Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 16-10-2015, 14:04   #1   link
minion
beefcake!

minion's Avatar

Nintendo Itch Best Switch

Met dit berichtje begint de volgende Nintendo console toch wel echt dichtbij te komen!

Quote:
The exact shape of the NX hardware isn’t yet clear. People familiar with the development plans said Nintendo would likely include both a console and at least one mobile unit that could either be used in conjunction with the console or taken on the road for separate use. They also said Nintendo would aim to put industry-leading chips in the NX devices, after criticism that the Wii U’s capabilities didn’t match those of competitors.
source: http://www.wsj.com/articles/nintendo...orm-1444996588

Wat is er verder nog geweten:
  • zal geen gebruik maken van Android
  • zal een nieuw accountsysteem gebruiken
  • geen VR (thank god)
  • Dragon Quest XI is de eerste aangekondigde game voor de NX

Wat quotes
  • NX, said Nintendo president Satoru Iwata when he announced it, should be taken as “proof that Nintendo maintains strong enthusiasm for the dedicated game system business.”
  • it is built around “a brand-new concept.”
  • we are going to create a system that can absorb the Wii U architecture adequately. When this happens, home consoles and handheld devices will no longer be completely different, and they will become like brothers in a family of systems.”

Hype? Hype! Aantal games voor de WiiU was een serieuze teleurstelling, alsook de WiiU Gamepad dat uite en het zal waarschijnlijk mijn minst gespeelde Nintendo console worden, maar de games die gereleased zijn, zijn van een niveau dat je imo nergens anders vindt!
minion is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2015, 14:51   #2   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Wat wilt dat nu zeggen? Dat WiiU games backwards compatibel zullen zijn?

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2015, 15:00   #3   link
Tjahzi
Senior Puntmuts

Tjahzi's Avatar

Het zou verdorie een schande zijn indien het niet backwards compatible is. En hopelijk maken ze een accountsysteem dat compatibel is met andere N-toestellen om crossbuy aan te moedigen of op zijn minst te faciliteren.
Tjahzi is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2015, 15:03   #4   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Goh kweetni. Als ze nu eindelijk besluiten van die Wii hardware af te stappen, gaat BC toch een stuk moeilijker zijn.

Old 16-10-2015, 15:03   #5   link
minion
beefcake!

minion's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Wat wilt dat nu zeggen? Dat WiiU games backwards compatibel zullen zijn?
Vermoedelijk wel

+

minion is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2015, 15:04   #6   link
Tjahzi
Senior Puntmuts

Tjahzi's Avatar

Nice. Iets om in de gaten te houden dus.
Tjahzi is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2015, 15:12   #7   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Kweetni. Te ambitieus voor Nintendo. Te groots.

En als die console weer geen trophie/achievements gaat hebben, ganek pissed zijn.

Old 16-10-2015, 18:08   #8   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Backwards compatibility is een must.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2015, 18:38   #9   link
black
Senior Member

Tuurlijk gaat het BC zijn, als die nx up tot date hardware gaat hebben, dan kunnen ze wii games zelf emuleren lol.
Blij dat ze hun grootste blunder eindelijk hebben ingezien, waarschijnlijk zijn ze het zelf beu steeds dezelfde herkauwde shit te releasen, wat third party AA titels kunnen aanbieden zal hen wel goed doen, maar dan moet de hardware on par zitten met de andere consoles, en dat valt nog af te wachten.

Ik durf wel voorzichtig te zeggen, dat wanneer hun hardware up tot date is en ze behouden wat van hun gadgets, dan kan er hier wel nog eens een Nintendo in huis komen. Als ze full hd 1080p AA games beloven (waar de ps4 net niet, en de xbone helemaal niet in slaagt) des te meer.

Last edited by black; 16-10-2015 at 18:42.
black is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2015, 19:26   #10   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Ik hoop enerzijds dat de NX BC gaat hebben met de Wii U (Wii en GC kan ik op PC spelen met Dolphin), anderzijds zouden ze wel best afstappen van de PowerPC architectuur en X86 hardware gaan gebruiken, zodat er gemakkelijker kan geport worden naar de NX.

Een emulator schrijven is natuurlijk niet zo evident, je hebt een systeem nodig dat verschillende keren krachtiger is dan het oorspronkelijke systeem.
1080p gaming is toch wel een must en liefst aan 60 FPS.
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2015, 19:52   #11   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Ik zie dat ding sowieso zitten, maar dat zal niemand verbazen.

Als ze specs van One & PS4 minstens bijhalen of overklassen, krijgt het misschien jaartje multiplatforms met hier en daar iets wat sommige games zelfs beter doen dan op PS4/One, dan geven third parties het toch op omdat niemand het koopt... Wii U werd qua multiplatforms ook verlaten toen PS3 & 360 op dat vlak nog belangrijker waren dan huidige generatie. Ik hoop voor Nintendo in Europa dat ze toch paar jaar FIFA weten vasthouden deze keer... Tegen dat PS5 & Xbox Zero releasen spelen ze op multiplatform vlak sowieso niet meer mee. Maar als het wel deftig verkoopt misschien wat meer 3rd party exclusives dan nu en daar zou ik dan weer wel heel bij om zijn... Voor Nintendo dan toch, voor mezelf volstaat het "2nd party" gebeuren zoals op Wii U nu, maar dat is uiteraard niet de gezondste situatie voor een console.

Maar goed, ikzelf zie die console/handheld synergie helemaal zitten, Wii U Gamepad & PS4/Vita remote play to the next level? Yes please.

BC maakt me geen bal uit, ik verwacht het ergens wel, nu eenmaal de norm bij Nintendo, maar als het eruit gelaten wordt om op andere gebieden beter te doen, mijn zegen hebben ze.
Old 16-10-2015, 20:37   #12   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Ik koop dat ook. Ik ken mezelf.

Old 16-10-2015, 20:51   #13   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Mij zijn ze al kwijt sinds de Wii. Snes, n64 en Cube zijn de beste consoles die ooit bestaan hebben. Wii en Wii-U, not so much.
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2015, 08:48   #14   link
black
Senior Member

CFO Devinder Kumar, speaking at the Bank of America Merrill Lynch Global Technology Conference, said AMD had made a real impact with the release of the PS4 in 2013. Around 2016, he added, AMD would again be a very different company. Although he may not have been referring specifically to a new console release from Sony, such devices are extremely profitable to AMD and it is always thinking about what's coming next.

AMD kaartje in de volgende Nintendo? Dus toch PC architectuur? Natuurlijk puur speculatie van mijn part.
Old 17-10-2015, 09:36   #15   link
BOERteun
Senior Member

BOERteun's Avatar

Gamecube, Wii en Wii U hebben ook een (ATI) AMD gpu
BOERteun is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2015, 11:19   #16   link
black
Senior Member

Ik voel mij een noob
Old 22-10-2015, 10:06   #17   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Yo mannen. Ik heb vanacht gedroomd over een next gen nintendo. Het was een bakje die je op je muur moest installeren en dat projecteerde een gamewereld op je muur en in de ruimte. Het had vanboven een blauwe laser en je moest bij de installatie met bewegingen aantonen hoe groot je speelwereld moest worden. Er was een mario demo en enkele zotte grafische onbekende games.

Mijn nintendo dromen zijn de max.

Nostra-aksmius

True shit.

“BUILD ‘EM UP, BREAK ‘EM DOWN.” Tornbjörn since 2016

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2015, 10:11   #18   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Wtf, noice

Maar ook weird.
jelliuz is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2015, 11:52   #19   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Shigeru Akamoto
Old 22-10-2015, 12:37   #20   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Nintendo: ge moet uw console zelf maar dromen.
CSM is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules