Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 28-05-2016, 18:56   #1   link
Max Power
Senior Member

Max Power's Avatar

verzekeringen

Ik ga binnenkort van een firmawagen naar een car allowance/km vergoeding en ga dus een wagen aanschaffen.

Nu vraag ik me af of het beter is om de verzekering/nummerplaat via een makelaar te regelen of zelf online (verzekering).
Ik heb bv. geen idee wat mijn bonus malus is (altijd met firmawagens gereden) en het enige wat ze mij kunnen geven is een attest schadevrij rijden oid.

Gaat een makelaar me veel meer kosten?
(ik denk vooral aan het gemak dat diene mens dat allemaal kan regelen, ook bij een eventueel schadegeval etc.)
Old 28-05-2016, 19:44   #2   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Altijd via makelaar gaan. Laat me eens weten waar je woont, kan je wel aantal goede aanraden.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2016, 21:57   #3   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

+1 voor regio Mechelen-Zuid Antwerpen

Atm zit voor ons alles zowat bij DVV omwille van de vorige hypotheek.
Maar die is dus weg, het kan imo goedkoper/beter en minimale opzegperiode komt snel dichterbij
Old 29-05-2016, 07:04   #4   link
Intred
Senior Member

Intred's Avatar

In mijn ervaring was een makelaar steeds significant duurder. Heb nu een online verzekering (Touring). Meer dan 300 euro goedkoper.

Onlangs de malchance gehad met een ongelukje in fout, alles online kunnen afhandelen zonder problemen. Gevolg was een stijging van de bonus malus een jaar later, meer niet.

Toen mijn broer een ongeluk gehad heeft in fout is dat ongeluk per ongeluk op het schadeverleden geraakt van mijzelf, heb nog enorm veel miserie gehad om dat recht te zetten. Was de schuld van de makelaar.

Je kan goede en minder goede makelaars hebben net zoals goede en minder goede online verzekeraars maar in mijn ervaring kies ik voor de online verzekeraar.

Edit: even nagedacht een makelaar kan wel heel handig zijn om je te verzekeren indien je online niet verzekerbaar bent of toch heel moeilijk. Maar als je al een verzekering op je naam hebt gehad en je hebt geen hoge bonus malus lijkt het me niet nodig.
Old 29-05-2016, 07:51   #5   link
Max Power
Senior Member

Max Power's Avatar

Touring lijkt online de meest goedkope oplossing idd. Is vd AXA groep, vraag me af axa makelaars touring kunnen aanbieden.
Old 30-05-2016, 09:44   #6   link
murda
كنت جوجل ترجمته

murda's Avatar

Ik heb onlangs ook zitten kijken naar Touring maar na 10 min googlen ben ik daar van afgestapt.
Old 30-05-2016, 12:22   #7   link
vlammes
Senior Member

Ik heb via makelaar mijn verzekering voor mijn moto geregeld. Touring kwam op 350, via makelaar 370 maar met betere voorwaarden + alles werd voor mij geregeld...

Sent from my iPhone using Tapatalk
vlammes is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules