Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 22-01-2008, 00:55   #41   link
Devroush
SR is de max

Devroush's Avatar

Niet beginnen flamen eh bowser.
Devroush is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2008, 00:58   #42   link
bowser
Senior Member

bowser's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kleine View Post
zie, dat bedoel ik dus, ik word in hetzelfde hokje gestoken als zo'n types

schandalig, wat ik je brom
hier zitten ze ook al se
bowser is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2008, 01:34   #43   link
Deffe
Essential

Deffe's Avatar

Quote:
Originally Posted by bowser View Post
ik hoop voor u dat da ne foto is van uw zus
Helaas. Uw moeder.
Deffe is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2008, 03:15   #44   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Quote:
Originally Posted by 3po-ma-eigenlijk-kolb View Post
Je bent net zo bekrompen en naief al Ayoyama als je dit al als een rechts idee begint te bestempelen. Erg triestig dwergje.
Euh ja, jij komt hier je verontwaardiging - durf ik angst te zeggen - meedelen over een dame in een gesluierd kleed die je gezien hebt op de straat. Boo-fucking-hoo. Dat noemen ze xenofobie, Kolb.
Als het geen kwestie is van dwang (want dat verandert de zaak natuurlijk), maar een kwestie van eigen keuze, is het net dat: haar eigen keuze. En dat recht haar ontkennen is bekrompen en rechts, ja.
"Maar het is een boerka!! Het is toch normaal dat ik me daaraan erger!!!!"

Quote:
Originally Posted by Gino Belino View Post
Amai amai, een klein beetje kritiek (of alleen al verbazing) op een fundamentalistische praktijk of uiting en het hek is hier helemaal van de dam. Racist, extreem-rechtse klootzak!!!!
Ik zie nochtans niemand Kolb een racist of extreem-rechtse klootzak noemen. Ik doe het alvast niet.
En ratje, serieus, waar jij allemaal over begint, gewoon om wat tegen de schenen van het "rijke linkse sossen-establishment" te stampen, jezus. Niemand noemde hem een racist en het is al helemaal een vraagteken waarom je er allochtonen en criminaliteit komt bij sleuren.
Dringend tijd dat je examens gedaan zijn, jij die zei dat ik teveel tijd had, lol.

Quote:
Originally Posted by Kolb-ma-eigenlijk-peephole View Post
We both get it. Guys like us...
Old 22-01-2008, 08:22   #45   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

nuja zo'n burka mag gewoon niet van de wet, net zoals een bivakmuts niet mag. of dat nu eigen keuze is of terrorisme of anders slaag van de vent of whatever the fuck. het mag ni

lijkt me simpel, toch.

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2008, 08:30   #46   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Zoals hier eerder al eens is gevraagd, is dat wel zo? Heeft iemand daar ergens een bron over?
En als het zo is, dan had ze het niet mogen doen, nee. Maar om er nu echt zo op te gaan reageren?
Old 22-01-2008, 08:36   #47   link
zinno
Senior Member

Regelrecht uit het politiereglement van zone Schaarbeek, St-Joost-Ten-Node en Evere.

Art. 78.
Het is verboden om het gezicht te verhullen, zich vermomd, geschminkt of verkleed te bevinden op de
openbare weg of in plaatsen toegankelijk voor het publiek uitgezonderd :
1° op Vastenavond, de zondag die eraan voorafgaat, de zondag die erop volgt, en de zondag die volgt
op de donderdag van Halfvasten;
2° de deelnemers aan een toegestane historische, folkloristische of camavalstoet
3° tijdens een gemaskerd bal
Behoudens toelating is het dragen van een masker verboden.

Het wettelijk kader is gecreeerd door de Vlaamse regering maar de toepassing ervan is dus eigenlijk ondergeschikt aan willekeur ttz je neemt het op in het politiereglement of niet. (voor zover ik weet toch,ben geen jurist)
zinno is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2008, 08:38   #48   link
Farah
Döner macht schöner

Farah's Avatar

Ik vraag me af wie er niet schrikt als er ineens iemand in een bourka naast je loopt...
Old 22-01-2008, 08:41   #49   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

Quote:
Originally Posted by Farah View Post
Ik vraag me af wie er niet schrikt als er ineens iemand in een bourka naast je loopt...
voila

zo'n burka is vrij extreem hoor. In antwerpen zie je die ook heel af en toe, en cava, maar moest ik dat elke dag zien ik zou er toch niet enthousiast over zijn, diversiteit of niet.
Er zullen wel vrouwen zijn die dat met volle goesting dragen, maar het is en blijft een symbool van onderdrukking van de vrouw. kan je over zeveren zoveel je wilt, het is gewoon zo. De vrouw thuis opsluiten en als ze dan toch buiten moet volledig bedekken, dat is gewoon fout...

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Old 22-01-2008, 09:02   #50   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Goh ja, dan zou je ook kunnen oordelen dat hoofddoeken ook een symbool zijn van de onderdrukking van de vrouw. Ik vind echt wel dat het volledig afhangt van of het tegen de persoon haar wil is of niet, of het al dan niet een maatschappelijk probleem zou moeten zijn. Nu ja, als het gaat over of het mag volgens het politiereglement, is er natuurlijk geen discussie meer als het er zo instaat, ik heb het momenteel enkel nog over de maatschappelijke acceptatie.

O en Farah, ik ben er eens eentje aan de overkant van de straat tegengekomen in Brussel. Toch niet direct geschrokken, ofzo. Een beetje verwonderd om het te zien, maar waarom zou een mens er in hemelsnaam om schrikken, of erger nog, er aanstoot aan nemen of zich erover ergeren?
De enige reden waarom het mijns inziens niet zou mogen (en waarschijnlijk ook de reden dat het in een politiereglement staat), is omdat het identificatie door politie e.d. onmogelijk maakt.
Old 22-01-2008, 09:05   #51   link
Lion
N°1 Music Spammer

Lion's Avatar

Quote:
Originally Posted by Aoyama View Post
Wat is er daar nu erg aan? Het is enkel erg als die persoon gedwongen wordt om rond te lopen in zo'n ding, maar als die dat puur doet uit eigen overtuigingen is daar toch niets mis mee? Die persoon loopt daar ook gewoon maar weetwel, 't is niet alsof die u begint aan te vallen of begint te dreigen dat die uw huis gaat bombarderen hé.
De verdraagzaamheid tegenwoordig!
De naïviteit van tegenwoordig. Tsk.
Lion is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2008, 09:11   #52   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mr. Santa View Post
Goh ja, dan zou je ook kunnen oordelen dat hoofddoeken ook een symbool zijn van de onderdrukking van de vrouw.
Ja dat zou je kunnen doen, en veel mensen doen dat ook. En heus niet enkel de xenofoben en racisten.
Ikzelf heb daar niet zo'n probleem mee, omdat de identiteit van de vrouw dan nog altijd intact blijft -> ze blijft een gezicht hebben. En dat bedoel ik niet enkel letterlijk.

Old 22-01-2008, 09:55   #53   link
Random
Shrimp Recidivist

Random's Avatar

Quote:
Euh ja, jij komt hier je verontwaardiging - durf ik angst te zeggen - meedelen over een dame in een gesluierd kleed die je gezien hebt op de straat. Boo-fucking-hoo. Dat noemen ze xenofobie, Kolb.
Als het geen kwestie is van dwang (want dat verandert de zaak natuurlijk), maar een kwestie van eigen keuze, is het net dat: haar eigen keuze. En dat recht haar ontkennen is bekrompen en rechts, ja.
"Maar het is een boerka!! Het is toch normaal dat ik me daaraan erger!!!!"
Waarom denk je dat ze die boerka zou dragen, Santa? Als modestatement?
Random is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2008, 10:11   #54   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

kledingstukken verbieden is imo even brutaal (en soms brutaler) dan kledingsstukken afdwingen.

Serieus. Tegen iemand zeggen dat ze geen hoofddoek of boerka mogen dragen zou emanciperend werken? Het is juist een kleuterschoolmentaliteit, ja, en is vernederend voor de vrouwen die zoiets willen dragen.

Ik denk trouwens niet dat het idee achter een boerka is "laten we vrouwen vernederen, opsluiten en als seksslavin gebruiken", maar misschien zelfs een zeer romantische gedachte zou kunnen zijn: het enige wat telt in het leven is liefde, het is de man die de harde, duivelse wereld moet confronteren. Vrouwen leven enkel van de liefde. Dat zoiets nogal eens te ver kan gaan en tamelijk perverse gevolgen hebben mag duidelijk zijn (zie ook "submission").

In elk geval vind ik een boerka niet perverser dan borstimplantaten, bijvoorbeeld.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2008, 10:12   #55   link
Dov
epo <3

Dov's Avatar

Is een burka eigenlijk een symbool van onderdrukking?
Is het niet eerder een symbool van zedelijkheid?
Dat zou namelijk de hele discussie veranderen.
Dov is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2008, 10:18   #56   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Dat is net de discussie, Dov.
Theremin is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2008, 10:20   #57   link
Devroush
SR is de max

Devroush's Avatar

Kwestie dat ik niet geil word van een madam met een snor OLOL.
Devroush is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2008, 10:34   #58   link
Random
Shrimp Recidivist

Random's Avatar

Quote:
Originally Posted by ran View Post
kledingstukken verbieden is imo even brutaal (en soms brutaler) dan kledingsstukken afdwingen.
Mja, en vooral nutteloos. Ik ben ook niet voor een verbod op boerka's, tenzij eventueel voor praktische redenen zoals herkenbaarheid door politie ofzo. Boerka's verbieden vanwege de achterliggende ideologie is symptoombestrijding.

Quote:
Originally Posted by ran View Post
Ik denk trouwens niet dat het idee achter een boerka is "laten we vrouwen vernederen, opsluiten en als seksslavin gebruiken", maar misschien zelfs een zeer romantische gedachte zou kunnen zijn: het enige wat telt in het leven is liefde, het is de man die de harde, duivelse wereld moet confronteren. Vrouwen leven enkel van de liefde. Dat zoiets nogal eens te ver kan gaan en tamelijk perverse gevolgen hebben mag duidelijk zijn (zie ook "submission").

In elk geval vind ik een boerka niet perverser dan borstimplantaten, bijvoorbeeld.
Daar ben ik het absoluut niet mee eens, dat is gewoon naïef imo. Zeggen dat boerka's geen symbool zijn voor de onderdrukking van de vrouw komt op mij over als zeggen dat naziuniformen geen symbool zijn voor het fascisme. Dat zo'n uniform niet zozeer staat voor een racistisch gedachtegoed, maar eerder een hulde is aan de discipline en de gründlichkeit, op zich twee deugden waar iets voor te zeggen valt. Hoe zou je het vinden als iemand zo'n uniform zou aantrekken om naar de bakker te gaan om brood? Zou je het verbieden? Misschien niet. Wat heeft het voor zin om dat te verbieden? De drager gaat er niet minder rechts van worden en het is misschien beter dat het openlijk gebeurt dan onderhuids broedt. Zou het je ergeren? Mateloos.

En als we toch over Hirsi Ali bezig zijn, de slogan op haar site vat het goed samen. Tolerantie voor intolerantie, dat kan niet de bedoeling zijn.

En tenslotte, voor alle duidelijkheid: ik noem hier niemand een nazi he, boerkadragers ook niet. Het is een analogie om een punt te maken. Een disclaimer als deze is misschien geen slecht idee in dergelijke discussies.

Last edited by Random; 22-01-2008 at 10:39.
Random is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2008, 10:36   #59   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

dragen ze slipjes onder die boerka's?
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2008, 10:59   #60   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Quote:
Zoals hier eerder al eens is gevraagd, is dat wel zo? Heeft iemand daar ergens een bron over?
En als het zo is, dan had ze het niet mogen doen, nee. Maar om er nu echt zo op te gaan reageren?
Quote:
Originally Posted by oblo View Post
Verhuizen naar Antwerpen, Maaseik, Gent, Sint-Truiden, Sint-Jans-Molenbeek of Lebbeke.
Ik zei dit niet zonder reden, daar is het al verboden. Zou me niet verbazen als er nog gemeentes volgen. Ik denk overigens dat je het hoofddoekendebat en verbod op boerka's best niet zomaar op één hoopje gooit ook al is die verleiding er misschien.

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules