Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 22-05-2007, 19:43   #61   link
bokkepoot
Il duce

bokkepoot's Avatar

Indian Tandoori Brugge
http://www.indiantandoori.be/
Indisch restaurant, en het beste Indisch dat ik al gegeten heb in België.
Als je extra-hot vraagt, krijg je het ook extra-hot, niet voor mietjes dus!
bokkepoot is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2007, 19:46   #62   link
Zwaplat
Senior Member

Zwaplat's Avatar

Pasta Fresca in Gent, vlakbij het brugje naar de Veldstraat. Verschrikkelijk smal, ge loopt er zo voorbij, maar enórm lekker eten voor geen geld. En grote porties ook, ik kreeg het amper allemaal binnen, en dat wilt wat zeggen.
Zwaplat is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2007, 21:24   #63   link
Aoyama
Senior Member

Aoyama's Avatar

Daarzo aan Dille & Kamille? waar als je verder naar de veldstraat toeloopt je aan het kruispunt komt met de Block?
Old 22-05-2007, 21:48   #64   link
kleine klootzak
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

kleine klootzak's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Restaurant
SAINT-CORNIL

Er wordt daar eigenlijk maar 1 iets gegeten; steak ŕ l'os.
Zit altijd boemvol en alle volksklasses zitten daar.
Is SUPERlekker en veel
Mijn ometown yo.

Zeer goed restaurant trouwens.
kleine klootzak is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2007, 00:30   #65   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Quote:
Originally Posted by black View Post
Ik volg en begrijp perfect wat je zegt, maar vergeet niet dat een restaurant meestal zal vermijden van flets eten te serveren.
Een shashimi van tonijn bijvoorbeeld, zal meestal geserveerd worden met een lijntje wasabi.
Een beetje offtopic nu; vitelo tonato is meesterlijk lekker.
Tuurlijk, ik ben absoluut niet tegen smaakmakers, eten moet gepast gekruid worden natuurlijk Maar kruiden moeten de smaak aanvullen en niet gaan overheersen. Dat is net de kunst van lekker koken (kan het zelf ook niet goed hoor) en ik ben blij dat veel restaurants meer en meer kiezen voor recepten waar de smaak van de ingrediënten primeert.

Trouwens, vele mensen vinden op restaurant gaan duur, maar in vergelijking met de rest van de wereld krijg je toch serieus wat op je bord voor dat geld. Vergelijkbare menu's in bvb de VS zijn onbetaalbaar. Als ik reis is de Belgische keuken iets wat ik steeds het meeste mis. Ik geniet zeker van Oosterse, Italiaanse, Afrikaanse, Griekse,... keuken, maar toch, nergens kan je zo verfijnd eten als hier voor betaalbare prijzen (zelfs niet in Frankrijk imo). Daarom vind ik dat we ferm fier mogen zijn op onze keuken. Laten we ook vooral niet vergeten dat vreemde keukens, en dan zeker de Oosterse, enorm 'verwesterd' is. In een Chinees restaurant zijn quasi alle gerechten aangepast aan de Belgische smaak. In China zelf smaakt het al een pak minder goed en is het al veel minder afgewerkt.

Last edited by Takeshi; 23-05-2007 at 00:48.
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2007, 07:42   #66   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

De wiering in Leuven is ook niet slecht, lekkere ribbetjes, maar ook andere gerechten.

voor goedkoop en veel (a volonté) is ook "den dijkgraaf" in bornem een aanrader. het volonté gedeelte slaat op de ribbetjes. kostprijs = €16 ongeveer en je krijgt eerst een grote rib naar keuze en dan kun je bijbestellen: 1/4 rib of 1/2 rib naar keuze en zoveel je op wil/kan. de ribbetjes zelf zijn heel lekker en in veel variëteiten te verkrijgen
Vantham is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2007, 09:22   #67   link
sprinkler
faster than some bacteria

sprinkler's Avatar

Send a message via MSN to sprinkler
Takeshi: hangt natuurlijk af over wat je het hebt van eten. Scampi's zonder saus zijn gewoon niet te vreten.
Old 23-05-2007, 09:23   #68   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by sprinkler View Post
Takeshi: hangt natuurlijk af over wat je het hebt van eten. Scampi's zonder saus zijn gewoon niet te vreten.

Gewoon bakken met wat look, peper&zout
Old 23-05-2007, 09:43   #69   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Als het voor ribbetjes is: De Hobbit in Brugge.
Old 23-05-2007, 09:45   #70   link
zinno
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
= win

Last edited by zinno; 23-05-2007 at 10:10.
zinno is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2007, 10:00   #71   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
bwa, er mag zeker ook wat soyasaus en oestersaus bij hoor.
Vantham is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2007, 10:07   #72   link
Alizé
Senior Member

Alizé's Avatar

Mijn favorietjes:
*Alst snel moet gaan uiteraard De Kastart!Minstens 1x per week.
*Pablo's in Gent: mexicaans, superlekker en leuk sfeertje.
*Café Theatre
*Belgaqueen
*En dan een aanrader voor iedereen die van lekker vlees houdt: 't Nieuw Stadion te Gentbrugge, suuuperlekker.
* Amadeus : beste ribbetjes!
Zijn er nog veel, maar kan er eventjes niet opkomen.
Alizé is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2007, 10:54   #73   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Alizé View Post
Mijn favorietjes:
*Alst snel moet gaan uiteraard De Kastart!Minstens 1x per week.
*Pablo's in Gent: mexicaans, superlekker en leuk sfeertje.
*Café Theatre
*Belgaqueen
*En dan een aanrader voor iedereen die van lekker vlees houdt: 't Nieuw Stadion te Gentbrugge, suuuperlekker.
* Amadeus : beste ribbetjes!
Zijn er nog veel, maar kan er eventjes niet opkomen.
Allemaal dito, behalve Kastart. Normaal elke vrijdag maar sinds kort ga ik liever Grieks (tis ook dichter bij m'n deur), maar ook nog:

Italiaans: Firenze in de st amandstraat: ik ben zot van italiaans, deze kan niks verkeerd doen voor mij
Grieks: Greek Time hier in Mariakerke: super lekker en super bediening
Indisch: Raj in het Patershol, pikant maar niet overdreven, net op smaak
Old 23-05-2007, 11:00   #74   link
Wapi
Stainboy

Wapi's Avatar

Send a message via MSN to Wapi
Quote:
Originally Posted by Takeshi View Post
Laten we ook vooral niet vergeten dat vreemde keukens, en dan zeker de Oosterse, enorm 'verwesterd' is. In een Chinees restaurant zijn quasi alle gerechten aangepast aan de Belgische smaak. In China zelf smaakt het al een pak minder goed en is het al veel minder afgewerkt.
Het is een feit dat vele Chinese restaurants aangepast zijn aan onze smaak, maar dat maakt het niet beter. Doordat mijn vriendin Chinese is eet ik vaak wat traditionelere Chinese gerechten en ik verkies dat boven de Westerse variant hoor. In de Chinese wijk in Antwerpen kan je nog van die traditionele restaurants vinden, maar waar ze ook een Westerse kaart hebben. Serieuze aanrader! Vrij goedkoop, gezellig en vooral erg lekker. Kippenpoten = geweldig. Het sociale aspect is bij Chinees eten ook hoger vind ik. Iedereen neemt van alles een beetje, wat imho veel leuker is dan wanneer ieder zijn eigen gerecht bestelt. Hoe vaak heb ik al wel niet op restaurant gezeten en gedacht: "damn, had ik dat ook maar besteld".

Toen ik in China was smaakte mij dat eten erg, ik vond het spijtig toen ik terug Belgische gerechten moest eten. Spotgoedkoop eten en vis in overvloed. Je moet wel weten waar te zoeken, want lang niet overal zijn ze even proper en de kwaliteit van de ingredienten verschilt enorm. Gelukkig had mijn vriendin familie die daar woont waardoor je toch wel op de betere plaatsen terecht komt. Ik vind het vooral geweldig hoe de Chinese keuken bijna het volledige dier verwerkt in het eten, maar die darmenstoofpot en vissenkoppen eet ik toch nooit meer
Old 23-05-2007, 11:37   #75   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Oh, ik geloof zeker dat je in Oosterse landen zelf en zeker met iemand die het daar kent lekker kan eten. Maar de smaak en vooral de ingrediënten kunnen voor ons soms nogal 'bizar' zijn. Ik heb ooit samengewerkt met een Thaise en die maakte authentieke gerechten klaar. Sommige waren heel lekker, andere waren niet te vreten, terwijl zij het overheerlijk vond.

Beste Chinees eten ooit heb ik gegeten in Las Vegas, of all places. Een klein restaurantje in een donker zijstraatje. Toen we er als Westerlingen binnenkwamen keek onmiddellijk iedereen naar ons aangezien we de enige blanken waren.
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2007, 12:15   #76   link
sprinkler
faster than some bacteria

sprinkler's Avatar

Send a message via MSN to sprinkler
Quote:
Originally Posted by TheLegacy View Post
Allemaal dito, behalve Kastart. Normaal elke vrijdag maar sinds kort ga ik liever Grieks (tis ook dichter bij m'n deur), maar ook nog:
Grieks is zalig. Zondag zijn we Grieks gaan eten, ik heb gegrilde lamskoteletten gekozen.
Warme bonen, pasta, courgettes en een gevulde aardappel + een hoop sla met wat griekse sausjes bij.
Ik kreeg mijn bord met moeite 2/3 uit, dat gebeurt niet veel.
Ik wilde eigenlijk stamnas of exohico proberen maar op het laatste moment toch op veilig gespeeld... Volgende keer misschien

Mijn zus at een steak pepersaus met frieten. Djeez, veel nut dat je dan Grieks gaat gaan eten

Het was ongeveer €25-30 pp, inclusief aperitief en desert.
Old 23-05-2007, 13:04   #77   link
Aoyama
Senior Member

Aoyama's Avatar

Kastart is overheerlijk. Belgaqueen vind ik echt niet lekker..die porties waren gigantisch en dat was echt niet lekker. Ik ga daar nooit meer eten.
Old 23-05-2007, 13:06   #78   link
Alizé
Senior Member

Alizé's Avatar

Quote:
Originally Posted by Aoyama View Post
Kastart is overheerlijk. Belgaqueen vind ik echt niet lekker..die porties waren gigantisch en dat was echt niet lekker. Ik ga daar nooit meer eten.
Hu? Porties gigantisch?
Vind dat echt enorm meevallen.
3 gangen krijg ik daar met gemak op!Zonder met honger naar buiten te gaan uiteraard...
Alizé is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2007, 13:10   #79   link
Aoyama
Senior Member

Aoyama's Avatar

Wij eten hier vaak indonesisch en onze kruidenkast ruikt enorm goed! Wel spijtig dat je sommige dingen hier in België niet kan vinden waardoor de smaak soms kan veranderen van sommige gerechten. Ik heb trouwens nog nooit een indonesisch restaurant gezien, kent iemand een?
Het beste aan de Oosterse keuken vind ik ook de verschillende gerechten. Kommetje met rijst en je voegt maar toe.
Het beste dat ik ooit heb gegeten was Peking eend in Zwitserland, dat was ongeloofelijk lekker. Pekingeend, currysaus en rijst. Heel sober maar heerlijk.

edit:

ik zat al vol na mijn voorgerecht..
Old 23-05-2007, 13:13   #80   link
Harlequin
Hautaine zak

Harlequin's Avatar

Het is wel niet helemaal zeker, maar je kan altijd eens proberen naar de Chinese supermarkt te gaan op de vrijdagsmarkt. Mss verkopen ze daar wat meer Indonesische stuff.

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules