Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 22-05-2007, 11:03   #41   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
De Zarza in Leuven (Bond) is het proberen waard.

www.zarza.be

De prijs varieert tussen de 65 en 100 eur.
Het is van dezelfde eigenaars als de Belle Epoque, maar is veel moderner en imo lekkerder. De Belle Epoque vind ik te pretentieus en te duur voor wat het is.

Zarza biedt een gevarieerde, originele keuken met niet zo conventionele gerechten maar vaak met Belgische producten. Vaak ook speciale Belgische kazen tussendoor, heel lekker.
De wijn vloeit rijkelijk en de wijnkeuze vond ik schitterend passend.

Enige minpuntje was één van de voorgerechten dat een soort van pasta was dat veel te zwaar was en niet zo paste in de menu. De rest was ongelofelijk lekker.

Ik heb toen 90 eur gegeven voor de meest complete menu + wijnen + aperitief + koffie. Maar het kan beperkter en goedkoper.
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2007, 11:05   #42   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Kom gewoon keer allemaal bij ons eten. Nog nooit klachten gehad en daarna zie je een kans om te feesten met Sepul. 100 euro aan eten zal je ook niet kwijt zijn. Aan drinken daarentegen... Jullie moeten mij natuurlijk wel kunnen volgen, uiteraard.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2007, 11:23   #43   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Bwa als ik zelf etentjes doe thuis (amateur kok dat ik ben)
ben ik voor een speciaal voorgerechtje, hoofdgerecht, vers dessert en aangepaste wijnen soms toch ook snel 50€ de man kwijt hoor.

Hoewel ik het nu terug wat bescheidener hou (woon terug alleen) en het eerder hou op ne verse paella, wok of mexicaans
Old 22-05-2007, 11:40   #44   link
PsychoScout
Senior Member

aanrader: 't aards paradijs in Merendree
www.aardsparadijs.be

vooral op zaterdagavond: verrassingsmenu met 7 gangen voor 75 euro
op zondag avond doen ze de afgeslankte versie: 5 gangen voor 45 euro

voor aangepaste wijnen betaal je 25 euro
PsychoScout is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2007, 12:29   #45   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Quote:
Originally Posted by PsychoScout View Post
www.aardsparadijs.be

Al hogere prijsklasse (apertiefje er nog bij enz. en je zit aan 100 eur+) maar lijkt mij zeker de moeite voor een speciale gelegenheid.
Old 22-05-2007, 12:37   #46   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

http://www.elbulli.com/

€400, 22 gangen.

Fuck yeah.

Je krijgt daar wel coole dingen als "nitro-meringue of strawberries and cream".

Check die catalogus. Echt keicool.

edit: of liquorice nitro-dragon!!

Last edited by Fidoh; 22-05-2007 at 12:49.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2007, 15:16   #47   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Pasta Come a Casa in de Tiensestraat in Leuven. Niet al te duur, toch lekker gegeten, en een brede keuze aan gevarieerde pastagerechten. Echt een aanrader, 't hoeft niet altijd ingewikkeld te zijn, hoor.
Old 22-05-2007, 15:20   #48   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Filling Station. Thema restaurantjes

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2007, 15:33   #49   link
Gino Belino
Sletjongen

Gino Belino's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mr. Santa View Post
Pasta Come a Casa in de Tiensestraat in Leuven. Niet al te duur, toch lekker gegeten, en een brede keuze aan gevarieerde pastagerechten. Echt een aanrader, 't hoeft niet altijd ingewikkeld te zijn, hoor.
Nog goeie tips van restaurantjes in Leuven?
Gino Belino is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2007, 15:34   #50   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

Sire Pynnock.
Old 22-05-2007, 15:38   #51   link
Aoyama
Senior Member

Aoyama's Avatar

Mosquito Coast in Gent. Heerlijke gerechten, veel keuze aan dranken uit verschillende landen en helemaal niet duur.
't Is redelijk klein, met een leuke multiculturele sfeer, veel hout aanwezig ook wat het (in mijn ogen) wel altijd gezelliger maakt. Vanvoor is er een bar en het is net naast een reisbureau, dus gewoon lopen tot vanachter.

edit: inderdaad Eye, Mosquito Coast, sorry. Wij zeggen altijd Mosquitos.

Last edited by Aoyama; 22-05-2007 at 15:45.
Aoyama is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2007, 15:43   #52   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

Mosquito Coast dus!
eye is online now   Reply With Quote
Old 22-05-2007, 15:45   #53   link
FuNeo
darcore 460

FuNeo's Avatar

Send a message via MSN to FuNeo
Quote:
Originally Posted by PsychoScout View Post
www.aardsparadijs.be

Zeer inovatief qua culinaire toestanden. Goede tip.
(ken den eigenaar)
FuNeo is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2007, 16:18   #54   link
black
Senior Member

Eten is nu éénmaal niet goedkoop, en eens goed gaan eten vind ik de prijs van het gerecht meer dan waard. Trouwens, de vis alleen die in sommige menu's van 50+€ worden gebruikt als voorgerecht (veelgebruikt hier: tongrolletjes) kosten over de €10 per persoon, en dan heb je nog geen saus, groenten, ... bij een voorgerecht.

Ik ga graag in een goed restaurant eten en ik betaal dan ook graag iets meer, omdat ik appreciatie heb voor de gebruikte producten. Mensen die het verschil niet zien tussen victoriabaars en kabeljauw, of tongrolletjes en pangasiusfilet (wat beiden hetzelfde eruitziet) die gaan inderdaad veel liever naar een ietwat goedkoper etablissement trekken (aoyama?), die soms nét hetzelfde gerecht maakt van uitzicht, maar met vaak de helft van de prijs. Je moet eigenlijk naar het geheel krijgen en wat je ervoor in de plaats krijgt.

Anyhow, er is een markt voor iedereen, sommige mensen eten liever frietjes met een gehakte steak en bearnaisesaus in de GB en genieten daar evenveel van als uitgebreid gaan eten in een klasserestaurant, en met hun volste recht. Ik ben eerder iemand die de speciale dingen gaat opzoeken samen met m'n vriendin, om zelf thuis de dingen die ik zie uit te proberen.

Mijn vriendin en ik eten momenteel het liefst in een chinees restaurant. Prachtig hoe het eten wordt geserveerd, je kunt jezelf bedienen naar believen en je krijgt het nooit op. Wij eten ook altijd in gangen, genieten, zalig.

Een aanrader van restaurant is eigenlijk het restaurant waar ik stage heb gedaan, De Rantere in oudenaarde. De patron is soms niet uit te staan maar het eten dat ze serveren is onweerstaanbaar . http://www.derantere.be
Prijzen van de menu's zijn €85 (degustatie menu) - €72 (gastronomisch menu) en €47 (marktmenu). Je krijgt steeds een wachtbordje met ten minste 5 dagverse hapjes, waaronder 3 warme. (ook al ga je maar voor een hoofdgerechtje of een slaatje ofzo..)

www.aardsparadijs.be Psychoscout heeft het ook al aangehaald, dit restaurant is ook zeker een aanrader.
black is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2007, 16:34   #55   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Probleem is ook dat veel mensen hun smaakpapillen om zeep zijn.
Als je opgegroeid bent met eten met veel zout en vet dan zijn veel dingen vaak smaakloos. Ik apprecieer enorm de keuken waar er niet overdreven wordt met sauzen en kruiden zodat de smaak van het voedsel zelf tot zijn recht komt.
Ik krijg de bibber als ik sommige mensen zie mayonaise eten bij elke mogelijk groente. Niet moeilijk dat je dan niet meer kan genieten van verse en gezonde ingredienten, als je smaakpapillen afgestemd zijn op vettige, zoute en harde smaken.

Daarom hou ik bvb ook van Sashimi. Pure, rauwe vis met quasi geen saus. Enorm lekker als de vis heel vers is en je proeft nog hoe vis smaakt. En in tegenstelling tot sommige denken, is dat heel fris, licht en lekker.

Als je in een halve taverne een steak friet gaat eten krijg je meestal een saus erbij vol room, zout en andere kruiden. Smaakt heel goedbij frietjes, aangezien frieten op zich vrij smaakloos zijn. Mij kan dat ook eens smaken, dat zeg ik niet, maar ik vind dat je enorm veel mist als je niets anders dan zulke gerechten eet en apprecieert.

Last edited by Takeshi; 22-05-2007 at 16:36.
Old 22-05-2007, 17:48   #56   link
black
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Takeshi View Post
Daarom hou ik bvb ook van Sashimi. Pure, rauwe vis met quasi geen saus. Enorm lekker als de vis heel vers is en je proeft nog hoe vis smaakt. En in tegenstelling tot sommige denken, is dat heel fris, licht en lekker.
Ik volg en begrijp perfect wat je zegt, maar vergeet niet dat een restaurant meestal zal vermijden van flets eten te serveren.
Een shashimi van tonijn bijvoorbeeld, zal meestal geserveerd worden met een lijntje wasabi.
Een beetje offtopic nu; vitelo tonato is meesterlijk lekker.
black is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2007, 17:49   #57   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

is roken ook niet zeer slecht voor je smaak. Toen ik gestopt was proefde alles toch intenser.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2007, 18:05   #58   link
rooz
Gemiddelde JPL-Speler

rooz's Avatar

Restaurant
SAINT-CORNIL
Plaats 15
8511 AALBEKE
Tel: 056 41 35 23
Fax: 056 40 29 09

Sluitingsdagen : Zaterdag, Zondag
Jaarlijkse sluiting : aug.
Keuken : Frans
Budget p.p. (à la carte):
(3 gangen + wijn): 40-50 €

Er wordt daar eigenlijk maar 1 iets gegeten; steak à l'os.
Zit altijd boemvol en alle volksklasses zitten daar.
Is SUPERlekker en veel
Old 22-05-2007, 18:06   #59   link
joghem
fit

Misschien is het al even vermeld, maar mini-porties kunnen na een tijdje ook heel goed gevuld hebben. Ooit eens gaan eten in al iets 'duurder' restaurant met meerdere gangen en die porties waren ook veel kleiner dan gewoonlijk. Maar na afloop was je echt verzadigd, geen opgezwollenbuik-gevoel maar echt compleet voldaan. Ik denk dat dit eerder de bedoeling is van die mini-porties. Zoveel mogelijk verschillende smaken combineren in kleine porties, maar na afloop toch echt genoten hebben van wat je proeft.

Ikzelf geniet al van een goede pasta of iets dergelijks van 8-10€. Aanrader in Leuven is zeker New Mexico in de Muntstraat, super Mexicaanse keuken!
Old 22-05-2007, 18:09   #60   link
PsychoScout
Senior Member

Quote:
Originally Posted by FuNeo View Post
Zeer inovatief qua culinaire toestanden. Goede tip.
(ken den eigenaar)
ik ge er intussen ook al een jaar of 7, zij het maar 1 keer per jaar ofzo hoor
PsychoScout is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules