Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 10-06-2016, 16:44   #5001   link
Kurkhoer
Zaadvragend

Kurkhoer's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kurkhoer View Post
Bij de eerste keer tekenen zeiden de huidige bewoners dat ze er na het verlijden van de akte nog een maand of 2-3 in wouden blijven. Nu blijkt daar niets van in het contract te staan en weet mijn notaris ook van niets...
Ik denk dat ik best dat gezin kan contacteren en hopen dat ze het vergeten zeggen zijn tegen hun notaris want anders moet ik tegen de 24ste nog een nieuwe huurder zoeken en de verhuis regelen

Alleszins: als iemand op zoek is om iets te huren op de Vlaamsekaai, PM maar.
Het gezin zelf was niet thuis toen ik aanbelde en hun notaris antwoordt niet.
He spared the child and spoiled the rod. I have not sold myself to God.
Kurkhoer is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2016, 09:21   #5002   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

wij zouden in poolhouse ook een toilet willen plaatsen. mogelijk probleem is dat niveau van dat gebouw zowat anderhalve meter lager ligt dan straaniveau/riolering. is dat dan nog te doen? of gaan we die afvoer nooit naar boven krijgen? is natuurlijk niet de bedoeling dat wat doorgesast is, terugkeert ken daar weinig van, dus,vandaar even vraag. als het niet kan, geen ramp. maar veel mensen raden ons toch aan om aan zwembad toilet te voorzien.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2016, 09:28   #5003   link
Lycas
Senior Member

Pomp systeem denk ik. Anders ga je het er niet krijgen.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2016, 09:41   #5004   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Chemische of ecologische toilet voorzien, zoals ze die ook gebruiken in tiny houses. Je hebt daar wel geregelder eens werk aan.
kar is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2016, 11:26   #5005   link
Lycas
Senior Member

Qua constructie is Kar zijn oplossing wel eenvoudiger, je moet niet teveel zorgen maken voor een aansluiting.

Maar als de boel eens niet werkt hehe, trek u rubberen laarzen en handschoenen dan maar aan.
Old 16-06-2016, 11:37   #5006   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Inderdaad, vermaler + vuilwaterpomp. Die laatste zal je sowieso moeten plaatsen als je een douche, wasbak of iets dergelijks wilt plaatsen in de poolhouse.
Maar je zeg aderhalve meter lager dan straatniveau/rioolniveau. Deze zijn uiteraard niet het zelfde, ligt de riolering zo hoog in jullie straat?

Kijk eens op de site van sanibroyeur, die zullen daar wel iets voor hebben.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2016, 11:44   #5007   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Lijkt nogal veel gedoe, zou handig zijn om daar toilet te hebben omdat familie/kinderen anders telkens door living naar wc moeten, maar als het teveel moeite/geld kost dan is dat maar zo. Was een 'nice to have'. Vrijdag afspraak voor bespreking offerte poolhouse. Zijn er nog niet helemaal uit of we er echt een 'bar' van maken, of gewoon berging met aansluitend overdekt terras.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Old 16-06-2016, 12:44   #5008   link
Lycas
Senior Member

De berging met een overdekt terras lijkt me de fijnere oplossing, zo kan je al die rommel ergens steken dan van een zwembad komt.

Maak het groot genoeg en zet er kleine toog, beste van beide werelden.
Old 16-06-2016, 12:59   #5009   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Allez, een toilet/douche aan uw zwembad is toch kei handig. Ik zou het toch overwegen, zelfs als het wat extra moeite kost.

Anders is het drup-drup in uw living telkens als iemand naar het toilet moet
Avalanche is online now   Reply With Quote
Old 16-06-2016, 13:07   #5010   link
Matthias
*snore*

Je hebt toch sowieso een grijswater-afvoer naar de riolering nodig voor je zwembad? Allez, lijkt mij.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2016, 13:26   #5011   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Ja maar dat geraakt boven door druk van pomp. Voor wc is dat wel anders.

Old 16-06-2016, 14:21   #5012   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Nee, kan perfect met zelfde pomp. Enkel een vermaler voorzetten (en een terugslagklep aan je zwembad ).
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2016, 14:28   #5013   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Avalanche is online now   Reply With Quote
Old 29-07-2016, 10:11   #5014   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nieker View Post
We hebben dan toch de originele plannen ingediend en de vergunning is geweigerd. Nu een goede advocaat gevonden die beroep gaan aantekenen dus het zal deputatie worden.

Op het einde van ons gesprek zei die wel dat de beste manier om groen licht te krijgen is om met de voorzitter van de deputatie te gaan eten.
En bij deze, mijn plannen zijn goedgekeurd door de deputatie! Feest!
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2016, 10:21   #5015   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Ben je er mee gaan eten?
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2016, 10:43   #5016   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Nee, maar wel met al zijn vrienden
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2017, 09:39   #5017   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Ok wat.

Mijn schrijnwerk komt van Libert Romain in Oudenaarde. Aluminium ramen met hoge isolatiewaarde en met 3 dubbele beglazing. Degelijke shit dus dat wat geld gekost heeft.

Na enkele maanden begon echter de hendel van de schuifdeur los te komen tot die opeens volledig loskwam. Geen breuk, gewoon los in mijn hand.

Ik mail die mannen dus ofdat ze eens willen komen kijken, hendel is losgekomen. Ik zet die hendel opnieuw zelf vast met een imbussleutel omdat we toch in onze tuin moeten geraken nietwaar. Maand later geen reactie, ik stuur een tweede mail. Die sturen ze door om een interventie te plaatsen. Na 3 maand waarbij de hendel regelmatig weer loskwam vraag ik nogmaals of de interventie al gepland is. Opnieuw hetzelfde, gewoon doorsturen en vragen om een interventie te plannen.

Na fucking 10 maand mail ik opnieuw voor een interventie en ben ik wat "ruwer" door te zeggen dat dat toch geen 10 maand moet duren om eens naar die hendel te kijken, en dat ze meteen ook naar de hendel van de voordeur mogen kijken want ook die is losgekomen, ik kan die letterlijk 0.5cm van links naar rechts wiebelen.

Eindelijk prijs, ze komen voor de interventie, hoera! Op 2 mei komen ze langs. Die peet komt binnen, gaat naar de achterdeur pakt zijn imbussleutel en zet die hendel vast. Hij bekijkt mij zo van moet ik daarvoor naar hier komen... Ik zeg, ja. Dat heb ik ook al gedaan he, maar na verloop van tijd komt die altijd los, de voordeur zit ook al los ondertussen. Peet gaat naar de voordeur, trekt die ook met zijn imbussleutel wat vaster en vraagt of er nog iets is. Ik zeg, dus hiermee is het opgelost? Ik deed dat al maar dat komt telkens weer los he na een paar maand, ja ja hiermee ist opgelost en de peet trapt het af.

Vandaag factuur in de mail van 150 euro voor de interventie.

Wat

Shit got real son, battle is on.

“BUILD ‘EM UP, BREAK ‘EM DOWN.” Tornbjörn since 2016

~ First it giveth - Then it taketh away ~

Last edited by aksm; 11-05-2017 at 10:39.
aksm is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2017, 10:09   #5018   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Fucking hell maat...

Buiten het feit dat je veel te lang gewacht hebt en altijd mails stuurt zou men wel iets meer mogen doen. Trouwens, waarom altijd dat mailen??? Bellen is 10x effectiever!
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2017, 10:36   #5019   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Heb ook 2x gebeld daartussen Maar men raadt mij altijd aan om te mailen, zodat er zwart op wit iets terug te vinden is. Bij grote problemen zelfs onmiddellijk aangetekend.

“BUILD ‘EM UP, BREAK ‘EM DOWN.” Tornbjörn since 2016

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2017, 10:47   #5020   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Ik blijf meestal ook nog bellen én aan de lijn hangen. Veel tijd van hen verspillen helpt dan best wel.
Heb bij mijn huis zo ook één aannemer gehad die hier het sanitair heeft gedaan. Zijn half-bekwame zoon deed hier wat werk en de architect gaf er elke keer commentaar op. Soms een week overgegaan tot die iets van zich liet horen.

Intussen al een tiental mensen langsgeweest hier om te komen kijken en gelukkig die al goed kunnen waarschuwen.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules