Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 07-05-2016, 09:10   #61   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Is voor later inderdaad ook het plan. Mijn schoon-nonkel heeft dat bij mijn schoon-neef ook gedaan maar heeft daar 2 pogingen voor nodig gehad want ze eerste keer zaten ze op een steen.

Hier zit de grond vol stenen 2 weken geleden wouden we een betonnen paal terugzetten van de aflsuiten en bij het graven van een putje (nog geen halve meter diep) kwamen we opeens op een hoog glas uit die ze vroeger in de grond gestoken hadden. Je houdt het niet voor mogelijk wat hier allemaal in de grond zit. Bij de werken nog een dikke terrastegel gevonden op een meter diep.
kar is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2016, 15:55   #62   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Veronderstel dat het nu in tuinen moet... Zwembad zo goed als rond, vandaag offerte gaan bespreken bij plaatser die het zal worden (because). Nog paar praktische zaken die ze hier moeten bekijken en dan voorschot. Zou hier met beetje geluk eind 2016 moeten liggen

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2016, 22:26   #63   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Is voor later inderdaad ook het plan. Mijn schoon-nonkel heeft dat bij mijn schoon-neef ook gedaan maar heeft daar 2 pogingen voor nodig gehad want ze eerste keer zaten ze op een steen.

Hier zit de grond vol stenen 2 weken geleden wouden we een betonnen paal terugzetten van de aflsuiten en bij het graven van een putje (nog geen halve meter diep) kwamen we opeens op een hoog glas uit die ze vroeger in de grond gestoken hadden. Je houdt het niet voor mogelijk wat hier allemaal in de grond zit. Bij de werken nog een dikke terrastegel gevonden op een meter diep.
Voor opgepompt grondwater zijn ze bij mij 40 meter diep gegaan. Wel het overwegen waard, want veel kost dat niet eigenlijk.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2016, 08:12   #64   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Hier zouden we tot 110m moeten gaan, zo zo'n 8000 eur kosten, totaal niet rendabel eigenlijk. Grond water zit heel hoog, maar bevat veel te veel ijzer, niet geschikt om tuin / gazon / terras / ... te besproeien.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2016, 11:00   #65   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Veronderstel dat het nu in tuinen moet... Zwembad zo goed als rond, vandaag offerte gaan bespreken bij plaatser die het zal worden (because). Nog paar praktische zaken die ze hier moeten bekijken en dan voorschot. Zou hier met beetje geluk eind 2016 moeten liggen
Welk poolhouse heb je nu gekozen, en welke prijs voor poolhouse op zich?
ibaun is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2016, 12:23   #66   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Nog geen. Moeten nog op zoek. Echte poolhouse is veel te duur. Nu op zoek naar modern tuinhuis met daarbihorend overdekt terras. Tips welkom.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Old 08-05-2016, 14:32   #67   link
Wazeiterna?
Welingelichte bron

Wazeiterna?'s Avatar

En zelf iets (laten) metsen met een dak op? Zonder architect dus.

Of wilt ge er bv. ook een buitenkeuken en/of douche bij?

(↑ Ceci n'est pas une menace ↑)
Wazeiterna? is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2016, 16:16   #68   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Nope. Tuinhuis/berging van 3m x 4m en overdekt terras van 5m x 3m. Wie dit kan fixen voor deftige prijs laat maar weten.

Old 09-05-2016, 07:44   #69   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Als het een tuinhuis-tuinhuis mag zijn:
voorbeeld uit cubowood catalogus

Als je iets sjieker wilt, en echt een poolhouse wilt, tja, dan betaal je ook wat meer.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2016, 07:45   #70   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Neen mag echt wel iets zijn zoals hierboven.

Old 09-05-2016, 08:13   #71   link
Horla
Senior Member

Altijd als ik zo iets zie vraag ik mij af: hoe moeilijk zou het nu eigenlijk zijn om gewoon hout in de lokale houthandel te kopen en het zelf te maken? Hout zelf zal zo'n €1500-€2000 zijn schat ik.

Om eerlijk te zijn: zelf heb ik het nog niet durven proberen. Hell, ik heb zelfs dit weekend een kippenhok gekocht omdat ik voor €175 er niet veel werk en moeite in wou steken.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2016, 08:21   #72   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Soms is het inderdaad een afwegen waard maar vaak zit je (zeker bij goedkope zaken) met een heleboel fijne details die je honderden keren zelf zou moeten doen wat er voor zorgt dat je te veel tijd zou verspelen. Zij kunnen dat machinaal en in serie waardoor ze daar veel minder tijd voor verliezen en ze het vaak zo goedkoop kunnen doen.

Ga je naar meer design dan is het al beter mogelijk om het goedkoper zelf te doen, als je dan ook zeer proper kan afwerken.
kar is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2016, 08:35   #73   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Is ook opmerking die ik me heb gemaakt, maar zoiets kopen in een bouwpakket is toch wel handig. Mijn buurman is behoorlijk handig en heeft zijn tuinhuis zelf in elkaar gestoken, maar ziet er ook zo 'tuinhuis' achtig uit. Die link hierboven (dinowood) heeft wel iets strakker, en je kan blijkbaar met modules werken om zo uit te breiden. Tuinhuis van +- 5m breed met overdekt terras 5m breed zou met verticale latjes +- 5.000 euro zijn, dat is dan nog te doen vind ik. Prijzen van die mooie moderne poolhouses (die wel stuk beter zullen afgewerkt zijn) beginnen bij 25K en meer. Uiteindelijk moet dat ding dienen om zwembadfilter+pomp te plaatsen met daarbij extra ruimte voor fietsen, wat rommel en grasmachine. Overdekt terras voor tafel en/of lounge. Moet dus niet per sé superdeluxe zijn.

Old 09-05-2016, 11:16   #74   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Ik heb zo'n cubowood ding staan trouwens.

In de tuinkamer moet je natuurlijk wel nog vloer voorzien.. hier ligt er bankirai (ook €1500 en zelf gelegd als ik me goed herinner)
Old 09-05-2016, 11:21   #75   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Waar heb je dat gekocht?

Old 09-05-2016, 11:44   #76   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

In een lokale Horta verdeler.

Fyi, prijzen kwamen initieel overeen met de catalogusprijzen, maar voor dat bedrag hebben ze er 5% afgedaan (omdat ik er zelf achter vroeg)
Old 09-05-2016, 14:23   #77   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Kunt ook eens bij collstrop kijken. Zie bv. http://www.collstrop.be/public/garde...t_uitbouw.aspx . Heb wel ergens die catalogus met prijzen liggen.
ibaun is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2016, 13:54   #78   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Quote:
Originally Posted by ExReey View Post
Heeft er hier iemand kennis van tuinpoortjes?

We gaan 3 poortjes kopen, maar twijfelen wat betreft houtkeuze nog tussen grenen en padouk.
De voorkeur gaat uiteraard uit naar padouk (mooier en beter), ondanks de relatief grote meerprijs (520€ ipv 370€ per poortje).

Maar het prijsverschil voor de palen (die je apart moet bijbetalen) is werkelijk hallucinant: 6 grenen paaltjes kosten 180€, 6 padouk paaltjes kosten (zelfde afmetingen) rond de 750€!
Is dat normaal? Of neem je voor de palen een aparte (goedkopere) houtsoort?
Net een offerte gekregen voor 3 van dergelijke poortjes (maar dan in padouk ipv grenen):

2800€

Slik
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2016, 14:25   #79   link
Horla
Senior Member

€800 voor het hout en €2000 voor het werk? Goed zot als je dat aan wat poortjes geeft...
Horla is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2016, 15:35   #80   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Euh.. daar zitten geen plaatsingskosten in he. Da's gewoon de prijs incl voor de poortjes + de palen. 1 van de 3 is standaardmaat, de andere zijn wel iets afwijkend van de standaardmaat en bijgevolg meteen een pak duurder..
ExReey is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules