Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 14-11-2016, 13:53   #41   link
black
Senior Member

Quote:
Originally Posted by eXeTeR View Post
dat staat al op de planning hoor
Top, "onward" moet zalig zijn op dat systeem . Mooie aankoop man, best wel jaloers op. Kzou het ook kunnen kopen maar zou mij te schuldig voelen (zo midden in de verbouwingen).
black is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2016, 06:38   #42   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lycas View Post
Bios upgrade? Heeft het geholpen?
Ik merk de laatste tijd ook meer problemen met BF1
nee, heeft niet geholpen, buiten het feit dat mijnen pc nu een error gaf van de CPU_FAN shit
Old 15-11-2016, 08:16   #43   link
Lycas
Senior Member

Kan zijn dat niet alle alarmen direct herkend worden met een nieuwe BIOS.
Ik veronderstel dat je het waterkoeling blok van je CPU in die connector hebt aangesloten, daar zit dan ook een fan in zeker? Voor de watertoevoer.

Probeer eens te benchen met BF1 zonder je SLI setup, kijk of het beter is ja of neen. Normaal gezien zou BF1 wel je GPU wat moeten laten verbruiken, ik vermoed dat de usage rond de 70-90% zal zitten.
Het is wel al algemeen dat redelijk veel mensen problemen hebben met hun grafische kaart op dat spel specifiek. Ik inclusief.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2016, 09:31   #44   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Als je dan toch zo veel geld over balk wil smijten: ga gewoon terug naar Alternate en eis wat beloofd werd.
Old 15-11-2016, 09:45   #45   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

Send a message via MSN to Cit
Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Als je dan toch zo veel geld over balk wil smijten: ga gewoon terug naar Alternate en eis wat beloofd werd.
DIT
Old 15-11-2016, 11:54   #46   link
black
Senior Member

Yup. Systeem werkt niet naar behoren, vragen om te herbekijken.
black is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2016, 12:14   #47   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Anders kast eens opendoen en zelf kijken of alle fans draaien. Wellicht krijgt ge die error omdat er geen fan op de cpu staat, wat normaal is bij watercooling. Als de temps normaal zijn zou ik me geen zorgen maken. Misschien kan je die bios error laten negeren. Zij hebben dat misschien ingesteld maar door de bios update staan al je settings terug op default.

Nuja, als je 5K tegen een systeem smijt dan mogen ze er al eens naar kijken.
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2016, 12:46   #48   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Wilt ge deze eens draaien exeter ?
3dmark.com of userbenchmark.com

Als ge daar serieus ondermaats scoort tov andere mensen met een 1080 SLI setup op die reso dan weet ge zeker dat er iets is. Zou me niet baseren op 1 spel.
Old 15-11-2016, 19:37   #49   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

Quote:
Originally Posted by jelliuz View Post
Wilt ge deze eens draaien exeter ?
3dmark.com of userbenchmark.com

Als ge daar serieus ondermaats scoort tov andere mensen met een 1080 SLI setup op die reso dan weet ge zeker dat er iets is. Zou me niet baseren op 1 spel.
http://www.userbenchmark.com/UserRun/2077880

Heaven 4

3DMark (mijn drivers zijn wel niet supported...) + mijn graka's draaien op 'slechts' 50°C

Last edited by eXeTeR; 15-11-2016 at 20:44.
eXeTeR is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2016, 21:43   #50   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Zijn naar mijn weten perfect normale scores allemaal. (ge kunt ook zelf vergelijken met duizenden andere systemen zoals het uwe)
Old 15-11-2016, 22:22   #51   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Waarom smijt je eigenlijk zoveel geld tegen een systeem waar je, eerlijk gezegd, de ballen van lijkt te kennen en het bijgevolg waarschijnlijk niet ten volle zal kunnen appreciëren?

Last edited by vAmP; 15-11-2016 at 22:42.
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2016, 22:24   #52   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by vAmP View Post
Waarom smijt je eigenlijk zoveel geld tegen een systeem waar je, eerlijk gezegd, de ballen van lijkt te kennen en het bijgevolg waarschijnlijk niet ten voll zal kunnen appreciëren?
omdat het zijn geld is?
Old 15-11-2016, 22:40   #53   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Das geen argument. Iedereen heeft daar het geld voor.
Old 15-11-2016, 22:56   #54   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Ik vraag mij af of je zelf dan de onderdelen gekocht hebt, of gewoon gevraagd hebt aan Alternate: "Stel mij hier eens een beest van een systeem samen, kan me niet schelen wat het kost.".

Misschien is het intussen veranderd, maar voor gaming zal je weinig of geen winst halen met een i7-6850K t.o.v. een i7-6700K. Integendeel, de i7-6850K presteert zelfs slechter in de meeste games omdat games doorgaans niet meer dan 4 cores ondersteunen. Je zit daar dan met een peperduur moederbord ook, waar ik niet echt het praktisch nut van inzie om daar zo veel extra aan te geven.
Voor high-end gaming zou ik dan eerder voor een i5-6600K of i7-6700K gaan afhankelijk van het budget. Wat is je motivatie voor deze keuze eigenlijk?
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL

Last edited by Jack The Ripper; 15-11-2016 at 23:03.
Old 15-11-2016, 23:27   #55   link
Lycas
Senior Member

En wat is u motivatie voor een game pc, vr game pc, ps3, Wii te hebben?

Wat doet dat er eigenlijk om? Hier wordt gewoon om hulp gevraagd met een systeem en overal is het van: jama waarom koopt ge dat als ge er geen botten verstand van hebt? Ale ja, koopt ge dat nu echt voor spelletjes te spelen?

Ge moet dus wel elk stukje hardware gestudeerd hebben vooraleer ge daarvan kunt genieten. Wa ne zever.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2016, 23:40   #56   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Quote:
Das geen argument. Iedereen heeft daar het geld voor.
ik denk dat vamp dronken is want dit slaat nergens op :')
Old 15-11-2016, 23:56   #57   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lycas View Post
En wat is u motivatie voor een game pc, vr game pc, ps3, Wii te hebben?

Wat doet dat er eigenlijk om? Hier wordt gewoon om hulp gevraagd met een systeem en overal is het van: jama waarom koopt ge dat als ge er geen botten verstand van hebt? Ale ja, koopt ge dat nu echt voor spelletjes te spelen?

Ge moet dus wel elk stukje hardware gestudeerd hebben vooraleer ge daarvan kunt genieten. Wa ne zever.
Ik vroeg het mij gewoon af. Het is geen kritiek en geen retorische vraag. Ne mens moet iets met zijn geld doen hé. Ik kan best aannemen dat er mensen zijn die zich er niks van aantrekken om eens 5000 euro uit te geven aan een PC, die gewoon zeggen hier is 5000 euro, stel mij het beste samen voor dat geld. Sommige gaming laptops kosten ook zo veel geld. Sommige mensen geven 10000 euro aan een racefiets.
Ik heb mijne PS4 ondertussen verkocht, ik heb eigenlijk te veel spullen/consoles op dit moment en game vooral op PC.
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL

Last edited by Jack The Ripper; 16-11-2016 at 00:10.
Old 16-11-2016, 07:24   #58   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Sjeez. Ik vraag naar de motivatie erachter. Het zal me worst wezen wat hij uiteindelijk doet met zijn geld.
Old 16-11-2016, 07:43   #59   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

Quote:
Waarom smijt je eigenlijk zoveel geld tegen een systeem waar je, eerlijk gezegd, de ballen van lijkt te kennen en het bijgevolg waarschijnlijk niet ten volle zal kunnen appreciëren?
De ballen van kennen is overdreven. Ik stak vroeger zelf al mijn PC's in mekaar in de tijden van FOM & OCC. Times change ok, ik heb nu een job die 100% van mijn tijd vraagt. Als ik dan al tijd heb wil ik mij neerzetten en weten dat het niet beter kan zijn en genieten van de laatste games in al hun glorie.

Omdat ik hulp vraag in dit topic ken ik er meteen de ballen van? Ik ben er gewoon al een tijdje uit...
Iemand die de ballen kent van PC's kan zijn eigen bios niet upgraden btw

Ja, Alternate heeft die PC in mekaar gestoken maar dat komt vooral omdat er een watercooling opzit, ik weet nog steeds de basics.
Om een LaFerrari te kopen hoef je ook geen auto-ingenieur te zijn weetwel?

Quote:
Originally Posted by Jack The Ripper View Post
Ik vraag mij af of je zelf dan de onderdelen gekocht hebt, of gewoon gevraagd hebt aan Alternate: "Stel mij hier eens een beest van een systeem samen, kan me niet schelen wat het kost.".

Misschien is het intussen veranderd, maar voor gaming zal je weinig of geen winst halen met een i7-6850K t.o.v. een i7-6700K. Integendeel, de i7-6850K presteert zelfs slechter in de meeste games omdat games doorgaans niet meer dan 4 cores ondersteunen. Je zit daar dan met een peperduur moederbord ook, waar ik niet echt het praktisch nut van inzie om daar zo veel extra aan te geven.
Voor high-end gaming zou ik dan eerder voor een i5-6600K of i7-6700K gaan afhankelijk van het budget. Wat is je motivatie voor deze keuze eigenlijk?
De onderdelen heb ik zelf gekozen, het enige wat Alternate heeft aangepast is de processor. Iets met SLI lanes & niet op volle speed kunnen draaien. Ik had namelijk een lichter model gekozen initieel...
Het moederbord heb ik gekozen omdat het er kick ass uitzag en dat ik er manueel mee kan overclocken. (als ik de tijd zou vinden)
Old 16-11-2016, 08:03   #60   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

+ onkosten maken
frenzal is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules