Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 13-02-2016, 00:55   #61   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Als je EW nog niet uitgespeeld hebt zou ik het zeker nog eens spelen. De expansie was echt goed.
Old 13-02-2016, 01:08   #62   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Aight, dan beginnen we daarmee. Ook opnieuw, alles deleted.
Old 13-02-2016, 08:34   #63   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Het was cool, maar nu voelt het gewoon nog oneerlijker aan dan Xcom.

5x schieten met 40-50% kans. 5x missen.
Advent schiet 3x; 2 man dood.

Ik ben precies niet van plan om ooit Iron Man te spelen in deze versie.
Old 13-02-2016, 08:42   #64   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Iemand heeft nen slechte RNG dag/nacht gehad :D

I feel you bro. Maar er gaan dagen zijn dat RNGezus u crits met hopen gaat geven, ge moet gewoon geloven. En vooral blijven spelen want Xcom2 heeft genoeg variatie om een playthrough of twintig te hebben, zeker met de zotte mod support die er rond zit. (Firaxis kiest met Xcom2 alleen voor pc release, één van de redenen was speciaal voor mod support door long war in Xcom EW. PC MASTERRACE) Ik ben zelf Ironman opnieuw begonnen met EW en ik heb ook al genoeg 80% shots gemist hoor, urgh. Xcom2 zijn mechanics mogen dan misschien veel dieper zijn -en moeilijker door de timer-, de RNG is altijd even onvergeeflijk geweest.

Last edited by Ferrex; 13-02-2016 at 08:47.
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2016, 08:56   #65   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ik heb dan de neiging om voorzichtig te spelen, met flankbewegingen en overwatch. Maar met die fucking timer en reinforcements in uw rug is dat ook niet meer mogelijk.
En als ik dan tile to tile met een advent sta, schiet ik ernaast

Het spel is op alle vlakken beter dan 1 van mijn favoriete spellen ooit en ik erger mij dood

Misschien toch ook maar eens reddit induiken.
Ik heb sowieso de indruk dat cover veel effectiever is geworden. Ook al semi-flank je, zo full cover blijft meetellen.

Last edited by Turtle; 13-02-2016 at 09:00.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2016, 09:07   #66   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

In de context van het spel is het allemaal wel logisch, gelezen op een steam review ergens en kan wel volgen in zijn/haar gedachtegang (ik parafraseer want vind het niet direct terug):

In EU/EW sta je aan't command van een soort van interpol tegen Aliens en ben je altijd diegene die defensief staat en overal in de wereld manschappen hebt aangezien elke overheid -toch in't begin- meedoet tegen de invasie, logisch gezien. Het is mens tegen alien: je bent een elite eenheid die reageert op aanvallen. Er is maar weinig tegen een timer want alles is "home advantage". In de twee ben je een guerrilla force die via snelle acties hun missie probeert te completen en stilletjes aan alles terug probeert op te bouwen: jij staat nu in de schoenen van de aliens in EW/EU. Het enigste verschil is dat jij niet moet veroveren maar heroveren maar qua oorlogsvoering verschilt het één niet veel van het andere voor de aggressor.

Dat gezegd zijnde, is het vooral gewoon aanpassen van spelen. Ik heb genoeg mensen gelezen op reddit en steam die initieel klagen maar eens ze gewoon zijn en het anders aanpakken, ze helemaal terug verliefd worden op't spel. Geef het gewoon wat tijd, ik ga het alvast zeker doen.

edit: Ik heb het dus over de timers/reinforcements in't spel hierboven. Moest het uiteindelijk te veel zever geven voor u is er al een mod om die timers uit te zetten maar ik zou dat toch niet doen eerlijk gezegd, ook al is het frustrerend, het haalt veel weg van't spel. En er zijn al genoeg spelers geweest (waaronder Muis hier) die perfect met die druk om kunnen gaan en vergeet ook niet: in een spel met serieus wat RNG als dit is het soms moeilijk voor mensen om eigen fouten (basemanagement/troop placement/mechanics/etc) te erkennen, die hier in den twee sowieso veel zwaarder doorwegen dan in EW/EU, zelfs op de lagere difficulties.
edit2: Veel edits, jezus, wat vind ik XCOM de max. Lang geleden dat ik nog zo into een spel was. :D

Last edited by Ferrex; 13-02-2016 at 09:21.
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2016, 21:54   #67   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

http://steamcommunity.com/sharedfile...61&searchtext=

roflol.
Old 18-02-2016, 07:45   #68   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Old 18-02-2016, 08:05   #69   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Send a message via ICQ to DeathKnight
Ik speel nog elke avond. Wat mij gigantisch frustreert, is chance to hit. Als ik zes ventjes heb, die allemaal 50% hit chance hebben (of meer), dan zou je verwachten dat er minstens 3 van kunnen raak schieten. Fuck you, zegt Firaxis. Waarom blijf ik dan nog verder spelen? Geen idee, want ik heb al vaak op punt gestaan van te wachten tot ze 't fixen of modden.

En zeg nu niet "ge moet flanken". Gisteren genoeg gemerkt dat flanken of +90% geen garantie is.
DeathKnight is online now   Reply With Quote
Old 18-02-2016, 08:19   #70   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Ik schiet meestals gewoon niet als ik maar 50 percent raakkans heb.
Old 18-02-2016, 08:34   #71   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Ik ook niet, tenzij er echt iemand in de penarie zit.
Old 18-02-2016, 11:24   #72   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by DeathKnight View Post
Ik speel nog elke avond. Wat mij gigantisch frustreert, is chance to hit. Als ik zes ventjes heb, die allemaal 50% hit chance hebben (of meer), dan zou je verwachten dat er minstens 3 van kunnen raak schieten. Fuck you, zegt Firaxis. Waarom blijf ik dan nog verder spelen? Geen idee, want ik heb al vaak op punt gestaan van te wachten tot ze 't fixen of modden.

En zeg nu niet "ge moet flanken". Gisteren genoeg gemerkt dat flanken of +90% geen garantie is.
Niet voor niets dat de officieuze slogan "Xcom. Because fuck you." is.
Old 18-02-2016, 13:58   #73   link
DontLikeJelly
Senior Member

DontLikeJelly's Avatar

uitleg over hit chance, je moet de dodge chance van de tegenstander er af trekken blijkbaar.

http://imgur.com/IH42IPs
DontLikeJelly is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2016, 14:05   #74   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Ook een paar mods geinstalleerd. Vooral die om dat Avatar Project véél langer te maken. Ik vond het bijzonder irritant om mij te moeten haasten om een regio te contacteren gewoon omdat er daar een missie ziet die ik moet doen.

Daarnet een flawless missie gedaan, geeft wel voldoening dat.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2016, 17:02   #75   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Ook een paar mods geinstalleerd. Vooral die om dat Avatar Project véél langer te maken. Ik vond het bijzonder irritant om mij te moeten haasten om een regio te contacteren gewoon omdat er daar een missie ziet die ik moet doen.

Daarnet een flawless missie gedaan, geeft wel voldoening dat.
Wat gebeurd er eigenlijk als die timer vol loopt? Eerste playtrough had ik maar 1 rood blokje toen ik de final missie starte.
Old 18-02-2016, 17:48   #76   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Misschien doe ik er gewoon te lang over dan. Ik wil graag eerst alle delen van mijn continenten hebben etc...
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2016, 18:05   #77   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Je krijgt van veel blokjes terug, alle missies die te maken hebben met de story + hacken/skulljack + factories destroyen. Al heb je op een gegeven moment 8 blokjes, zolang je toegang hebt tot een factory en eventueel een story mission krijg je die blokjes grotendeels terug weg.
Old 18-02-2016, 18:07   #78   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ah nice, ik was in het begin al aan het paniekeren. OMGWTF ik heb al vier blokjes, seffes is het game over!
Old 21-02-2016, 13:20   #79   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Nog iemand last van crashes aan het begin van een missie?
Al een paar keer dat ik het filmpje van de aankomst, terug vlieg naar desktop. Irritant als je net heel je squad hebt uitgerust.

Verder vind ik hem ondertussen toch minder leuk dan zijn voorganger. Het mag moeilijker zijn, maar het is jammer dat die moeilijkheid totaal te wijten is aan RNG in uw nadeel.
Het meest ergerlijke atm is dat de AI altijd suicide runs doet op mijn meest ervaren mensen. Ik denk niet dat ik al iemand boven "sergeant" heb gekregen.

Ma bon, we houden vol.

Last edited by Turtle; 21-02-2016 at 15:39.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2016, 13:24   #80   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Kweeni, ik vind het superieur in alle aspecten tegen over EW (zelfs met Long War). Zoals al gezegd hier in de thread heb ik eerst opnieuw een playthrough gedaan van EW en ik heb dezelfde bullshit RNG gehad op bepaalde momenten als in den twee. Het is gewoon omdat je goede herinneringen hebt aan EW dat je de slechte zaken vergeet, de RNG dus, wat je ook gaat doen over deze editie als er binnen een jaar of vijf weer een nieuwe Xcom is. Denk ik.

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules