Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 22-05-2007, 06:46   #21   link
Aoyama
Senior Member

Aoyama's Avatar

Quote:
Originally Posted by Takeshi View Post
Ik ben nog nooit uitgebreid gaan eten en met honger buitengewandeld.
Zo een uitspraken bewijzen gewoon dat je het niet eens geprobeerd hebt.
Geen idee waar dat vooroordeel vandaan komt, echt niet.
ik wel. Maar dat was echt goor eten. Ik was ziek en ik voelde mij schuldig tov mijn ma die dat allemaal betaalde, dus at ik het helemaal op en was ik daarna nog zieker. Dure en uitgebreide restaurants kunnen leuk zijn voor sommige mensen, maar ik zie er het nut niet van in en ik heb ook geen zin om een hele avond aan een tafel te zitten eten. Ik eet liever 1 gang en niet zo duur.
Old 22-05-2007, 06:50   #22   link
Farah
Döner macht schöner

Farah's Avatar

Een paar gangen eten in een goed restaurant is enorm leuk. 'k Doe dat tegenwoordig steeds liever, en al zeker op de kosten van mijn ouders.
Farah is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2007, 07:56   #23   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

100€ Takeshii ?? Dan zal het toch zeker aan de wijn liggen niet ?
Uit eten ga ik voor meestal tussen de 25-45 euro, steakje met enkele grimbergens etc.

Nu geef mij maar liever bekende smaken. Steak dit, mossellen zo, kreeft zo als je duurder wilt.

Ik ben nog maar enkele keren wegens famillie feesten etc in zo de duurdere restaurants gaan eten en nu ja mini steakjes met naar citroen-munt smakende vleessaus is toch zo mijn ding niet.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2007, 08:26   #24   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Moet toch Takeshi bijtreden.
Nu is het wat geminderd, maar vorig jaar ging ik eveneens min 1x in de maand eten.
In de betere restaurants ben je dan toch min 70€/man kwijt voor 4-5 gangen met aangepaste wijnen.
Ne goeie steak of mosselen gaat er natuurlijk ook steeds in, maar dat kan ik evengoed thuis zelf maken. Maw dat gaan we eerder eten als we is niet willen koken, niet als ik weken op voorhand een goed restaurant uitkies.

Zalig een avondje eten en genieten, da mag al is wat kosten. Als je soms denkt aan de kostprijs vd ingredienten of de tijd die zo'n topkok daar moet insteken...

Als jullie aanraders willen, zullen we wel is een nieuw topic openen.

En nu terug meer pics :D

Last edited by Turtle; 22-05-2007 at 08:29.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2007, 09:00   #25   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

voor de weinige keren dat wij gaan eten (té weinig eigenlijk, maar een zwangere vrouw mag niet alles eten en da's lastig op restaurant) geven we ook liever wat meer uit, MAAR zoals reeds gezegd, de porties moeten aanvaardbaar blijven. ik ben god zij dank nog nooit ergens geweest waar het mini porties waren.
mijn favo's op de moment: www.dekerselaar.be en www.restaurantlaprovence.be

met de kleine wandeling in de provence heb je al goed gegeten én lekker
Vantham is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2007, 09:21   #26   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Wij gaan vrijdag met het werk weer eten in 't Fornuisje in Peer. De vorige keer was het daar echt goed. Zaterdag zal ik hier speciaal voor Takeshi en groenschoen een verslag posten
Cakeman is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2007, 09:27   #27   link
Bavo
Moeten er nog posts zijn?

Wij gaan meestal eten tussen het bereik van 10 tot 25 euro (dat is pizza, steaks of traditionele keuken) en dat volstaat voor nu omdat de setting, sfeer en het gezelschap nog primeert op wat er te eten valt. Eens dat romantiserend gevoel weg is, dan zou het weleens innovatiever kunnen worden.
Bavo is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2007, 09:44   #28   link
keukentafel
batch batch batch

keukentafel's Avatar

I want to see some food people!

Old 22-05-2007, 09:57   #29   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Muidefeesten

Old 22-05-2007, 10:11   #30   link
Bavo

Was die pic van keukentafel niet gewoon bedoeld om tomaten op te editten?
Old 22-05-2007, 10:13   #31   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Quote:
Originally Posted by DarthJabbaBoulet View Post
100€ Takeshii ?? Dan zal het toch zeker aan de wijn liggen niet ?
Uit eten ga ik voor meestal tussen de 25-45 euro, steakje met enkele grimbergens etc.

Nu geef mij maar liever bekende smaken. Steak dit, mossellen zo, kreeft zo als je duurder wilt.

Ik ben nog maar enkele keren wegens famillie feesten etc in zo de duurdere restaurants gaan eten en nu ja mini steakjes met naar citroen-munt smakende vleessaus is toch zo mijn ding niet.
Mja, zoals Turtle zei, een steak bak ik zelf wel. Daarmee zeg ik niet dat ik nooit een steak ga eten op restaurant, maar dat is dan puur praktisch (of wegens te lui om te koken)

Ik daag je trouwens uit een menu van 70 eur zelf klaar te maken. Ik heb het niet over kookkunsten, maar over de prijs van de ingrediënten. Wees gerust dat je al voor 40 eur per persoon ingrediënten hebt in de Delhaize + speciaalzaken want veel dingen vind je er niet. En dan heb je nog geen lekker flesje wijn.
Restauranthouders hebben natuurlijk het voordeel dat ze alles in grotere hoeveelheden kunnen kopen, dat weet ik ook, maar het is absoluut onmogelijk met het standaard keukenmateriaal en ingrediënten hetzelfde te bereiken thuis. Zo heb je vaak een goeie fond nodig, wat al enorm moeilijk is (en duur) om zelf te maken in kleine hoeveelheden.
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2007, 10:17   #32   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

joke mode : ne goeie fond = een goei pak frit me stoofvlees voor ge gaat zuipen

Maar idd, er is restaurant dat ik frequenteer en die kok/eigenaar gaat dagelijks naar de vroegmarkt en beslist daar zijn menu vd dag om erna zijn wijnen te kiezen.
En hij moet echt al wat volk over de vloer krijgen om er geld aan over te houden.
Hij is dan ook enkel van do-zon open om de andere dagen gewoon te gaan werken.

Gevolg is dat zijn prijzen redelijk zijn, ofte een 60€ voor 4gangen + koffie en aangepaste wijnen.

Ik ga er met plezier, ook al ziet zijn restaurant er uit als een modale taverne, want man kan die een stukje koken.

Let wel, als ik "gewoon" op restaurant ga (aka 25-30€ zonder wijn) kan dat ook perfect.
er zijn in antwerpen voldoende goede restaurants in die prijsklasse, maar zij werken dan wel met een vaste menu. Dus na 2-3 keer heb je het wel gezien.
Old 22-05-2007, 10:23   #33   link
Bavo

Zelfs de zogenaamde 'kenners' kiezen vrij arbitrair wat goeie wijn is of wat niet, adhv prijs, locatie, druif en ouderdom. Het lukt me echt niet om onder de indruk te zijn van iemands zogezegde ervaren mening daarover. Wijn proeven, en vooral analyseren is een kunst waar erg veel gedisciplineerde oefening op zit.
van mezelf weet ik dat mijn smaak allesbehalve ontwikkeld genoeg is om zoiets te doen, dus ga ik nooit meer dan 10 euro uitgeven aan een fles (30/40 op restaurant dus), omdat 10 euro genoeg is voor degelijke wijn, en duurder niets garandeert.
Enkel mijn schoonvader krijgt duurdere flessen, bij wijze van omkoperij.
Old 22-05-2007, 10:25   #34   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Quote:
Ik daag je trouwens uit een menu van 70 eur zelf klaar te maken. Ik heb het niet over kookkunsten, maar over de prijs van de ingrediënten. Wees gerust dat je al voor 40 eur per persoon ingrediënten hebt in de Delhaize + speciaalzaken want veel dingen vind je er niet. En dan heb je nog geen lekker flesje wijn.
Restauranthouders hebben natuurlijk het voordeel dat ze alles in grotere hoeveelheden kunnen kopen, dat weet ik ook, maar het is absoluut onmogelijk met het standaard keukenmateriaal en ingrediënten hetzelfde te bereiken thuis. Zo heb je vaak een goeie fond nodig, wat al enorm moeilijk is (en duur) om zelf te maken in kleine hoeveelheden.
Oj, toch niet te veel uit je nek kletsen hoor. Een menu van 50 euro, dat komt er al wat dichter bij, maar 70+ is meestal meer presentatie en naam wat je aan het betalen bent.

Duur eten zit er wat geen bal in, trouwens. Rekeningen van 100-150 euro drank alleen elke dag van het weekend weerhouden ons van dergelijke losbandige levensstijl. Maar ik zeg niet dat ik het nooit zou doen. Fuck, als je een beetje restauranthouder bent, dan geniet je gewoon ten volste van eens aan de andere kant van de plateaus te staan - niet dat ik mezelf tot restauranthouder poog te bombarderen, maar kom, ietwat overdrijven is nu niet meteen een ramp - en dan mag dat al eens wat meer kosten.

50 euro voor een menu en een fles wijn of 3 maakt snel 80-90 euro. Schep daar nog wat aperitief en bier bij en je zit idd aan 100 euro. Maar zoals ik al zei, den bruine kan dat op dit moment nauwelijks trekken.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2007, 10:28   #35   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bavo View Post
Zelfs de zogenaamde 'kenners' kiezen vrij arbitrair wat goeie wijn is of wat niet, adhv prijs, locatie, druif en ouderdom. Het lukt me echt niet om onder de indruk te zijn van iemands zogezegde ervaren mening daarover. Wijn proeven, en vooral analyseren is een kunst waar erg veel gedisciplineerde oefening op zit.
van mezelf weet ik dat mijn smaak allesbehalve ontwikkeld genoeg is om zoiets te doen, dus ga ik nooit meer dan 10 euro uitgeven aan een fles (30/40 op restaurant dus), omdat 10 euro genoeg is voor degelijke wijn, en duurder niets garandeert.
Als ik op restaurant kan kiezen voor aangepaste wijnen, zal ik dat steeds doen.
Ik hoop dat ik mag aannemen dat de kok zelf het beste beseft wat er perfect bij zijn eten past. En tot nu toe nog nergens teleurgesteld geweest.

Als ik zelf wijn moet kiezen, houd ik me voorlopig nog steeds aan de klassiekers naargelang het gerecht. Ik ben aan het bijleren, maar weet nog niet genoeg om er zo een wijn uit te pikken.
Old 22-05-2007, 10:36   #36   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Als wij zelf koken voor bvb nieuwjaar, eten we gewoon warme hapjes, soep, voorgerechtje met wat zalm of scampi's, lekker stukje vlees met groenten en een desert en alles samen hebben we rond de 20 eur aan ingredienten...
En dat is dan nog simpel. Maar zoals ik zei, restaurants hebben de luxe alles in het groot te kopen. De grootste winst wordt dan ook gemaakt op dranken.

Quote:
Originally Posted by Bavo View Post
Ik ken enorm weinig van wijn en het staat vast dat als ik beetje meer tijd heb ik daar zeker wil over bijleren. Gelukkig hebben de meeste degelijke restaurants een optie 'met aangepaste wijnen'
Ik proef perfect het verschil tussen een goeie en slechte wijn en of de wijn al dan niet samen gaat met het gerecht. Mijn probleem is dat ik niet zonder proeven kan weten welke bij wat past. Dus zomaar een passend wijntje van de kaart plukken zit er nog niet in.
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2007, 10:37   #37   link
Rufus
PimpMeister

Lekker gaan eten >> pak friet en zuip
Old 22-05-2007, 10:40   #38   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Quote:
De grootste winst wordt dan ook gemaakt op dranken.
Zoals ik al vroeg. Als je voor 100€ gaat eten, heb je enig idee wat er dus van die 100€ aan wijn betaald wordt ?

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2007, 10:41   #39   link
bokkepoot
Il duce

bokkepoot's Avatar

Quote:
Mja, zoals Turtle zei, een steak bak ik zelf wel. Daarmee zeg ik niet dat ik nooit een steak ga eten op restaurant, maar dat is dan puur praktisch (of wegens te lui om te koken)
Of als je naar een Argentijns restaurant gaat
bokkepoot is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2007, 10:47   #40   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Wanneer mijn lief en ik gaan eten is dat meestal wisselend tussen de €25,- en de €50,- per persoon. Dat hangt dan vooral af van de "wel of geen voorgerecht" en de "wel of geen dessert" stemming.

Meestal kies ik iets wat ik nog niet heb gegeten of iets met scampi's. Enfin, het hangt zo een beetje af van in welk restaurant we ons bevinden en waar we op dat moment zin in hebben natuurlijk.

Paar restaurants die ik wel kan aanbevelen:
-Denk niet dat ze uitzonderlijk zijn, maar dat hoeft niet imho-
  • Serenata - Zaventem (station)
    Italiaans restaurant, prijs is imho normaal voor de kwaliteit die je krijgt (€50,- VG + HG + drank). Uitgebreide kaart met voldoende keuze. Heb er eigenlijk nog nooit iets gegeten waarvan ik dacht dat het minder lekker was. Altijd al goed gekozen misschien.
  • Clochard De Luxe - Leuven (Ladeuzeplein)
    Eerder Belgische keuken en enorm lekker. Niet meer zeker van de prijsklasse, maar denk naar de €50,- of meer per persoon (VG + HG + drank)
  • New Mexico - Leuven (Muntstraat)
    Mexicaans, meestal nemen wij daar enkel maar de "platos combinados". Daar zit ik wel helemaal mee vol. €25,- de man met drank inbegrepen en dat is ruim gerekend.
  • La Soeur du Patron - Oudergem
    Zeer gezellig in de zomer op het dakterras. Prijsklasse en aanbod vergelijkbaar met Clochar de Luxe als ik me niet vergis (al een tijdje geleden)
Als er me nog tebinnen schieten zet ik ze erbij.
Ben wel benieuwd of er nog mensen zijn die in een van deze restaurants al geweest zijn en wat zij ervan vinden. Tips voor andere restaurants zijn altijd welkom!

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules