Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 21-02-2008, 21:58   #81   link
IceScream
Analist - therapist

IceScream's Avatar

Fuck you, Robin. Ging ook net verkondigen dat ik Maus had gelezen. Geniaal boek. Sterk verhaal, maar moest het niet verstript zijn, het zou maar "één van de" verhalen zijn over de Holocaust.

Binnenkort krijg ik voor mijn verjaardag Kaas van Elsschot, de strip. Geniale mix, me dunkt.
Old 22-02-2008, 14:46   #82   link
Karel
Senior Member

Karel's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fieldy View Post
Na "het vonnis" ging de kwaliteit echt gigantisch hard naar beneden. Maar ik vind het toch nog knap dat ze de "nieuwere" personages mee in het grote verhaal wisten op te nemen.
Toch even vermelden dat ik weiger te aanvaarden dat er nog strips in die reeks bestaan na "het vonnis". Het verhaal was net mooi afgewerkt na die strip. Ik begrijp echt niet waarom ze er zonodig nog een overbodig en kwalitatief zwaar inferieur vervolg aan moesten breien. Geldgewin zeker?
Karel is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2008, 18:49   #83   link
witte
Senior Member

witte's Avatar

Momenteel bezig met Soda en XIII . Moet ook nog steeds de laatste Empire lezen en heb me onlangs de eerste 2 van Verborgen Geschiedenis aangeschaft, helaas ook nog geen tijd voor gehad.

Ben ook tussendoor alle Donjon's nog eens aan het lezen, aangezien er dit jaar weer 4 vertalingen komen en ik volledig terug mee moet zijn
witte is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2008, 17:36   #84   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

4?!? Ik dacht slechts 2. Bron?
Old 24-02-2008, 19:16   #85   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Thumbs down

Momenteel nog eens de hele reeks van deze meneer aan het lezen:

Theodoor Cleysters is een stripreeks die magisch realisme koppelt aan mysterie en avontuur. Het mooie aan deze serie is dat Frank Le Gall zijn karakters steeds verder blijft uitdiepen en voor enkele intrigerende personages zorgt. Momenteel zijn er 12 albums. De eerste zes vormen een soort cyclus (met een even bevredigend als knap orgelpunt in deel 6), dan volgen er enkele op zichzelf staande verhalen (deel 7 'Rozendal' is een prachtige, in weemoedige tekeningen en kleuren badend stukje nostalgie) en tussen de laatste 5 delen bevinden zich 2 tweeluiken. Het tekenwerk van Frank Le Gall is er doorheen de jaren met rasse schreden op vooruitgegaan.

Uit deel 7: Rozendal

Uit deel 9: Het audiëntieterras deel 1

Ergens las ik een recensent die 'Theodoor Cleysters' de interessantste mislukking van de laatste 15 jaar in stripland vond. Niet dus. 'Theodoor Cleyster' is een prachtstrip. Absolute aanrader imho. Voor mensen die houden van romantische avonturen in verre, exotische oorden.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2008, 17:34   #86   link
witte
Senior Member

witte's Avatar

Quote:
Originally Posted by Belgatom View Post
Die hete griet uit de stripwinkel hier in Leuven (Gobelijn). Ze heeft mij een stripinfoboekje meegegeven maar mij kennende ben ik dat al lang kwijt
Old 28-02-2008, 14:51   #87   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
De nieuwe Kiekeboe is fatsoenlijk, niet meer niet minder. Het blijft een aangename serie - maar ze is al een tijdje over haar hoogtepunt heen. Wat niet wegneemt dat ik ze nog steeds koop, Merho kent zijn vak nog steeds als geen ander. Prima wc literatuur zonder vervaldatum. Ik hoop ook dat beide assistanten binnen aanzienlijke tijd voldoende ruimte tot eigen inbreng krijgen.

A-b-s-o-l-u-t-e aanrader:

(Adelaars van Rome in het Nederlandsch)

Okay, true, ik ben een serieuze fan van Marini. Dit album is dan ook volledig van zijn hand, zowel tekeningen als scenario zijn door hem verzorgd. Maar zelfs louter objectief gezien is dit een erg sterk album. In de eerste plaats een steengoed scenario met een aangenaam ritme en voldoende ruimte voor heel wat meers in verdere delen. Dat met prachtige tekeningen - Marini ontsnapt zelfs opvallend goed aan de stereotype karakters die hij doorgaans graag benut in zijn tekenwerk - en je hebt een topper als geen ander. Een album dat zondermeer kan concureren met Murena. Marini moet enkel nog beslissen of het een 4- of een 5-luik wordt... Yeah!

En nu graag de nieuwe Schorpioen.
Vandaag ben ik deze gaan halen. Straks eens aan beginnen.
Old 28-02-2008, 21:54   #88   link
Flandria
Comic Otaku

Flandria's Avatar

Send a message via MSN to Flandria
Quote:
Originally Posted by Muis View Post
Vandaag ben ik deze gaan halen. Straks eens aan beginnen.
ben em ook gaan halen, en heb het me niet beklaagd, een van de weinige strips die me redelijk lang konden boeien, meestal is't al gedaan na 5 minuten bij me dat't uit is, deze duurde lekker lang eer hij uit was, zeker de aankoop waard!
Old 29-02-2008, 07:24   #89   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Wat is het verschil tussen "Adelaars van Rome" en "Murena"?
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2008, 12:49   #90   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fieldy View Post
Wat is het verschil tussen "Adelaars van Rome" en "Murena"?
Murena telt in de eerste plaats ondertussen al 6 delen, wat maakt dat je die serie al iets beter kan inschatten. 'Adelaars van Rome' vond ik dan wel gigantisch goed, dit was slechts het eerste deel. Vegrelijken is dus niet makkelijk, maar er zijn wel twee dingen die ik alvast kan aanhalen.

- De auteurs van Murena willen graag een strip afleveren die historisch erg verzorgd is. Op alle vlakken wordt hier veel aandacht besteedt, wat maakt dat Murena soms iets droger en informatiever overkomt. 'Adelaars van Rome' wil zeker en vast ook een juist beeld scheppen, maar Marini is er duidelijk een pak minder mee bezig.

- Murena brengt een heel ander verhaal; zijnde dat van Nero. Weinigen die de reeks lezen beseffen dit maar het figuur Nero is zonder twijfel de rode draad door de serie - naast Lucius Murena zelf dan. Murena bevat dan ook heel wat politiek, 'Adelaars van Rome' lijkt zich veel meer toe te spitsen op de twee hoofdrolspelers zelf. De politieke situatie komt absoluut aan bod, maar is voorlopig minder bepalend.
Old 29-02-2008, 13:06   #91   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Gistere avond heb ik de aderlaars van rome uitgeleze en het is echt een prachtige strip. Zeer mooi getekend en gekleurd en een boeiende verhaallijn.

En veel seks.
Old 29-02-2008, 15:48   #92   link
witte
Senior Member

witte's Avatar

Er is ook een nieuwe reeks Shandy genaamd, zijn nog maar 2 exemplaren van uit maar de tekeningen zijn om te watertanden en het verhaal mag er ook best wezen.

Het gaat over een Brit die dienst neemt in het leger van Napoleon maar weigert tegen zijn landgenoten te vechten.
Old 03-03-2008, 02:26   #93   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Muis View Post
Gistere avond heb ik de aderlaars van rome uitgeleze en het is echt een prachtige strip. Zeer mooi getekend en gekleurd en een boeiende verhaallijn.

En veel seks.
Deze week ook in m'n handen gehad, en dat laatste was inderdaad wat me ook direct opviel. Nu, ik had hem uiteindelijk bijna mee, maar 8 euro vind ik toch veel voor een strip - murena heb je voor €5,5 ... standaardprijs - zeker omdat het me geen speciale "kunst"strip lijkt.

Voor alle duidelijkheid, met "kunst"strip bedoel ik zo iets als "Vincent" van Brecht Evens. Geen idee of dat de juiste terminologie is.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2008, 16:54   #94   link
Drokz
Member

Drokz's Avatar

Quote:
Originally Posted by witte View Post
Er is ook een nieuwe reeks Shandy genaamd, zijn nog maar 2 exemplaren van uit maar de tekeningen zijn om te watertanden en het verhaal mag er ook best wezen.

Het gaat over een Brit die dienst neemt in het leger van Napoleon maar weigert tegen zijn landgenoten te vechten.
Tekeningen zijn idd zeer verzorgd, en precies veel aandacht aan de historische weergave van klederdracht, heraldiek en dergelijke. Maar na 2 delen mis ik wat vaart in het verhaal.

Gisteren mij Djinn 1,2 en 3 gekocht. Slechts 5.75€ voor een sterk verhaal, en degelijk getekend.
Drokz is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2008, 18:21   #95   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by Drokz View Post
Gisteren mij Djinn 1,2 en 3 gekocht. Slechts 5.75€ voor een sterk verhaal, en degelijk getekend.
De eerste delen van Djinn zijn inderdaad fenomenaal goed. Echter, vanaf nummer 4 werd het naar mijn smaak een pak minder. Vooral deel 5 en wat daarop volgt vind ik een pak minder. Dit heeft vooral te maken met een drastische stap in het scenario die ik persoonlijk betreur. U weze gewaarschuwd

Aanrader van een iets lichter kaliber:

De Gilde - Astraban (1) - Martìn & Dragan - Casterman

Voorlopig slechts één album, het tweede deel komt eind maart uit (toch in het Frans, geen idee hoe het zit met de vertaling). Tot zover een leuk en veelbelovend scenario over een jonge alchimist dat overigens uit de pen komt van de man die ook 'Heldorado' van verhaalstof voorziet. Qua tekenstijl verrassend fleurig, noem het gerust een heel aanstekelijke light-versie van Blacksad. Tegelijkertijd is het zeker geen kinds verhaal en komen erg volwassen onderwerpen (expliciet geweld bijvoorbeeld) meermaals aan bod. Een leuke mix die erg vlot leest.
Old 02-04-2008, 20:11   #96   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Ik vond de laatste inzending voor de stripstrijd in focus knack wel goed

It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2008, 15:21   #97   link
witte
Senior Member

witte's Avatar

Quote:
Originally Posted by Belgatom View Post
Volgens het stripinfoblaadje van lente/zomer komer er dit half jaar 2 nieuwe uit: Zenit6 en parade3 (als ik me niet vergis). Dat zou zijn voor juli/augustus.

Ik heb deze week ook de eerste van Ythaq gekocht, geschreven door Arleston, en het ziet er weer even heerlijk fantasy en grappig uit als Lanfeust, ik ben meteen fan.
Mij ook eindelijk de eerste Kobijn aangeschaft. Droge humor zoals ik verwacht had
Old 04-09-2008, 01:22   #98   link
witte
Senior Member

witte's Avatar

Snel naar de stripwinkel!
Old 04-09-2008, 09:00   #99   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Prima idee om deze thread weer wat leven in te blazen!

De Roos en het Kruis (Jarry - Richemond - Critone) - deel 1 & 2 - Daedalus

Het tweede deel verscheen ondertussen al een paar maanden geleden, dus geen erg nieuwe titels deze twee. Uitstekende strips die zowel visueel als inhoudelijk bijzonder goed scoren. Deze reeks combineert alchemie en fantasy in een vlotte 17de eeuwse thriller met gevoel voor ritme. Het tweede deel houdt het niveau van deel één zonder moeite even hoog. Geen instant klassieker in de tred van Murena uiteraard, maar zonder meer een aanrader.

Quote:
Op zijn 14de is Johann Friedrich buitengewoon gefascineerd door alchemie. Opgeleid door zijn grootvader ontdekt hij een manier om metaal in goud te veranderen – helaas slechts tijdelijk. Onder de hoede van Hans vertrekt hij naar Berlijn om zich bij te scholen. De jonge Johann wordt plots ontvoerd door in het zwart geklede mannen, leden van een obscuur genootschap. Maar wie zijn ze? Wat willen ze van Johann? De enige aanwijzing is een achtergelaten symbool...
Old 04-09-2008, 14:51   #100   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Slaapkoppen - compleet betoverend. Echt iets om opnieuw en opnieuw en opnieuw te lezen

It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules