Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 02-03-2016, 19:40   #41   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Allez hombres, de tweede test is ondertussen fatsoenlijk gestart. Wat weer wat ditjes en datjes oplevert!

De C35, nieuwste Sauber, is er deze keer wel bij, al betreft het op alle vlakken een bescheiden opvolger van de C34. Enkel achteraan is er wat opvallends te ontdekken. Ondanks dat ik altijd al een boontje heb gehad voor dit sympathieke team, vrees ik weinig progressie in 2016. Wél positief zijn de extra sponsors, gezien de vele berichten over weinig rooskleurige financiën in 2015.

Ook Torro Rosso kon nu pas haar bolide in vol ornaat presenteren. Hoera want het blijft één van de origineelste verpakkingen, boe want een update had écht wel gemogen.

Behalve dat vooral meer van hetzelfde: Mercedes is supersolide en, hoogstwaarschijnlijk, nog steeds van een ander niveau. Ferrari tankt wat meer vertrouwen. Williams, Red Bull, Renault en McLaren laten bemoedigende resultaten optekenen. Torro Rosso blijft groeien, net als Manor. Haas beleefde daarentegen een baaldag, wat ondanks de sterke start ook geen verrassing mag zijn.

Barcelona Test 2, Day 2 – Best Lap Times - Tyre - Laps

1. Valtteri Bottas Williams 1:23.261 Supersoft 108
2. Lewis Hamilton Mercedes 1:23.622 Soft 73
3. Kevin Magnussen Renault 1:23.933 Supersoft 126
4. Sebastian Vettel Ferrari 1:24.611 Medium 151
5. Jenson Button McLaren 1:25.183 Soft 121
6. Daniel Ricciardo Red Bull 1:25.235 Medium 135
7. Carlos Sainz Toro Rosso 1:25.300 Medium 166
8. Sergio Perez Force India 1:25.593 Soft 128
9. Nico Rosberg Mercedes 1:26.298 Medium 91
10. Pascal Wehrlein Manor 1:27.064 Soft 79
11. Marcus Ericsson Sauber 1:27.487 Soft 55
12. Esteban Gutiérrez Haas no time Medium 1
Old 03-03-2016, 16:35   #42   link
zinno
Senior Member

Ik heb te weinig tijd deze week om de test grondig te volgen, ik reken op Potenza om ons op de hoogte te houden
zinno is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2016, 17:20   #43   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Wel, wat vandaag voornamelijk aandacht verdiende is het Halo-concept dat Mercedes bedacht en vandaag door Ferrari en Raikkonen werd uitgetest.

http://www.f1fanatic.co.uk/2016/03/0...ebuts-testing/

Enerzijds ben ik absoluut voor meer hoofdbescherming. De idee-fixe dat F1 onvoorwaardelijk garant moet staan voor open cockpits vind ik bekrompen en nodeloos conservatief. Bovendien gaf Raikkonen aan dat zijn zicht amper tot niet belemmerd werd en gaven verschillende coureurs, zoals Rosberg, aan dat dit echt wel een zinvolle verbetering zou zijn. Anderzijds is het lelijk. Punt.

Nee, dan ben ik echt wel meer gewonnen voor een gestroomlijnde canopy. Voorbeelden zat dat zoiets echt wel functioneel én knap zou kunnen zijn. Gegeven dat de volledige bolide rond dit principe kan gebouwd worden.

Behalve dat weinig verrassingen op testdag 7. Ferrari flink sneller maar op supersofts, behalve Manor (wat zelfs relatief is) wisten alle teams flink wat kilometers te verzamelen.

1: Kimi Raikkonen - Ferrari - 1:22.765 - 136 laps
2. Felipe Massa - Williams - 1:23.193 - 119 laps
3. Nico Hulkenberg - Force India - 1:23.251 - 137 laps
4. Max Verstappen - Toro Rosso - 1:23.382 - 159 laps
5. Nico Rosberg - Mercedes - 1:24.126 - 81 laps (morning)
6. Felipe Nasr - Sauber - 1:24.760 - 115 laps
7. Fernando Alonso - McLaren - 1:24.870 - 118 laps
8. Pascal Wehrlein - Manor - 1:25.101 - 48 laps
9. Daniil Kvyat - Red Bull - 1:25.141 - 90 laps
10. Jolyon Palmer - Renault - 1:26.224 94 laps
11. Lewis Hamilton - Mercedes - 1:26.488 - 51 laps (afternoon)
12. Romain Grosjean - Haas - 1:27.196 - 77 laps

Last edited by Potenza; 03-03-2016 at 18:44.
Potenza is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2016, 17:38   #44   link
zinno
Senior Member

Die halo is zo spuuglelijk, en me dunkt dat dat nog altijd geen bescherming biedt tegen hetgene dat bv. Massa overkomen is, een canopy had daar wel soelaas kunnen bieden.

Last edited by zinno; 03-03-2016 at 17:42.
Old 03-03-2016, 22:16   #45   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Originally Posted by zinno View Post
Die halo is zo spuuglelijk, en me dunkt dat dat nog altijd geen bescherming biedt tegen hetgene dat bv. Massa overkomen is, een canopy had daar wel soelaas kunnen bieden.
Denk ik juist hetzelfde over. Enige bescherming zou zijn als je een wagen schept. Maar zelfs bij wat Bianchi??? meemaakte lijkt me dit niet te helpen.
Old 03-03-2016, 23:00   #46   link
Boemenenoekinzoe
Senior Member

Boemenenoekinzoe's Avatar

Zelfs op de softs was Ferrari sneller dan Mercedes, hopelijk is het dus een beetje closer tussen de top 2 teams. Hamilton gaf wel aan dat de W07 nog niet tot het uiterste genomen is, wellicht wordt het zoals altijd afwachten tot de eerste qualificatie.
Old 04-03-2016, 00:08   #47   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Rufus View Post
Denk ik juist hetzelfde over. Enige bescherming zou zijn als je een wagen schept. Maar zelfs bij wat Bianchi??? meemaakte lijkt me dit niet te helpen.
van bianchi was het zijn eigen schuld, en van alle piloten die collectief te snel reden
voorwerpen die rondvliegen zijn niet vermijdelijk
te snel rijden bij dubbele gele vlaggen wel
Old 04-03-2016, 09:13   #48   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
van bianchi was het zijn eigen schuld, en van alle piloten die collectief te snel reden
voorwerpen die rondvliegen zijn niet vermijdelijk
te snel rijden bij dubbele gele vlaggen wel
Neemt niet weg dat dingen die de veiligheid verhogen wel mogen. Dit helpt 0.0 tegen rondvliegende brokstukken. Alleen de grote stukken. Maar de kleinere stukken geraken daar los door.
Old 05-03-2016, 00:07   #49   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Ben ik content dat we gestopt zijn met F1 te sponsoren, wat een geldverspilling & niemand heeft het ook maar door 0 return, een derde van hun budget weg en geen haan dat er naar kraait.

Martini livery bij Williams blijft het mooiste <3
Spijtig dat er iets teveel reclame op plakt.
Teki is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2016, 12:50   #50   link
Rufus
PimpMeister

De nieuwe qualificatieregels zijn trouwens goedgekeurd.
Vind de nieuwe regels erover en compleet belachelijk.
Old 09-03-2016, 11:17   #51   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Nu de tweede test er helemaal op zit en uitgebreid besproken is, is het aftellen naar Melbourne. Tijd voor een pronostiekje?

Mercedes
Zonder twijfel de wagen die, wederom, te kloppen zal zijn. Er wijst niets op dat Mercedes het slechter zal doen, integendeel. De bal ligt volledig in het kamp van de concurrentie. Een comfortabele, maar zenuwachtige positie.

> Hamilton: net als zijn wagen opnieuw de referentie in 2016. Anderzijds kan z'n overdadige levensstijl hem parten spelen, net als de pikante relatie met z'n teamgenoot. Alles op een rijtje houden zal de sleutel tot een succesvol seizoen wezen.
> Rosberg: geen makkelijk seizoen voor de boeg, Rosberg moét beter zijn in 2016. Het rauwe talent van Hamilton wordt bovendien nog steeds hoger ingeschat, het zal geen geringe klus worden om deze keer wel consequent beter te zijn...

Ferrari
Dat er progressie gemaakt werd is geen vraagteken. Wel in welke mate. 2016 wordt het eerste seizoen dat volledig moet teren op de nieuwe ploeg én het talent van Vettel als gangmaker. Spannend.

> Vettel: vorig seizoen wist hij zich - zuiver op merite - flink te nestelen in het hart van de tifosi. Vettels volgende stap: is de SF16-H een winner, of eens te meer best-of-the-rest?
> Raikkonen: beleeft een behoorlijk anonieme tweede carrière bij Ferrari. Hij wordt er ook niet jonger op. Langs de andere kant zou deze wagen beter bij zijn stijl passen en blijft ie veel vertrouwen van z'n team krijgen.

Williams
Erg moeilijk in te schatten waar het Britse team zal staan. De afgelopen seizoenen wist het sterk te profiteren van Mercedes. Die voorsprong optimaal benutten en verder uitbouwen blijft een struikelblok. Williams zal, meer dan in 2015, beducht moeten zijn voor de naderende concurrentie.

> Bottas: zichzelf in de schijnwerpers blijven rijden is de enige opdracht, een topzitje moet er ooit wel inzitten. Flink wat punten (en een occasioneel podium?) blijven sprokkelen met Williams mag in tussentijd geen probleem zijn.
> Massa: geen hoge verwachtingen voor de ervaren Braziliaan, Williams blijven ondersteunen met zijn beproefde kennis moet volstaan. Zal ongetwijfeld stilaan richting uitgang beginnen schuiven.

Red Bull
Chasis-gewijs zal het in 2016 ongetwijfeld snor zitten, het voornaamste mankement (de sputterende Renault PU) zal zeker nog niet opgelost zijn. Elke progressie is welkom. Onmogelijk is het niet, wel moeilijk.

> Ricciardo: hopen op wat meevallers en vooral geduldig blijven. Aan zijn talent wordt door niemand getwijfeld.
> Kvyat: mag, net als Ricciardo, niet te veel verwachten van 2016. Consequent de laatste kruimels opruimen mag geen probleem zijn.

Torro Rosso
Het kleine stiertje verraste vorig jaar vriend en vijand met een opvallend goed gebalanceerde wagen die het enkel liet afweten door de tegenvallende Renault. Ferrari onder de motorkap moet garant staan voor beterschap.

> Verstappen: het goudhaantje zal, deels dankzij Ferrari, nog meer kunnen tonen in 2016. Bevestigen en niet overhaasten zal noodzakelijk zijn.
> Sainz: stond, onterecht, meermaals in Max' schaduw. Minstens zo hard bevestigen wordt de jonge Spanjaard zijn huiswerk. Niet makkelijk.

Force India
Net als Williams een dankbare Mercedes-klant. Of het solide seizoen van 2015 kan verdergezet worden is twijfelachtig, de 'nieuwe' bolide is slechts een bescheiden update. Met concurrenten die alle zeilen bijzetten en financiële perikelen op de achtergrond kan het lastig worden...

> Hulkenberg: min of meer hetzelfde verhaal als Bottas. Ook al zal de wagen niet geheel beantwoorden aan z'n talent, blijven tonen wat ie in z'n mars heeft moet lukken.
> Perez: idem, in afwachting van een beter zitje is Force India niet verkeerd. Gegeven dat de wagen niet waanzinnig tegenvalt...

Renault
De Franse constructeur is helemaal terug maar beseft gelukkig dat het niet eenvoudig zal zijn. Renault spreekt over een termijn van 3 jaar alvorens opnieuw (enigszins) succesvol te zijn, dat klinkt niet overdreven. Wel lang.

> Magnussen: mag dolgelukkig zijn dat z'n carrière een tweede kans kreeg. Nu afwachten of Renault binnen aanzienlijke tijd iets kan waarmaken.
> Palmer: zijn palmares is voorlopig weinig indrukwekkend. Tel er een team in volle overgang bij en de conclusie is mager.

McLaren
Zonde om een topteam zo te zien zwalpen. Honda belooft beterschap, niemand die durft voorspellen waar het Britse team werkelijk staat. Geen fatsoenlijke progressie zou een absolute ramp zijn.

> Alonso: verdient meer dan deze zwanenzang, beterschap is echter twijfelachtig. Helaas.
> Button: hoogstwaarschijnlijk zijn laatste jaar, hopelijk wordt 2016 de laatste zure appel en kan het team in 2017 (met ene Stoffel Vandoorne achter het stuur) opnieuw presteren naar naam.

Sauber
De financiële zorgen van 2015 zijn allesbehalve van de baan, wat weinig positiefs betekent voor dit seizoen. Zonder voldoende middelen is het snel over en out...

> Nasr: zonder degelijke wagen valt er weinig glorie te behalen. Wist nu en dan te imponeren, moet nu vooral hopen dat z'n team blijft bestaan.
> Ericsson: heeft tot nog toe weinig boeiends of interessants gepresteerd, met een bijna failliet team zal dat weinig waarschijnlijk beteren.

Manor
Dit moet het jaar van de grote stap voorwaarts betekenen. Nieuwe motor (Mercedes, nota bene), nieuw personeel, een financiële injectie uit Thailand,... Op papier ziet dat er prima uit. De tests bevestigden dat evenwel (nog) niet.

> Wehrlein: getalenteerd, zeker en vast. Krijgt van Mercedes de kans om ervaring op te doen, meer hoeft dat in 2016 niet te zijn.
> Haryanto: de verpersoonlijking van een pay-driver, daar hoeft geen letter meer aan vuilgemaakt worden.

Haas
Ondanks dat het Amerikaanse team de eerste, volledig nieuwe, deelnemer in jaren is, zijn de verwachtingen best hoog gespannen. Vooral de nauwe samenwerking met Ferrari is intelligent en doet veel goeds vermoeden. Anderzijds gingen de tests ook niet helemaal vanzelf, kinderziektes worden hoe dan ook verwacht.

> Grosjean: op termijn kan dit een formidabele switch worden, gegeven dat Haas binnen aanzienlijke tijd wordt wat het verwacht te worden. Als gecamoufleerd B-Ferrari-team kan de Fransoos zijn carrière hier heel interessant houden.
> Gutierrèz: niet noodzakelijk getalenteerd of ervaren, wel gezegend met wat cash en de goedkeuring van Ferrari. Een ideale combo voor Haas.

Last edited by Potenza; 09-03-2016 at 11:22.
Potenza is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2016, 14:33   #52   link
WiM
Senior Member

WiM's Avatar

Wat zijn de opties voor (deftige) F1 coverage voor 2016? Vorige jaren volgde ik de races via de BBC iPlayer via vpn maar die stoppen ermee.
Zijn er andere, eventueel betalende, opties om op zijn minst de races te streamen?
WiM is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2016, 15:43   #53   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

In België ben je aangewezen op de RTBF. HD en inhoudelijk behoorlijke commentaar (Stoffel is er vaak bij), vormelijk wat minder (OHLALALA, C'EST CHAUD HEIN), reclameblokjes en amper omkadering. Zelfs de podiumceremonie is er soms te veel aan. Net over de grens is RTL DE oké, de commentaar is heel deftig maar niet iedereen is zo tuk op Duits. Bovendien geven ze best wat reclame en geen HD. Dat zijn de enige manieren die geld noch moeite kosten.

Channel 4 neemt het contract van BBC over en zet een heel interessant verslaggevingsteam klaar. Anderzijds blijft het slechts de helft van de races live en is Channel 4 enkel via satelliet te ontvangen. Ik ga doorgaans op zoek via Google, tot nog toe heb ik geen stabiele/gratis stream gevonden waar ik telkens op kan terugvallen.
Old 09-03-2016, 16:31   #54   link
zinno
Senior Member

Ik ben het alvast eens met je analyses daar, puik werk
Nog 1 randopmerking wat Toro Rosso betreft, het is natuurlijk wel de laatste spec Ferrari motor van 2015 waar geen ontwikkeling meer op gebeurt,
het zal dus zaak worden voor de youngsters om zich vooral in het begin van het seizoen in de kijker te rijden denk ik.

Wat het volgen op TV wordt, het zal voor mij wel weer via Playsports gaan denk ik, het brolcommentaar neem ik er dan wel bij.

Last edited by zinno; 09-03-2016 at 18:02.
Old 09-03-2016, 17:59   #55   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Waarom blijft quasi iedereen hier dat zo koppig met een extra letter schrijven?

Serieus, zoek eens naar posts met "Torro" erin. 't Moet zijn dat daar ooit iemand mee begonnen is en de rest heeft aangestoken. Zelfs mijn eerdere pogingen om er de aandacht op te vestigen hebben bij niemand iets uitgehaald.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2016, 18:03   #56   link
zinno
Senior Member

tis aangepast ...neut
Old 09-03-2016, 18:35   #57   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Zal hier ook terug een combinatie worden van rtl en tijdens de reclame rtbf.
Fallschirmjaeger is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2016, 11:12   #58   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Mocht Mercedes dit seizoen, opnieuw, volledig domineren, hebben we toch iets om naar uit te kijken!

Het eerste groen licht moet nog branden en de twee heren kunnen het al niet laten om op elkaars kap te zitten. Zwier daar nog een snedige Vettel bij en de persconferenties worden top!

http://www.grandprix247.com/2016/03/...edes-function/
Old 12-03-2016, 11:33   #59   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

is dat hoe hamilton er bij loopt?
hihi, omhooggevallen aap
Old 12-03-2016, 11:39   #60   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Hamilton was sporting his now customary glasses at the event, but the Briton stressed their design was merely for “fashion”.

dat is de bril die een boekhouder van middelbare leeftijd draagt in de Congo

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules