Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 25-07-2016, 10:34   #1   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Bali - Indonesië

Binnen een maandje vertrekken de vriendin & ik voor iets meer dan 2 weken naar Bali met Joker reizen. In principe is dat allemaal goed geregeld, maar uiteraard gaan we zelf ook nog voor een deel onze plan moeten trekken.

Is er hier iemand die nog wat toffe tips heeft?
Het is onze eerste keer op reis (ver) buiten Europa, dus totale noobs wat betreft andere werelddelen of ver vliegen. Bepaalde gedragsregels, tips voor op de vlieger, wat met taal, hoe betalen, etc etc...?
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2016, 10:38   #2   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

Send a message via MSN to Cit
Bali nog niet geweest, wel lange vluchten gedaan.

Ik zorg altijd voor een serie om te binge-watchen zodat de tijd sneller vooruit gaat.
Iets zoals The big bang theorie (korte afleveringen, verstand op nul) is ideaal.
Probeer ook u stoelen te kiezen op voorhand (www.seatguru.com)
Doe iets comfortabel aan!! en schoenen die snel aan en uit gaan.
Steek spullen om je op te frissen in je handbagage (tandpasta, deo, ...)
Old 25-07-2016, 10:50   #3   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Best uw speed thuis laten, daar kunnen ze er niet mee lachen
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2016, 11:26   #4   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

Ubud is wreed toeristisch ma getverdemme, het is er mooi en ik heb er goe gevreten. Ideaal om door te wandelen en vanaf daar kunt ge leuke daguitstapkes doen.
Kuta is best een leuke uitgaansbuurt met een gigantisch strand, perfect voor zonsondergangen mee een flesse Bintang. Absolute aanrader is het waterpretpark Waterbom, zalige glijbanen en weinig volk. Ma dus geen bal local culture aldaar.
Amed is een wat meer afgelegen hol, kvond da wel wreed ontspannend. Ge kunt er goe duiken en snorkelen of efkes naar Gilli ferryen om daar tussen schildpadden te zwemmen. Is wel wijs en door de rust de ideale plek om keer een brommerke te huren en wa te cruisen.
Sanur is de minst spectaculaire locatie van de vier, tis ewa een combo van een beetje toerisme en wa cultuur. Kustlijn is wel uniek. Het Birdpark daar vond ik ongelooflijk wijs, en vogels zijn nochtans maar dwaze beesten.

Algemene tips:
- laat maar gerust scheten op de vlieger, anders stapt ge als nen ballon naar buiten
- ze spreken allemaal Engels en zijn al aangenaam verrast als ge goedendag in de taal kunt zeggen
- ge kunt voor alles hagglen, ge moet u nie schamen om een tiende te bieden van wat ze oorspronkelijk vragen. Straatverkopers en marktkramers zijn er om die dwaze wandelende melkflessen op Tevas tot de laatste druppel uit te persen
Old 25-07-2016, 11:47   #5   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Bali is zeer toegankelijk. Joker had je zelfs niet moeten gebruiken. Mensen zijn daar supervriendelijk en niet opdringerig zoals je elders wel kan hebben.

In tegenstelling tot Japisee zou ik Kute en alles onder Denpasar volledig vermijden. Je kan evengoed naar Barcelona gaan of Ibiza om zat volk te zien en zelf te beginnen zuipen.

Ben wel akkoord met het feit dat Ubud het meest toeristische is maar best prachtig. Huur daar zeker een fiets en rij eens door de rijstvelden. Laat u eens gaan en ga eten in Mozaic daar. Eén van de beste restaurants van Azië.

Wij hebben Java, Bali, Lombok en dan Singapore gedaan. Maar op Bali alleen zijn we als volgt gereisd: Denpasar - Manggis - Lovina - Ubud.

Stuur mij anders uw mail eens, dan stuur ik je het programma door dat we gevolgd hebben. Ga hier geen 12 bladzijden posten.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2016, 20:21   #6   link
Kalutica
Fanboy

Kalutica's Avatar

Monkeyforest en de rijstvelden van Ubud.
Kecak dans in Uluatu.
Dat waterbomb pretpark.
Watersporten/snorkelen bij seminiak.
Allemaal de moeite waard.

Indonesiërs zijn de vriendelijkheid zelve.

En zoals al gezegd overal afbieden.

Kuta is inderdaad redelijk druk. Beter relaxen in Jimbaran of Seminiak.

4* hotels waren voor ons meer dan genoeg. Hoewel we volgend jaar toch eens een resort gaan doen in jimbaran
Old 25-07-2016, 22:02   #7   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Quote:
Originally Posted by Japisee View Post
- laat maar gerust scheten op de vlieger, anders stapt ge als nen ballon naar buiten
Ik moet eerlijk zeggen dat dit de beste tip is die een man kan krijgen. Zo belangrijk voor een comfortabele vlucht en aankomst
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 26-07-2016, 13:24   #8   link
Centurio
Lurking since 1999

Centurio's Avatar

Degustatiemenu bij Locavore in Ubud was heerlijk. Op tijd reserveren wel.

Brommerke huren voor geen geld en door de rijstvelden cruisen in Ubud of langs de kustlijn in Amed is ook wel zalig. In Kuta hebben we ons er niet aan gewaagd.
Centurio is offline   Reply With Quote
Old 26-07-2016, 15:02   #9   link
Moldonado
awesam

Moldonado's Avatar

Hoe ziet het programma van Joker eruit?

Kuta is enorme tourist trap, verzamelplaats van veel Ozzies om de Australische winter te ontvluchten (als gij gaat dus). Vond Seminyak niet erg verschillend. Iets rustigere stranden, maar het centrum even toeristisch. Canggu, iets verderop, vond ik een pak genietbaarder. Genoeg moois te zien buiten de toeristische hubs natuurlijk. Vond Amed echt een verademing. Ook paar heel relaxe dagen gehad in Nusa Dua.

Brommer huren richting het Noorden is inderdaad een aanrader. In de regio Denpasar/Kuta rijden kan enorm enerverend zijn, maar eens daarbuiten is het gewoon genieten.

Sowieso eens proberen surfen. Kon er zelf geen hol van, maar heb mij toch een aantal uur ferm geamuseerd. Gewoon uit de buurt van locals/iets geoefendere surfers blijven best.
Old 26-07-2016, 15:36   #10   link
Kalutica
Fanboy

Kalutica's Avatar

Wel oppassen met surfen, de golven en vooral de branding kan heel verraderlijk zijn.
Als beginner zeker niet gemakkelijk
Old 26-07-2016, 16:03   #11   link
Moldonado
awesam

Moldonado's Avatar

yolo
Old 27-07-2016, 15:35   #12   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Super veel goede tips al, allemaal. Dikke merci. Ik zal het programma van Joker straks eens opzoeken als ik thuis ben en hier posten, en vergelijken met jullie tips.
Old 27-07-2016, 17:48   #13   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

posrepke is hier wel op zijn plaats imo
Old 27-07-2016, 19:59   #14   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Protip:

- Degelijke headphones voor op het vliegtuig (en een tablet met films of series, ofwel iets om te bingewatchen of no brainer series zoals cit zegt)

- Check u bank, sinds ze maestro standaard uitschakelen kan dat problemen geven buiten europa. Ik kan gratis geld afhalen met men visa in het buitenland, die exchange rate is altijd beter dan in eender welke bank of wisselkantoor. Grotere aankopen altijd met visa of mastercard. Zelfs al je 2-3 EUR moet betalen ben je beter & veiliger af zo.

- Bali airport sucks, elke keer minstens een uur wachten aan immigratie.

- Heel het zuidelijk deel is tourist trap, maar kan ook wel chill zijn als ge graag beachbars & lounges enzo doet. Kuta is voor ozzies, iets noordelijker is er Seminyak. Het is allemaal in dit genre: http://www.kudeta.com/about-kudeta.html

Maar daar zijn best wel goeie restaurants & beachbars en als de madam graag door prulariawinkeltjes wilt lopen...
Ge zit precies op Knokke of Antwerpen Beach maar goed (en worst case scenario Blankenberg strand)

Let ook wel op naar welke strand ge gaat. Den oostkant is rif, daar is wel strand, maar is de zee een beetje tricky.
In't noorden is er geen strand, en de oostkant is volledig exposed en heeft hoge golven & is goed voor surfers.

Kan gerust wat fotokes tonen om de verschillen te zien.
Teki is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2016, 20:51   #15   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Heb toen geen enkel probleem gehad aan Bali airport. En ben daar twee keer geland zelfs. Eigenlijk nooit lang moeten wachten daar aan die luchthavens, ging allemaal redelijk vlot, zowel op Java, Bali, Lombok als Singapore.
Old 27-07-2016, 22:36   #16   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Dit is het programma dat we hebben:
http://www.andersreizen.be/nl/Reis-D.../16ID5BLA.aspx
Old 28-07-2016, 00:01   #17   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Shit maat is dat écht 1100€ zonder vlucht en zonder dat je weet in welk hotel je slaapt??
Old 28-07-2016, 00:23   #18   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Tis wel de goeie kant met Sanur, Ubud & Candidasa & Lovina. De rest ben ik zelf ook nog niet geweest.

17 dagen, 3 a 4 sterren hotels is toch ook 30-50 EUR/nacht.

Transport is cheap, maar als je geen bussen neemt zit je ook snel aan 150-200 EUR voor die hele trip.

Net eens een paar hotels getest die wij boeken als we daar gaan duiken, en dat is allemaal volzet in August.

Als ge kunt duiken, Candidasa is trouwens prachtig.

En caverns met fucking baby white tips, terwijl de mama rond de rots cirkelt
Teki is offline   Reply With Quote
Old 28-07-2016, 10:27   #19   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Shit maat is dat écht 1100€ zonder vlucht en zonder dat je weet in welk hotel je slaapt??
Yup, maar wel mét redelijk wat maaltijden & uitstappen inbegrepen & privé-gids/chauffeur voor de hele week.
Old 28-07-2016, 10:38   #20   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Als Bali even goedkoop is als Thailand voor eten en werkvolk hebben ze je goed liggen
Maar het is wel veel makkelijker natuurlijk. Ik ben zo ook de enige van mijn broers die bijvoorbeeld helemaal zelf zijn verre reizen regelt.
vAmP is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules