Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 17-04-2008, 20:37   #81   link
murda
كنت جوجل ترجمته

murda's Avatar

Quote:
Originally Posted by Takeshi View Post
Probleem is: er zijn altijd wel mensen die het wel kunnen betalen.
Bevoorbeeld hier in Antwerpen. Tegenwoordig ben je met de trein bijna sneller in Amsterdam dan met de auto naar Brussel.
Belgen zijn enorm bekrompen als het op afstanden aankomt. Een uurtje met de auto (zonder files) is al een halve vakantie voor sommige, terwijl je bvb vanuit Brussel op 30 minuten in Antwerpen staat, uurtje voor Hasselt, dik uurtje voor Brugge, 40tal minuten voor Gent. Dus ik geloof niet in het concept 'ver'.

Maar goed, to the point: vele buitenlanders denken iets breder en nemen maar graag elke dag een half uur langer de trein om bvb vanuit Antwerpen in Nederland te gaan werken. Want, de prijzen van vastgoed zijn hier vaak de helft van wat je in Nederland betaalt voor een gelijkaardig appartement in een stad. Dus wees gerust, als wij de dure prijzen niet meer kunnen betalen, rijkere buitenlanders kunnen dat wel.
Bij ons op het werk klagen ze al als ze 20min in de auto moeten zitten. Van Mechelen naar Brussel is voor hun al van how die file ...
Terwijl ik elke dag 1.5u-2u van turnhout/ham naar Brussel moet.
Echt sommige mensen hebben slaag nodig als ze reclameren over 30km te rijden naar het werk.

Anyway on topic: ik ben ook rustig aan het rondzien hier in de streek en heb mijn ogen laten vallen op een paar huizen waar ik zaterdag eens ga zien.
Maar ik heb zo mijn wrang gevoelens ivm met die prijzen en denk toch dat deze nog gaan zakken.
Ik zie hier in mijn dorp dat de huizen moeilijk verkocht raken en dat ze de prijzen nu al beginnen te drukken ... ofwel vragen ze teveel ... dat kan ook.
Old 17-04-2008, 20:43   #82   link
eniac
Senior Member

De markt zal misschien iets nuchterder worden, maar echt zakken, dat moet ik nog zien. En dan nog, als het al zal zakken zal het niet veel zijn, en op iets langere termijjn gaat dat toch gewoon weer stijgen. Inflatie, weetwel.

Wij zijn er gewoon voor gegaan. Ideaal huis gevonden waar we onszelf best oud zien worden, uitstekend gelegen, niet bij getwijfeld en gekocht. Nog 6 weken voor we intrekken en van het verloren geld van de huur af zijn.

Ik geef Takeshi en jou gelijk btw: een half uur rijden is wa geen bal. Ik rij alle dagen +-2u15 (het laatste half jaar 30K gedaan) en vind dat zeer goed te doen.
eniac is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2008, 07:27   #83   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

ik zou m'n eigen een kogel door de kop jagen moest ik elke dag 2u in de file staan
of misschien eerst 'Fallen Down'-stijl op een rampage gaan. kan ook

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2008, 07:37   #84   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Iedereen maakt toch voor zichzelf uit of hij in 30 km wil rijden of niet? Ik kan perfect begrijpen dat er mensen zijn die liever werk zoeken op 10 min fietsen van hun deur dan gelijk mij elke dag 2-3 uur onder baan te zijn om in Brussel te komen werken.

En Eniac, er is een verschil tussen een half uur doorrijden van bvb Gent naar Kortrijk, of een half uur te doen over 5 km in de file. Ik heb op anderhalf jaar 60.000 km gedaan, waarvan het grootste stuk aan 5 per uur . Nu valt de ergernis nog mee (buiten af en toe), maar ik zie mij dat geen 15 jaar volhouden eerlijk gezegd. En in Brussel ofzo gaan wonen voor mijn werk is al helemaal absurd.
Old 18-04-2008, 10:21   #85   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Quote:
Originally Posted by murda View Post
ofwel vragen ze teveel ... dat kan ook.
Een voorbeeld daarvan (qua huurprijs dan) :

http://www.animmo.be/index.cfm?lang=...ates_ID=159161

vs

http://immoweb.be/nl/Rent.Estate.cfm...llery=&xpage=1

Het ene ligt in een residentiele wijk, sterk bebost ook, is een alleenstaande woning, dubbele garage en dubbele badkamer, en heeft weinig of geen last van vliegtuiglawaai.
Het tweede ligt in een nieuwe wijk met allemaal dezelfde huizen, is een 3gevelwoning, op nog geen 1500 meter van de startbaan

De afstand naar brussel en leuven is vergelijkbaar, pakweg 3-4km verschil.

Vragen staat vrij zeker?

Last edited by Magnum_; 18-04-2008 at 10:32.
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2008, 19:54   #86   link
murda
كنت جوجل ترجمته

murda's Avatar

1400€ lol, dan moet ik gaan lenen om te huren.
Maak dat nog mee
Old 18-04-2008, 20:59   #87   link
eniac
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Bjorn View Post
En Eniac, er is een verschil tussen een half uur doorrijden van bvb Gent naar Kortrijk, of een half uur te doen over 5 km in de file. Ik heb op anderhalf jaar 60.000 km gedaan, waarvan het grootste stuk aan 5 per uur .
Mja, ik kan m'n uren wel zelf kiezen, weet niet hoe dat bij jou zit. Op die 30K het laatste half jaar ligt m'n gemiddelde snelheid op een 75km/u ofzo. Je moet dus niet vragen hoeveel autosnelweg daartussen zit - en dus relatief weinig files doordat ik de zwaarste spits (E40 Aalst-Brussel) probeer te vermijden.
Old 18-04-2008, 21:00   #88   link
eniac
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Magnum_ View Post
Quote:
Living : 19 m
Wreed ruim is dat toch ook niet voor 1400 euro. Ffs zeg.
Old 18-04-2008, 21:11   #89   link
BlaCkBirD
Senior Member

BlaCkBirD's Avatar

morgen in de tijd

Vastgoedgids: http://www.tijd.be/service/vastgoedgids

niet direct om huizen te kopen, wel om de waardes te bezien van regio tot regio, ik ben benieuwd

In 2006 stegen de prijzen van woonhuizen in Mechelen gemiddeld met 15%. En ook in 2007 werden de prijzen van woningen opnieuw gemiddeld 10% duurder, appartementen 6%, bouwgronden 5%.

ben blij dat we vorig jaar huis gekocht hebben
BlaCkBirD is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2008, 21:20   #90   link
Oban
[b]1337[/b]

Oban's Avatar

Huis gaan zien van 225K, mooie halfopen. Je moest wel het jaren 50 interieur volledig vernieuwen. Jezus.
Old 18-04-2008, 21:49   #91   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Oban View Post
Huis gaan zien van 225K, mooie halfopen. Je moest wel het jaren 50 interieur volledig vernieuwen. Jezus.
Beetje opblinken ja, jaren 50 da's in.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2008, 11:12   #92   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Als de ruwbouw in orde is en er nergens schade is aan dakconstructie en belangrijk: er geen vocht is, dan kan je op termijn veel zelf doen voor een 20k EUR. Kan dan ook gespreid.
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2008, 11:20   #93   link
DUR0N
Chasing Sunset

DUR0N's Avatar

Quote:
Originally Posted by Takeshi View Post
Als de ruwbouw in orde is en er nergens schade is aan dakconstructie en belangrijk: er geen vocht is, dan kan je op termijn veel zelf doen voor een 20k EUR. Kan dan ook gespreid.
Bano kan niks met zijn handen.
DUR0N is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2008, 13:28   #94   link
murda
كنت جوجل ترجمته

murda's Avatar

Quote:
Originally Posted by DUR0N View Post
Bano kan niks met zijn handen.
Behalve rukken
Old 19-04-2008, 18:51   #95   link
Aoyama
Senior Member

Aoyama's Avatar

In Gent aan't Zuid stond er onlangs een huis te koop, 400k voor een 250m en 2 verdiepingen (ongeveer). Het werd verkocht binnen een week.
Als je koopt om altijd in te blijven wonen kan je imo gewoon best kopen op een plaats die nog veel groeimogelijkheden heeft. Mijn ouders hebben toenertijd dit huis gekocht voor niets (het Zuid stond er toen nog niet) en nu is het al 5 keer zoveel waard.

Je moet ook wel bereid zijn iets te doen. Oftewel geef je een deel van je dromen op oftewel ben je bereid om te werken aan je huis. Hoe moeilijk kan dat zijn? Als je zo close bent met je familie zullen die toch wel gerust een handje helpen. Er bestaan tegenwoordig ook handleidingen voor alles en nog wat..
Old 21-04-2008, 13:19   #96   link
Karel
Senior Member

Karel's Avatar

Quote:
Originally Posted by murda View Post
Bij ons op het werk klagen ze al als ze 20min in de auto moeten zitten. Van Mechelen naar Brussel is voor hun al van how die file ...
Terwijl ik elke dag 1.5u-2u van turnhout/ham naar Brussel moet.
Echt sommige mensen hebben slaag nodig als ze reclameren over 30km te rijden naar het werk.
Lol, ik klaag al over 5km. Ik ga liever naast m'n werk wonen dan een kwartier onderweg te zijn. Ik besteed mijn vrije tijd liever aan leuke dingen dan aan autorijden/in de file staan. Bovendien heb ik niet eens een auto, en geen plannen om er n aan te schaffen of om een job te pakken met een bedrijfswagen.

Lees: wat Wannes zei.
Karel is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2008, 14:08   #97   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Quote:
Originally Posted by eniac View Post
Wreed ruim is dat toch ook niet voor 1400 euro. Ffs zeg.
Met 1400 euro betaal je de lening voor die woning af, en dat is dan te duur om te gaan huren, want dan koop je het beter zelf. Het toont gewoon aan dat er nogal wat verschillen zijn te vinden, in dezelfde regio. Vragen staat vrij. Die woning aan 1400 euro zal nog wel even te huur staan, die van 1300 euro was bijna meteen verhuurd.
Maar de tendens hier in de buurt is toch dat de prijzen insane zijn in de meeste gevallen. Alleen koop je bij ons niets meer, met 2 betaal je 20 jaar af (en dan zal het de eerste tijd water & brood zijn), de banken zullen eerder pushen naar 25 jaar en meer.
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2008, 18:33   #98   link
murda
كنت جوجل ترجمته

murda's Avatar

langs de ene kant heb je wel langer belastingvoordeel als je langer leent
Wat ben ik toch een aap... maar je moet het positief zien.

Maar ik ga toch zien naar een huisje waar ik maar minimum moet lenen. Er is nog altijd een later wanneer ik de lotto win en win for life.
Old 21-04-2008, 19:44   #99   link
Oban
[b]1337[/b]

Oban's Avatar

Vandaag een bungalow type huis gezien in een wijk, met mooie tuin en 4 slaapkamers. Jammer genoeg was alles nauw bemeten, waar mijn vriendin op afknapte. De keuken was te klein voor haar
Mijn droombuurt.

De wanhoop nabij.
Old 21-04-2008, 20:53   #100   link
Flandria
Comic Otaku

Flandria's Avatar

Send a message via MSN to Flandria
ps, mocht ge't nog niet weten of zo, zou me verbazen maar bon, zeker eens huizen checken op immoweb.be daar heb ik eigenlijk het mijne langs gevonden
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules