Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 22-01-2008, 11:01   #61   link
Farah
Döner macht schöner

Farah's Avatar

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
dragen ze slipjes onder die boerka's?
Old 22-01-2008, 11:03   #62   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Ik denk zelfs dat ik vind dat het dragen van een militair uniform in het algemeen staat voor discipline en moed, ofzo. En het is niet alsof er op een boerka symbolen staan als een hakenkruis, dus ik denk dat de symboliek daar ongeveer stopt.

En ik blijf er toch wel bij dat ik vrijwillige (om het nog eens duidelijk te stellen dat onfrisse praktijken als het ontzeggen van een opleiding aan vrouwen, of het voor hoer uitschelden van vrouwen die zich westers kleden echt wel zwaar afkeur, duh) onderwerping minder erg vind dan dat vrouwen zich geroepen voelen om een borstvergroting te laten doen omdat hun borsten te klein zijn en ze zich daardoor minder vrouw voelen.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2008, 11:04   #63   link
Farnsworth
Senior Member

Farnsworth's Avatar

Frenzal stelt de juiste vragen.
Farnsworth is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2008, 11:13   #64   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Quote:
Originally Posted by ran View Post
Ik denk trouwens niet dat het idee achter een boerka is "laten we vrouwen vernederen, opsluiten en als seksslavin gebruiken", maar misschien zelfs een zeer romantische gedachte zou kunnen zijn: het enige wat telt in het leven is liefde, het is de man die de harde, duivelse wereld moet confronteren. Vrouwen leven enkel van de liefde. Dat zoiets nogal eens te ver kan gaan en tamelijk perverse gevolgen hebben mag duidelijk zijn (zie ook "submission").
Zo kan je natuurlijk álles gaan romantiseren.

Mijn vriendin werkt in een Kruidvat en ze heeft daar al eens een vrouw met een burka aan de kassa gehad. Dan ben je toch niet op je gemak hoor. Wie weet wie daaronder zit.
Cakeman is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2008, 11:18   #65   link
Matthias
*snore*

Quote:
Originally Posted by Mr. Santa View Post
"Maar het is een boerka!! Het is toch normaal dat ik me daaraan erger!!!!"
Misschien ergerde hij zich eerder aan de connotatie die een burka heeft: onderdrukking, seksisme en onvrijheid. Voor zover ik weet is het niet bepaald exclusief rechts om je te ergeren aan onrecht.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2008, 11:46   #66   link
Slakziesig
Senior Member

Slakziesig's Avatar

Ik betwijfel toch wel heel sterk dat er veel (of zelfs enkele) vrouwen uit eigen beweging een burka zijn gaan dragen. Hoofddoeken heb ik niks op tegen, maar als een burka geen symbool van onderdrukking is weet ik het toch ook niet meer. Zelfs als er mensen zijn die dat uit eigen wil dragen lijkt het mij beter om die dan maar te verplichten iets anders te dragen dan een hoogstwaarschijnlijk veel groter aantal vrouwen zo te laten onderdrukken.
Slakziesig is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2008, 11:51   #67   link
Oban
[b]1337[/b]

Oban's Avatar

Boerkas in Lebbeke verboden? Met recht en rede lijkt me, want de meiden van het pittakot zijn verdomd sexy in die topjes.
Oban is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2008, 11:56   #68   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Quote:
Euh ja, jij komt hier je verontwaardiging - durf ik angst te zeggen - meedelen over een dame in een gesluierd kleed die je gezien hebt op de straat. Boo-fucking-hoo. Dat noemen ze xenofobie, Kolb.
Als het geen kwestie is van dwang (want dat verandert de zaak natuurlijk), maar een kwestie van eigen keuze, is het net dat: haar eigen keuze. En dat recht haar ontkennen is bekrompen en rechts, ja.
"Maar het is een boerka!! Het is toch normaal dat ik me daaraan erger!!!!"
Matthias legt het hierboven nog eens uit.
En dan wijs ik er nog eens op wat voor een triestige persoon je bent als je nu weer met woorden als xenofobie afkomt.

Quote:
Ik zie nochtans niemand Kolb een racist of extreem-rechtse klootzak noemen. Ik doe het alvast niet.
Last van je korte-termijnsgeheugen?

Quote:
Nee, ik ga in tegen bekrompen rechtse ideeën als ik ze zie, Blokje.
Mooie woordspeling maak je daar op het einde van je zin!
Old 22-01-2008, 11:59   #69   link
Random
Shrimp Recidivist

Random's Avatar

Quote:
En ik blijf er toch wel bij dat ik vrijwillige [...] onderwerping minder erg vind dan dat vrouwen zich geroepen voelen om een borstvergroting te laten doen omdat hun borsten te klein zijn en ze zich daardoor minder vrouw voelen.
Maar ja, wat te denken van de aantijging die gemaakt wordt door orthodoxe moslims tegen de Westerse maatschappij als pervers t.a.v. vrouwen. Dan moet je je toch wat vragen stellen bij de boerka als oplossing daarvoor. Wat is dat voor redenering? Iemand die een boerka om die reden een goed idee vindt, moet er blijkbaar vanuit gaan dat elke vierkante centimeter blote huid een seksuele uitdaging is? Dat het niet mogelijk is om oogcontact te maken met een vrouw zonder een stijve te krijgen? Het betekent m.a.w. dat je je handen niet kan thuis houden als vrouwen niet ingepakt worden. Hoe pervers kan je zijn!? Dat is niet zedelijk, dat heeft niets te maken met respect voor de vrouw, dat is seksueel maniakaal en obsessief jaloers. Geef mij dan toch maar een borstvergroting.
Random is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2008, 12:35   #70   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Quote:
Originally Posted by Random View Post
Maar ja, wat te denken van de aantijging die gemaakt wordt door orthodoxe moslims tegen de Westerse maatschappij als pervers t.a.v. vrouwen. Dan moet je je toch wat vragen stellen bij de boerka als oplossing daarvoor. Wat is dat voor redenering? Iemand die een boerka om die reden een goed idee vindt, moet er blijkbaar vanuit gaan dat elke vierkante centimeter blote huid een seksuele uitdaging is? Dat het niet mogelijk is om oogcontact te maken met een vrouw zonder een stijve te krijgen? Het betekent m.a.w. dat je je handen niet kan thuis houden als vrouwen niet ingepakt worden. Hoe pervers kan je zijn!? Dat is niet zedelijk, dat heeft niets te maken met respect voor de vrouw, dat is seksueel maniakaal en obsessief jaloers. Geef mij dan toch maar een borstvergroting.
Daar gaat het toch helemaal niet om? Waar het wel om gaat is dat het nogal eenvoudig is om verontwaardigd te zijn over boerkas zonder ook eens voor eigen deur te keren. Dat het punt is dat onderdrukking verkeerd is, niet dat boerkas verkeerd zijn. Dat is toch het punt dat ik wil maken. Dat discussieren over boerkas volledig voorbijgaat aan het eigenlijke punt: onderdrukking van vrouwen die heel wat ruimer is dan het dragen van een boerka. Zelfs vlak onder onze neus, en tamelijk extreem (operaties om te kunnen beantwoorden aan het beeld dat mannen van de ideale vrouw hebben).
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
Old 22-01-2008, 12:43   #71   link
Matthias
*snore*

Verontwaardiging die selectief en/of makkelijk is, is daarom toch niet minder terecht?
Old 22-01-2008, 12:45   #72   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

ze kan dan terecht zijn, maar als ze niet ondubbelzinnig recht op haar doel afgaat (in plaats van op symbolen) schiet ze dat makkelijk voorbij, en volgen discussies die ergens over gaan dat helemaal het punt niet is (mode, bijvoorbeeld)
Old 22-01-2008, 12:48   #73   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Quote:
ze kan dan terecht zijn, maar als ze niet ondubbelzinnig recht op haar doel afgaat (in plaats van op symbolen) schiet ze dat makkelijk voorbij, en volgen discussies die ergens over gaan dat helemaal het punt niet is (mode, bijvoorbeeld)
Mijn vriendin werkt in een Kruidvat en ze heeft daar al eens een vrouw met een burka aan de kassa gehad. Dan ben je toch niet op je gemak hoor. Wie weet wie daaronder zit.

Is dat ondubbelzinnig genoeg?
Old 22-01-2008, 12:49   #74   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kleine View Post
van die vriendengroep de noord-afrikaanse vrienden praktisch allemaal in de criminaliteit zaten, van purse snatching tot brommerdiefstal tot overvallen.
same here. zotte peten.
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2008, 12:53   #75   link
Matthias
*snore*

Quote:
Originally Posted by Cakeman View Post
Mijn vriendin werkt in een Kruidvat en ze heeft daar al eens een vrouw met een burka aan de kassa gehad. Dan ben je toch niet op je gemak hoor. Wie weet wie daaronder zit. Is dat ondubbelzinnig genoeg?
Dat is ondubbelzinnig, maar wel best idioot, Cakelief

Wie dénk je dat er onder zou zitten? Een ijsbeer?

Soit, RAN, je hebt gelijk, een discussie mag zich niet blindstaren op symbolen. Maar symbolen zijn wel vaak de aanleiding voor de discussie ten gronde. Het verband tussen de problematiek en het symbool is dan ook niet louter toevallig. Dat een verbanden bestaan tussen seksisme en boerka's/onrealistische borstvergrotingen heeft alles te maken met boerka's/onrealistische borstvergrotingen.
Old 22-01-2008, 12:53   #76   link
Random
Shrimp Recidivist

Random's Avatar

Quote:
Mja, ik heb ook duidelijk gezegd dat ik niet voor een verbod ben, precies omdat het symptoombestrijding zou zijn. En mijn eerste vraag aan Santa was of hij nu werkelijk dacht dat het om een modestatement ging. Uiteraard heb je gelijk dat het niet de boerka op zich is, maar ik vind het toch wat hypocriet om te gaan beweren dat het dragen van een boerka in praktijk een uiting kan zijn van een gezonde achterliggende redenering. Wat je toch wel een beetje zei toen je beweerde dat het een vorm van romantiek was, denk ik.
Random is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2008, 12:55   #77   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Dat is ondubbelzinnig, maar wel best idioot, Cakelief

Wie dénk je dat er onder zou zitten? Een ijsbeer?
Als je in een winkelketen werkt waar best wel regelmatig overvallen gebeuren, dan heb je het niet op mensen die onherkenbaar zijn.
Old 22-01-2008, 12:59   #78   link
Deffe
Essential

Deffe's Avatar

Hoeveel van die overvallen gebeurden effectief door wandelende gordij..euh, burka's?
Deffe is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2008, 13:01   #79   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Eentje dacht. Maar ik kan me vergissen, ik zal het straks een navragen
Old 22-01-2008, 13:06   #80   link
Matthias
*snore*

Quote:
Originally Posted by Cakeman View Post
Als je in een winkelketen werkt waar best wel regelmatig overvallen gebeuren, dan heb je het niet op mensen die onherkenbaar zijn.
Want bij iemand zonder boerka kan je onmiddellijk zien aan de misdadige tronie dat ze een overval gaan plegen? Kom, kom, het is gewoon irrationele angst. Begrijpelijk, maar niet bepaald terecht
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules