Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 31-01-2016, 00:34   #1   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

The Division (Tom Clancy)

UPLAY
ferrexbe - radje
Citje - cit
Lipie - Biba
Dodgy242 - Dodgy
jelliuz - jelliuz
MetalD86 - Metal
nieker - Nieker
Gulligan - Hellbird
xanthrax - xanthrax
Greize - Prumpy
Divolinon - Divolinon
hans_vdc - lapino
Pleunv - Pleun
R0cca - Blackske
RhinoBE - Arne
icarnivale - Robin
darkgreenleaf89 - darkgreenleaf
ToVoT2007 - Tovot
lycas666 - Lycas

WTF is Tom Clancy's: The Division ?

Tom Clancy's The Division is een online, open world, 3rd person shooter role playing game.
Veel zooi in 1 titel maar het klopt wel:
-Het geeft je een enorm "open world" gevoel (1:1 New York City) met echte enorm goeie phasing technologie. Je hebt nooit door dat je in een phase zit en wanneer je eruit komt.
-Je hebt de tonnen gear, levels (max 45), modifiers, stats, rarity's, kledij, customization, skills, skill trees.
-Het is een 3rd person shooter zoals je ze gewend bent in de Tom Clancy reeks, enorm vlot, leuke gunplay met tonnen geweren en serieuze recoil.
-Het is volledig online en dat gedeelte werkt ook super vlot, je kan je vrienden super makkelijk terug vinden en met 1 druk op de knop naar elkaar porten en alle content in groep uitspelen, ook het story gedeelte.

Story:

Quote:
A smallpox pandemic spreads on Black Friday (transmitted by a virus planted onto banknotes), and sweeps through cities across the U.S. The United States Government collapses in five days; basic services fail and without access to food or water, the country quickly descends into chaos. The player is part of the Strategic Homeland Division (SHD), or "The Division" for short—a classified stay-behind force of self-supported tactical agents.

Het begint allemaal na het bovenstaande filmpje, de bevolking is grotendeels uitgestorven, de straten zijn gereduceerd tot ruïnes en het loopt er vol van criminele bendes.
Het is jouw missie om orde te herstellen en uit te zoeken waar het virus is uitgebroken.

Gameplay&Features:

-12+ uur singeplayer/coop main storyline in de open world. (confirmed door een dev)
-Tonnen sidemissions die resources en experience geven voor het upgraden van je "home-base". De home-base is een basis waar je kan traden, research kan doen naar nieuwe skills, je items stashen en veel meer waarvan nog niks is geweten in de beta...
-Dark Zones: Zones die gelinkt zijn aan de PVE wereld waar het free for all is. Je gaat er op zoek naar de beste loot ingame maar die loot is "infected", als je de loot weg wil krijgen moet je de hulp inroepen van een helikopter maar opgepast, alle medespelers liggen op de loer en kunnen je zomaar neerschieten en al je verse loot (+deel van je pvp currency en xp) stelen! Als je iemand neerschiet krijg je de "rogue" status waarbij iedereen je op de map kan volgen en kan neerknallen voor een beloning. Dark zones zijn een echte thrill ride
-Skilltrees waarmee je je kan speccen in de gebruikelijke Tank/Heal/Dps specs (er is ook een threat systeem waardoor tank-specced spelers met riot shields alle vuur op hen richten.
-Tonnen wapens (echt tonnen) , tonnen mods, drones, turrets, heals, etc etc
-Dungeon-type instances waar je coop met je vrienden op normal of hard mode door kan razen.
-Er is match making systeem als je dat wenst (zodat je geen groep moet zoeken)
-Gewoon een geschifte weather engine, wtf die sneeuwstormen SHIIIT
-Beste glas physics ooit
-Zotte optimization en zotte graphics (imo)
-Sound design is echt 11 op 10 imo.

Minpunten?

-Er is niemand die weet hoeveel content er voor handen zal zijn bij launch en ze doen er ook heel mysterieus over. Naar het schijnt houden ze nog een joker achter de hand. Voor hetzelfde geld slaat dat dik tegen!
-De wereld is echt wel statisch
-Er komt DLC aan
-Niet voor mensen die niet houden van gear farmen en min maxen. Dan zal het snel vervelen (nadat de story er voor jou opzit)
-De beta stelt echt 2% van het spel voor en ik vind het kut dat ze iedereen int donker houden.

Grafisch spektakel:

4K screens: http://imgur.com/a/ceJDa

Final notes:

Dik topspel , 10 uur gehaald uit een beta waar maar 1 missie inzit, geen perks of talents te bespeuren, geen factions, limited npc spawns, maar 2 abilities, 20% van de map unlocked, geen endgame, etc...
De bal ligt in hun kamp, dit kan de max worden of redelijk snel voorbij zijn en het ligt volledig aan de content die eraan zit te komen imho. (dat en pvp+pvp zone loot heeft nog wel wat finetuning nodig)

Last edited by jelliuz; 18-03-2016 at 20:17.
jelliuz is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2016, 02:05   #2   link
black
Senior Member

Nice, hyped.
Als iemand nog een beta key kan sharen, feel free.
black is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2016, 02:10   #3   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Beta is vandaag al gedaan
Old 31-01-2016, 02:11   #4   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Morgen avond pas dacht ik (of zelfs maandag morgen onze tijd)
Wilt ge mijn account effe black ? Ik heb de beta nu wel gezien pm if want

Last edited by jelliuz; 31-01-2016 at 02:16.
Old 31-01-2016, 02:11   #5   link
black
Senior Member

In dat geval, nvm me.
Old 31-01-2016, 08:57   #6   link
Bibastar
soy ninja

Bibastar's Avatar

Hyped en gisteren al gekocht =')
Old 31-01-2016, 09:45   #7   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Beta aan het downloaden. Ben benieuwd.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2016, 09:46   #8   link
The one and only Buffalo
Kwek

The one and only Buffalo's Avatar

Ik was bij de oorspronkelijke aankondiging super hyped maar nu precies minder en minder. Toch afwachten tot het uit is en de goeie reviewers er genoeg tijd in hebben kunnen steken.
Old 31-01-2016, 10:00   #9   link
Tjahzi
Senior Puntmuts

Tjahzi's Avatar

Yep, idem. Ubisoft enal.
Tjahzi is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2016, 10:08   #10   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bibastar View Post
Hyped en gisteren al gekocht =')
rofl, figures
Old 31-01-2016, 10:10   #11   link
black
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Tjahzi View Post
Yep, idem. Ubisoft enal.
Lol, tis niet dat EA beter is hé ... Ze zijn allebei uit op easy money, dit is tenminste nog vernieuwend, in vergelijking met een simpele mod uitbrengen als fullgame.
Ik stoor er mij trouwens meer en meer aan dat iemand "ubisoft, ea games, dice, blizzard,..." ziet en al meteen een game gaat beoordelen, bekijk het, speel het, beoordeel dan.
Old 31-01-2016, 10:47   #12   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Gisteren de key ontvangen en 2 uren in co op gespeeld. Eerste indrukken zijn positief. Co op gaat zeer vlot en letterlijk vanaf het intro filmke gedaan is. Xp wordt door beide gedeeld als ze in de buurt zijn en de loot is ook ieder appart. In de korte tijd al een paar keer deftige taktiek mogelijkheden gezien, waarbij ik de vijand zonder problemen kon flankeren en we ze langs 2 kanten onder vuur namen. Idem qua granaten, ook hier al paar mogelijkheden gevonden. Met 4 mensen die met elkaar communiceren, moet dit veel mogelijkheden bieden. Minpunt was dan weer dat we niet onderling konden traden.

Graphics zijn serieus geïnspireerd door Watch Dogs, maar dan wel meer opgekuisd en physics zaten voorlopig ook goed ineen.

Gespeeld op ps4 trouwens. Indien de beta vanavond nog werkt eens verder spelen en de dark zone proberen. Voorlopig bevalt het mij wel goed genoeg om te kopen, al zal het afhangen hoever ik zit in mijn andere co ops tegen dan (Divinity pakt enorm veel tijd in).

Last edited by Fallschirmjaeger; 31-01-2016 at 11:07.
Fallschirmjaeger is online now   Reply With Quote
Old 31-01-2016, 10:51   #13   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Net ook even kort getest, draait enorm soepel en ziet er toch behoorlijk cool uit. Had er eigenlijk nog niet zoveel over gelezen, maar als ik het goed begrijp is dit zowel solo als coop met goeie matchmaking zaken. Lijkt ook zeer uitgebreid, en dan is die map in beta maar deel van spel. Smaakt naar meer.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2016, 10:56   #14   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Zijn er mensen van plan dit op ps4 te kopen?

Ik ga ook reviews afwachten en dergelijke, maar het ziet er wel enorm interessant uit.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2016, 11:35   #15   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tjahzi View Post
Yep, idem. Ubisoft enal.
Ik haat ubisoft ook met gans mijn lijf maar dit is vooral gemaakt door massive entertainment die jammergenoeg zijn opgekocht door...

Enfin, heb het nog niet gekocht en ik wacht geduldig af maar het potentieel is er toch hoor.
Old 31-01-2016, 11:52   #16   link
Tjahzi
Senior Puntmuts

Tjahzi's Avatar

Quote:
Originally Posted by black View Post
Lol, tis niet dat EA beter is hé ... Ze zijn allebei uit op easy money, dit is tenminste nog vernieuwend, in vergelijking met een simpele mod uitbrengen als fullgame.
Ik stoor er mij trouwens meer en meer aan dat iemand "ubisoft, ea games, dice, blizzard,..." ziet en al meteen een game gaat beoordelen, bekijk het, speel het, beoordeel dan.
Euh, neen. Ik wacht af, vooraleer ik geld op tafel leg en het me niet bevalt. Ik oordeel helemaal niet over het spel vooraleer het uit is, het ziet er verdorie interessant uit, maar ik bekijk de reviews en gameplayfootage van de release client vooraleer ik het zou kopen. jelliuz verwoordt eigenlijk mijn mening in deze. Maar prerelease afkomen met: "Omg, hype, instant buy", neen, daar ben ik te oud voor geworden. Zeker bij Ubisoft, EA, DICE, enz.
Tjahzi is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2016, 12:11   #17   link
black
Senior Member

Ik heb nog nooit iets in prerelease gekocht . Buiten een wow uitbreiding, wotlk ofzo. Maar dat was toen wel meer dan terecht .
Old 31-01-2016, 12:23   #18   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

Send a message via MSN to Cit
Alles wat Jelliuz zegt klopt.

Het enige waar dus ook schrik van heb is content.

Het is lang geleden dat ik nog 3-4 aan één stuk een spel gespeeld heb.
Old 31-01-2016, 13:02   #19   link
Lycas
Senior Member

Ik pre order ook enkel WoW expansions, ik heb voor Rome Total War 2 ook een preorder gedaan en dat was niet zo slim. Wachten tot na release en tot het bij de goede reviewers gepasseerd is.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2016, 13:06   #20   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Quote:
Originally Posted by The one and only Buffalo View Post
Ik was bij de oorspronkelijke aankondiging super hyped maar nu precies minder en minder. Toch afwachten tot het uit is en de goeie reviewers er genoeg tijd in hebben kunnen steken.
Idem. Hoewel het virtueel lopen in NY wel aanlokkelijk klinkt.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules