Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 07-02-2016, 10:08   #1   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

XCOM 2

Extreem weinig animo rond dit spel, maar het is sinds gisteren eindelijk verkrijgbaar en de reviews zijn redelijk overweldigend!

Conclusie van RPS (meestal betrouwbare reviewbron en mega fans van het oude UFO Enemy Unknown):

Quote:
XCOM 2 is an improvement on its predecessor in every way and the vast majority of those improvements have been applied so intelligently that they risk making Enemy Unknown obsolete. That game was a smart remake of a classic. XCOM 2 is a classic in its own right and as good a sequel as I can remember.

Andere reviews:

Gamespot XCOM2 Review (9/10)
Eurogamer XCOM2 review (Essential/10)
Game Informer XCOM2 review (9.5/10)
PC Gamer XCOM2 review (94/100)
IGN - 9.3
Polygon - 9
SA Gamer 9/10
Gametrailers 9.3
Respawn Ninja gave it 85%
jeuxvideo.com 18/20
PCGN - 9/10
The Escapist - 9/10
Gamestar (Germany) - 88/100
PCGames.de (Germany) - 93/100
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2016, 11:00   #2   link
Tjahzi
Senior Puntmuts

Tjahzi's Avatar

Als er 1 game is die ik dit jaar koop, dan is het wel dit. Wanneer, ... ik wil graag nog eens Enemy Within uitspelen.
Tjahzi is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2016, 11:51   #3   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Komt hier ook sowieso binnen, nadat ik wat van de backlog heb weggewerkt
Alex is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2016, 12:17   #4   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Al 31u op de teller, spel is zo verslavend. Nog één missie voor ik ga slapen, bam 5 missies verder.
Old 07-02-2016, 12:21   #5   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Send a message via ICQ to DeathKnight
Ik heb het gepreordered en 't stond woensdag al gepreload. Gisteren eindelijk tijd om te spelen, direct 5 uur gespeeld. (Dat is veel voor mij.) Het is zoals XCOM1, en de veranderingen/verbeteringen die erin zitten zijn super. Als je XCOM1 goed vond, is dit zonder meer aan te raden.

De moeilijkheidsgraad is wel zeer pittig. De vijand lijkt soms zeer overpowered. Ik heb in de vorige nooit echt moeten savescummen, maar nu heb ik toch al een paar keer gereload en gebruik gemaakt van wat ik wist van het level. Ik weet niet of dat hun bedoeling was.
DeathKnight is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2016, 13:25   #6   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Die Avenger-invasie missies zijn wel geweldig!
Old 07-02-2016, 15:53   #7   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Ik vind Xcom: Enemy Within een zalig spel, maar nadat ik het heb uitgespeeld heb ik het wel gehad met de reeks denk ik. Soms toch wat te traag naar mijn goesting.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2016, 16:10   #8   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Deze is wel sneller volgens de reviews.. Ook veel missies op tijd. Zou het alleszins spannender maken. Ik koop het wel tijdens de 1ste sales denk ik... heb toch nog een backlog.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2016, 20:08   #9   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Heb Enemy Within ook nooit aangekocht omdat ik het wat beu was, wachten op overwatch en rustig aan creepen; omdat de vijand altijd hun free move/aanval kreeg bij first encounter en als je het anders zou spelen zijt ge dan vaak super fucked.

Dat is gelukkig niet meer
Alex is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2016, 05:22   #10   link
iNFERNiS
Psychotic Weeaboo

iNFERNiS's Avatar

Send a message via MSN to iNFERNiS
Quote:
Originally Posted by Alex View Post
Heb Enemy Within ook nooit aangekocht omdat ik het wat beu was, wachten op overwatch en rustig aan creepen; omdat de vijand altijd hun free move/aanval kreeg bij first encounter en als je het anders zou spelen zijt ge dan vaak super fucked.

Sequentiële overwatch is ook heel erg welkom. Snap niet goed waarom dat niet in vanilla zat.
psn: kip-pp4l
origin: inferniz
iNFERNiS is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2016, 15:15   #11   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Ook gekocht net, had nog wat geld staan bij G2play en een kortingscode waardoor het op nog geen 19€ kwam. Vanavond als iedereen in bed ligt eens aan beginnen zie.

Algemene tips voor beginners? Heb de vorige Xcom niet echt zoveel gespeeld.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2016, 15:50   #12   link
DontLikeJelly
Senior Member

DontLikeJelly's Avatar

TIP: Niet te hard wenen als uw favoriet manneke waar ge u aan gehecht hebt doodgaat. En dan ineens ook doorspelen en niet teruggaan naar een vorige save.
DontLikeJelly is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2016, 17:02   #13   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Iron man mode aanzetten dus
Old 08-02-2016, 18:11   #14   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Alex View Post

Ja, dat. Je squad wordt ergens gedropt. Dan verplaats je je squad enkele turns en kom je nog geen aliens tegen. Ik word dan ongeduldig en beweeg me iets onvoorzichtiger voort.. BAM EEN CRIT TEGEN UW MUIL!!
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2016, 22:42   #15   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Muis View Post
Iron man mode aanzetten dus
Was precies geen optie toen ik ermee begon?

Niet dat ik het zo erg vind. Heb wel zin om het eens te spelen zonder al te veel frustratie...
Robin is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2016, 23:18   #16   link
Muis
grml

Muis's Avatar

De tutorial afvinken, daarna krijg je de optie als je het spel start. Rare manier van de developers.
Old 09-02-2016, 03:16   #17   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

het spel was naar't schijnt moeilijker dan enemy unknown/within. ik lachen maar toch voor zekerheid op veteran gestart (=normal).. kben al paar keer volledig destroyed geweest omdat ik de iets wat andere mechanics moet gewoon worden, rofl

love it. nu al één van mijn goty. terwijl ge in de eerste xcom's gewoon kon overwatch wachten in de meer moeilijkere situaties is hier nu praktisch constant een timer waardoor ge wel moet rushen, moet aanpassen en moet nadenken.

nog één missie en dan stop ik, kbeloof het

Last edited by Ferrex; 09-02-2016 at 03:28.
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2016, 03:23   #18   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

moet mij trouwens iemand eens uitleggen hoe een speler die nog nooit xcom heeft gespeeld door de eerste missie kan geraken op een difficulty behalve rookie? diegene waar je op die truck dat ding moet ontmantelen en dat altijd in dezelfde omgeving is in de sneeuw.

ik heb eu/ew gespeeld op ironman classic (tweede moeilijkste difficulty) en heb nooit echt problemen gehad met progress en weinig deaths. in xcom 2 werd ik in de allereerste echte missie kapot gemaakt in een lagere difficulty 0_O. na het aanpassen aan speelstijl blijven die eerste missies zelfs hier wel gemakkelijk maar toch, dit spel is zeker niet noob friendly.
Old 09-02-2016, 14:16   #19   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Ik zit nu in de laatste missie op normal iron man mode. Ofwel heb ik zoveel xcom 1 gespeeld dat ik te pro ben of het is gewoon vele malen eenvoudiger nu. Ik denk het 2de. Ik heb letterlijk 1 iemand verloren doorheen heel het spel. De skills die je ventjes krijgen zijn deze keer echt enorm krachtig. Ik heb met mijn sniper dankzij die chain skill en free reload in 1 beurt 6 mobs afgeknald.
Old 09-02-2016, 17:55   #20   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Muis View Post
Ik zit nu in de laatste missie op normal iron man mode. Ofwel heb ik zoveel xcom 1 gespeeld dat ik te pro ben of het is gewoon vele malen eenvoudiger nu. Ik denk het 2de. Ik heb letterlijk 1 iemand verloren doorheen heel het spel. De skills die je ventjes krijgen zijn deze keer echt enorm krachtig. Ik heb met mijn sniper dankzij die chain skill en free reload in 1 beurt 6 mobs afgeknald.
Ge zijt letterlijk de eerste waarvan ik heb gelezen dat hij het spel te gemakkelijk vindt.

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules