Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 13-07-2016, 19:38   #61   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Dan nog, niet direct iets dat ik zou kunnen betalen als ik tijdens de reis niet zou werken .
Ik denk dat Centurio zijn laptop meeheeft en regelmatig wel wat tijd uittrekt om te werken? Voordeel van de internet business.
Avalanche is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2016, 19:45   #62   link
Centurio
Lurking since 1999

Centurio's Avatar

Klopt, dat was inderdaad nog een belangrijk detail. Ik werk nog enkele uren per dag en verdien ondertussen.

Uitgaven voor bedrijf zijn daar niet in opgenomen dus dat blijft wel een leidraad. Lonely Planet geeft ook $100 per dag als richtlijn voor "backpackers" dus zo overdreven denk ik niet dat we zitten: http://www.lonelyplanet.com/usa/money-costs
Centurio is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2016, 14:49   #63   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Centurio View Post
Wij vonden Washington DC wel zeker de moeite. Veel interessante musea en vooral de DC by Foot tours die we gedaan hebben waren geweldig.

Voor onze 3 maanden in de VS zitten we qua kosten aan ongeveer $100 per persoon per dag op dit moment. Voornamelijk motels.
$100 ? Dan moet je toch hele dagen vettige fastfood eten vrees ik... Good luck buiten de steden om iets binnen je budget én gezond/lekker te vinden.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2016, 18:29   #64   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bourgi View Post
$100 ? Dan moet je toch hele dagen vettige fastfood eten vrees ik... Good luck buiten de steden om iets binnen je budget én gezond/lekker te vinden.
Je kan in heel veel restaurants (ook fastfood achtig) salades eten tegen heel lage prijzen.
Old 14-07-2016, 22:54   #65   link
Centurio
Lurking since 1999

Centurio's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bourgi View Post
Ontbijt: yoghurt met granola of indien inbegrepen
Middag: brood met beleg (jammer genoeg weinig goed brood te vinden hier)

Avond:
Salad bar/voorverpakt Walmart slaatje
Food truck
Microgolfmaaltijd
Smoske, wraps of andere maaltijden waar geen fornuis voor nodig is
Diner
Restaurant (af en toe)
Fast food (sporadisch, toestanden zoals de In-n-Out eens uitproberen)

Zo ongezond/vettig vind ik niet dat we eten. Eigen potje koken missen we wel (maar dat hebben we de 4 maanden hiervoor in Australië en NZ al gedaan).

Soit, zeker niet goedkoop hier. Denk dat we ook iets hoger dan $100 per persoon per dag gaan belanden uiteindelijk, maar wel een geweldige tijd gehad.

Last edited by Centurio; 14-07-2016 at 22:58.
Old 15-07-2016, 07:49   #66   link
Horla
Senior Member

Quote:
Ontbijt: yoghurt met granola of indien inbegrepen
20 jaar geleden heb ik een maand in Amerika gezeten en daar was het ontbijt in de motels dikwijls een doos met donuts die ergens op een aanrecht stond. Is dat nog altijd zo?
Horla is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2016, 08:22   #67   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Quote:
Originally Posted by vAmP View Post
Ik wil volgende zomer naar de VS met mijn vriendin, maar haar budget is beperkt. Hoeveel zou ik moeten rekenen voor pakweg 3 weken low tot midbudget reizen, 1,5 week washington/NY/evt nog steden + 1,5 week roadtrippen richting binnenland? Is het te doen om goedkoop en kwaliteitsvol te overnachten in motels? Bestaan daar campings?
KOA heeft kampeerterreinen, vele simpele motels bieden basic comfort. Steden zijn uiteraard duurder dan kleine tussenstops.

Ben zelf in april-mei 3 weken naar het het Zuiden van de V.S. (Texas, Tennessee, Kentucky, Georgia, Louisiana, etc.) geweest. Had 3000 EUR budget uitgerekend (vlucht inclusief), we waren met 3. Gewoon 1 hotelkamer genomen en 2 keer gekampeerd in een nationaal park. Uiteindelijk met +/- 2000 EUR toegekomen (zelfs nog wat comics gekocht) en alles gedaan wat we wilden doen. Veel leuke dingen zijn ook gewoon zo goed als gratis.

Roadtrippen is niet duur met de goedkope benzine, met 3 reizen is overigens ideaal als ge de kosten wil drukken.

Enfin, dirt cheap eigenlijk als we zien wat we allemaal gedaan hebben. Ik zou zo nog eens teruggaan. Uiteraard hangt veel af van je voorbereiding, maar als je wat zoekt kan het zeker.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2016, 08:45   #68   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Bedankt! We gaan helaas weinig kunnen voorbereiden. Waarschijnlijk weten we pas zeker in mei dat we juli kunnen gaan. Het is zeker geen ideaal scenario om zoiets te ondernemen.
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2016, 09:11   #69   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Horla View Post
20 jaar geleden heb ik een maand in Amerika gezeten en daar was het ontbijt in de motels dikwijls een doos met donuts die ergens op een aanrecht stond. Is dat nog altijd zo?
Paar jaar geleden nog wel. In de betere motels waren er pancakes of een wafelijzer met potjes deeg.

Bij ons was het meestal gewoon koffie en volhouden tot we s middags iets tegen kwamen (of even stoppen in de winkel voor beleg/brood).
Old 15-07-2016, 10:59   #70   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Rare gasten. In zowat alle dorpen/steden zijn er diners genoeg waar je lekker en goedkoop kunt gaan ontbijten. En als je op de snelweg zit, is er om de 5 botten wel een food court waar er 5 verschillende restaurants zijn.

Als er iets is in de US dan is het wel gelegenheden om te gaan eten, op alle tijdstippen van de dag. Op mijn 5-tal reizen nog maar 1 keer echt moeten zoeken naar een etablissement en dat was in Seattle op Memorial Day. Toen was praktisch alles dicht, dus was het zoeken om iets te vinden dat open was.
Old 15-07-2016, 11:31   #71   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

dat wel, genoeg plaatsen om te gaan eten. amerikanen gaan veel te vaak buitenshuis eten.
Old 15-07-2016, 12:03   #72   link
Rufus
PimpMeister

Wij hadden een doos ontbijtgranen bij en een coolbox met een bus melk in.
Of hotdogbuns en dan uit de supermarkt hotdogs en die gewoon vanvoor aan het raam leggen om die te ontdooien en wat warm te krijgen.
Zal wel niet zo gezond geweest zijn maar niets aan overgehouden.
Old 15-07-2016, 12:04   #73   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Originally Posted by Bjorn View Post
Rare gasten. In zowat alle dorpen/steden zijn er diners genoeg waar je lekker en goedkoop kunt gaan ontbijten. En als je op de snelweg zit, is er om de 5 botten wel een food court waar er 5 verschillende restaurants zijn.

Als er iets is in de US dan is het wel gelegenheden om te gaan eten, op alle tijdstippen van de dag. Op mijn 5-tal reizen nog maar 1 keer echt moeten zoeken naar een etablissement en dat was in Seattle op Memorial Day. Toen was praktisch alles dicht, dus was het zoeken om iets te vinden dat open was.
Wij hebben stukken weg gehad waar er in de omtrek niets te vinden was. Zelfs een bord gepasseerd dat de volgende servicestop x miles verder was. Bleek een paar uur rijden dus.
Old 15-07-2016, 14:13   #74   link
Centurio
Lurking since 1999

Centurio's Avatar

Quote:
Originally Posted by Horla View Post
Bedoel je bagels? Die kom je inderdaad nog wel tegen. Maar is in principe gewoon brood. Een doos zoete, gefrituurde donuts als ontbijt kan ik me niet meteen voorstellen. Zo erg is het hier nu ook weer niet.

Meeste motels gewoon wat cornflakes en toastbrood. Vaak inderdaad ook een wafelijzer en "deegautomaat".
Old 15-07-2016, 14:25   #75   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Ontbijthuisjes. Zeker zoeken. Man, ik heb daar al zalig goed ontbeten. Eggs, bacon, pancakes met bessen en maple syrup. Zalig.

Ik kijk er al naar uit in september

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2016, 14:30   #76   link
Horla
Senior Member

Quote:
Bedoel je bagels? Die kom je inderdaad nog wel tegen. Maar is in principe gewoon brood. Een doos zoete, gefrituurde donuts als ontbijt kan ik me niet meteen voorstellen. Zo erg is het hier nu ook weer niet.

Meeste motels gewoon wat cornflakes en toastbrood. Vaak inderdaad ook een wafelijzer en "deegautomaat".
Ik herinner me redelijk wat chocolade, sprinkels en kleurtjes dus ik veronderstel eerder donuts dan bagels. We zijn toen ook 1x in de McDonalds gaan ontbijten. Fluo gele spiegeleieren en typisch Amerikaanse pancakes verdronken in siroop. Zelfs als 12 jarige vond ik het walgelijk.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2016, 14:34   #77   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Onze B&B in NY gaf ons dagelijks een koffiekoek en een groot bord vers fruit. Onder het motto: "jullie zullen hier wss al vettig genoeg eten"
Topkerel
Old 15-07-2016, 15:39   #78   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Ontbijthuisjes. Zeker zoeken. Man, ik heb daar al zalig goed ontbeten. Eggs, bacon, pancakes met bessen en maple syrup. Zalig.

Ik kijk er al naar uit in september
ihop! Cheap, en meestal best wel ok.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2016, 16:05   #79   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
https://www.facebook.com/photo.php?f...3&l=fd7851c757

ow yis
House of Pies

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2016, 22:29   #80   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

veel amerikaans jong volk is gewoon fucking achterlijk
op de unief volk gezien dat nog geen sneetje brood in de pan kon toasten zonder elke keer aan te branden

Quote:
MUSKEGON COUNTY, Michigan — Three young women ended up spending a frightened night outside along a riverbank while tubing after being told the river went in a circle.

"They were informed by somebody at the bridge that the river goes in a circle and if they put in there they would come back to their car," Muskegon Township Deputy Fire Chief Bob Grabinski tells mlive.com. "Not knowing anything, they set off on their little adventure."
http://www.cleveland.com/nation/inde...turns_int.html

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules