Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 06-07-2009, 16:34   #61   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Ziet er goed uit, eenvoudig, maar als de producten goed zijn kan dat niet anders dan lekker zijn. 65 eur is een heel goede prijs voor de volledige menu.
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2009, 17:10   #62   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Quote:
Originally Posted by Takeshi View Post
In Belgi nog maar 1 restaurant geweten waar letterlijk aan de deur hangt: stropdas verplicht en dat is de Comme chez Soi.
Beetje deftig en proper gekleed zijn voor de gelegenheid vind ik maar elementaire beleefdheid (je gaat ook niet naar iemands huwelijksfeest in zwembroek), maar dat moet daarom geen maatpak zijn.
Gehoord van koppel dat in Hof Van Cleve is gaan eten in nogal casual kledij (collega van vrouw). Na eten kregen ze bij de rekening een briefje "U bent hier de volgende keer niet meer welkom, dress code".

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2009, 17:15   #63   link
The_Imagizer
Knuffelbeer

The_Imagizer's Avatar

ik zou ze de rekening gewoon terug geven zonder geld bij maar wel een briefje 'ok, saluut en tot nooit meer'.

Over beleefdheid gesproken.
Old 06-07-2009, 17:22   #64   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Gehoord van koppel dat in Hof Van Cleve is gaan eten in nogal casual kledij (collega van vrouw). Na eten kregen ze bij de rekening een briefje "U bent hier de volgende keer niet meer welkom, dress code".
Dat vind ik straf.

Je kan als je binnenkomt zeggen: 'Excuseer, maar wij hanteren een dresscode', man zonder das bvb een das lenen, enz. Ben er geen voorstander van, maar goed.
Maar op het einde zoiets op een briefje schrijven? Dat is onbeschoft, zou mij echt verbazen dat mensen zoiets doen, heeft toch geen nut.
Old 06-07-2009, 18:53   #65   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Maar allez, dat kan ik eerlijk gezegd niet eens geloven. Waar heb je dat gelezen/gehoord lapino?

Je kan de mensen inderdaad iets zeggen indien dat het geval is, maar zo'n briefje is t onbeschoft om waar te zijn. Kan me wel voorstellen dat de ober iets zegt, of een briefje (maar het lijkt me raar dat men een briefje zou geven) waar iets opstaat in de stijl van : "Wij verwelkomen u graag terug in ons restaurant maar wilden u laten weten dat wij hier een dresscode hanteren waarvan wij vragen dat iedereen dit zou hanteren. Alvast bedankt."

Eigenlijk zou dat zinnetje ook best passen aan de voorkant van dit forum. Maar dan anders. :D
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2009, 19:22   #66   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Ik geloof er niets van. Geen enkel restaurant gaat zo om met zijn klanten, al was het maar omdat ze hun boodschap wel met een beetje stijl zullen willen doorgeven. Dat ze iemand op een dress code wijzen, dat kan natuurlijk best. Maar dan sowieso op de manier die Dodgy zegt, en ze gaan zker niemand de deur wijzen.

Ben zelf nog niet in het Hof van Cleve geweest, maar lijkt me raar dat ze daar zo'n strenge dress code hebben. Onlangs in Brussel in het restaurant van het Hilton gaan eten, met z'n allen helemaal casual. Dat restaurant is zo ouderwets pompeus als maar kan, maar niemand heeft ons iets over onze kledij gezegd.
Old 06-07-2009, 23:40   #67   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Quote:
Originally Posted by Takeshi View Post
Wat zijn de prijzen?
Wel; ge hebt de keuze uit verschillende "stadia" van de menu. 3, 4 of 5 gangen dus.
5 gangen met aangepaste wijnen is €95,- en zonder idd €65,-
Goedkoop is het niet, maar het is wel de moeite. Ook niet overdreven duur gezien het echt wel in orde is (naar mijn normen dan, geen idee hoe die liggen) en bij elke gang krijgt ge dus een glas wijn dat indien nodig wordt bijgevuld. Volgende keer zoek ik een chauffeur

Botaniq is iets goedkoper, ik denk -maar niet zeker- een €75,- incl wijnen. (Maar daar kan je enkel de volle menu van vijf gangen nemen en niet "slechts" 3 of 4 gangen.)
Botaniq is ook een pak kleiner en dus misschien iets persoonlijker. Wij zijn er nu 3x geweest in 2 jaar tijd ofzo en ze herkennen ons daar al blijkbaar

Dan nog een aanrader die ook erg budgetvriendelijk is: Het Sjalotteke in Vilvoorde. €28,- voor de menu (3 gangen) en ook weer erg lekker. Nog kleiner dan Botaniq met (ik schat) plek voor een twintigtal personen.

Als ik toch een rangschikking moet maken is het Luzine > Botaniq > Sjalotteke, maar waarbij zelfs de laatste echt wel lekker eten serveert en ook enorm vriendelijk is qua bediening etc. Kortom: alle drie meer dan een bezoek waard!

Van een dresscode heb ik eerlijk gezegd nog niets gemerkt. En ik heb eigenlijk enkel maar kledij waarmee ik naar het werk ga als consultant en dat zijn geen kostuums, maar gewoon jeans, T-shirt of hemd met een trui of iets in die aard. "Casual Friday" kledij in sommige omgevingen
Ik zou wel graag eens in kostuum etc gaan eten in een superchique ding, maar voorlopig zal dat even moeten wachten.

Ow en nog iets over die "is da ni te weinig":
In bovengenoemde restaurants krijg je misschien op het eerste zicht een bord met veel "witruimte" en mooi versierd, maar na elke gang heb je totaal geen hongergevoel. En je hebt nog plek voor de volgende Perfecte combinatie dus. Nooit honger gehad nadien, integendeel zelfs; maar ook geen "ik ga ontploffen" rommel.

Als je natuurlijk op restaurant gaat voor een goeie steak-friet met peperroomsaus, dan ben je niet op de juiste plek, maar geef het dan zeker een kans.

Last edited by ecko; 06-07-2009 at 23:46.
ecko is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2009, 16:16   #68   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Thx, eens proberen volgende keer ik in Leuven geraak.
De Zarza is mij daar ook goed bevallen (en ongelofelijk zat dat ik was, dus ze vullen goed bij, ook 7-tal gangen genomen en bij elke gang minstens 1 glas wijn)
Geen idee of het nog bestaat, maar zat rond de 100 EUR dacht ik (aperitief + menu + wijn + koffie). Heel goede wijnkeuze bij elke gang, originele gerechten en modernere stijl.
Enige minpunt dat ik mij herinner is dat 1 van de 8 gangen bestond uit een soort pasta met speciale kaassaus, en dat was veel te zwaar, zeker zo vroeg in het menu.

Blijkbaar is het grootste menu met een gang minder, maar voor zijn prijs vind ik het wel niet slecht:

http://www.zarza.be/rss/fcontent/Men...%20_laser_.pdf

Trouwens, ik moet het eerste restaurant nog tegenkomen waar ik met honger buitenga. Ik ben geen kleine eter, ook geen echt grote. Ik heb die uitspraak altijd al iets gevonden voor mensen die nooit uitgebreid uit eten gaan en die quote dan als reactie geven. Of je moet iemand zijn die pas genoeg heeft met een groot pak friet, een hamburger en nog een 4-tal 'vlees'-soorten erbij.

Last edited by Takeshi; 07-07-2009 at 16:20.
Old 07-07-2009, 17:06   #69   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Ik geloof er niets van. Geen enkel restaurant gaat zo om met zijn klanten, al was het maar omdat ze hun boodschap wel met een beetje stijl zullen willen doorgeven. Dat ze iemand op een dress code wijzen, dat kan natuurlijk best. Maar dan sowieso op de manier die Dodgy zegt, en ze gaan zker niemand de deur wijzen.

Ben zelf nog niet in het Hof van Cleve geweest, maar lijkt me raar dat ze daar zo'n strenge dress code hebben. Onlangs in Brussel in het restaurant van het Hilton gaan eten, met z'n allen helemaal casual. Dat restaurant is zo ouderwets pompeus als maar kan, maar niemand heeft ons iets over onze kledij gezegd.
Heb het zelf niet gezien, dus daarom dat ik in mijn post ook wel liet uitschijnen dat het me sterk leek, maar collega van vrouw blijft erbij dat het zo is gebeurd, lijkt me ook logischer dat het misschien in die zin omschreven was maar op deftige manier.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2009, 17:12   #70   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Mja, het zou logischer zijn dat ze dan die comment maken voor ze aan tafel gaan. Een restaurant met naam zou nooit zijn reputatie riskeren voor een paar gemiste couverts op een avond.

Wat wel logischer zou kunnen zijn is dat een deel van het gezelschap straalbezopen geraakt is en zich serieus heeft misdragen op een manier dat het de andere klanten enorm stoorde.
Old 07-07-2009, 17:39   #71   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Mij hebben ze ook al gewezen op kledij in Clos St. Denis & een sterrenrestaurant in mehaigne (kan niet op de naam komen, rood logo met een japans teken ofzoiets erin)

Is dan ook wel elke keer onverwacht terwijl ik zwarte, neutrale geoxen aan had & enkel een gekleed hemd aan had. Vest van een collega geleend + mogelijk om uit vestiare te lenen en er was geen enkel probleem.

Sindsdien ligt dat altijd in men wagen.

Mij kun je daar trouwens absoluut geen plezier mee doen, ik kom gegarandeerd van tafel met honger. Beide keren zijn we die avond nog pitta of frieten gaan eten.

Zo'n all you can eat wok is belachelijk, slecht eten en masse in verschrikkelijke zalen op verschrikkelijke locaties, maar de keren daarna moesten we wel niet meer naar de pitta En het kost je 35 EUR ...

Vorige week trouwens gaan eten in Lucy Chang in Antwerpen. Slecht gelegen (drukke ongezellige rotonde), zr slechte bediening, kerel kon geen enkel gerecht aanraden, kon niet vertellen wat er in bepaalde gerechten zat, kon geen cocktail aanraden, heeft zowat elke gang zaken vergeten, bovendien moesten we elke keer wachten op extras en kwamen ze quasi na ipv tijdens het eten.

Eten was op zich wel geraffineerd en lekker, maar opnieuw onvoldoende, slechts enkele stukjes kip, extra rijst of noedels was elke keer bijbetalen, zelfs de 4 aanwezige vrouwen hebben 2-3 bordjes rijst & noedels van 2-3 EUR moeten bijbestellen en zijn daarna nog smoutebollen gaan eten.

Bovendien mocht er nog gerookt worden op het terras waar je wel rg dicht op elkaar zat, ver-schri-ke-lijk om na maanden rookverbod nogeens in de rook te moeten eten.

35 EUR de man voor aperitief + 2 pintjes + voorgerecht & hoofdgerecht, op een slechte locatie & met honger van tafel gaan?

Mij zien ze er niet meer.
Teki is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2009, 18:07   #72   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Lucy Chang is dan ook een fastfood fusion Oosters ding, ga er als ik rap iets wil eten. Je moet niet gaan verwachten dat die bediening daar op veel trekt.
Eigenlijk ga je dan beter naar de Wagamama aan de UGC. Vreselijk ongezellig, maar goedkoper en best lekker en het gaat ook snel.
Old 07-07-2009, 18:20   #73   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Mja dat was toen niet echt de bedoeling dat het snel vooruit zou gaan, was op een zonnige vrijdagavond vorige week.

Veel lovende kritieken over gehoord, als ik dat had geweten had ik nogal wat liever naar de wok & tafeldier gegaan. Ook vrselijk ongezellig, en zo mogelijk nog slechtere locatie & geen terras, maar daar heb ik tenminste elke keer lekker gegeten.

Spijtig dat er nog maar weinig overblijft op het Zuid & in de straatjes rond de oudaan & ietsje verder aan dat pleintje met die veggiebar dat uitkomt aan het begin van de meir.

Al die idiote hollandse NV's & investeringsmaatschappijen kopen zowat alles op. Mits een beetje moeite kan je 80% van de restaurants/brasseries klasseren onder contracten met brouwerijen, of vallen ze te traceren naar steeds dezelfde maatschappijen van Nederlanders.
Teki is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2009, 18:35   #74   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Qua simpel eten vind ik de Funky Soul Potato wel iets lekker daar.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2009, 19:02   #75   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

Ik zoek iets in een heu.. 'doenbare middelmatige prijsklasse' dat toch gezellig is, ergens in stad of dichte omgeving Antwerpen.
KingSix is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2009, 20:27   #76   link
rooz
volhardend verontwaardigd

rooz's Avatar

Le Fox in de Panne
FUCKING LEKKER MAAAAAAAAAAT
Old 24-07-2009, 15:41   #77   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

http://www.roodenscilt.be/start%20nederlands.htm
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2009, 15:49   #78   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Magnum_ View Post
Handig!
(of is het eten daar extreem vet? )

Quote:

AED Defibrillator

"De kracht om leven te redden"

In zijn voortdurend streven naar een optimale service aan de klant heeft Meesterkok Hans-Jrgen Porteman, besloten om een automatische externe defibrillator (AED) in zijn restaurant te plaatsen. Dit apparaat heeft reeds vele mensenlevens gered bij plotselinge hartstilstand.
Old 24-07-2009, 15:59   #79   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Ik las het ook, heb het ding vorige keer echter niet zien staan/hangen
En het is een beetje ongelukkig geformuleerd :D
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2009, 19:30   #80   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

Quote:
Originally Posted by KingSix View Post
Ik zoek iets in een heu.. 'doenbare middelmatige prijsklasse' dat toch gezellig is, ergens in stad of dichte omgeving Antwerpen.
Niemand?
KingSix is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules