Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 28-05-2016, 13:47   #41   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Die systemen bestaan al wel even he, en hebben de effectiviteit van moderne straaljagers er niet (veel) minder op gemaakt. Het zijn felle toestanden, maar vrij kwetsbaar tegenover echte stealth. Rusland en China mogen beweren wat ze willen over hun capaciteiten om stealth te kunnen doorprikken, dat is nog een verschil met een stealth targeting systeem te hebben dat je anti-air effectief kan aansturen. Zelfs al kunnen de radars en IR een stealth jager zien, dan kunnen ze hem nog steeds niet aanvallen. Op het ogenblik dat ze dat wel kunnen, is een stealth jager al zo dicht genaderd, dat die al lange tijd wél offensief kan zijn.

Om nog maar te zwijgen van het feit dat air superiority fighters in een luchtruim altijd een belangrijke waarde hebben. De F-22 is daar fenomenaal in, de F-35 is daar door zijn communicatietechnieken ook indrukwekkend in en maakt het een belangrijk ondersteuningsonderdeel in een gemengde opstelling (ter ondersteuning van een F/A-18 squadron bv). En dat is in scenario's waar de dreiging van anti-air minder van belang is.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2016, 08:26   #42   link
Galeo
Galeocerdo teh shark

Galeo's Avatar

'k Was ne keer in Duitsland fossielen aan' t zoeken, en ik vroeg mij al een hele tijd af wat dat zware geluid was ik de lucht dat ik hoorde.

Ineens kwamen daar twee a10's door het wolkendek gebroken die manoeuvres aan het oefenen waren. Enorm impressive eigenlijk. Fuck, wat een cool machien. Anyway, dat volledig terzijde.

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
Maat van mij is zo eens naar de psycholoog gegaan, verdict: "gij mankeert niks, gij wilt gewoon per se speciaal zijn". Beste psycholoog ooit.
Galeo is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2016, 10:17   #43   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Ik zweer dat ik als kind eens een formatie chinooks heb zien over viegen bij mij thuis, maar niemand heeft mij ooit geloofd daar België dat niet heeft.
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2016, 10:51   #44   link
sn1p3r
bashir_be

sn1p3r's Avatar

Send a message via MSN to sn1p3r Send a message via Skype™ to sn1p3r
Nederland wel he
Old 29-05-2016, 14:04   #45   link
magister artium
Senior Member

magister artium's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sepulfly View Post
Die systemen bestaan al wel even he, en hebben de effectiviteit van moderne straaljagers er niet (veel) minder op gemaakt. Het zijn felle toestanden, maar vrij kwetsbaar tegenover echte stealth. Rusland en China mogen beweren wat ze willen over hun capaciteiten om stealth te kunnen doorprikken, dat is nog een verschil met een stealth targeting systeem te hebben dat je anti-air effectief kan aansturen. Zelfs al kunnen de radars en IR een stealth jager zien, dan kunnen ze hem nog steeds niet aanvallen. Op het ogenblik dat ze dat wel kunnen, is een stealth jager al zo dicht genaderd, dat die al lange tijd wél offensief kan zijn.

Om nog maar te zwijgen van het feit dat air superiority fighters in een luchtruim altijd een belangrijke waarde hebben. De F-22 is daar fenomenaal in, de F-35 is daar door zijn communicatietechnieken ook indrukwekkend in en maakt het een belangrijk ondersteuningsonderdeel in een gemengde opstelling (ter ondersteuning van een F/A-18 squadron bv). En dat is in scenario's waar de dreiging van anti-air minder van belang is.
Precies een perscommuniqué van de NAVO. MERICA #1
magister artium is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2016, 14:09   #46   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Quote:
Originally Posted by magister artium View Post
Iemand een fatsoenlijk antwoord?
Quote:
Originally Posted by magister artium View Post
Precies een perscommuniqué van de NAVO. MERICA #1
Wie geeft hier eigenlijk de fatsoenlijke antwoorden?
Wil je gewoon horen dat België die miljoenen beter pompt in de ménsen?
Kind.
Old 29-05-2016, 14:52   #47   link
Sintendo
SINDUMBO

Sintendo's Avatar

Sintendo is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2016, 16:12   #48   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Hij vraagt zich af of vliegtuigen nog nut hebben als ze kunnen worden neergeschoten (een feit dat niet nieuw is me dunkt). Hij vindt mijn antwoord niet onderbouwd genoeg, terwijl de essentie wel klopt. Hij wil 'serieuze' antwoorden. Hij krijgt dan wel een onderbouwd en beredeneerd antwoord. Maar zijn reactie laat zich samenvatten als "lol navo propaganda". Welja, als hij nog meer onderbouwd wil dan wat Sepul al zei dan komt het rechtstreeks van de NAVO, ja. De Russen gaan het niet weten he.
Old 29-05-2016, 19:42   #49   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
De vervanging van de A-10 in CAS zou ook de F-35 zijn, he.
lijkt me toch wel zever, die lijken toch veel te verschillend. A10 is stevig gepantserd, low-tech en spotgoedkoop. het ganse concept van 1 vlieger die alles kan, met 3 verschillende versies, is het programma al zuur opgebroken.
het gaat om de high/low mix. voor de prijs van 50 zo'n vliegers kun je 100 of 150 eenvoudigere dingen kopen die beter de klus kunnen klaren omdat je er gewoon meer hebt
Old 29-05-2016, 19:47   #50   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
nieuwe F-16s zouden vanop 200km uit de lucht worden geknald door een F-35. En tenzij ze clean aan komen denderen, niet het kleinste beetje kans maken in een dogfight.
rare mensen hier. dat is een wereldoorlog 3 situatie. denk je nu echt dat er een situatie zit aan te komen waarbij belgie de strijd aan gaat met een land dat zich zo'n vliegers kan permitteren?
misschien dat een paar apelanden een paar zo'n dingen in huis kunnen halen, in dat geval laten we het over aan de grote jongens om komaf te maken met de de hightech vliegers, en dan komt Belgie op het toneel voor de verdere support.
Old 29-05-2016, 23:01   #51   link
sn1p3r
bashir_be

sn1p3r's Avatar

Net een ticket besteld voor Belgian Airforce Days in Florennes, op zondag. 70 years BAF, awww yesss!

Sanicole ga ik normaal ook op bezoek elk jaar.
Old 04-06-2016, 14:19   #52   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
lijkt me toch wel zever, die lijken toch veel te verschillend. A10 is stevig gepantserd, low-tech en spotgoedkoop. het ganse concept van 1 vlieger die alles kan, met 3 verschillende versies, is het programma al zuur opgebroken.
het gaat om de high/low mix. voor de prijs van 50 zo'n vliegers kun je 100 of 150 eenvoudigere dingen kopen die beter de klus kunnen klaren omdat je er gewoon meer hebt
Low tech, en spotgoedkoop... Ok. 40 jaar oud en spijtig genoeg versleten. Dat ook. Uiteindelijk is de A-10 een antitank wapen dat erg goed is gebleken in de ondersteuning van grondtroepen. En ja, tis een vrij sjieke vlieger. Maar dat was een P-51 ook. Die vliegt ook niet meer rond.

Weet je wat nog goedkoper is dan nieuwe A-10's te beginnen bouwen? Een hoop drones achter en boven pelotons hangen. Die doen dat buiten het bereik van zotten met AK's. En leveren minstens even precieze ondersteuning. Uit het zicht. Desnoods 20 uur aan een stuk. En wel wat minder, eh, verspillend. Waarom zou je een antitank kanon nodig hebben om op menselijke doelwitten te vuren.

Enfinja, beetje overkill, zou ik denken.

Quote:
rare mensen hier. dat is een wereldoorlog 3 situatie. denk je nu echt dat er een situatie zit aan te komen waarbij belgie de strijd aan gaat met een land dat zich zo'n vliegers kan permitteren?
misschien dat een paar apelanden een paar zo'n dingen in huis kunnen halen, in dat geval laten we het over aan de grote jongens om komaf te maken met de de hightech vliegers, en dan komt Belgie op het toneel voor de verdere support.
Het was een voorbeeld, he. Actieve strijdtonelen zullen veel longer range zijn. En dan is degene met het minste lawaai en de scherpste ogen, de baas in de lucht. Als je op F-16 blijft steken, ben je over 10 jaar betekenisloos in Europa. En dan heb je een hele berg dure machines die wérkelijk nutteloos geworden zijn. "Verdere support"? Veredelde milkruns, misschien.

Dan kijk je minstens naar een 4,5 of een 5 gen. En als ik zou kunnen kiezen, dan zou'k toch liever de F-35 zien dan een geüpgradede Eurofighter die nauwelijks goedkoper is dan de Lightning II.

(Dit gaat natuurlijk allemaal uit van de idee dat de keuze in jagers moet gemaakt worden. Ik zou veel liever een hoop Apaches zien. Of Ospreys. Dan ben je pas sjieke Big Dick)
Old 04-06-2016, 19:16   #53   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

hm, nu, boeiende discussie wel hier
klopt wel dat de A10 eenvoudiger door iets moderner vervangen kan worden. kan perfect, maar ze willen het schrappen zonder dat er een echte vervanger klaar staat
Quote:
(Dit gaat natuurlijk allemaal uit van de idee dat de keuze in jagers moet gemaakt worden. Ik zou veel liever een hoop Apaches zien. Of Ospreys. Dan ben je pas sjieke Big Dick)
bah, ze zouden beter meer vrachtvliegtuigen kopen voor humanitaire hulp.
de Hercules vliegers zijn erg gewild en draaien nonstop. met bommen maak je nooit vrienden he.
Old 04-06-2016, 19:50   #54   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Hoeveel transportvliegtuigen heeft België al? Niet weinig dacht ik.
Old 04-06-2016, 20:39   #55   link
sn1p3r
bashir_be

sn1p3r's Avatar

11 C-130's
Old 04-06-2016, 21:16   #56   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Quote:
hm, nu, boeiende discussie wel hier
klopt wel dat de A10 eenvoudiger door iets moderner vervangen kan worden. kan perfect, maar ze willen het schrappen zonder dat er een echte vervanger klaar staat

bah, ze zouden beter meer vrachtvliegtuigen kopen voor humanitaire hulp.
de Hercules vliegers zijn erg gewild en draaien nonstop. met bommen maak je nooit vrienden he.
Je zegt dat, maar de beslissing over de aankoop van de F-35 zou wel eens bijzonder hard gekleurd kunnen zijn door het feit dat het juist een geval van vrienden maken met bommen is.

Hoewel het natuurlijk mogelijk zou zijn dat België gewoon enkele F-16's in gereedheid houdt voor deze taak. Of die bommen gewoon vriendelijk terug geeft aan de VS. Maar dat zal wel niet gebeuren.
Old 05-06-2016, 00:10   #57   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Quote:
Originally Posted by sn1p3r View Post
11 C-130's
Dan denk ik dat we er wel genoeg van hebben. Ook al worden ze geapprecieerd. Maar was er niet nog een bestelling voor nog transportvliegtuigen?

Noem me naiëf, maar ik vind niet dat wij voor onze oorlogen anderen moeten laten vechten en sterven. Het risico beperken is een ding, maar ons enkel toespitsen op logistieke steun dat vind ik deloyaal.
Old 05-06-2016, 07:56   #58   link
sn1p3r
bashir_be

sn1p3r's Avatar

Ja er zijn 7 nieuwe Airbus A400M besteld die tegen 2019/2020 geleverd worden. De C-130 dateert natuurlijk wel al van 1950.
Old 14-06-2016, 17:32   #59   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

When the Concorde, a 1970s design, made its last flight in 2003, few may have guessed how hard it would be to achieve commercial supersonic flight once again. Aerospace companies have underestimated the challenges of developing a supersonic airliner ever since, though we might finally be getting close to overcoming the technological hurdles that have stymied supersonic air travel.

But there is still a major problem with breaking the sound barrier: You can't fly supersonic planes on standard over-land routes because nobody wants sonic booms shaking their neighborhood. For this reason, the Concorde had to fly out over the ocean before breaking the sound barrier.

It's a problem NASA hopes to solve with a Quiet Supersonic Technology (QueSST) demonstrator aircraft, a planned experimental X-plane that could hit Mach 1.42 while limiting the noise generated by a sonic boom. The agency is hoping the technology developed by Lockheed Martin's Skunk Works in the QueSST program can be implemented on business jets and eventually on 100- to 120-seat airliners.

http://www.popularmechanics.com/flig...onic-aircraft/
Old 14-06-2016, 22:03   #60   link
sn1p3r
bashir_be

sn1p3r's Avatar

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules