Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 08-08-2016, 14:41   #81   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

moet ginder maar eens wonen in de buurt van een spoorweg. kunt de treinen door gans de stad horen, kilometers ver.
slagbomen naar beneden, trein aan slakkengangetje en constant PWAAAAAAAAAAAAAAAAAA PWAAAAAAAAAAA

-_-

Old 08-08-2016, 20:09   #82   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Reisje geboekt naar Florida in november met de kinderen. Vliegtuigticket waren slechts 330 euro per persoon, nice. We zijn 2 weken ter plaatse. Aanraders?
We willen 3 dagen parken doen in Orlando (kindjes van 2 en 5), en minstens 3 dagen op Key West verblijven. Al de rest moeten we nog invullen.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2016, 02:15   #83   link
Centurio
Lurking since 1999

Centurio's Avatar

Keys zijn zeker de moeite. Bahia Honda State Park heeft wel een leuk strand.
Alligators en krokodillen spotten in Everglades NP.
Kennedy Space Center vonden we heel indrukwekkend. Zijn ook wat dingen te doen voor kinderen.
Manatees en andere dieren in Homosassa Springs State Park.

Zijn nu 2 weken in Orlando alle pretparken aan het proberen. Voor jonge kinderen is Disney de beste keuze natuurlijk. Schrijf u in op de nieuwsbrief van MouseSavers voor goede hotel deals in Orlando.
Centurio is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2016, 08:23   #84   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Originally Posted by Bourgi View Post
Reisje geboekt naar Florida in november met de kinderen. Vliegtuigticket waren slechts 330 euro per persoon, nice. We zijn 2 weken ter plaatse. Aanraders?
We willen 3 dagen parken doen in Orlando (kindjes van 2 en 5), en minstens 3 dagen op Key West verblijven. Al de rest moeten we nog invullen.
Bedoel je effectief Key West of de Keys in hun geheel? Want 3 dagen Key West lijkt mij wel ferm overdreven.
Old 09-08-2016, 09:14   #85   link
inqubus
Senior Member

2j geleden ganse tour gedaan in Florida.
Dit was onze route (sorry voor de crappy format )

Monday, August 25, 2014 Brussels Miami
Tuesday, August 26, 2014 Miami Miami
Wednesday, August 27, 2014 Miami Cocoa Beach Kennedy Space Center bezoeken
Thursday, August 28, 2014 Cocoa Beach St. Augustine
Friday, August 29, 2014 St. Augustine Jacksonville amelia island en fernandina beach
Saturday, August 30, 2014 Jacksonville Orlando
Sunday, August 31, 2014 Orlando Orlando Disney dag 1
Monday, September 1, 2014 Orlando Orlando Disney dag 2
Tuesday, September 2, 2014 Orlando Orlando shoppen
Wednesday, September 3, 2014 Orlando Orlando Universal dag 1
Thursday, September 4, 2014 Orlando Orlando Universal dag 2
Friday, September 5, 2014 Orlando Tampa Bay Bush Gardens
Saturday, September 6, 2014 Tampa Bay st petersburg clearwater beach
Sunday, September 7, 2014 st petersburg st petersburg
Monday, September 8, 2014 st petersburg naples
Tuesday, September 9, 2014 naples key West
Wednesday, September 10, 2014 key West key west
Thursday, September 11, 2014 key west Fort Lauderdale
Friday, September 12, 2014 Fort Lauderdale Fort Lauderdale
Saturday, September 13, 2014 Fort Lauderdale/Miami Brussels

key west zou ik 2 nachten verblijven want het is toch wel een eindje rijden.
Mocht je tickets willen kopen voor de pretparken. Hier kan het wat goedkoper: https://www.undercovertourist.com/ Zeer tevreden van.

Je hebt 4 disneyparken in Orlando en dan nog eens 2 waterpretparken.
Universal studios is ook de moeite. Zie dat je verblijft buiten het park want de hotels zijn een pak goedkoper. Wij lagen in het Radisson Hotel Orlando in Lake Buena Vista voor 64 euro per kamer. In Orlando zijn er ook veel outlet shopping centra.

Miami vond ik persoonlijk niet de moeite.
Kennedy space center is een aanrader. Ook het dorpje St. Augustine is de moeite. Redelijk veel forten dat je daar kunt bezoeken. Zeker ook Daytona beach bezoeken (kan je met je auto op vlammen ) en als je interesse hebt kun je daytona speedway bezoeken. wij hebben daar een betalende tour gedaan waar we ook op het circuit mochten enzo.

Aan westkant van Florida heb je de meest mooie stranden dewelke ideaal zijn om te relaxen. oostkant is iets minder voor strandvakantie vond ik.

In florida zijn er ook veel tolwegen (gaat van 1 tot 3 dollar ofzo). Ofwel scannen ze je plaat en krijg je nadien de afrekening ofwel betaal je cash. Creditcards accepteren ze niet aan de tolhuisjes. Ik vond dat zeer raar want al de rest kun je wel betalen met je kaart. Zelfs aan de cola automaten
inqubus is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2016, 16:33   #86   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Super, thanks voor de tips!

Ik zal moeten onderzoeken wat kindvriendelijk is, want Universal Studios is zeker niet haalbaar met een peuter van 2

Op die lawaaierige boten op de Everglades zal ik die (helaas) ook niet meekrijgen.

Jonah, mintens 2 nachten Key West lijkt me toch aan te raden. Het is een lange trip vanuit Miami, zeker als je wat stops maakt onderweg. Dan hebben we nog slechts anderhalve dag ter plaatse.
Old 09-08-2016, 19:24   #87   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Ah, maar als je zegt "minstens 3 dagen op Key West verblijven" dan interpreteer ik dat als "minstens 3 dagen op Key West verblijven", he .

Ik herinner me plots dat we toen ergens aan de westkust eens een halve dag een bootje gehuurd hebben en in een baai wat hebben rondgedobberd tussen de dolfijnen, maar da's met een kleine van 2 ook weer geen doen zeker?
Old 09-08-2016, 19:30   #88   link
Centurio
Lurking since 1999

Centurio's Avatar

Quote:
Ik zal moeten onderzoeken wat kindvriendelijk is, want Universal Studios is zeker niet haalbaar met een peuter van 2

Op die lawaaierige boten op de Everglades zal ik die (helaas) ook niet meekrijgen.
Ik zou me beperken tot een selectie van de Disney parken (sowieso Magic Kingdom) en eventueel Legoland (ligt wel wat buiten Orlando).

Wij zijn 1 dag naar Everglades NP geweest en hebben alligators, krokodillen en manatees in het wild gezien zonder voet op een boot te zetten (en dat in hartje zomer, wat een slechte periode is hiervoor). In het nationale park gedeelte zijn die airboats verboden, alles te zien via enkele zeer korte wandelingen.
Old 09-08-2016, 23:01   #89   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Centurio, heb je daar slangen gezien in Everglades NP? Mijn vrouw heeft daar een panische angst voor.
Old 09-08-2016, 23:03   #90   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Ah, maar als je zegt "minstens 3 dagen op Key West verblijven" dan interpreteer ik dat als "minstens 3 dagen op Key West verblijven", he .

Ik herinner me plots dat we toen ergens aan de westkust eens een halve dag een bootje gehuurd hebben en in een baai wat hebben rondgedobberd tussen de dolfijnen, maar da's met een kleine van 2 ook weer geen doen zeker?
Tcho op een relatief grote boot wel denk ik. Ik wil dat wel proberen
Old 10-08-2016, 00:46   #91   link
Centurio
Lurking since 1999

Centurio's Avatar

Quote:
Centurio, heb je daar slangen gezien in Everglades NP? Mijn vrouw heeft daar een panische angst voor.
Geen slangen tegengekomen. Anhinga Trail is een van de betere plaatsen voor alligators en dat is een aangelegd, verhard pad en geen smal bospaadje ofzo, dus ik vermoed weinig kans op slangen daar.
Old 10-08-2016, 05:55   #92   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Burm...ons_in_Florida
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2016, 08:50   #93   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

300 annual sightings voor die python... het zou al vree moeten lukken dat je er dan net op stoot. Toen ik met mijn vrouw in 2009 door de westelijke staten van de usa trok, kwamen we regelmatig dikke slangen tegen op wandelwegen in de NP's. Dat was echt pure horror voor haar. Ben zelfs eenmaal een uurtje alleen gaan wandelen terwijl ze in de auto wachtte.

Last edited by Bourgi; 10-08-2016 at 08:53.
Old 10-08-2016, 16:15   #94   link
Jay-Jay
Senior Member

Jay-Jay's Avatar

Hoe is dat dan gelukt met die kleine te maken als ze zo schrik heeft van slangen?
Jay-Jay is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2016, 18:13   #95   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Oh snap!
Old 10-08-2016, 22:59   #96   link
Centurio
Lurking since 1999

Centurio's Avatar

Afhankelijk van hoeveel dagen je uiteindelijk pretparken gaat doen ook eens kijken bij Attraction Tickets Direct trouwens. Kwam voor ons goedkoper uit dan Undercover Tourist en voor Disney zat er Memory Maker bij. Dus wij hebben alle foto's van attracties, fotografen doorheen het park en ontmoetingen met karakters gratis erbij. Werkt ook verbazingwekkend goed. Magic Band laten scannen en 5 minuten later kan je de foto's bekijken en downloaden via de app.
Old 11-08-2016, 06:59   #97   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

4 dagen (2 magic kingdom, animal kingdom park en een waterpatk).

Het kost ongeveer hetzelfde als 4 dagen betalen aan de kassa, maar dan zonder die extraatjes erbij
Old 07-09-2016, 13:58   #98   link
makila
Senior Member

In het weekend een vliegtuigticketje gekocht Brussel - Detroit 760 euro voor de maand juli, met slechts 1 tussenstop. Een beetje geluk gehad, want normaal vind je dat niet voor die prijs voor het hoogseizoen.

Ik denk dat dit een goede deal is? Of kan dit nog goedkoper? :-
makila is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2016, 14:14   #99   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

cava deal
Detroit zelf of reis je rond?
naar het schijnt suckt Detroit city zelf keihard. Ford museum ligt net buiten Detroit, belachelijk mooi en goed museum. is een pak meer dan wat oude auto's naast elkaar gezet, dus perfect om familie/vrouw/kinders mee te nemen
Old 07-09-2016, 21:26   #100   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

waarom Detroit?
frenzal is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules