Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 23-05-2007, 12:22   #81   link
Hentai
Spacy Stacy

Quote:
Originally Posted by Aoyama View Post
Wij eten hier vaak indonesisch en onze kruidenkast ruikt enorm goed! Wel spijtig dat je sommige dingen hier in België niet kan vinden waardoor de smaak soms kan veranderen van sommige gerechten. Ik heb trouwens nog nooit een indonesisch restaurant gezien, kent iemand een?
Het beste aan de Oosterse keuken vind ik ook de verschillende gerechten. Kommetje met rijst en je voegt maar toe.
Het beste dat ik ooit heb gegeten was Peking eend in Zwitserland, dat was ongeloofelijk lekker. Pekingeend, currysaus en rijst. Heel sober maar heerlijk.

edit:

ik zat al vol na mijn voorgerecht..

Ik ga in september naar mn mammie en zanzibar staat bekend voor z'n kruiden.
Geef me tegen dan een lijstje van welke kruiden ge graag zou willen hebben en pak u da mee. Ze zijn niet duur en hebt massa's keuze.
Of pak u een pakketje mee met vanalles. (Ofcoz hebben ze daar kruiden die ge ook in Indonesië vindt enzo)

En weet enkel een indonesisch restaurant in Leuven en Brussel ...
Hentai is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2007, 12:25   #82   link
zinno
Senior Member

Klein maar fijn: Kartini te Antwerpen
zinno is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2007, 12:40   #83   link
PsychoScout
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Alizé View Post
Hu? Porties gigantisch?
Vind dat echt enorm meevallen.
3 gangen krijg ik daar met gemak op!Zonder met honger naar buiten te gaan uiteraard...
Belgaqueen is echt te duur voor wat het maar is, zou ik zelf nooit voor betalen.
De gerechten zijn totaal niet origineel trouwens.

Ben er al een paar keer geweest met 't werk, en telkens de 3 gangen menu.... ben iedere keer mottig buitengegaan... was echt telkens te veel...
PsychoScout is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2007, 12:53   #84   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Voor gewone "simpele" gerechten ga ik graag naar de Edendum in Bocholt of naar het Pakhuys in Bree.

Bij de Edendum is de steak, de Noorse visschotel en de gebakken zeetong echt geweldig.
Bij het Pakhuys wil ik altijd iets nieuws proberen, maar ik neem uiteindelijk toch weer hetzelfde als altijd omdat het zo ongelooflijk goed is: lamsfilet met geitenkaas.

Dat laatste is jammer genoeg niet meer mogelijk sinds de laatste menu-hernieuwing zie ik net

Last edited by Cakeman; 23-05-2007 at 13:07.
Cakeman is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2007, 13:04   #85   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

Quote:
Kastart is overheerlijk.
Vroeger, ja, tegenwoordig is de kwaliteit (en de porties) daar énorm variabel. Idem ook voor de vriendelijkheid van de obers/diensters.
eye is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2007, 13:06   #86   link
Alizé
Senior Member

Alizé's Avatar

Quote:
Originally Posted by eye View Post
Vroeger, ja, tegenwoordig is de kwaliteit (en de porties) daar énorm variabel. Idem ook voor de vriendelijkheid van de obers/diensters.
Is waar!
's Middags heb je meer kans op kleinere porties en/of maar halfwarm eten.Best is om 's avonds te gaan...
Alizé is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2007, 13:07   #87   link
Alizé
Senior Member

Alizé's Avatar

Ohja, Het Pakhuis in Gent is ook lekker!
Alizé is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2007, 13:24   #88   link
.fanny
Banned

fanny eet zowat alles wat in faneliaanse termen onder "voedsel voor fanny" valt. er valt toch behoorlijk wat uit de boot, zoals kebap (vlees van dode koerdische kinderen...), de gehele chinese keuken, warme gerechten die uit balans zijn gebracht door koude tomaten, en dan heb je nog van die freaktoestanden waarbij een kok zijn ingrediënten klokgewijs alfabetisch op het bord weet te sorteren en zulkse ziekelijkheiden. serieus maat. gelukkig is dat laatste nog nooit gebeurd.
.fanny is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2007, 13:25   #89   link
Lion
N°1 Music Spammer

Lion's Avatar

Geen chinees fanny? Is nochthans zeer gevarieerd.
Lion is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2007, 13:27   #90   link
.fanny
Banned

ik durf al eens gaan wokken. dat moet wel gezegd.
.fanny is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2007, 13:34   #91   link
Aoyama
Senior Member

Aoyama's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hentai View Post
Ik ga in september naar mn mammie en zanzibar staat bekend voor z'n kruiden.
Geef me tegen dan een lijstje van welke kruiden ge graag zou willen hebben en pak u da mee. Ze zijn niet duur en hebt massa's keuze.
Of pak u een pakketje mee met vanalles. (Ofcoz hebben ze daar kruiden die ge ook in Indonesië vindt enzo)

En weet enkel een indonesisch restaurant in Leuven en Brussel ...
Vriendelijk van je, maar in augustus vlieg ik naar Indonesië om daar ook meteen een hele koffer eten mee te nemen. Incl. thee, ik vind het nog steeds raar dat mensen hier zo weinig thee drinken. Bij ons staat er altijd een pot groene thee klaar.

edit: Bij de Kastart heb ik altijd al vriendelijke obers gehad en ik ga daar enkel 's avonds.
Old 23-05-2007, 13:35   #92   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Ik vind de Chinese restaurants hier ook alles behalve geweldig. Slecht zeker niet, maar de doorsnee Chinees smaakt ehm, naar Westerse Chinees. Denk soms dat die gerechten uit één grootkeuken rollen.
De iets duurdere Chinese restaurants zijn dan al een stuk beter, de Ming in Leuven (oude markt) valt dan al beter mee. Fusion/wok Oosters is lekker in de Lucy Chang in Antwerpen. Maar daar ga je eerder voor een goedkopere snelle hap.
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2007, 13:38   #93   link
Lion
N°1 Music Spammer

Lion's Avatar

Quote:
Originally Posted by .fanny View Post
ik durf al eens gaan wokken. dat moet wel gezegd.
Wokken heerst. Bordje vullen met wat jij wil, en 2 minuten later klaargemaakt. ik zou het elke dag kunnen eten.
Lion is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2007, 13:39   #94   link
Hentai
Spacy Stacy

Quote:
Vriendelijk van je, maar in augustus vlieg ik naar Indonesië om daar ook meteen een hele koffer eten mee te nemen. Incl. thee, ik vind het nog steeds raar dat mensen hier zo weinig thee drinken. Bij ons staat er altijd een pot groene thee klaar.

edit: Bij de Kastart heb ik altijd al vriendelijke obers gehad en ik ga daar enkel 's avonds.
Thee is een must
Hentai is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2007, 13:43   #95   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hentai View Post
Thee is een must
Theemutsmust!
Cakeman is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2007, 15:12   #96   link
axel
Aaah. Ehh. Errr.

axel's Avatar

Send a message via ICQ to axel
Quote:
Originally Posted by Takeshi View Post
In een Chinees restaurant zijn quasi alle gerechten aangepast aan de Belgische smaak. In China zelf smaakt het al een pak minder goed en is het al veel minder afgewerkt.
Euh, neen.
Belgische Chinezen zijn gewoon Vlaamse bistro's met rijst in plaats van frieten. Niet direct lekker te noemen dus.

Vorige zomer naar China geweest, en dat eten was daar gewoonweg fantastisch. Verse dingen, gezond, zeer grote hoeveelheden, waanzinnig goedkoop en vooral vreselijk lekker. Ik moest normaal geen Oosterse smeerlapperij hebben, maar daar ben ik echt van die keuken overtuigd geraakt. En dat er hond op de kaart staat, maakt het des te leuker.

Enige keer dat ik minstens even goed Chinees heb gegeten als in China, was in een Chinees restaurant in Chinatown, NYC. Dat stampvol zat met Chinezen trouwens, dus zeker geen verwesterde kost. En volgens Chinezen -collega's van mijn vader- die naar hier komen, is er niet direct een authentieke Chinees in Vlaanderen, wel een paar die in de buurt komen. In Brussel misschien wel, daar hadden ze nog niet geprobeerd.
Old 23-05-2007, 15:14   #97   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Moest je de adressen ooit te weten komen van de bijna-authentieke in België, zeker posten

Ik heb het inderdaad ook verkeerd geformuleerd. Met 'minder goed' bedoel ik eerder dat voor vele mensen de 'echte' Oosterse keuken te ongewoon zou smaken. Als je ervoor openstaat en het je smaak is, zal het zeker lekker zijn.

Last edited by Takeshi; 23-05-2007 at 15:16.
Old 23-05-2007, 15:14   #98   link
axel
Aaah. Ehh. Errr.

axel's Avatar

Send a message via ICQ to axel
Quote:
Originally Posted by Alizé View Post
Ohja, Het Pakhuis in Gent is ook lekker!
Lekker, maar ab-so-luut zijn prijs niet waard. Je betaalt gewoon voor het decor en voor het feit dat je achteraf langs de neus weg kan zeggen dat je 'rap iets in het Pakhuis bent gaan eten'.
Old 23-05-2007, 15:17   #99   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by zinno01 View Post
Klein maar fijn: Kartini te Antwerpen
Yep, een goeke
Hoewel ik zelf nog geen heb gevonden dat mijn favo restaurant in London overtreft.
Straatje achter Piccadelly en eerste contact met indonesisch. Alst nie lekker was, moest ik niet betalen, maar uiteindelijk een mega fooi gegeven. Zo lekker...
Old 23-05-2007, 15:33   #100   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Ik kom altijd met een soort van 'schuldgevoel' buiten na een bezoekje aan een thema- sfeer- blabla restaurant. Het eten is dan wel te doen, maar ik denk dan altijd aan de lekkernijen die ik had kunnen krijgen voor hetzelfde geld in een gewoon restaurantje waar de nadruk op de keuken ligt.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules