieuwe identiteit kunnen aannemen, dan is er toch een probleem in mijn ogen.
seniorsam is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2015, 00:51   #63   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Ik heb het zelfs niet over extremisme. Met gerechtelijk verleden bedoel ik echt wel alle misdrijven, zelfs een gewone diefstal. Bij iedere rechtszaak wordt er gekeken naar het gerechtelijk verleden om een strafmaat te bepalen. Als er ginder geen gegevens werden bijgehouden, of als vluchtelingen een nieuwe identiteit kunnen aannemen, dan is er toch een probleem in mijn ogen.
Er zijn sowieso wetten aanwezig dat vluchtelingen/immigranten terug kunnen gestuurd worden naar land van afkomst als ze misdrijven plegen en dat toepassen met de huidige minister is niet een probleem denk ik. Ik ga over 't algemeen er vanuit dat een andere bevolkingsgroep of etniciteit dezelfde procenten aan idioten en criminelen hebben als hier in België en dat we niet moeten denken dat er meer of minder criminelen bijzitten omdat ze van ergens anders komen. Is dat een extra zwaartepunt op ons systeem van politie en rechtbanken? Waarschijnlijk wel. Maar ik wil die procent er heus bij pakken als we het andere grote deel die niet crimineel zijn verder kunnen helpen. En bang zijn is al helemaal belachelijk.
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2015, 00:51   #64   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Jelliuz, veel van die mensen zouden inderdaad, op een moment dat ze geconfronteerd worden met een vluchteling en die zijn verhaal te horen krijgen, zich van hun beste kant laten zien en mogelijk zelfs substantiële hulp bieden. Hun woorden en meningen zijn ook maar dat, woorden en meningen, zou er niet teveel gewicht aan toekennen.

Dat ligt anders bij populistische politici die erop inspelen. Geen enkel excuus voor Dewever. Francken heeft eventueel nog het excuus dat hij echt lomp is., en dus niet beseft dat er van zijn mandaat meer verwacht wordt dan het spuien van wat onbezonnen meningen. De mens doet zijn best. Dewever daarentegen is een rechtse populist pur sang die heel goed weet wat hij doet en die waarschijnlijk zelf niet eens een mening heeft, maar zich enkel politiek wil profileren.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2015, 00:57   #65   link
BOERteun
Senior Member

BOERteun's Avatar

Jelliuz, de sjw voor jan modaal (mogelijks zelfstandige of werkmens), vechtend voor het recht op dom zijn.
BOERteun is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2015, 00:58   #66   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by ran View Post
Jelliuz, veel van die mensen zouden inderdaad, op een moment dat ze geconfronteerd worden met een vluchteling en die zijn verhaal te horen krijgen, zich van hun beste kant laten zien en mogelijk zelfs substantiële hulp bieden. Hun woorden en meningen zijn ook maar dat, woorden en meningen, zou er niet teveel gewicht aan toekennen.

Dat ligt anders bij populistische politici die erop inspelen. Geen enkel excuus voor Dewever. Francken heeft eventueel nog het excuus dat hij echt lomp is., en dus niet beseft dat er van zijn mandaat meer verwacht wordt dan het spuien van wat onbezonnen meningen. De mens doet zijn best. Dewever daarentegen is een rechtse populist pur sang die heel goed weet wat hij doet en die waarschijnlijk zelf niet eens een mening heeft, maar zich enkel politiek wil profileren.
Euh nee, Francken heeft geen excuus. Het was duidelijk voor hij de post van immigratie had dat hij een platte racist was en het feit dat hij als een puber ligt te bleiten in zijn tweets "ZE willen niet dit en ZE willen niet dat" profileert perfect zijn standpunt van "ons tegen ze/hen", terwijl dat totaal niet moet spelen als minister in die post: je moet uw fucking job doen. En dat zoiets zou komen van een N-VA'er waar nog geen kat van heeft gehoord, whatever. Dat het komt van de minister van Asiel en Migratie, zeker kijkend naar zijn euh "verleden", is lichtjes degoutant. Zelfs zo degoutant dat fucking Peumans van de eigen partij zegt dat em zijn muil moet houden.
Old 10-09-2015, 01:39   #67   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Quote:
Originally Posted by BOERteun View Post
Jelliuz, de sjw voor jan modaal (mogelijks zelfstandige of werkmens), vechtend voor het recht op dom zijn.
Daar is teun weer, koning pedant.

Ik ben geen agressieve mens ofzo maar als ik ooit zo ene gelijk gij tegen komt die zich op alle vlak beter voelt dan een ander en dat graag in iedereen zijn neus wrijft dan slaag ik keihard op die zijn tanden. Onuitstaanbaar soort mensen, bah.

Hebt gij ergens in uw leven het recht verworven om u beter te voelen dan een ander ? (toevallig een zotte hoogstaande job ofzo?) of is dat zo gegroeid nadat je veganist werd ?
jelliuz is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2015, 01:40   #68   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by jelliuz View Post

Ik ben geen agressieve mens ofzo maar als ik ooit zo ene gelijk gij tegen komt die zich op alle vlak beter voelt dan een ander en dat graag in iedereen zijn neus wrijft dan slaag ik keihard op die zijn tanden. Onuitstaanbaar soort mensen, bah.
:') IK BEN GENE AGRESSIEVE ZOT MAAR ALS IK ZO IEMAND ALS U TEGENKOM PEER IK HEM IN ZIJN GEZICHT
Old 10-09-2015, 02:51   #69   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Daar ben ik toch ook bang voor. Ik vraag mij af of er op heden een degelijke controle mogelijk is naar de echte identiteit van de vluchtelingen en of er databanken bestaan van hun gerechtelijk verleden in het thuisland.
Soms vraag ik mij af of mensen luisteren naar wat ze zelf uitkramen.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2015, 06:12   #70   link
Lycas
Senior Member

Wat?

Ik kan mij vinden in seniorsam zijn uitspraak, uiteindelijk weet je niet wat er allemaal je grens binnenkomt. Zo'n vluchteling zonder papieren kan elke naam opgeven die hij zelf wilt. Iedereen doet hier precies of dat compleet verkeerd is om over na te denken of je bent een harteloze klootzak

Je zal het niet weten, maar daarvoor moet je uiteraard niet ultra bang gaan rondlopen dat er aanslagen zullen komen. Het kan perfect mogelijk zijn dat daar extremisten tussen zitten en ex-strijders, maar je zal het niet kunnen nagaan. Uiteindelijk ben je daar blind voor, maar het merendeel van die mensen heeft wel hulp nodig en een deftig onderkomen. Oorlogsslachtoffers moet je altijd helpen en sommige Europese landen zouden echt eens moeten herbronnen, ik vraag me af wat zij er dan van zouden denken als de rollen omgedraaid waren.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2015, 06:51   #71   link
rooz
volhardend verontwaardigd

rooz's Avatar

Ik vraag me trouwens af wie van al die "voorstanders" van de vluchtelingen ZELF al actie heeft ondernomen om die mensen te helpen.
Buiten kar denk ik dat er niet veel zullen zijn, dan is het nogal gratuit om hier hoog van de toren te blazen en te lachen met mensen die het niet zo leuk vinden.
Old 10-09-2015, 07:38   #72   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Life's easier through Google Chrome.
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2015, 08:16   #73   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Ik vraag me trouwens af wie van al die "voorstanders" van de vluchtelingen ZELF al actie heeft ondernomen om die mensen te helpen.
Buiten kar denk ik dat er niet veel zullen zijn, dan is het nogal gratuit om hier hoog van de toren te blazen en te lachen met mensen die het niet zo leuk vinden.
En weet je ook wat die mensen precies moeten doen om te mogen deelnemen aan de discussie (of allez, aan de kant van de discussie die ze zelf willen)? Kwestie dat de regels voor iedereen duidelijk zijn en ik zelf ook weet wanneer ik genoeg gedaan heb om "zevert keer niet, rooz" te mogen antwoorden.
Old 10-09-2015, 08:19   #74   link
Matthias
*snore*

Quote:
Ha, maar ik betaal met plezier belastingen om de keuterboerkes van Sijsele te laten pesten. De helft van de fun is dat ik het niet zelf moet doen!
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2015, 08:27   #75   link
rooz

rooz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
En weet je ook wat die mensen precies moeten doen om te mogen deelnemen aan de discussie (of allez, aan de kant van de discussie die ze zelf willen)? Kwestie dat de regels voor iedereen duidelijk zijn en ik zelf ook weet wanneer ik genoeg gedaan heb om "zevert keer niet, rooz" te mogen antwoorden.
De wereldverbeteraar uithangen vanachter uw PC is gewoon nogal gemakkelijk.
Ik ben niet per sé pro of contra, ik vind dat die mensen moeten geholpen worden maar stel me ook vragen bij de manier waarop het gebeurt.
Ik stort ook maandelijks naar verschillende goeie doelen en heb ook al spullen gaan doneren aan de vluchtelingen hier.
Dan stoot het me wel tegen de borst als mensen die hier duidelijk pro zijn commentaar geven maar zelf niets doen.

Dus, zevert keer niet Jonah.
Old 10-09-2015, 08:29   #76   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Jammer dat gans deze crisis weer maar eens herleid moet worden tot mensen die pro of contra zijn.
]as]e is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2015, 08:42   #77   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
De wereldverbeteraar uithangen vanachter uw PC is gewoon nogal gemakkelijk.
Maar geld en spullen doneren is dat óók . Als Dewever voor heel Vlaanderen mag beweren dat elke Syriër die verder vlucht dan Turkije geen oorlogsvluchteling meer is, mag je dan pas kwaad worden om zoveel onzin als je geld gestort hebt aan Artsen Zonder Grenzen? Discussiëren over een problematiek en de meningen die mensen daarover hebben staat toch los van je eigen rol in die problematiek? Temeer omdat het helemaal geen gegeven feit is wat die rol precies zou moeten zijn. Dat is ook onderdeel van de discussie, maar daar mogen volgens jou blijkbaar geen mensen aan deelnemen die vinden dat het in de eerste plaats de overheid is die hier verantwoordelijkheid draagt.

edit: en de ironie is ook dat het verwijt "en wat hebt gij al gedaan" quasi altijd komt van diegenen die vinden dat er helemaal niemand, de overheid incluis, iets zou mogen doen.

Last edited by Jonah; 10-09-2015 at 08:46.
Jonah is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2015, 08:49   #78   link
rooz

rooz's Avatar

Tuurlijk mag je verontwaardigd zijn door de politiek rond deze crisis, dat ben ik ook.
Heb het gewoon niet zo voor de mensen die lachen met andere mensen die bang/onwetend zijn.
Dat is ook een groot deel de schuld van de media/politiek en je kan het sommige van die mensen moeilijk kwalijk nemen, want die zijn gewoon heel kwetsbaar en beïnvloedbaar.
Niet iedereen heeft een master en een nuchtere kijk op de wereld.

Zou ook liever hebben dat die mensen wat meer verdraagzaam en geduldig zijn, maar met ze uit te lachen gaat dat niet helpen.
Old 10-09-2015, 08:50   #79   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Mooi naast de kwestie geantwoord, Jonah.

MA WA HEBDE NU AL CONCREET VOOR DIE MENSEN GEDAAN??
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2015, 08:51   #80   link
rooz

rooz's Avatar

Wat hebt gij al gedaan buiten trollen en uw grootste zorg deze dagen is welke bedrijfswagen je moet kiezen rofl.

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules