Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 24-02-2017, 17:06   #1121   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

let's go
Old 24-02-2017, 18:13   #1122   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Wist je weer niet wat met uw geld doen Exeter?
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2017, 07:26   #1123   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

dorst, veel dorst
Old 28-02-2017, 11:25   #1124   link
Hek
bored...

Hek's Avatar

Haha, good luck!

Laat vooral eens zien hoeveel je uiteindelijk moet betalen

Tip: Ik zou wel uw "highest bid" verhogen, als je er zelfs maar 1 van wilt winnen
(behalve de mini zal misschien wel lukken)
Hek is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2017, 20:52   #1125   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

LOT YOUR HIGHEST BID CURRENT WINNING BID
Macallan 18 Year Old 1991 £400.00 £400.00 You are currently the winning bidder for this item. Bidding on this item has closed
Macallan Gold & 2 X Glasses Gift Set Limited Edition £45.00 £45.00 You are currently the winning bidder for this item. Bidding on this item has closed
Macallan Gold with Cufflinks £40.00 £40.00 You are currently the winning bidder for this item. Bidding on this item has closed
Port Ellen 10th Annual Release 1978 31 Year Old £1400.00 £1400.00 You are currently the winning bidder for this item. Bidding on this item has closed
Port Ellen 11th Annual Release 1979 32 Year Old £1650.00 £1650.00 You are not currently the winning bidder as someone else bid the same amount as you earlier. Bidding on this item has closed
Port Ellen 1970 16 Year Old Connoisseurs Choice 75cl £390.00 £660.00 You are not currently the winning bidder for this item. Bidding on this item has closed
Port Ellen 1974 Connoisseurs Choice Mini 5cl £65.00 £40.00 You are currently the winning bidder for this item. Bidding on this item has closed
Port Ellen 1977 Gordon & Macphail £310.00 £400.00 You are not currently the winning bidder for this item. Bidding on this item has closed
Port Ellen 1978 25 Year Old 4th Annual Release £1450.00 £1450.00 You are currently the winning bidder for this item. Bidding on this item has closed
Port Ellen 1979 21 Year Old Old Malt Cask £290.00 £410.00 You are not currently the winning bidder for this item. Bidding on this item has closed
Port Ellen 1979 21 Year Old Old Malt Cask £260.00 £380.00 You are not currently the winning bidder for this item. Bidding on this item has closed
Total of your current winning bids: £3375.00
Old 05-03-2017, 20:53   #1126   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

1tje kwijt die ik nog wou... die klootzak was 2 seconden rapper -_-

This bottle is from the fourth release, back in 2004 and is one of the hardest Port Ellens to get hold of. (jeej!)
Old 05-03-2017, 20:55   #1127   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Denk je het onderscheid te zullen proeven tussen deze dure/veelal exclusieve flessen en klassieke flessen uit het betere segment (ca. €100)? Of gaat het 'm enkel om de exclusiviteit?
Old 05-03-2017, 21:10   #1128   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

ain't drinking that shit wegzetten en hopelijk met meerwaarde kunnen verkopen
Old 05-03-2017, 21:14   #1129   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Geen slecht plan, ik ken iemand die met Porto toch al enkele duizenden euro's winst heeft kunnen maken.
Old 03-04-2017, 09:49   #1130   link
Hek
bored...

Hek's Avatar

Mijn vader is 40 jaar getrouwd, dus we vonden het maar toepasselijk om een flesje van hetzelfde jaar te openen

Eerste keer dat ik eens een Port Ellen proef en ik moet zeggen... ik snap het. Ik snap de hype rond deze whisky. Wat een ongelofelijke ervaring was dit!

Nose: Sinds het een Islay distillerij was, had ik enorm veel turf/rook verwacht, maar tot mijn verbazing was deze amper te vinden! Vooral enorm veel fruit. Echt een prachtige mix van aroma's!

Taste: Eenmaal bij het proeven kwam er wel een beetje turf door, maar weer véél minder dan wat we momenteel gewoon zijn van Islay Whiskies. Terug een explosie van fruit. De smaak was ook enorm zacht voor een Cask Strength van 60.4%, mooi afgerond, zonder enige scherpe smaak van de alcohol en andere oneffenheden.

En dan nog de finish... Damn!! Ongelooflijk hoe hard en lang die smaken bleven duren!

Deze whisky was totaal niet wat ik er van had verwacht, maar damn was hij lekker!

Last edited by Hek; 03-04-2017 at 09:59.
Old 03-04-2017, 11:02   #1131   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

Ben helaas al een tijdje minder bezig met Whisky en Malts maar de oudere turf flessen verliezen inderdaad heel veel van hun rokerigheid en gaan naar de fruitkant op. Een oude laphroaigh zal een subtiel bananen geurtje hebben.
Old 03-04-2017, 16:12   #1132   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Flesje Bowmore White Sands in huis gehaald.

Best wel fan van Bowmore - en White Sands haalt er het beste uit naar boven.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2017, 07:32   #1133   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hek View Post
Mijn vader is 40 jaar getrouwd, dus we vonden het maar toepasselijk om een flesje van hetzelfde jaar te openen

Eerste keer dat ik eens een Port Ellen proef en ik moet zeggen... ik snap het. Ik snap de hype rond deze whisky. Wat een ongelofelijke ervaring was dit!

Deze whisky was totaal niet wat ik er van had verwacht, maar damn was hij lekker!

damn nice! fleske van 750€?

Last edited by eXeTeR; 04-04-2017 at 14:23.
eXeTeR is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2017, 08:18   #1134   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

nieuwe aanwinsten sinds gisteren:

Yamazaki 2014 Limited Edition
Yamazaki 2015 Limited Edition
Yamazaki 2016 Limited Edition

Yamazaki 18 Year Old

Nikka Taketsuru Pure Malt 21 Year Old

Hibiki Japanese Harmony Master's Select

Macallan Chairman's Release

Macallan Rare Cask Black (3 flessen)

Macallan Rare Cask (2 flessen)

Last edited by eXeTeR; 04-04-2017 at 22:24.
eXeTeR is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2017, 19:26   #1135   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

Ook weer investeringen of ga je daadwerkelijk ook hier eens van proeven?
Old 04-04-2017, 22:23   #1136   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

alles opdrinken

maar wel met de juiste mensen... wel goede zaak gedaan met die Chairman Release, 190 euro voor betaald...

ps. whisky shrimp avond?
Old 05-04-2017, 09:26   #1137   link
Hek
bored...

Hek's Avatar

Quote:
Originally Posted by eXeTeR View Post
damn nice! fleske van 750€?
Goh, totaal geen idee van eigenlijk. Er is vrij weinig informatie te vinden over dat flesje. Zelfs op whiskybase is er maar 1 review van.

Er is wel zo een flesje op scotschwhiskyauction 4 jaar geleden verkocht geweest voor 480 euro dacht ik. Dus het zou nog wel kunnen.

Het was wel even paniek toen de kurk afbrak... We hebben het dan maar professioneel gefilterd met een paar doeken en trechters Kurk van een andere fles genomen die terug een paar jaar kan dienen

Quote:
Originally Posted by eXeTeR View Post

ps. whisky shrimp avond?
Zeker

Gisteren ook nog 2 flessen bijgekocht voor dagelijks gebruik:

Een klassieker voor de papa:
Old Pulteney 12y

En voor mijzelf een Clynelish 14y
Old 09-05-2017, 21:57   #1138   link
Lycas
Senior Member

Om in het whiskey thema te blijven.

Een shoutout doen naar een biertje dat whiskey infused is.

Gouden Carolus van brouwerij Het Anker in mechelen. Na 2 flessen kan ik al zeggen dat het echt een van de beste biertjes is dat ik van dit type al heb gehad.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2017, 22:13   #1139   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hek View Post
En voor mijzelf een Clynelish 14y
Topper

Quote:
Originally Posted by Lycas View Post
Gouden Carolus van brouwerij Het Anker in mechelen. Na 2 flessen kan ik al zeggen dat het echt een van de beste biertjes is dat ik van dit type al heb gehad.
Zijn er dan zoveel in dit type? Denk enkel aan Prearis en Hof ten Dormaal atm, maar die hebben gerijpt in whisky vaten. Aan de Cuvee Zwart is whisky effectief toegevoegd.

edit: er is ook ne Leffe ofc, maar dat is gewoon met aroma's (geloof nooit dat ze daar houtsnippers hebben bijgekapt )
Old 09-05-2017, 22:42   #1140   link
Lycas
Senior Member

Ik heb er 4 gedronken op het bierfestival in Leuven.

Ik kan me de namen niet echt meer herinneren, hij is alvast beter dan Cuvee zwart.
Ik kan enkel aanraden van toch een flesje te halen en het eens te proberen als je in het genre bent.
Lycas is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules