Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 20-06-2016, 18:14   #1   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Ziekte verlof + reis

Vorige week gevallen met de motor en zit met een gekneusde rib.
De spoeddokter zei me dat het ergste zou voorbij zijn na 7-10 dagen, ging me 2 weken laten thuisblijven van het werk. Ik vroeg hem of er een probleem was voor mij om op reis te vertrekken met de motor tijdens die periode (10 dagen na mijn bezoek aan spoed, nu woensdag dus). Waarop hij antwoordde dat dat geen probleem zou mogen zijn, ik zou nog wel iets kunnen voelen, maar er was voor hem geen bezwaar om te vertrekken. Hij zou enkel mijn ziekteverlof inkorten tot voor de dag dat mijn gepland verlof startte.
Met nu 2 dagen te gaan voor de reis heb ik het gevoel dat de meeste mensen rond mij gelijk hebben als ze zeggen dat ik tegen volgende week nog genoeg last zal hebben dat ik niet zal kunnen werken.

Het is dus goed mogelijk dat als ik volgende week terugkom ik evengoed naar de huisdokter kan gaan om me terug te laten thuis zetten, wat op dat moment geen verlenging meer is en mijn werkgever gaat daar niet echt mee kunnen lachen.
Ik vertrek woensdag sowieso, dat staat niet open ter discussie. Ik heb net iets teveel moeite erin gestoken om alles te plannen en boeken, en ik kan perfect met de motor rijden zonder last.

Maar wat doe ik nu? Hopen dat het tegen volgende week in orde komt en ik kan gaan werken? Of morgen alsnog naar de dokter gaan voor een verlenging, maar dan met het risico dat hij een negatief advies geeft om te vertrekken? (Wat op zich geen probleem is als ik niks tegenkom, maar je weet nooit natuurlijk)

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2016, 18:43   #2   link
rooz
volhardend verontwaardigd

rooz's Avatar

wtf voor werk doet gij dat ge met een moto kan rijden maar geen montage?
rooz is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2016, 18:49   #3   link
Lycas
Senior Member

Profiteer van het systeem, laat u thuis schrijven. Rust uit en ga daarna op verlof.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2016, 19:36   #4   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Dus jij bent die collega die te ziek is om te werken, maar perfect op vakantie kan gaan?

k
Old 20-06-2016, 19:37   #5   link
murda
كنت جوجل ترجمته

murda's Avatar

Als je een ziektebriefje hebt met daarop "mag het huis verlaten" dan kan je gewoon op reis tijdens je ziekteverlof.
Old 20-06-2016, 21:49   #6   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Dus jij bent die collega die te ziek is om te werken, maar perfect op vakantie kan gaan?

k
Old 20-06-2016, 21:56   #7   link
Matthias
*snore*

Quote:
Originally Posted by Eposhark View Post

k
Ziek zijn en arbeidsongeschikt zijn, het is dan ook niet hetzelfde. Ik neem aan dat jij die collega bent die altijd een oordeel klaar heeft?

Hitch, moet je niet beschikbaar zijn voor controlearts? Kijk toch maar eens na.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2016, 22:53   #8   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

In McDo is geen burger flippen ook echt geen burger flippen.

Lees uw contract eens deftig na. Sommige werkgevers eisen dat ge ''s namiddags thuis zijt, ongeacht of ge' huis mag verlaten' of niet'. Als die clausule er letterlijk in staat en er komt controle arts die vast stelt dat ge niet thuis zijt, hebt ge het aan uwe rekker.
KingSix is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2016, 22:53   #9   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lycas View Post
Profiteer van het systeem, laat u thuis schrijven. Rust uit en ga daarna op verlof.
Verlof uitstellen is geen optie, is een reis met een groep mensen, voor een evenement dat enkel dit weekend doorgaat en alle hotels zijn geboekt sinds januari. Het is nu of wachten tot volgend jaar. (En wat ik al heb betaalt zie ik sowieso niet terug)

Quote:
Originally Posted by murda View Post
Als je een ziektebriefje hebt met daarop "mag het huis verlaten" dan kan je gewoon op reis tijdens je ziekteverlof.
De manier waarop ik het zie is: Ik heb een positief advies gekregen van de dokter om te vertrekken met de motor.
Ik vertrek op reis tijdens mijn gepland verlof (nadat mijn ziekteverlof is afgelopen)
En ik kom eventueel na mijn verlof tot de conclusie dat ik niet in staat ben om terug aan het werk te gaan.

Wat men mij wel al gezegd heeft is dat om op reis te gaan tijdens ziekteverlof je dokter een positief advies moet geven en dat je dit ook moet melden aan je mutualiteit die daar blijkbaar ook toestemming voor moet geven. Als 1 van beide een negatief advies geeft en ik heb iets voor onderweg ben ik de pineut.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Hitch, moet je niet beschikbaar zijn voor controlearts? Kijk toch maar eens na.
Als ik mijn ziekteverlof niet laat verlengen niet natuurlijk en als ze er één zouden sturen hadden ze het tegen nu wel al gedaan.

Ben gewoon vrij zeker dat als ik volgende week moet merken dat ik nog steeds gelimiteerd ben in bepaalde bewegingen en me terug thuis zet er een nieuwe ziekte periode in gaat, m'n werk me terug de eerste 2 weken moet uitbetalen en dat ze daar niet echt gelukkig mee gaan zijn.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
Old 20-06-2016, 22:57   #10   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

Ninja post is ninja
Old 21-06-2016, 06:18   #11   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Ziek zijn en arbeidsongeschikt zijn, het is dan ook niet hetzelfde.
Kan een arbeidsongeschikt iemand probleemloos met een moto rijden? In de ogen van die dokter wel dus, dat snap ik best, maar ik vraag het jou.
Old 21-06-2016, 06:42   #12   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Toen ik nog football speelde en een gekneusde rib had, ben ik gewoon gaan werken (etikettendrukker dus sleuren met rollen)
Tyrael is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2016, 07:07   #13   link
rooz

rooz's Avatar

-10 dagen op ziekteverlof door te rijden met de moto
-Gaan rijden met de moto
-Terug op ziekteverlof

En dan straks pissed omdat hij z'n C4 krijgt waarschijnlijk :')

Ik kan best begrijpen dat je je reis niet wil laten vallen en zelfs met een klein ongemak toch wil doorbijten.
Maar wees dan aub geen Waal en bijt dan ook een klein beetje door voor 2 dagen op uw werk ofzo?
Of doet wat ge wilt maar kom dat hier dan niet zeggen, want 't komt wel beetje raar over.
Old 21-06-2016, 08:16   #14   link
Rufus
PimpMeister

IK kan u baas wel begrijpen dat die niet content zou zijn als je na je verlof terug op ziekenkas gaat. Als je nu een gekneusde rib had door je werk was dat anders geweest.
Old 21-06-2016, 08:18   #15   link
rooz

rooz's Avatar

KLOTE
REGERING
Old 21-06-2016, 09:34   #16   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Maar eigenlijk: is het niet zo dat als je ziek bent/wordt tijdens je verlof, dat je dat verlof kwijt bent?
Tyrael is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2016, 09:45   #17   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Ik was ziek tijdens mijn verlofperiode, heb ik nu recht op extra vakantie?
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2016, 14:12   #18   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
-10 dagen op ziekteverlof door te rijden met de moto
-Gaan rijden met de moto
-Terug op ziekteverlof

En dan straks pissed omdat hij z'n C4 krijgt waarschijnlijk :')

Ik kan best begrijpen dat je je reis niet wil laten vallen en zelfs met een klein ongemak toch wil doorbijten.
Maar wees dan aub geen Waal en bijt dan ook een klein beetje door voor 2 dagen op uw werk ofzo?
Of doet wat ge wilt maar kom dat hier dan niet zeggen, want 't komt wel beetje raar over.
Ja, ik heb me bezeerd door te vallen met de motor.
En nu kan ik (nog steeds) geen zware dingen heffen, heb ik pijn als ik plat lig en ondervind ik hinder bij bepaalde bewegingen.
Geen van die zaken hindert mij om met de motor te rijden.
En nee, voor mijn huidige baas, in mijn huidige afdeling wil ik niet op mijn tanden bijten en toch proberen. Ik ga werken als ik genezen ben, of ik blijf thuis. Op m'n vorige afdeling had ik dat wel gedaan omdat ik daar tegen m'n baas kon zeggen: "Ik ben nog niet 100% maar ik kan wel iets doen" en die zou daar rekening mee houden. Mijn huidige zou gewoon zeggen "ge zijt hier dus ge doet wat u wordt opgedragen", dus met andere woorden kan hij m'n rug op.

Ik wil niet profiteren van het systeem, ik wil gewoon weten wat de beste oplossing zou zijn in deze situatie. Moest ik weten dat ik tegen volgende week OK ben dan was dit een non-issue, maar ik weet het niet.

Old 21-06-2016, 14:51   #19   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Heeft uw werkgever daar zaken mee waarom jij ziek bent? Als een doktersadvies je rust voorschrijft kan die werkgever dat toch maar aanvaarden zeker? Blijf op ziekenverlof, ga op reis en als het niet beter is na die reis dan ben je toch nog altijd niet in staat te werken. Ga dan gewoon opnieuw naar de dokter.
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2016, 16:27   #20   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

Wat vAmP zegt. Meneer doktoor weet altijd best
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules