Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 03-01-2008, 15:20   #21   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Quote:
Originally Posted by axel View Post
Lady S suckt. Steriel getekend en onnozele verhaallijnen.

Murena heeft mijn broer een ingebonden versie van de eerste zoveel delen, vond ik niet slecht, maar die gierige klojo weigert om de nieuwe delen te kopen.
Zever keer niet schaambal, ik wacht gewoon tot de volgende 4 delen in eenzelfde versie verschijnen. Ey spoiler: hij gaat dood.
Robin is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2008, 16:01   #22   link
Mr.Black
Senior Member

Ik lees vrij veel strips. Helaas is het een prijzige hobby.

Blacksad is een (misschien wel dé) topper. Er verschijnen inderdaad erg weinig strips van, omdat de tekenaar er ongeveer één per jaar maakt. Dat het deze keer wat langer duurt, vind ik helemaal niet erg. Liever op deze manier dan haastwerk afleveren. Dat is om problemen vragen, zoals de Vlaamse klassieke stripreeksen hebben mogen ondervinden.

Ik kan iedereen Sabels en Galjoenen aanraden. Zeer lollige reeks. Naar mijn mening één van de betere reeksen die nog verschijnen.

En uiteraard is er ook nog de onvermijdbare reeks Lanfeust van Troy en zijn spin-off de Trollen van Troy. Lanfeust en de sterren heb ik nog niet gelezen, dus daar spreek ik me niet over uit. Het is alleen erg jammer dat Talent zwaar in de problemen zit. Ik heb namelijk veel strips die zijn uitgegeven door die uitgeverij, maar Talent heeft naar het schijnt veel reeksen afgestoten. Bleh, waarschijnlijk ga ik nu het einde van x aantal stripreeksen alleen maar te weten komen als ik de Franse strips koop.

Maar ik ben weer zwaar aan het afdwalen. Sites die ik vaak raadpleeg:
www.zilverendolfijn.nl
www.stripinfo.be
www.strippagina.nl
Mr.Black is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2008, 16:55   #23   link
Zwaplat
Senior Member

Zwaplat's Avatar

Moet dringend eens de Yoko Tsuno strips aanschaffen. Ben dat al jaren van plan, maar er kwam altijd iets anders tussen.

Btw, kennelijk zitten hier behoorlijk wat stripkenners. Ik heb als kleine snotter eens een strip gelezen waarin wat mensen op een of andere planeet gevangen raken en onder dwang allerlei boobytraps moeten omzeilen om in een ruimteschip te geraken (dat op een strand ligt). De lokale bewoners denken dat het iets goddelijks is, blabla. Veel meer weet ik er niet meer van.
Ik vermoed dat het Thorgal of Storm is, tekenstijl doet er toch sterk aan denken.

Iemand ?
Zwaplat is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2008, 17:12   #24   link
Holly Martins
a real pantload

Holly Martins's Avatar

Doet wat denken aan Storm - De laatste vechter.

Is het die denk je? Het schip, de boobytraps zijn alleszins al aanwezig. Het ligt wel niet op een strand, maar aangezien het ruimteschip op een vaarschip gelijkt kan dat wel de verwarring verklaren.
Holly Martins is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2008, 17:30   #25   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Dat album van Storm lijkt me ook het meest plausibele. Van alle Thorgal strips zijn er eigenlijk relatief weinig waar ruimteschepen een frequente rol in spelen. Even dacht ik aan 'Sterrenkind' en 'Het Koninkrijk onder het Zand' maar dat Storm album komt een pak beter overeen met wat je beschreef. Bovendien is dat laatste Thorgal album vrij recent (2001).

Yoko Tsuno moet je overigens in je kast hebben. Ongelooflijk vakmanschap.
Old 03-01-2008, 17:53   #26   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

Klaarblijkelijk was er een nood aan een dergelijke thread, de stripkenners en liefhebbers komen uit de kast. Maar het valt mij op dat meeste mensen nogal "serieuze" strips lezen en er amper humor bij komt te kijken. Behalve mijn eigen nederige bijdrage en Wannes bevestiging, nog niet veel in het humor genre gevonden. Dingen zoals:

De Onnoembaren

Niet dat ik vies ben van de serieuze toestanden maar een mens mag wel eens lachen. Dus laat maar eens zien wat jullie in mijn pollen kunnen draaien.
Old 03-01-2008, 19:39   #27   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

De Heer Vastenavond van As bevat heel wat zwarte humor.
Het gaat over wat er gebeurt na de dood en zo, mensen lopen
als skeletten rond op een planeet ergens voorbij pluto. Funneh!

[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2008, 21:18   #28   link
Flandria
Comic Otaku

Flandria's Avatar

Send a message via MSN to Flandria
aha, nog een onnoembaren-fan Ik heb zelfs de spin-off witte tijgerin, ik ben gek van die reeks

Wat ik nog lees qua humor is af en toe een goei agent 212 of vrouwen in't wit

Last edited by Flandria; 03-01-2008 at 21:22.
Flandria is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2008, 23:15   #29   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Ik lees ook een berg humor hoor

Ik ga echter sneller mijn verkoren volwassenseries bovenhalen daar ik er net iets meer over kan vertellen. Qua humor blijf ik doorgaans bij Dupuis. Gag-reeksen zoals Kleine Robbe, Kid Paddle, Garage Isidoor, Kannibrallen, Cédric, Cactus Club,... vind ik doorgaans meer dan prima. Luchtig, ontspannend en ten alle tijden leesbaar. Daarnaast leg ik mij meer dan geregeld toe op de echte klassiekers zoals Asterix, Lucky Luke, Kiekeboe,... zelfs de Smurfen. Recentelijk heb ik ook erg veel plezier beleefd met Orphanimo, erg goede kinderstrip van SU.

Vandaag opnieuw gelezen (leve blok!) - 'De Aasgieren' van Marini en Dufaux.

Dufaux staat bij mij te boek als één van de grootste scenaristen die ik ken in het huidige striplandschap (getuige daarvan Murena) maar tegelijkertijd is hij verre van onfeilbaar. Vaak verzanden zijn verhalen in totale chaos, onder meer 'Jaguar' (leve Bosschaert!) en Niklos Koda durfden daar naar mijn smaak al wel eens onder te lijden. De Aasgieren is een 'mooi' evenwicht tussen beide kanten van Dufaux, enerzijds een meer dan deftig verhaal en een op zich originele plot maar tegelijkertijd soms voorspelbaar én totaal onvolgbaar.

Qua tekenstijl kan ik erg kort zijn over deze serie; subliem. Ik ben een grote fan van Marini. Als er iemand is die me zou kunnen bekeren tot het homowereldje zou het Marini wel zijn. Naast het veelvuldige vrouwlijk schoon vind ik zelfs de stoere blote basten plezierig om naar te turen.

Een aanrader dus. Bovendien een perfecte serie qua lengte: 4 albums. Prima zo, net gestopt alvorens het vervelend werd. Een pak beter dan pakweg Thorgal dat al lang afgesloten had moeten geweest zijn.
Old 04-01-2008, 07:07   #30   link
Jens
Member

Voor humor lees ik veel Paling en Ko, een stripreeks uit Spanje die origineel Mortadelo y Filemón heet.

Jens is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2008, 10:30   #31   link
Tjahzi
Senior Puntmuts

Tjahzi's Avatar

Lanfeust van Troy heerst! Absoluut een aanrader. Een reeks die ik trouwens enorm graag lees met een historische setting is "Vasco" van Chailliet (uitg. Le Lombard).

Een Casper & Hobbes van tijd tot tijd kan ik ook wel smaken. En Govert Suurbier vind ik ook wel te genieten. Maar geef me toch maar het meer "serieuzere" werk.
Tjahzi is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2008, 10:42   #32   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

Tijdens mijn eerste jaren in wel vaker rondgehangen in De Poort en lieven gehad die dingen als Blacksad, De Aasgieren en Murena lazen, maar 't is er nooit van gekomen mij daar vaak mee bezig te houden. Zou er toch maar eens mee moeten beginnen

Valt 300 van Frank Miller aan te raden? Lijkt me nog wel een leuke prentjesstaarstart en 't zou eens leuk zijn iets te lezen vóór ik de film heb gezien. Jammer ook dat de Sin City comics zo lastig te vinden zijn, 'k heb de reeks op mijn pc staan maar zelfs met CDisplay vind ik het lastig lezen, teveel scrollwerk ofzo.
eye is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2008, 11:34   #33   link
Mr.Black
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Belgatom View Post
Niet dat ik vies ben van de serieuze toestanden maar een mens mag wel eens lachen. Dus laat maar eens zien wat jullie in mijn pollen kunnen draaien.
Zoals ik al zei: Sabels en Galjoenen.

Nog eentje waar ik aan denk: de western Outlaw. Over een doodgraver die op het sterfbed van zijn moeder verneemt dat zijn vader niet dood is. Hoewel zijn moeder dat altijd vertelt heeft. Zijn moeder wil wraak, maar de jonge doodgraver treedt liever in de sporen van zijn vader.

De tekenstijl doet me denken aan Les Triplettes de Belleville.

Ter verduidelijking: het zijn allebei stripreeksen die de nodig humor bevatten.
Mr.Black is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2008, 11:50   #34   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Quote:
Originally Posted by eye View Post
Jammer ook dat de Sin City comics zo lastig te vinden zijn, 'k heb de reeks op mijn pc staan maar zelfs met CDisplay vind ik het lastig lezen, teveel scrollwerk ofzo.
Moet keer naar Betty Boop gaan in de Overpoortstraat. Normaal hebben ze die daar wel. En anders naar Brüsel in Brussel. ;o)
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2008, 11:51   #35   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jens View Post
Voor humor lees ik veel Paling en Ko, een stripreeks uit Spanje die origineel Mortadelo y Filemón heet.
OMG, wat een flashback...
Old 04-01-2008, 14:12   #36   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Een paar jaar terug gekocht uit een tweedehandsbak in Saint Cyprien Plage. Pas nog eens herlezen. Prachtige strip, maar frustreert doordat hij eindigt met een cliffhanger en het vervolg "Austerlitz, Austerlitz" nergens te vinden is. Ik vraag me af of het ooit zelfs maar verschenen is, want de auteur ("Lindstrel K.") is een nobele onbekende.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2008, 14:21   #37   link
axel
Aaah. Ehh. Errr.

axel's Avatar

Send a message via ICQ to axel
Quote:
Originally Posted by eye View Post
Valt 300 van Frank Miller aan te raden? Lijkt me nog wel een leuke prentjesstaarstart en 't zou eens leuk zijn iets te lezen vóór ik de film heb gezien. Jammer ook dat de Sin City comics zo lastig te vinden zijn, 'k heb de reeks op mijn pc staan maar zelfs met CDisplay vind ik het lastig lezen, teveel scrollwerk ofzo.
Ingebonden versie van Volume 1 gekocht in een stripwinkeltje in New York, HAH

Beste komische strips zijn trouwens Calvin & Hobbes, met lengtes voorsprong. De meeste ooit gekocht in het Nederlands, dan hier en daar het Engelse origineel tot mijn vader een tijdje geleden gewoon de hele verzamelbox via Amazon heeft gekocht. Geniale strips.
Old 04-01-2008, 14:34   #38   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Bijzonder geslaagd en aangrijpend. Mijn advies als je hem wilt lezen is wel om de originele versie ergens te vinden. De vertaling is gewoon zielig, net alsof een alochtoon die hier 4 maanden is eens dacht van "En nu ga ik eens die boek vertalen." Echt belachelijk.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2008, 14:36   #39   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Calvin & Hobbes zijn voor mij ook wel de beste qua cartoons. Spaceman Spiff!

Voor mij is het lang geleden dat ik nog eens een strip gelezen heb, maar reeksen die ik ooit nog wel eens wil verder lezen:
- Sláine - Vooral de eerste (The Horned God) was fantastisch getekend. Ik heb graag beestig getekende strips.
- De Huurling - Vond ik best wel goed en ook knap getekend.
- De Metabaronnen - Te lang geleden om me er iets van te herinneren, maar ik dacht dat ik die wel goed vond.
- Cryozone - De bibliotheek heeft nooit meer dan de eerste strip gehad voor zo ver ik weet, maar deze leek mij veelbelovend te worden. Zou best kunnen dat het uiteindelijk een zware tegenvaller bleek.
Old 04-01-2008, 14:43   #40   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Durango ben ik nog vergeten te vermelden. Eentje dat al sinds mijn tiende een van mijn favoriete stripreeksen is. Alleen was ik de zeer bedenkelijke bindkwaliteit zo beu dat ik de latere strips niet meer heb gevolgd. Onlangs gezien dat ze een nieuw thuis gevonden hebben en dat ze volop herdrukt worden. Binnenkort zal ik ze nog wel eens allemaal opnieuw kopen.

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Vandaag opnieuw gelezen (leve blok!) - 'De Aasgieren' van Marini en Dufaux.
Deze heeft ook al mijn aandacht getrokken, gewoon omdat de Schorpioen mee op de cover staat. Heeft dat ook maar iets te maken met de verhaallijn van "De Schorpioen"?
Fieldy is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules