Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 03-02-2016, 21:44   #81   link
Corax
Senior Member

Corax's Avatar

Gent gewipt in de beker, doet deugd echte cupmatch ook.
Corax is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2016, 21:54   #82   link
Tjahzi
Senior Puntmuts

Tjahzi's Avatar

Hopelijk herhaalt Club dit, en tanken ze wat vertrouwen voor matchen tegen de toppers. Zou nog leuk kunnen worden in PO1.
Tjahzi is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2016, 21:56   #83   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Refaelov-Vanaken-Meunier staan dikwijls goed, maar voelen elkaar nog niet perfect aan. Als die dat wat finetunen, De Bock zo sterk blijft spelen, Izquerdo elke week zoveel loopt en Engels fit blijft kan er nog veel voor Club. T zou wat zijn.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2016, 22:00   #84   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

heb niet kunnen zien, verdiend gewonnen?
Old 03-02-2016, 22:07   #85   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Typische cup match, met veel lopen en duels maar niet echt sprankelend voetbal. Gent wel echt niet zoveel kansen gehad, Club bij momenten. Had even goed 0-0, 0-1 of 1-1 kunnen worden, maar als er iemand moest winnen was Club misschien net iets beter, gesteund door zen publiek.
Enfin t ging op en af, maar in de beslissende zone iets scherper.
Old 03-02-2016, 22:08   #86   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Dikke non-match die Brugge vooral op frustratie gewonnen heeft imo. Beetje vergelijkbaar met de beker-finale tegen Anderlecht vorig jaar maar dan nog met slechter voetbal van beide teams en quasi geen kansen. Zou dom zijn moesten ze daar in Brugge te verregaande conclusies uit trekken.
Theremin is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2016, 22:13   #87   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

t was een typische cupmatch, met lopen en duel, maar van frustratie of smerige overtredingen viel het toch best mee? Of was het langs 2 kanten beenhard, maar toch met oog voor bal, nooit echt vuile opzettelijke fouten?

enfin, snap wel dat je als anderlecht supp niet wild wordt van dit soort voetbal, maar club probeerde vaak echt wel te voetballen.
Meunier, Van Aken, Refa, Izquedo en Diaby ginge vaak hoog door, maar de laatste passing was bij momenten wat slordig, de intentie was er toch. Ook bij 1-0 ging CLub toch nog op zoek naar een 2e goal, ipv enkel nog de schoppen en tijd te rekken.
Dus frustratie? tuurlijk deed het deugd, en MPH weet ook wel dat we technisch zeker niet superieur genoeg zijn om Gent even van de mat te tikken, en het wel moet met een mes tussen de tanden mentaliteit.
maar das toch nog iets anders de frustro afbraakvoetbal, wat ik mij vooral uit sommige "classico's" tussen Anderlecht en Standard herriner.
Old 03-02-2016, 22:14   #88   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Theremin View Post
Zou dom zijn moesten ze daar in Brugge te verregaande conclusies uit trekken.
Dit. Wel maar met een half oog gevolgd, maar echt sprankelend oogde dat niet.
Tof dat Diaby en Izquerdo kunnen lopen, maar veel doen ze daar meestel niet mee.
Meunier is er wel terug wat aan het doorkomen.

1-0 is nu ook niet dé grote overwinning tegen Gent, dat ook best wat kansen had.
Old 03-02-2016, 22:17   #89   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
t was een typische cupmatch, met lopen en duel, maar van frustratie of smerige overtredingen viel het toch best mee? Of was het langs 2 kanten beenhard, maar toch met oog voor bal, nooit echt vuile opzettelijke fouten?

enfin, snap wel dat je als anderlecht supp niet wild wordt van dit soort voetbal, maar club probeerde vaak echt wel te voetballen.
Meunier, Van Aken, Refa, Izquedo en Diaby ginge vaak hoog door, maar de laatste passing was bij momenten wat slordig, de intentie was er toch. Ook bij 1-0 ging CLub toch nog op zoek naar een 2e goal, ipv enkel nog de schoppen en tijd te rekken.
Dus frustratie? tuurlijk deed het deugd, en MPH weet ook wel dat we technisch zeker niet superieur genoeg zijn om Gent even van de mat te tikken, en het wel moet met een mes tussen de tanden mentaliteit.
maar das toch nog iets anders de frustro afbraakvoetbal, wat ik mij vooral uit sommige "classico's" tussen Anderlecht en Standard herriner.

Ik had het zelfs niet eens op de fouten maar eerder op het feit dat deze match voor Brugge net iets belangrijker leek dan voor Gent gezien de voorgeschiedenis van de laatste confrontaties, wat Brugge mentaal waarschijnlijk een licht voordeel gaf. Dat en het feit dat Gent thuis gewoon de kloof meer had moeten uitgediept hebben. Gent was ook wel weinig creatief vooraan, vond dat afgelopen weekend tegen Waasland-Beveren trouwens ook al het geval. Begin van een mindere periode? Al bij al licht voordeel voor Brugge in deze match, over 2 confrontaties had het wel beide kanten uitgekunnen.

Denk dat Brugge het eigenlijk wel lastiger kan krijgen tegen Standard in de finale, die kunnen onbevangener voetballen.
Theremin is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2016, 04:13   #90   link
The one and only Buffalo
Kwek

The one and only Buffalo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Theremin View Post
Dikke non-match die Brugge vooral op frustratie gewonnen heeft imo. Beetje vergelijkbaar met de beker-finale tegen Anderlecht vorig jaar maar dan nog met slechter voetbal van beide teams en quasi geen kansen. Zou dom zijn moesten ze daar in Brugge te verregaande conclusies uit trekken.
Ben ik het eigenlijk mee eens. "Echte cupmatch" is ook zo een eufemisme voor een kutmatch met harde duels.

Uiteindelijk was Gent bijlange niet goed genoeg, Brugge was iets beter en vooral veel harder, maar wel altijd correct. Stevige match van Club op het randje. Misschien heeft MPH eindelijk iets gevonden om ons te verslaan, maar ik denk het niet, zondag zie ik Gent gewoon weer goed spelen en deze match uitwissen.

Jammer, want uiteindelijk worden we uitgeschakeld door 2 ridicule doelpunten, maar so be it.
Old 04-02-2016, 06:26   #91   link
Corax
Senior Member

Corax's Avatar

als je van dit Gent wil winnen mag je ze niet laten voetballen en moet je alle duels hard spelen, en dat hebben ze perfect gedaan. je merkt aan alles dat Club geen verhaal heeft tegen de machine als ze op gang komt, dus moet je dat maar vermijden en je eigen (schaarse) kansen afmaken als je ze krijgt. nee, ik vond het echt niet zo slecht van Club eigenlijk, we hebben al veel zwakker gespeeld dan gisteren. verdiend door.
Old 04-02-2016, 06:47   #92   link
Corax
Senior Member

Corax's Avatar

Quote:
Originally Posted by The one and only Buffalo View Post
Ben ik het eigenlijk mee eens. "Echte cupmatch" is ook zo een eufemisme voor een kutmatch met harde duels.
het gaat ook voor een groot stuk over de sfeer he slimmen, en dat was top
Old 04-02-2016, 07:58   #93   link
rooz
Gemiddelde JPL-Speler

rooz's Avatar

Quote:
Originally Posted by The one and only Buffalo View Post
Jammer, want uiteindelijk worden we uitgeschakeld door 2 ridicule doelpunten, maar so be it.
Ridiculer dan 2 afgeweken ballen?
rooz is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2016, 08:03   #94   link
rooz
Gemiddelde JPL-Speler

rooz's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
ik hou je eraan
Gelieve Timmy Simons als avatar te gebruiken.
Old 04-02-2016, 09:45   #95   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Ridiculer dan 2 afgeweken ballen?
rooz niet onnozel doen he, die goal gisteren is puur te wijten aan geblunder van neto/nielsen en echt wel geluk dat die in voet van brugge valt. breek doorgaan brugge niet af, Gent was perfect voetballen onmogelijk gemaakt maar doe nu niet alsof het spelniveau buitenaards goed was

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2016, 09:59   #96   link
rooz
Gemiddelde JPL-Speler

rooz's Avatar

Doe ik niet, Gent had zeker 2 goals verdiend in de heenmatch, maar zagen over de ridicule doelpunten van Brugge terwijl je zelf 2x scoort met een afgeweken bal is hypocriet.
Soit, ben blij dat we eindelijk nog eens kunnen winnen tegen Gent.. Was een kutmatch met veel gepruts van beide ploegen maar leuk dat de spelers er eindelijk eens echt hun kop voor legden.
Niets zo hatelijk als verliezen en spelers die er niet 200% voor gaan.

PO's zullen nog leuk worden, RSCA zal ook wel terug beter gaan draaien terwijl ik Gent hun stunt van vorig jaar niet zo overdoen.
Standard die we zeker ook niet mogen vergeten en Club die misschien wat meer toppers gaat winnen met karaktervoetbal..
Old 04-02-2016, 11:17   #97   link
The one and only Buffalo
Kwek

Ik vind het wel immens klein van MPH om nu te gaan beweren dat ze gisteren wapens hadden en dat ze daardoor nu konden winnen.

Ge haalt geen 0 overwinningen op 7 matchen in een periode van meer dan een jaar omdat ge pech hebt of de match op het verkeerde moment valt Michel, dat heet beter zijn dan u.
Old 04-02-2016, 11:20   #98   link
The one and only Buffalo
Kwek

Zwaar benieuwd naar zondag wel, denk niet dat dit in hun kop gaat steken, maar 2 keer op een week zou misschien wel iets in gang kunnen zetten. Al denk ik dat we ons niet te veel zorgen moeten maken, 1 verloren topper is het einde van de wereld niet.
Old 04-02-2016, 11:35   #99   link
Corax
Senior Member

Corax's Avatar

ik vind het ook immens klein van Hein om te gaan neuten over het feit dat de scheids meer fouten van Club had moeten fluiten anyway, zie Gent zondag winnen.
Old 04-02-2016, 11:38   #100   link
Corax
Senior Member

Corax's Avatar

trouwens:

"Die treffer heeft het voor ons ambetant gemaakt, anders hadden we wellicht met 2-0 of 3-0 gewonnen. Dan mag je hier nog een tegengoal krijgen. (zucht) Ja, dit komt hard aan - ik heb nog nooit een bekerfinale gespeeld. Het was ook het enige wat deze groep nog niet bereikt had."

"Of Club een terechte finalist is? Nee. Als je twee keer negentig minuten verdedigt, dan verdien je het niet om naar de finale te gaan", zo klinkt de flankspeler scherp in Het Laatste Nieuws.

frustro much? het kon (moest) gisteren na 2 minuten al 1-0 gestaan hebben met die kans van Vanaken. en Gent was zodanig wauw en aanvallend dat Butelle geen enkele bal moest pakken?
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules