Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 02-01-2008, 10:54   #1   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

[Strip] Welke strip las je laatst?

Momenteel hard bezig met Donjon.

Alsook
Bone

Extra vraagje:

De laatste jaren heb ik een jeugdliefde opnieuw ontdekt. Stripverhalen. Tochwel iets waar we als belgen zeer fier op mogen zijn. Nu probeer ik een beetje bij te houden wat ik reeds gelezen heb en voor sommige reeksen zou ik graag weten wat er al uit is en wat er staat aan te komen. Deze oproep komt vooral omdat ik zojuist 7 afleveringen in de serie DONJON kocht en ik er momenteel niet aan uit kom wat er al verschenen is en wat er nog staat aan te komen. Voor muziek heb ik AMG, voor films ImdB en voor televisie series heb ik TV.com en MyEpisodes.com (anidb.net voor animé). Zijn er referentie sites voor strips?
Old 02-01-2008, 10:59   #2   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

De laatste die ik gelezen heb is "Ergens tussen de schaduwen" in de Blacksad reeks.

Cakeman is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2008, 11:00   #3   link
Flandria
Comic Otaku

Flandria's Avatar

Send a message via MSN to Flandria
jups, www.stripspeciaalzaak.be krijg ik regelmatig mijn nieuwigheden via mail binnen

Momenteel qua strips is het wat stil, wel de nl stripbundels van www.mynx.nl begonnen, aka Feist's magier in comic-vorm en R.R.Martin's Hedge Knight in comicvorm, een welkome toevoeging aan mijn boekencollectie van zelfde naam.
Old 02-01-2008, 11:27   #4   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

Bone is de max

tijdje geleden een dikke bundel zien liggen in de Mekanik Strip met het volledige Bone verhaal. Dikke turf van een 40€ maar dan heb je wel ineens alles. Ik heb er zo een 10-tal losse comics van.

maar nogmaals, Bone is de max²

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2008, 11:45   #5   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Fijne thread!

Nu volop (opnieuw) bezig in Arthur (Chauvel - Lereculey - Simon). Eén van mijn all-time favoriete strips. Erg verhalend en historisch correct, uitzonderlijk verzorgd en met oog voor detail gebracht, toegankelijk doch geen pulp,... Sublieme strips.

Even zag het er trouwens slecht uit voor de Nederlandstalige lijn van deze serie. Uitgeverij Talent uit Kortrijk, incluis dochter Millenium Blitz, is volledig in as opgegaan. Geen enkele bron kan tot op heden zeggen waarom men zo abrupt is gestopt en nog steeds alles stilzwijgt. Feit is dat er sinds meer dan een jaar niets meer van vernomen is. Gelukkig hebben ze min of meer op tijd (enfin, na een jaar) besloten om alvast een aantal reeksen te verkopen. Topper Arthur ging gelukkig niet verloren en vond een nieuwe thuis bij het Nederlandse Sylvester dat de serie volledig opnieuw drukte, evenwel enkel in hardcover.

Bij Sylvester wordt dit een natuurlijke evolutie van de markt genoemd (ook Daedalus doet het steeds meer bijvoorbeeld) maar ik ben er niet zo voor gewonnen. De HC versies van Sylvester zijn van een uitzonderlijk goede kwaliteit, maar voor een stripminnende student als ik is het budgetair gezien nefast.

Soit, maar deze is de centjes dubbel en dik waard.

(In het Frans zit men ondertussen al aan 9 - can't wait!)
Old 02-01-2008, 12:42   #6   link
Jens
Member

Ik volg vooral de mainstream strips en heb daar een vrij grote collectie van, maar op dit moment koop ik enkel nog nieuwe albums van XIII, Largo Winch en Thorgal.
Jens is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2008, 12:45   #7   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

net de laatste 2 strips van XIII gekregen voor nieuwjaar.
Ik ga dus 1 vd dagen terug vant begin eens beginnen.

en derna starten we met mr Rav4 largo winch
Old 02-01-2008, 12:52   #8   link
axel
Aaah. Ehh. Errr.

axel's Avatar

Send a message via ICQ to axel
Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
net de laatste 2 strips van XIII gekregen voor nieuwjaar.
Ik ga dus 1 vd dagen terug vant begin eens beginnen.
Ze sucken. Nogal een anticlimax voor zo'n geweldige reeks. Zelfde voor laatste Thorgal overigens, bijzonder flauw en slecht getekend.

Cakeman is trouwens een man met smaak, want Blacksad is inderdaad echt overdreven geweldig. Komt daar eigenlijk ooit nog iets nieuws van uit? Zelfde met Soda, serie die nummer na nummer beter werd en groeide qua maturiteit, maar nu al jaren stil ligt.

Old 02-01-2008, 13:01   #9   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

Blacksad is inderdaad wel beestig goed en heeft bijna geen gelijken. Iemand vertelde me dat de tekenaar slechts 1 album per jaar uitbracht maar het is ondertussen al langer geleden als je het mij vraagt. What's up?
Old 02-01-2008, 13:21   #10   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Paar dagen geleden nog eens in mijn oude Storm strips beginnen lezen.
Blijft toch wel mijn favoriete reeks.
Na de dood van Don Lawrence ging het ook wel berg af maar jah...

Het gaat over een astronaut die op Jupiter in een grote storm verzeild raakt en in de verre toekomst terecht komt.
Hij pikt daar al gauw een griet en een rode neger op en samen beleven ze dolle avonturen!

(De raket op de cover van het onderste album hier is trouwens de raket op de cover van het laatste dEUS album. ;o))

Edit: om nog beter een idee te krijgen van de tekenstijl...

http://unkie.org/files/storm/neuman-1400x1050.png
http://unkie.org/files/storm/danderzei-1400x1050.png
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier

Last edited by onbewust; 02-01-2008 at 13:30.
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2008, 13:44   #11   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Blacksad is nog steeds erg actueel, de reeks is nog maar 3 verhalen jong. Het is evenwel een erg trage strip om maken die bovendien veel vertaal- en letterwerk eist (origineel is Spaans, dan naar de Franse uitgever om dan pas vertaald te worden). Tussen het eerste en het tweede deel zat drie jaar, beetje geduld dus.

Soda is een ander verhaal. Scenarist Tome is een briljant schrijver maar slabakt de laatste jaren aardig. Naar eigen zeggen vanwege zijn verhuis naar Australië en een heleboel One-shot projecten, kwatongen spreken over een totale demotivatie. Gazzotti stond naar verluid lange tijd te springen voor een nieuw scenario maar heeft uiteindelijk besloten om de komende maanden/jaren zijn pijlen vooral te richten op 'Alleen', een sterke serie met Vehlmann. Het is ook Tome's schuld dat we zo ongelooflijk lang op een nieuwe 'Kleine Robbe' hebben moeten wachten.
Old 02-01-2008, 13:44   #12   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

storm ruled

In men jonge jaren heb ik de eerste 40 ofzo die toen beschikbaar waren in de bib verschillende keren verslonden
Old 02-01-2008, 13:52   #13   link
Tjahzi
Senior Puntmuts

Tjahzi's Avatar

De laatste Thorgal gelezen, en inderdaad, het verhaal is wat ongeïnspireerd. Tekenstijl vind ik toch iets aparts, hou er wel van. We zullen zien wat de toekomst brengt uiteraard..

Afgelopen jaar intens genoten van "Voorbij de Steen" (Ken Broeders). Link. Had de reeks geleend van een collega, maar zal ze een dezer dagen aan mijn bescheiden collectie toevoegen denk ik.
Tjahzi is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2008, 17:00   #14   link
Jens
Member

Quote:
Originally Posted by Tjahzi View Post
De laatste Thorgal gelezen, en inderdaad, het verhaal is wat ongeïnspireerd. Tekenstijl vind ik toch iets aparts, hou er wel van. We zullen zien wat de toekomst brengt uiteraard..
Thorgal wordt niet meer geschreven door Jean Van Hamme maar sinds album 30 door Yves Sente. Sente had hiervoor al het scenario van het Voronov complot geschreven in de reeks Blake en Mortimer en dat was ook maar een tegenvaller.
Jens is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2008, 18:06   #15   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Carrefour heeft dit jaar heel wat strip acties gehouden. Daar heb ik onder andere "De Schorpioen" en "De Havik" aan overgehouden. Schorpioen is eigelijk maar matig. De Havik scoort dan beter maar had zeker geen wow effect.

Waar ik wel volledig weg van ben is "Murena". Serie opgebouwd rond Keizer Nero aan de hand van een fictief personage. Maar voor de rest wel zo historisch correct mogelijk. Achteraan elke strip is er een Glossarium die wat meer duiding geeft bij de gebeurtenissen.

Eigenlijk net zoals de Rome reeks van de BBC, maar dan met een andere keizer en in strip vorm. Geweldig mooi getekend ook.

Quote:
Originally Posted by axel View Post
Ze sucken. Nogal een anticlimax voor zo'n geweldige reeks. Zelfde voor laatste Thorgal overigens, bijzonder flauw en slecht getekend.
Na "het vonnis" ging de kwaliteit echt gigantisch hard naar beneden. Maar ik vind het toch nog knap dat ze de "nieuwere" personages mee in het grote verhaal wisten op te nemen.

Last edited by Fieldy; 02-01-2008 at 18:14.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2008, 19:19   #16   link
deronny
Propere Random

XIII, largo winch, soda, ir$ volledig in de kast staan,
heb nu alfa en high security geprobeerd, beide smaakten naar meer.

en daarna nog eens iets int wilde weg proberen, iemand aanraders in dit genre
Old 02-01-2008, 19:21   #17   link
Flandria
Comic Otaku

Flandria's Avatar

Send a message via MSN to Flandria
Lady S valt nog wel best mee.
Old 02-01-2008, 23:39   #18   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by Flandria View Post
Lady S valt nog wel best mee.
Vind je? Ik was er eigenlijk niet zo tevreden over, Jessica Blandy vind ik dan een pak beter.

@ronny: probeer sowieso Blacksad, valt misschien een beetje buiten de reeks die je zelf opgaf door o.m. het gebruik van dieren, maar de serie is niet te versmaden. Detective op z'n best.

@Fieldy: Schorpioen màtig? Komaan, mijn striphart bloedt
Soit, de reeksen die je opgeeft komen sterk overeen met wat ik zoal gaarne lees, als je nog wat tips kan gebruiken of zelf hebt... Historische strips is zowat mijn lang leven eerlijk gezegd. Arthur plaats ik trouwens naast Murena.
Old 03-01-2008, 11:26   #19   link
axel
Aaah. Ehh. Errr.

axel's Avatar

Send a message via ICQ to axel
Lady S suckt. Steriel getekend en onnozele verhaallijnen.

Murena heeft mijn broer een ingebonden versie van de eerste zoveel delen, vond ik niet slecht, maar die gierige klojo weigert om de nieuwe delen te kopen.
Old 03-01-2008, 13:37   #20   link
Holly Martins
a real pantload

Holly Martins's Avatar

Volgt er iemand de stripstrijd in de Focus Knack? Ik heb de meeste gelezen en allemaal waren ze een ongelooflijke kak.

Voor de rest is alles hier al gezegd geweest van mijn favoriete strips: Soda, Thorgal, XIII, Blacksad, Largo Winch,...
Zeer bedroevend dat de laatste albums in Van Hamma zijn reeksen van zo'n embarmelijke kwaliteit zijn. Een geniaal verhaal zoals van 'de Boogschutters' tot 'Tussen Aarde en Licht' zit er niet meer in. Spijtig.
Holly Martins is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules