Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 02-02-2017, 02:50   #101   link
The one and only Buffalo
Kwek

The one and only Buffalo's Avatar

Gij zijt toch wel hilarisch als het over rng gaat Turtle. Ofwel zijt ge de grootste bullshitter ooit ofwel hebt gij het meeste malchance op de wereld.
Old 02-02-2017, 09:26   #102   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Kan gebeuren hé. Heb ook al shots gehad met 92% hit chance die gemist werden. Maar ook al shots van 12% met niet alleen een hit maar zelfs een critical hit.

Heb het intussen uitgespeeld, dik de moeite.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2017, 10:17   #103   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by The one and only Buffalo View Post
Gij zijt toch wel hilarisch als het over rng gaat Turtle. Ofwel zijt ge de grootste bullshitter ooit ofwel hebt gij het meeste malchance op de wereld.
Bwa iedereen heeft het wel met Xcom2 denkik.
Ondertussen ben ik alweer wat verder zonder noemenswaardige issues.
Ik hoop dat ik het deze keer volhou tot het beter gaat. Ben al blij dat ik in Long War al start met 8 man ipv 4.
Old 02-02-2017, 12:04   #104   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Bwa iedereen heeft het wel met Xcom2 denkik.
Ondertussen ben ik alweer wat verder zonder noemenswaardige issues.
Ik hoop dat ik het deze keer volhou tot het beter gaat. Ben al blij dat ik in Long War al start met 8 man ipv 4.
Ik vond Xcom2 nochtans vele male makkelijker dan Xcom1.

http://images.akamai.steamuserconten...61D48B9500B9F/
Old 02-03-2017, 18:32   #105   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

ik speel nu elke avond één mission of twee om op't gemakske te progressen, endgame zou 100 a 120 missions zijn als je casual speelt

geen iron man tho, ik speel bronzeman: missions mogen gereset worden (dus vanaf turn 1 beginnen) maar ik save scum wel niet. ironman is niet te doen voor mij in LW2
Old 09-03-2017, 01:32   #106   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

holy shit lw2 is duizend keer leuker dan vanilla game met die nieuwe mechanics

muis, het is een pak moeilijker, kzou het zeker starten.
Old 09-03-2017, 13:51   #107   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Binnenkort eens proberen dan.
Old 09-03-2017, 13:55   #108   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

regel in LW2 voor eerste campaign is om 1 difficulty lager te starten dan in vanilla. dus bvb normal -> rookie of in uw geval legendary -> commander

denk niet dat er buiten de devs al iemand is geslaagd om legendary/ironman te verslaan volgens de reddits (in LW2). heb ik wel gelezen dichter bij release dus kan misschien nu al niet meer waar zijn
Old 18-08-2017, 21:36   #109   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

lw uninstalled en terug vanilla aan't spelen voor de expansion

hype, schaamte wel van de hoge prijs

en met terug op vanilla te zitten merkt ge ook ineens wa voor titatenwerk LW2 is en da voor den gratuit, volledig ander spel
Old 24-08-2017, 16:05   #110   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

https://www.rockpapershotgun.com/201...chosen-review/

This is XCOM writ so damn large, so wide and wild and all-consuming, that it gets the same intractable hooks into me that XCOM games always have while also taking me to new places, occupying even more parts of my obsessive brain. It’s true that it’s this ridiculous carnival of ideas and not necessarily complementary themes, and that it would have been better to have a root and branch rethink of the strategy map rather than make it a frenzy of nagging, but despite – maybe even because – of all that, this is the first time than an XCOM or X-COM game can be truly described as an epic.

Where XCOM 2’s campaign could feel like the drawn-out prelude to the foregone conclusion of the climactic fight, this feels like, if you’ll excuse the term, a long war. It’s a hard-fought bringing together of a rag-tag army of vengeance, with landmark battles and true heroes emerging from the miasma of skirmishes. Sometimes, I shake my head at its absurdity and its noise, but I really cannot get enough of it.

There’s a raft of smaller, more under-the-hood changes I’ve not even mentioned, but all of which further serve to ensure your campaign does not stomp down the same path every time. It’s even cranked the graphicsosity dial up a little too, with improved lighting making everything pop that much more.

I said right back at the start that ‘DLC’ desperately undersells War Of The Chosen, this fat and bursting sausage of turn-based splendour. I think I might have found ‘XCOM 3’ a mite more appropriate.

fucking hype
Old 29-08-2017, 19:26   #111   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

de performance is lijk verviervoudigd, loadtimes zijn instant
de nieuwe factions/allies zijn de max
the lost missies zijn cool aangepakt
de chosen maken het nog grelliger bovenop de doomsday klok
ik ben zelfs al nieuwe shit in research tegengekomen in't begin volgens breaktrough/inspired systeem boven extra research in't algemeen
heb ook al nieuwe type missions gehad
kunt ook remote missies laten doen voor de factions
ability points voor extra abilities bovenop rankup

ETC ETC

RPS heeft gelijk, kon dit evengoed xcom 3 noemen

als ge fan zijt van xcom 2 koop het nu of ik kom persoonlijk op uw muil slaan
Old 29-08-2017, 20:06   #112   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Het eerste wat ik bij Xcom 2 gedaan heb was een mod installeren om die klok af te zetten. Hoe werkt dat dan met die chosen? Of is dat op zich ongerelateerd?
Old 29-08-2017, 20:17   #113   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Er zit een optie in om de klok te verlengen, van zowel missies als avatar project.

Het is inderdaad redelijk geweldig.
Old 29-08-2017, 20:53   #114   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Als je enkel XCOM1 gespeeld hebt, best beginnen met XCOM2 of meteen naar WotC gaan?
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 29-08-2017, 21:01   #115   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

ik zou direct naar WOTC gaan. alles van vanilla zit er in maar ge krijgt gewoon meer content in uw playthrough, om niet te spreken over de massive performance increase. er is geen enkel aspect aan't spel waar ge op gegeven moment zegt "fuck had ik vanilla maar gespeeld wa is dees help mij kben verloren". dat ge als newbie (misschien minder als xcom1 speler) u soms verloren gaat voelen ligt dan niet aan de expansion, ik had da helemaal in't begin in vanilla ook en opnieuw in long war 2.

ge krijgt trouwens exact dezelfde tutorial die ge krijgt in xcom 2 vanilla maar die wordt nu uitgebreid met een tweede tutorial missie daarna om de andere nieuwe mechanics uit te leggen (en is ook véél langer). er gaat in't begin heel veel op u afkomen, nie in paniek schieten en goe luisteren naar de tutorials en de voiceovers (zeker beginner voiceovers enablen, da is een duidelijke optie als ge een nieuw spel opstart)

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Het eerste wat ik bij Xcom 2 gedaan heb was een mod installeren om die klok af te zetten. Hoe werkt dat dan met die chosen? Of is dat op zich ongerelateerd?
mag ik vragen waarom ge heel het punt van't spel afzet?
Old 29-08-2017, 21:05   #116   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

heb het trouwens nog maar paar uur gespeeld maar dees gaat waarschijnlijk mijn GOTY worden
Old 29-08-2017, 21:09   #117   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post

mag ik vragen waarom ge heel het punt van't spel afzet?
Ik had het gevoel dat ik constant gepushed werd om die storyline missions te spelen terwijl ik eigenlijk gewoon zin had om op't gemak eerst een stuk van de map of een bepaald continent te veroveren.
Old 29-08-2017, 21:12   #118   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

ahja, the chosen zijn elite boss enemies die random op uw missies kunnen terecht komen met redelijke insane special abilities. die gainen ook "knowledgde" (xp dus) over tijd en kunnen levelen waardoor ze krachtiger en krachtiger worden maar tegelijkertijd hebben ze ook weaknesses. één chosen heeft bijvoorbeeld een weakness naar één van de nieuwe faction fighters dus als ge weet dat in één bepaalde regio die chosen rondloopt (wat je dus altijd wel weet), kun je die nieuwe bepaalde faction member al zeker meenemen om het gedeeltelijk te counteren

en dat is nog maar een beetje van heel da chosen systeem. tis echt insane, diep en gecompliceerd heel da spel (maar ge leert het super vlot)

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Ik had het gevoel dat ik constant gepushed werd om die storyline missions te spelen terwijl ik eigenlijk gewoon zin had om op't gemak eerst een stuk van de map of een bepaald continent te veroveren.
als ge op veteran of rookie speelt kunt ge gerust missions genoeg doen en uw bar op een redelijk niveau halen. alle facility missions halen dan ook 1 of 2 bars weg van de klok en als uw management van uw regio's goe was, was da echt redelijk gemakkelijk. ik vond sommige mission timers wa onvergeeflijker feitelijk

enfin ja, iedereen speelt op zijn manier hé er bestaan mods voor da spel voor een reden maar ik vond da juist cool, die druk. zowel in de missies zelf met de timer als met avatar klok

Last edited by Ferrex; 29-08-2017 at 21:18.
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 29-08-2017, 21:20   #119   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Ah dat is dus een misverstand. Had het op die Avatar klok. Met de getimede missies had ik zo geen probleem.

Klinkt goed maar had mezelf voorgenomen om niets meer te kopen tot X, Y, Z etc. uitgespeeld zijn. /backlogexcusesextrrrrrrrrravaganza!
Old 29-08-2017, 21:21   #120   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Idd, die avatar/doomsday clock vielen best mee achteraf gezien.

De 90% chance en toch missen stoorden me veel meer en zijn ook de enige reden waarom ik nu nog even wacht op een sale.

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules