Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 04-01-2008, 14:52   #41   link
Holly Martins
a real pantload

Holly Martins's Avatar

Durango! De Amos serie was bijzonder geslaagd. Stiekem hoop ik dat ze daar een westernfilm van zullen maken.
Holly Martins is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2008, 15:27   #42   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fieldy View Post
Deze heeft ook al mijn aandacht getrokken, gewoon omdat de Schorpioen mee op de cover staat. Heeft dat ook maar iets te maken met de verhaallijn van "De Schorpioen"?
Een veelvoorkomende misvatting

Dat personage heeft in de verste verte niets te maken met de Schorpioen. De enorme overeenkomst groeit simpelweg voort uit het feit dat beide personages enigzins aan elkaar gewaagd zijn in hun karakterschets. Nog veel belangrijker is Marini die, 'ondanks' zijn meesterschap, makkelijk terugvalt op stereotypen en je krijgt die felle gelijkenis. Het is geweten dat hij een zwak heeft voor mannelijke karakters als de Schorpioen en Drago uit 'De Aasgieren'. Maar ook Trebaldi uit 'De Schorpioen' heeft een dubbelganger in 'De Aasgieren'.

Sommigen beschouwen die overeenkomsten bijgevolg louter als slordig terwijl anderen het zelfs zien als luiheid. In een eerdere reeks van Marini, samen met Thierry Smolderen genaamd Gispy, zien we ook al personages la Schorpioen opduiken. Stevige torso, lang zwart haar,...

Wat mij betreft is het eerder een kwestie van stijl en smaak van de auteur. Feit is dat deze figuren erg goed werken, meer moet daar wat mij betreft niet achter gezocht worden.

'De Aasgieren' heeft zo goed als niets te maken met 'De Schorpioen'. Bovendien liggen beide series qua themathiek een aardig aantal mijlen uit elkaar. 'De Aasgieren' doet erg Faustiaans aan en brengt een alternatief op het gekende idee van vampieren. Qua verhaal is het al bij al een pak minder sterk dan de Schorpioen, zoals ik al zei is het soms te chaotisch en/of voorspelbaar met dank aan Dufaux. Maar doordat het slechts een cyclus van 4 delen betreft maal ik daar alleszins niet om. Net iets meer dan een aangename hap tussendoor vind ik persoonlijk.
Old 04-01-2008, 21:07   #43   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

Maus mocht inderdaad niet ontbreken. Een dijk van een verhaal.

Momenteel ook nog in de kast maar nog niet mee begonnen. Osamu Tezuka's Buddha deel 1.

Helaas in het Nederlands maar de tekeningen zijn belangrijker dan de tekst. Dat wordt alvast n van de weinige series die ik volledig wens te hebben in mijn bibje.

@ecko: Metabaronnen - Jodorowsky en Gimenez. Vond ik een brilliante serie. En het dichtste dat wat tot nu toe in deze thread kwamen bij mijn absolute favo tekenaar. Can you guess who it's going to be, yet? Potenza en Flandria zullen waarschijnlijk geen twee seconden moeten nadenken. En van zijn drie namen waaronder hij schreef is wel voldoende.

@Potenza: die Gipsy bestaat ook in het Nederlands of Engels? Mijn duits is echt wel crap (hides from Jonah en Farah) De tekenstijl staat me wel aan.

Last edited by Belgatom; 04-01-2008 at 21:09.
Belgatom is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2008, 10:57   #44   link
IceScream
Analist - therapist

IceScream's Avatar

Ziezo, mij gisteren op proxis de drie Blacksads besteld. Heb er al een van gelezen, en vond die beestig (lol!), daarmee.

En daarnaast nog wat comics gedownload. Wolverine van Miller (met dank, Matthias) en Watchmen. Die laatste omdat ik ergens halverwege gestopt ben met het te lezen, maar het wel goed vond eigenlijk feitelijk.

Staat The Dark Knight returns hier al ergens feitelijk? Geen zin om nog keer te zoeken. Van Miller.
Old 05-01-2008, 11:04   #45   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Hier wel LOL.

Ah, wat hier eigelijk nog niet vernoemd is:

Kogaratsu. De eerste 4 (5) zijn echt heel goed, daarna worden de verhalen iets minder, maar de tekenstijl gaat er wel enorm op vooruit daar. Soit, strips die ik echt niet beu word.

Ow, en Buck Danny uiteraard:

Heb er hier een heleboel ingebonden liggen, en vond die toen geniaal. Toffe verhalen, leuke actie.

Last edited by Robin; 05-01-2008 at 11:09.
Robin is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2008, 11:32   #46   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

Zojuist terug van de Oostendse Bib alwaar ik nog twee Donjon's heb gevonden. Maar vooral Storm's album 0 : Commandant Grek meegenomen. Eens zien wat dat geeft.
Old 05-01-2008, 12:17   #47   link
Matthias
*snore*

Quote:
Originally Posted by Robincop View Post
Ow, en Buck Danny uiteraard
Ik vond Tanguy et Laverdure eigenlijk beter, toen ik nog jonk was.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2008, 12:22   #48   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

Quote:
Euhmm, enig voordeel om strips in de ijskast te bewaren???
Old 05-01-2008, 13:08   #49   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Ik denk dat het de verwarming is...
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2008, 13:28   #50   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Quote:
Originally Posted by Belgatom View Post
En van zijn drie namen waaronder hij schreef is wel voldoende.
een van die 3 namen is er een waar ik stilaan zo ongeveer alles van ga gaan kopen

Bilal is ook nog niet vernoemd in deze thread. Staat bij mij toch net boven die met zijn 3 namen.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much everything in a flash before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2008, 13:50   #51   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Potenza en Flandria zullen waarschijnlijk geen twee seconden moeten nadenken. En van zijn drie namen waaronder hij schreef is wel voldoende.
Het waren er toch drie hoor

Quote:
@Potenza: die Gipsy bestaat ook in het Nederlands of Engels? Mijn duits is echt wel crap (hides from Jonah en Farah) De tekenstijl staat me wel aan.
Welzeker bestaat Gipsy in het Nederlands. Een Duitse strip van zo'n type ga je niet vaak tegenkomen, het was gewoon de beste afbeelding die Google me gaf. De scenarist, Thierry Smolderen is een heuse Belg. Origineel zijn deze strips dus in het Frans, vervolgens vind je ze makkelijk in het Nederlands. Enfin, makkelijk is veel gezegd. Gipsy is een veel besproken reeks. Momenteel zitten we op 6 nummers en het laatste album stamt reeds uit 2002. Deels verantwoordelijk daarvoor is dat het geen 'makkelijke' serie is, Dargaud is ondertussen reeds de derde uitgever van deze reeks. De eerste delen hadden een betrekklijk hoog Manga gehalte, ter illustratie van het 'enfant terrible' karakter van Gipsy.

Twee nieuwe scenario's liggen trouwens al enige tijd klaar. Marini is momenteel echter druk bezig met een nieuw deel voor de Schorpioen, en daarvoor werkte hij het splinternieuwe 'Adelaars van Rome' af - een Romeins epos over 2 Gladiatoren. Vertaling staat nog steeds gepland voor begin 2008.

Over de Aasgieren bestaan trouwens realistische plannen om er een film van te maken.
Old 05-01-2008, 17:21   #52   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

Daarjuist eens gaan rondkijken in Gent. In De Poort Murena (Eerste Cyclus Integraal) en de drie Blacksads gekocht, in Betty Boop 't eerste deel van Sin City (daar liggen ze allemaal op stock, in veelvoud). Waar dit forum allemaal niet goed voor is

Eigenaar van De Poort wist nog te vertellen dat de peet van Blacksad aan iets humoristisch bezig is momenteel, waardoor de volgende nog wel effe op zich zal laten wachten.
eye is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2008, 01:08   #53   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Net Aldebaran van Leo uitgelezen.
Ik was aangenaam verrast.

Old 06-01-2008, 09:12   #54   link
Flandria
Comic Otaku

Flandria's Avatar

Send a message via MSN to Flandria
Quote:
Originally Posted by eye View Post
Daarjuist eens gaan rondkijken in Gent. In De Poort Murena (Eerste Cyclus Integraal) en de drie Blacksads gekocht, in Betty Boop 't eerste deel van Sin City (daar liggen ze allemaal op stock, in veelvoud). Waar dit forum allemaal niet goed voor is

Eigenaar van De Poort wist nog te vertellen dat de peet van Blacksad aan iets humoristisch bezig is momenteel, waardoor de volgende nog wel effe op zich zal laten wachten.
http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php

@Belgatom

heb momenteel de Buddha reeks van 1-6, voordeel voor bewaren is hardcover in nl, nadeel, iets duurder, maar 't is tenminste een reeks die volledig afgewerkt wordt door de uitgever

Jodorowsky he, al eens een oudere reeks van Jodorowsky gevonden? ik heb hem volledig en is een van mijn strippareltjes: de witte Lama

@Jakkerd, als Aldebaran je al beviel, verwacht je aan nog meer mayhem bij de vervolgen betelgeuze en de nieuwe cyclus die net begonnen is

Last edited by Flandria; 06-01-2008 at 09:17.
Flandria is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2008, 14:08   #55   link
Mr.Black
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Marini
Nu wil ik een Dirkjan-strip lezen
Mr.Black is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2008, 14:19   #56   link
Corax
Senior Member

Corax's Avatar

Quote:
Originally Posted by Holly Martins View Post
Durango! De Amos serie was bijzonder geslaagd. Stiekem hoop ik dat ze daar een westernfilm van zullen maken.
Mijn gedacht, Durango heerst. Blueberry is ook nog cool.
Corax is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2008, 14:21   #57   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

Is de film gebaseerd op een comic, of lees ik het nu verkeerd?
eye is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2008, 18:01   #58   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Quote:
Buck Danny image
Lol, da's het verhaal waar er ijsberen rondlopen op de zuidpool.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2008, 11:28   #59   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

Quote:
Originally Posted by Guns View Post

Bijzonder geslaagd en aangrijpend. Mijn advies als je hem wilt lezen is wel om de originele versie ergens te vinden. De vertaling is gewoon zielig, net alsof een alochtoon die hier 4 maanden is eens dacht van "En nu ga ik eens die boek vertalen." Echt belachelijk.

ahhh yes die 2 boeken zijn ongelofelijk...prachtig getekend en geschreven

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2008, 23:50   #60   link
Zwaplat
Senior Member

Zwaplat's Avatar

Quote:
Originally Posted by Holly Martins View Post
Doet wat denken aan Storm - De laatste vechter.

Is het die denk je? Het schip, de boobytraps zijn alleszins al aanwezig. Het ligt wel niet op een strand, maar aangezien het ruimteschip op een vaarschip gelijkt kan dat wel de verwarring verklaren.
Yup, dat zal hem dan wel zijn. Tnx.

Ben ook wel fan van Blake en Mortimer. We hebben thuis de volledige collectie staan (ook "De zaak Francis Blake", nog van voor dat er problemen met copyright waren enal).

Tanguy & Laverdure waren fantastisch, met een leuke humoristische noot en veel technische details. Buck Danny is tof op een ander niveau. Dat neemt wat meer het volledige conflict in beeld, ipv gewoon 'de avonturen van'.
De strips met die Canadese piloot zijn ook goed (ben even de naam kwijt, Dan Cooper of zoiets).

Kwestie van humor kan Robbedoes en Kwabbernoot ook wel tellen. Vrouwen in't wit, G. Raf Zerk en consoorten waren vroeger favoriet. Quick en Flupke niet vergeten.
Zwaplat is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules