Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 11-02-2016, 19:21   #41   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Originally Posted by Divolinon View Post
De Proving ground vind ik momenteel niet heel nuttig. Misschien wordt het nuttiger op hogere difficulty?
Alé man, Sterkste armor, explosives en munitie wordt daar gemaakt. Al moet je geluk hebben in wat je eerst krijgt.

Last edited by Muis; 11-02-2016 at 19:46.
Muis is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2016, 19:23   #42   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Originally Posted by Divolinon View Post
Stats:

https://xcom.com/agegate/

Het totaal aantal gewonnen games klopt duidelijk nog niet, de rest is wel interessant.

Best niet gaan naar kijken als je nog niet alle aliens bent tegengekomen (spoiler!).

4.553.617 xcom soldiers lost .
Toen ik het uitspeelde vroeg het om je stats te uploaden, maar na 5 minuten wachten was die nog steeds aan het proberen connecten, dus maar afgezet. Zal daardoor komen dat het lijkt alsof niemand het uitspeelt.
Old 12-02-2016, 08:55   #43   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Die "marked" skill van die officers is wel een beetje lame.

Daarnet werd mijn meest senior teamlid gemarked. Dat is normaal.
Daarna stormen er 3 soldaten er zonder enig oog voor cover naar toe, gaan ernaast staan en schieten die dood, maar staan ze daar wel alle drie gewoon in de open. 1 granaat en ze waren dood. Waar voor kamikaze technieken zijn me dat? Weer een sniper kwijt
Old 12-02-2016, 09:17   #44   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Quote:
Originally Posted by Muis View Post
Alé man, Sterkste armor, explosives en munitie wordt daar gemaakt. Al moet je geluk hebben in wat je eerst krijgt.
Nog niet al te ver geraakt. Heb nu juist mijn eerste experimental armor kunnen maken.

Snipers zijn trouwens de coolste class in het spel. Ergens op een dak zetten en ze kunnen zich uitleven.
Old 12-02-2016, 10:22   #45   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ik weiger te reloaden, maar net weer een missie waarin ik 3 squaddies kwijt ben. begint pijnlijk te worden
Old 12-02-2016, 10:35   #46   link
clochard
Member

Te veel fouten gemaakt in het begin en dus maar een nieuw spel begonnen.
Ook opties gevonden die ik blijkbaar gemist heb zoals uw rookies trainen naar specifieke classes :D
clochard is online now   Reply With Quote
Old 12-02-2016, 11:12   #47   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

De RNG speelt toch ook weer serieus parten.
Ik heb een hit kans van 20% ofzo op 2 meter en Advent knalt ze omver met criticals.
Mind controls van mijn senior soldaten heb ik nog nooit zien mislukken. Die vuile alien neerknallen, des te meer.

Last edited by Turtle; 12-02-2016 at 11:28.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2016, 11:30   #48   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Send a message via ICQ to DeathKnight
https://twitter.com/m1sp/status/697268847187890176

Telt wel maar per turn...

En blijkbaar is het zo dat er een hidden penalty zou zitten op uw hit chance op hogere difficulty.

Snap niet waarom ze niet distributed gaan en de random saven.
DeathKnight is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2016, 21:52   #49   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Ok, ik heb dus eens een testje gedaan. Ben intussen door die missie en een paar missies later heb ik exact 33% kans om een enemy te raken. Ik quicksave en heb intussen zo'n 30-tal keer gereload en nog geen énkele keer heeft dat succes gehad. Ik had nu zeker niet verwacht dat de kans 1 op 3 ging zijn omwille van de random roll, maar ik ben na 30 keer zou toch één keer een beetje een hit moeten zijn, max dmg of niet.

Vind dat niet echt fair gaming. Ik kan begrijpen dat ik met een 80% kans om te raken iemand niet raak. Maar ik vraag me af hoe accuraat die cijfers wel zijn. Dik minpunt als ik het zo bekijk.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2016, 22:02   #50   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Is elke map niet seeded met zijn hit % chance afhankelijk van uw positie, wapen, ability en de positie van enemy gecombineerd met al uw vorige moves en zijn factoren die daar invloed op hebben? Volgens mij kan je die quicksave negenduizend keer herladen, het zal altijd missen.
Old 12-02-2016, 22:11   #51   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Dat denk ik ook, maar dat is toch geen eerlijk procédé? Als je een kanspercentage geeft zou dat toch moeten tellen voor de shot, niet voor het verloop van een level?

Als je 30% kans hebt om te hitten, en binnen de blue line kom je op 45%, zou dat verschil toch iets moeten uitmaken niet? Maar dat doet het dus totaal niet.
Old 12-02-2016, 22:17   #52   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Maar dat telt natuurlijk wel alleen voor de positie waarin je je nu begeeft, de moment dat je een tile verzet wordt de formule toch helemaal anders? Zullen ook wel genoeg hidden modifiers in verwerkt zitten om het spel fair en vooral gewichtig te houden (naarmate de difficulty) zonder te vervallen in complete OP bij rookie of complete onmogelijk bij Legendary. Ik heb er geen last van en Veteran lijkt mij goed gebalanceerd. RNG is een grote factor bij een spel als XCOM, d'office maar je zou er van verschieten hoeveel fouten uw eigen schuld zijn door ofte foute basebuilding, soldier management en het missieveld verkeerd lezen.

Kheb er alvast geen last van.
Old 12-02-2016, 22:24   #53   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Raar genoeg, ik ben weer akkoord.

MAAR ik verzet mijn soldier ook quasi elke keer. Soms gaat het van 33 naar 40 (de range op zich van hitten is tussen de 31 en de 40%) Intussen zeker 50 keer gedaan en geen énkele hit. Vind je dat eerlijk en normaal?
Old 12-02-2016, 22:24   #54   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Veronderstellend dat het weldegelijk seeded is, ik kan ook volledig uit mijn reet klappen en fout zitten. In dat geval hebt gij ofwel de slechtste RNG ooit ofwel zit er een systeem in dat hardcore savescummen wilt tegengaan en altijd dezelfde uitkomst pakt voor de eerste move juist na een save/load maar voor de rest van't spel de "echte" RNG zijn loop laat gaan. Dat is ook mogelijk? Misschien.
Old 12-02-2016, 22:26   #55   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Dan is het nog altijd niet fair. Maar ik denk dat ik (godverdomme wéér) akkoord moet gaan en dat het een anti-savescum methode moet zijn.
Old 12-02-2016, 22:30   #56   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

True en false, het is maar wat uw definitie van fair is in een spel als Xcom. Misschien niet fair dat volgens welke methode ook (volledig seeded met modifiers of anti-scum methode) die bepaalde shot nooit gaat hitten, ook al geven ze een percentage wat impliciet wil zeggen dat er altijd een kans zou moeten bestaan op hit. Langs de andere kant fair, want er was heus altijd wel een methode waar je met betere movement en keuzes een hoger starter hitpercentage had.

Enfin, allemaal pure theorie bij een spel zoals Xcom. Ik vind het echt een zalig spel en ben sowieso van fan van games die uw handje niet vasthouden en op uw muil schijten de moment dat ge één foutje maakt.
Old 12-02-2016, 22:32   #57   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Het is het totale begin van een missie. Niet veel keuzes gehad hiervoor hoor.
Old 12-02-2016, 22:34   #58   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Dan ziet RNGezus u niet graag die missie.
Old 12-02-2016, 22:38   #59   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

EDIT: Jezus ziet Radje graag maar mij niet.
Old 13-02-2016, 00:31   #60   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Ok, na een hoop te spelen en alle mechanics duidelijk te begrijpen, inclusief te verstaan welke vele fouten ik heb gemaakt onderweg waardoor ik nu veel te zwak ben voor de meeste missies die er aan ga komen ga ik helemaal opnieuw beginnen, nu wel in ironman. Ik weet nu wat ik moet doen en hoe ik het beste aanpak, heb ook wat gelezen op subreddit en heb veel meer overzicht. Mijn eerste playthrough van een XCOM game is sowieso altijd één met saves, zaken proberen en veel op mijn muil gaan juist om te zien wat voor effect wat geeft. Op korte termijn én lange termijn. Heb alvast mijn huidige saves volledig deleted zonder enige scrupules.

Ben nu aan't afvragen of ik een volledige playthrough ga doen van XCOM:EW naar XCOM2, beide in ironman. Elk spel heeft wel zijn charmes (al is objectief gezien de 2 gewoon beter) maar ik heb EW ook nooit volledig uitgespeeld, aangezien ik de expansion maar heel laat heb gekocht en ik voor de aankoop van de expansion XCOM maar toevallig was tegengekomen als een backlog en dus niet zo ver was geraakt. What to do, what to do. Het kan sowieso tellen als een opwarmer naar den twee en ik kan die meld timers gebruiken als onderhoud voor de druk die je wel veel hebt in den twee. HMMMMM. YAY OR NAY, XCOM DUDES?

En Dodgy, ik zie u graag. Da's al wat telt.

Last edited by Ferrex; 13-02-2016 at 00:34.
Ferrex is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules