Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 31-01-2016, 15:17   #41   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

het leek mij alsof bij dat incidentje Van Der Poel Van Aert met opzet hindert, om Van Der Haar een gaatje te geven en zo de Belgen in de achtervolging te dwingen en zichzelf in een zetel te zetten.
Grappig dat hij zichzelf er dan wat mee nekt, moest het echt zijn ofc.

En dan laat Van Aert toch zien mentaal sterker te staan dan Van Der Poel, en zich herpakt ipv volledig te blokkeren.

Knap, van heel de belgische ploeg eigenlijk. En toch liever een Nederlander om het spannend te maken dan een zuiver belgisch onderonsje. Beste WK in jaren.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2016, 15:22   #42   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Nee is duidelijk te zien dat Van Der Poel daar niets met opzet doet toch?
Old 31-01-2016, 15:33   #43   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Beetje vergezocht dat Van Der Poel zijn eigen mogelijkheden zou op het spel zetten voor Van Der Haar.

Fenomenaal sterk gereden van Van Aert, hij heeft zich duidelijk beter herpakt dan Van Der Poel terwijl hij daar minstens even lang bleef staan.
Van Der Haar heeft toch ook nog behoorlijk wat vechtlust getoond.
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2016, 16:57   #44   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Send a message via ICQ to Pleun
http://sporza.be/cm/sporza/videozone...lend/1.2560343

Allez gast :')
Pleun is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2016, 17:16   #45   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

TIS WEL WEER EEN SAPPIG CROSJE HE
Old 31-01-2016, 18:04   #46   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
In elke (top)sport is er doping, maar als er de laatste 10 jaar ofzo bijna elk jaar topwielrenners betrapt worden heb je toch echt wel een probleem.
Alsook is het 1 van de sporten waar je er het meeste baat bij hebt omdat er van techniek en andere aspecten weinig sprake is, het is gewoon letterlijk om ter hardst op uw pedalen stampen.
Zeker bij veldrijden, dé sport voor marginale Vlamingen die geen voetbalsupporter zijn.
Maar soit, bedankt voor uw artikel die duidelijk zegt dat er bij voetbal 1 dopinggeval meer was.
Hoeveel voetballers of wielrenners er gecontroleerd zijn is bijzaak.
Ik zeg gewoon dat voetbalsupporters niet te hard moeten roepen als het gaat om vals of vuil spel in een sport, van mij moogt ge veldrijden zo marginaal vinden als ge wilt.
Old 01-02-2016, 13:11   #47   link
makila
Senior Member

Quote:
Originally Posted by wukedadde View Post
Nee is duidelijk te zien dat Van Der Poel daar niets met opzet doet toch?
Hij deed bewust de deur toe. Maar dan schuift hij gewoon uit. Dat laatste was niet met opzet natuurlijk.
makila is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2016, 13:14   #48   link
makila
Senior Member

Quote:
Nu, kunt toch ook niet zeggen dat ge als 19 jarige niet volwassen genoeg zijt om te zeggen "fuck dat, daar wil ik absoluut niet aan mee doen".
Als je 19 jaar van uw leven opgevoed en gebrainwashed wordt door mensen die jou steunen om zoiets te doen? Dan weet je gewoon niet beter hoor.

Dit mechanisch dopinggeval is trouwens maar het topje van de ijsberg.

Lees dit maar eens (Oorspronkelijk artikel staat in de Italiaanse krant):
http://www.hln.be/hln/nl/952/Wielren...e-doping.dhtml

En bij dit laatste systeem, wordt er NIET meer op een knopje gedrukt om dit systeem te activeren en weet de wielrenner het dikwijls zelf NIET. Dat wordt dan gewoon geinstalleerd door de ploeg.
De rijke ploegen in het wielrennen rijden hoogstwaarschijnlijk allemaal rond, met dit systeem (Onopspoorbaar). Waardoor minder rijke ploegen zowiezo in het nadeel zijn.

Maar goed, 30 jaar geleden reden de besten ook op de beste fiets en reden ze daar ook sneller op hé. Hoe rijker hoe meer middelen. Dat geldt overal.

Quote:
Originally Posted by tragezot View Post
Wat mij het meest verontrust is dat het gaat om een nieuwe techniek om de fietsen te controleren die nu pas voor de eerste keer wordt gebruikt. Direct prijs.
Dit dus, lees het artikel hierboven maar eens goed!

Het systeem dat ze gebruikte is outdated en retarded. Er zijn tegenwoordig al veel betere motoren die nog niet detecteerbaar zijn.
De anti-doping brigade staat altijd achter op de dopingbrigade. Diegenen die gepakt worden, zijn altijd kleine garnaaltjes of zijn stalen die ze na 10 jaar opnieuw controleren met nieuwere opsporingsmethodes.
Het probleem met mechanische doping is, dat ze moeilijk fietsen 10 jaar kunnen bijhouden om deze opnieuw te controleren.

Enige oplossing lijkt me, dat de UCI en ASO zelf de fietsen gaan leveren (rechtstreeks bij de sponsoren) en dat de ploegen of renners dit niet zelf meer mogen laten leveren. Een andere oplossing om deze vorm van doping te stoppen zie ik niet ..

Last edited by makila; 01-02-2016 at 13:29.
makila is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2016, 21:51   #49   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2561912

Eddy "drie keer betrapt op doping maar nooit echt een zware straf gekregen" Merckx zal ook eens iets zeggen, rofl.
Old 01-02-2016, 22:01   #50   link
Wazeiterna?
Welingelichte bron

Wazeiterna?'s Avatar

Ik vond dit toch een pak geniepiger alleszins. Hoe meer mensen uit die entourage in beeld komen, hoe loucher ik het vind trouwens.

(↑ Ceci n'est pas une menace ↑)
Wazeiterna? is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2016, 22:16   #51   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wazeiterna? View Post
Ik vond dit toch een pak geniepiger alleszins. Hoe meer mensen uit die entourage in beeld komen, hoe loucher ik het vind trouwens.
Ik heb totaal geen probleem met het feit dat dit -als het waar is en wel degelijk van haar komt- kan dienen om een voorbeeld te stellen en haar zwaar (niet draconisch) te schorsen want zo'n zaken gebruiken in een sport als wielrennen is inderdaad redelijk absurd. Maar dat iemand die zelf constant doping heeft gebruikt en daar heel lichtjes vanaf is gekomen nu ineens moord en brand staat te roepen voor een levenslange schorsing van een 19 jarige belofte? Hij moet zijn muil houden. Laat ons ook niet vergeten dat de lijst van doping producten in zijn tijd véél kleiner waren en de controles ook veel minder aanwezig. Als je er toen al in kon slagen om drie keer tegen de lamp te lopen mag ik fair aannemen dat heel uw carrière niet proper was. Ugh, ik krijg echt het schijt van dat Merckxgod complex dat Vlaanderen aan die mens heeft gegeven waardoor elke verbale diarree dat uit die peet zijn mond dan maar direct nieuws is dat zonder twijfel een paar honderdduizend mensen ineens gaan overpakken.
Old 01-02-2016, 22:25   #52   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Send a message via ICQ to Pleun
Jup, net als Lefevere. Zal duren tot die aap ook eens uit de mouw komt. Hopelijk duurt het niet te lang meer. Eens zien of hij dan nog voor levenslange schorsing oppert.
Pleun is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2016, 22:26   #53   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Als ik de FB reacties zo wat lees krijgt hij er toch serieus van langs hoor, en terecht uiteraard.
Old 01-02-2016, 22:28   #54   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Ik vind het vooral frappant dat hij zo hard op haar ingaat, terwijl hij zelf bij één van zijn dopingvaststellingen toen stond te bleiten voor de camera dat hij niets had misdaan. Je zou dan toch een beetje begrip kunnen verwachten zeker?

Nope. Eikel.
Old 01-02-2016, 22:34   #55   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Wedden dat Hans Vandeweghe nu aan een column bezig is waarin hij zegt dat Merckx maar beter zijn muil zou houden?

Called it
Old 01-02-2016, 22:34   #56   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

noemt gij mij soms hans vandeweghe wuke

wilt ge batsen op uw gezicht
Old 01-02-2016, 22:39   #57   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

ma nee
Old 01-02-2016, 22:41   #58   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Old 02-02-2016, 12:16   #59   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Wielrennen 2016 - Sagan wint alles

Quote:
Wedden dat Hans Vandeweghe nu aan een column bezig is waarin hij zegt dat Merckx maar beter zijn muil zou houden?

Called it

Shit, de Stijn heeft hem in snelheid gepakt.

http://www.demorgen.be/opinie/gun-fe...jfel-b695c407/
Old 23-02-2016, 06:58   #60   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by ibaun View Post
Greg is goed aan het voorbereiden met overal tweede plaatsen. Komaan Greg!
Typisch.

Ik zou maar opletten voor Boasson Hagen in de klassiekers precies. En de Kristof is ook al wreed in form.
Talos is online now   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules