Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 09-02-2017, 10:25   #21   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

"random beledigende reactie om iemand zijn post onderuit te halen zonder enig zinnig argument"
Old 09-02-2017, 10:36   #22   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

't Is niet alsof ge de punten die ik daarvoor heb opgenoemd onderbouwd met uw antwoord, ge slaagt het gewoon over en zegt het totaal tegenovergestelde omdat het uw mening is. En, beledigend, niet echt, soundcards zijn jaren 90, begin 2000. Realtek en ALSAS chipsets zijn al heel lang heel matuur. En zeker matuur genoeg om gewoon geluid af te spelen.
Old 09-02-2017, 11:12   #23   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

ah ik had je post 5minuten voor de mijne niet gezien
feit is dat ik zelf heb zitten testen, verschil tussen een moederbord van een dure gaming pc en mijn JEDAC DAC was niet klein
Old 09-02-2017, 12:35   #24   link
Horla
Senior Member

Maar ik veronderstel dat je dan wel deftige speakers/hoofdtelefoon etc hebt gebruikt en niet een (insert random merk) 5.1 setje wat de meeste mensen thuis aan hun gamecomputer zullen hebben hangen.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2017, 12:45   #25   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

AKG 242, staat in mijn post
Old 09-02-2017, 13:51   #26   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

zelfs de esport pro's gebruiken tegenwoordig amper nog een externe geluidskaart lol, alleen diegene die streamen hebben soms een geluidskaart nodig omdat ze daar van alle speciaal extern apparatuur opsteken

zoals al gezegd, tenzij ge een hele sound booth aan uw pc wilt koppelen is de onboard meer als voldoende
Old 09-02-2017, 13:54   #27   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

In games valt er niets van competitief voordeel te halen uit een geluidskaart.
Wat er wel toe doet, is bij streaming/twitch/whatever een degelijke geluidskaart om een microfoon op aan te sluiten.
Old 09-02-2017, 13:55   #28   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

awel, waarom zou moer dan een upgrade moeten hebben?
Old 09-02-2017, 14:06   #29   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Omdat hij er een hoop geld in steekt, en er nog 1 duidelijke zwakke schakel zit in zijn ketting.
Goede whiskey ga je nu ook niet drinken uit plastieken bekertjes h, ook al is dat perfect functioneel.
Old 09-02-2017, 21:12   #30   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Quote:
Originally Posted by Freddie Wasbak View Post
gekocht

Na uitgebreide luistersessies, bleek de NAD 356 BEE + MDC met de DALI Opticon 5 als beste uit de bus te komen (met een andere versterker klikken die boxen niet)

Het is pas aan de categorie 15000 k dat - voor elektronische muziek - systemen significant beter worden, vond ik. Voor rock en jazz, of muziek met sterke dynamiek, heb je wel al beter materiaal voor een lagere prijsklasse.

uiteindelijk heb ik de versterker met de MDC module ingebouwd besteld uit Duitsland tijdens voor 750 euro (ipv 1100), en de boxen nu gekocht tijdens een actie voor 1150 (ipv 1400) en er om gereden in breda

dus al bij al door wat geduld te hebben toch de gewenste setup kunnen kopen voor zo'n 600 euro minder

de stereo is nu thuis aangesloten, ik ben een tevreden mens
Waar hebt ge de NAD aangeschaft?

Prachtige keuze overigens
Old 09-02-2017, 21:24   #31   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Ik hoor duidelijk het verschil tussen mijn realtek onboard mobosoundcard en mijn discrete soundcards. Voor gaming en youtube maakt het eigenlijk niks uit, maar voor muziek op mijn krk monitor speakers wil ik het betere werk.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2017, 22:11   #32   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Blade View Post
Waar hebt ge de NAD aangeschaft?

Prachtige keuze overigens
de NAD C 356BEE heb ik in duitsland laten overkomen, gezocht via idealo.de

denk dat het deze was:

http://www.justhifi.de/NAD_C-356BEE_a8832.html
Freddie Wasbak is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2017, 22:46   #33   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bourgi View Post
Ik hoor duidelijk het verschil tussen mijn realtek onboard mobosoundcard en mijn discrete soundcards. Voor gaming en youtube maakt het eigenlijk niks uit, maar voor muziek op mijn krk monitor speakers wil ik het betere werk.
voila
Old 10-02-2017, 08:50   #34   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Goh, de verdeeldheid die ik hier lees, bestaat overal. Feit is wel dat geluidsbeleving best subjectief is. Aangezien ik tijdens het werk muziek op PC beluister, twijfel ik al lang om ook een geluidskaart te kopen, al was het maar om het verschil zelf te ervaren. Telkens wanneer ik er over begin op te zoeken wordt het weer wat onduidelijker.

Nu ja, mijn boxen zijn echter danig eenvoudig/allround (Edifier R980T 2.0) dat het waarschijnlijk amper of niet te horen zou zijn. Of dat is toch de consensus die op de meeste plekken wl bestaat. Idem voor een externe DAC.

EDIT - al ziet alles van Shiit er immer geil uit

Last edited by Potenza; 10-02-2017 at 10:10.
Potenza is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2017, 11:55   #35   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Goh, de verdeeldheid die ik hier lees, bestaat overal. Feit is wel dat geluidsbeleving best subjectief is. Aangezien ik tijdens het werk muziek op PC beluister, twijfel ik al lang om ook een geluidskaart te kopen, al was het maar om het verschil zelf te ervaren. Telkens wanneer ik er over begin op te zoeken wordt het weer wat onduidelijker.

Nu ja, mijn boxen zijn echter danig eenvoudig/allround (Edifier R980T 2.0) dat het waarschijnlijk amper of niet te horen zou zijn. Of dat is toch de consensus die op de meeste plekken wl bestaat. Idem voor een externe DAC.

EDIT - al ziet alles van Shiit er immer geil uit
Inderdaad, met goedkope speakers is het de moeite niet. Als je hand dan toch jeukt in je portefeuille zou je eerst voor betere speakers of headphones moeten gaan.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2017, 23:35   #36   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Moer View Post
Thread hijack
Als gamende leek die altijd de onboard audio gebruikt van een middelmatig moederbord. Wat zou je eventueel aanraden als geluidskaart om op dat vlak te verbeteren?
het blijft subjectief, maar ik heb altijd met een afzonderlijke geluidskaart gewerkt. Ik heb lang een Creative Audigy gehad, om dan een jaar of twee terug om te schakelen naar een Asus Xonar.
dat was omdat die prijs/kwaliteit de beste reviews kregen op newegg: https://www.newegg.com/Sound-Cards/Category/ID-36 (nog steeds blijkbaar)

ik zit hier zelf nog met een Asus Xonar DGX

veel meer dan 50 euro zou ik niet spenderen aan een geluidskaart.

Heb je nog 50 euro budget of meer over, dan kun je die beter steken in een andere interessante upgrade de standaard PC boxen, met name een tweedehands stereo. vaak ontbreekt namelijk het volledige bereik bij PC boxen. ik heb enkele jaren een 4 ohm miniketen aangesloten van philips, wat echt pakken beter geluid geeft dat de standaard 2.0 of 2.1 computerboxen

het ziet er wel niet altijd uit, maar goed, je hebt dan tenminste een vol geluidsbereik (en zo geen kleffe zware bas van een subwoofer)
Old 13-02-2017, 10:57   #37   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Da's nog een plan, ik heb nog een uitstekende Panasonic mini-keten die op zolder staat te rusten (cd's zijn zo 2001). Misschien keer kijken of ik dat kan aansluiten op mijn pc.

EDIT: ook effe hijacken, aangezien die set toch enkel nog stof staat te verzamelen en ik me nu echt wel afvraag of het een flink verschil zou geven indien ik die zou (kunnen) aansluiten. Het betreft een Panasonic SC-PMX4. Veel info heeft het net niet, buiten de handleiding in't Duits/Frans. Denken jullie dat het a) zonder gedoe mogelijk is en b) de moeite zal zijn tegenover onboard + Edifier RT980 2.0?

Last edited by Potenza; 13-02-2017 at 11:58.
Old 13-02-2017, 12:05   #38   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

Quote:
Da's nog een plan, ik heb nog een uitstekende Panasonic mini-keten die op zolder staat te rusten (cd's zijn zo 2001). Misschien keer kijken of ik dat kan aansluiten op mijn pc.

EDIT: ook effe hijacken, aangezien die set toch enkel nog stof staat te verzamelen en ik me nu echt wel afvraag of het een flink verschil zou geven indien ik die zou (kunnen) aansluiten. Het betreft een Panasonic SC-PMX4. Veel info heeft het net niet, buiten de handleiding in't Duits/Frans. Denken jullie dat het a) zonder gedoe mogelijk is en b) de moeite zal zijn tegenover onboard + Edifier RT980 2.0?
Die edifiers zijn prijs/kwaliteit zeker ok volgens tweakers, maar volgens deze beschrijving is de stereo ook van de kwalitatievere, is dit mogelijks wel de upgrade waard, maar zeker ben ik niet

k zou het wel eens testen
Old 13-02-2017, 13:26   #39   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Quote:

Het is om hl eerlijk te zijn alletwee rommel. De boxen van de Panasonic mini keten gaan beter zijn, maar die gaan enkel deftig op uw PC werken met een amplifier al dan niet die Panasonic zelf, als hij een line-in heeft.

Ik heb zelf ook jaar en dag m'n Sony stereo gebruikt. Maar sinds ik 8" monitors heb, 10x beter, 10x duurder uiteraard. Maar de kans is groot dat eender welk setje boxen met een versterker gaan beter zijn tov die PC boxen.
Waar de grootste key factor de kwaliteit van uw versterker gaat zijn, die ook snel prijziger wordt. Gezien uw versterker het geluid zal bepalen. Al dan niet met een EQ ervoor om uw PC ( built-in ) kaart aan te passen naar deftiger geluid.
Maar daar zit dan weer het verhaal van wat je verwacht van je geluid. Hier is het persoonlijk zo zuiver mogelijk ( wat nooit mogelijk is heb ik hardleers mogen ondervinden ).

Dus korte versie, gewoon proberen en luisteren of ge't beter vind.
Old 13-02-2017, 16:04   #40   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Noice, dan weet ik weer wat doen. Ik moet nu wel toegeven dat, zoals Freddie al aanhaalde, ik best tevreden ben van die Edifier-set. Een jaartje terug kostte die zo'n €60 of Afuture, dat is werkelijk hl scherp voor de giga-verbetering tegenover de Logitech X-210 die ik had.

Mijn Panasonic-set is me echter nooit als rommel overgekomen, moet ik absoluut onderstrepen. Cd's kwamen daar immer heel vol en vooral kamervullend uit, die immersie ontbreek ik een beetje met de Edifier set + PC. Dat heeft misschien met het ruime wattage-verschil (2x80W vs 24W) en royale bass van de Panasonic te maken. Of dat kan evengoed met de plaatsing van de boxen te maken hebben: Panasonic set stond voorheen schuin achter mij, Edifier-set staat gewoon naast scherm. Ook mijn moederbord is niet bijzonder recent, al zit er een 8-channel HD audio chip op.

Soit, bottomline is dat ik constant naar muziek luister, zelf muziek speel (maar 'k ben slechts de drummer) en er enorm op let maar er evengoed totaal geen ruim budget voor heb. Deze thread heeft me echter weer doen nadenken hoe ik hier voor een betere beleving kan zorgen zonder echte investeringen te doen.

> Nieuw MoBo staat gepland binnen enkele maanden.
> Keer zien of ik Panasonic-set kan aansluiten.
> Wat experimenteren met plaatsing boxen (R980T).

Last edited by Potenza; 13-02-2017 at 16:11.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules