Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 12-03-2016, 14:07   #61   link
zinno
Senior Member

Ik ga eerlijk zijn, ik hoop dat Rosberg een flink pak slaag geeft aan Hamilton, en als ik helemaal eerlijk ben hoop ik dat Vettel een pak slaag geeft aan de voorgaande protagonisten en dat Alonso en Button minstens podium kunnen rijden. Alleen de komende GP's kunnen dat vertellen.
zinno is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2016, 15:01   #62   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

steun/sympathie voor vettel veranderden toen hij relatief eenvoudig de ene na de andere wereldtitel binnenhaalde. nu is hij niet langer top dog en moet hij het opnieuw waar maken. de sympathie voor hem flakkert weer op.
misschien dat zo'n fenomeen een naam heeft. jo clipper?
Old 12-03-2016, 18:17   #63   link
zinno
Senior Member

Dat is gewoon de sympathie voor de underdog. Ik heb Vettel eigenlijk wel altijd een sympathieke knul gevonden die veel te lang in het keurslijf van RB heeft moeten rondlopen.
Vandaar dat ik zo blij was om hen vorig seizoen bezig te zien, de kerel amuseert zichzelf gewoon en is in staat om een team te kneden zoals een illustere voorganger dat heeft gedaan. Alle respect daarvoor
zinno is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2016, 10:10   #64   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Renault heeft, zoals verwacht, een nieuwe livery voorgesteld. Een echte gele, deze keer! Wat mij betreft stukken beter, al is het een beetje saai/braaf. Ook de overalls hadden gerust zwart mogen blijven.

Ook opvallend, de wagen die in Australië gebruikt werd tijdens de showvoorstelling is helemaal anders, vooral de snuit. Geen idee welk model dit is... Alleszins niet de vorige Lotus, eerder GP2?

Old 16-03-2016, 10:24   #65   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

op de "gewone" fotos van de voorstelling ziet het geel er een stuk beter uit, op de andere fotos lijkt het wel erg dof en weinig levendig. en hm, gele overalls. geen idee wat te denken. misschien toch liever zwart met wat stukken geel.
Old 16-03-2016, 10:29   #66   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Dat heeft ongetwijfeld met de lak te maken, net als Red Bull is die mat. Daarnaast zijn er ook stukken metallic en goud, wat vooral tijdens nachtraces spectaculair moet ogen. De fletse foto's vallen inderdaad wat tegen, irl zal het ongetwijfeld beter zijn. Alleen al de extra kleur op de grid is welkom, bravo Renault!

De wagen op de voorstelling is trouwens gewoon een dummy. Mystery solved:

Old 16-03-2016, 10:33   #67   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

"irl" is dus de gewone fotos
de banden zijn een referentie. op de persfotos zie je dat ze grotendeels midden grijs tot donkergrijs zijn. op de echte fotos gaat dat gewoon richting zwart
Old 19-03-2016, 07:01   #68   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Eens de kwalificatie bekeken van Australië. (op ladeux)

Formule 1 in 2016:
Mercedes vs Ferrari
Hamilton vs Rosberg
Hetzelfde van vorig jaar dus...

Ferrari dus ietsje dichter. Maar Mercedes is nog een paar niveaus beter.
Kwalificatie spannender maken? Euh, 5 minuten voor het officieel gedaan is is de spanning weg. Goed bezig.

Sainz goed.
Verstappen goed.

Wie is Palmer? Ah, vader van dus. OK. Winnaar GP2 in 2014. OK.

Bon, wat vernieuwing hier en daar... tijd zal het uitwijzen doorheen het seizoen dat andere teams buiten Ferrari dichter bij Mercedes kunnen komen.
Als het zoals vorig jaar is mag het seizoen snel weer gedaan zijn.

Fin.
quantrias is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2016, 05:44   #69   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Raceday:

Direct een zware crash. Een wonder dat Alonso daar levend uit is gekomen.
Pfff.

Zal wel verwijderd worden door de FIA die youtubevideo.

Last edited by quantrias; 20-03-2016 at 05:48.
Old 20-03-2016, 06:25   #70   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Was ook wel een heel optimistische actie van hem.

Goed dat ze niet geaarzeld hebben om de rode vlag boven te halen van zodra dat bulldozer/hijskraan spellement de grindbak betrad trouwens. Toch iemand die lessen getrokken heeft uit Bianchi zijn accident.

Eerste helft van de race is al boeiend geweest voor een seizoen dat veel "fans" al opgegeven hadden nog voor het begon.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2016, 06:58   #71   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Grosjean.
Old 20-03-2016, 07:03   #72   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
Eerste helft van de race is al boeiend geweest voor een seizoen dat veel "fans" al opgegeven hadden nog voor het begon.
Gelukkig maar, ik begon in de kwalificatie al wat schrik te hebben.
Maar Mercedes heeft het toch weer geflikt om de dubbel te pakken.
Ferrari is wel heel dicht bij, maar als Hamilton zijn start niet had gemist hadden we Vettel ook niet van voor gezien in het begin.

Verstappen vs Sainz
Old 20-03-2016, 07:07   #73   link
The one and only Buffalo
Kwek

The one and only Buffalo's Avatar

Rofl Verstappen, dikke frustro maat
Old 20-03-2016, 12:48   #74   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Tegen alle verwachtingen in is het een uitmuntende start van 2016 geworden. Eerst en vooral ben ik enorm blij dat het verschrikkelijk geflopte kwalificatie-concept opvallend snel werd geschrapt. Wat me nog gelukkiger stemt: de race was authentiek spannend. Nou!

> Mercedes beschikt nog steeds over de sterkste wagen, maar Ferrari heeft echt wel een serieus deel van de achterstand goedgemaakt. Hopelijk is de betrouwbaarheid daar gaan al te groot slachtoffer van (cfr. Raikkonen).
> Ik had het Vettel gegund, al was het maar vanwege zijn briljante start. De rode vlag kwam ongelegen en de strategie was niet helemaal accuraat. Anderzijds was dit wel een goed voorbeeld van wat de nieuwe bandenregels kunnen betekenen, al heb ik het gevoel dat Pirelli de banden daartoe diverser moet maken. Vettel had op de gele, zachte band meer potten moeten kunnen breken.
> Heel wat goede vermoedens werden bevestigd: Haas topdebuut, flinke progressie bij Manor, Red Bull beduidend beter, Toro Rosso erg goed (het resultaat buiten beschouwing gelaten). Ook Renault en McLaren waren best respectabel.
> Verstappen mag op deze manier fluiten naar een beter zitje.
> Wat een waanzinnige crash van Alonso. Daar rustig uit kruipen mag een klein mirakel heten.

De enige bittere pil is dat, ondanks veel actie, gedegen concurrentie en voldoende interessants, Mercedes de 1-2 wederom binnenhaalde. Meh.
Old 20-03-2016, 13:55   #75   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
De enige bittere pil is dat, ondanks veel actie, gedegen concurrentie en voldoende interessants, Mercedes de 1-2 wederom binnenhaalde. Meh.
Dit en volledig mee eens wat je allemaal zegt.

Verstappen gaat echt moeten beginnen kalmeren en niet zo hoog van de toren blazen.
Old 21-03-2016, 11:57   #76   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Het was overigens allemaal anders verlopen, Rosberg had op 2/3de van de race ernstig verhitte remmen. De levensduur van de hardere banden was ook een groot vraagteken, er werd alleszins rekening gehouden met een DNF. Nu ja, vijgen na Pasen. En misschien gewoon wat jolige promopraat van Mercedes ("Jawel jawel, het wordt echt spannend dit jaar!").

Ondertussen maakt Verstappen duidelijk dat één seizoen ervaring voldoende is om een grote muil op te zetten.

Quote:
Max Verstappen says he does not care about Toro Rosso team orders because he will normally be "miles ahead" of Carlos Sainz at races.

"Normally I should be miles ahead. It should be fine."

http://www.espn.co.uk/f1/story/_/id/...so-team-orders
Old 21-03-2016, 12:06   #77   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Het was overigens allemaal anders verlopen, Rosberg had op 2/3de van de race ernstig verhitte remmen. De levensduur van de hardere banden was ook een groot vraagteken, er werd alleszins rekening gehouden met een DNF. Nu ja, vijgen na Pasen. En misschien gewoon wat jolige promopraat van Mercedes ("Jawel jawel, het wordt echt spannend dit jaar!").
Ferrari had ook wel best kunnen winnen als Alonso de race niet had stilgelegd met zijn stunt, leek mij. Soit, volgende keer beter hé wat hen betreft. Ik bezie het zo: als Ferrari goed is zal het niet bij één kans blijven, zijn ze niet goed genoeg om het spannend te maken over heel het seizoen dan maakt het op lange termijn ook weer niet zó veel uit voor die spanning dat ze deze keer geen chance hebben gehad.
Old 21-03-2016, 12:09   #78   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Dat is hoe ik het ook bekijk, zonder de rode vlag had Vettel deze race in principe kunnen controleren. Het viel me ook op hoe Hamilton pas vanaf de herstart, na uitvoerig met zijn ingenieurs te hebben kunnen overleggen, degelijke inhaalmanoeuvres wist te placeren. In dat opzicht is de extra gelimiteerde communicatie geen kwalijk idee.
Old 21-03-2016, 12:17   #79   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Yeah, zelfde met die fout van Vettel op het einde. Goed dat het er niet altijd te makkelijk uitziet, is wel eens anders geweest.
Old 21-03-2016, 13:47   #80   link
Rufus
PimpMeister

Even over Verstappen. Ja hij zet inderdaad een te grote muil op maar gisteren was dat vooral uit frustratie. Had zijn bandenwissel normaal verlopen had hij daar waarschijnlijk ook niet gezeten achter Sainz. Denk dat het vooral daardoor is dat hij even over de rooie ging en ja hij is nog jong.

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules