Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 19-09-2008, 10:11   #81   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

13% winnen nadat uw aandeel een paar serieuze slagen gehad heeft ....

Leuk voor de kopers die gisteren gekocht hebben, voor zij die al enkele weken/maanden aandelen hebben, is het een ander verhaal.

Ik weet dat ik KBC aandelen verkocht heb als ze op 103 stonden, moest ik die nu nog gehad hebben, was het een pijnlijk verhaal geweest.
Awoujol is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2008, 10:20   #82   link
sn1p3r
bashir_be

sn1p3r's Avatar

Send a message via MSN to sn1p3r Send a message via Skype™ to sn1p3r
Dat gaat effe duren, maar dat komt wel goed. Is een wet binnen het beleggen (cfr Koppen gisteren).
Old 19-09-2008, 10:29   #83   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Ik zou er niet zo zeker van zijn dat het vanzelf goed komt... Als er een aantal structurele problemen zijn gaan die niet zomaar weg.

Ik weet er allemaal bijlange na het fijne niet van, maar als miljoenen mensen op straat komen te staan, heeft dat consequenties voor de economie. En als speculanten er niets mee inzitten om de beurzen in duikvlucht te laten gaan, omwille van de "ferengi" redenering die jij nu maakt, kunnen daar zware problemen van komen. Zoals nu bijna, met AIG. Ik denk niet dat die speculanten het fijn vinden dat AIG nu door de overheid beheerd wordt...

Als AIG gecrasht was, zou dat wel eens tot een enorme stijging van werkloosheid, dakloosheid, armoede en zefs honger hebben kunnen leiden, ook in BelgiŽ.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much ó everything ó in a flash ó before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2008, 11:26   #84   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Dit weekend werken Henry Paulson, Ben Bernanke en congresleden een plan uit om Amerikaanse financiŽle instellingen te verlossen van hun probleemkredieten. Daarvoor zou een 'bad bank' opgericht worden, die met belastinggeld rommelkredieten van banken zou opkopen.

(tijd) - Henry Paulson, minister van FinanciŽn lanceerde gisteren het idee van een 'bad bank'. Die met overheidsgeld gefinancierde instelling zou de rommelkredieten en andere illiquide activa bij banken opkopen. Deze verstoren de balansen van financiele instellingen en dwongen Lehman Brothers tot een gerechtelijk akkoord en brachten onder andere ook AIG in de problemen. Paulson zou willen vermijden dat banken door hun aanslepende probleemkredieten de kredietkraan voor gezonde bedrijven en gezinnen dichtdraaien, met alle gevolgen van dien voor de Amerikaanse economie.
Rofl die amerikanen
Grote risico's genomen? Geen probleem, we lossen dat wel op met belastingsgeld.
Geld pompen/lenen tot daar toe, maar overkopen?
Paulson heeft de vrije markt niet zo goed begrepen

Last edited by Turtle; 19-09-2008 at 12:00.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2008, 11:49   #85   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

Quote:
Originally Posted by sn1p3r View Post
Dat gaat effe duren, maar dat komt wel goed. Is een wet binnen het beleggen (cfr Koppen gisteren).
Ik hoop dat je beurservaring wat verder gaat dan info uit koppen.
Old 19-09-2008, 12:00   #86   link
Oban
[b]1337[/b]

Oban's Avatar

(dacht ik ook even zo)
Old 19-09-2008, 18:49   #87   link
DUR0N
Chasing Sunset

DUR0N's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Rofl die amerikanen
Grote risico's genomen? Geen probleem, we lossen dat wel op met belastingsgeld.
Geld pompen/lenen tot daar toe, maar overkopen?
Paulson heeft de vrije markt niet zo goed begrepen
Voor nekeer dat er wijze woorden uit de mond van Bush kwamen heb je ze niet gehoord?

Het verlies is geleden, ofwel proberen ze het nu recht te trekken en verdienen ze er op lange termijn nog iets aan, ofwel gaat een groot deel van hun bevolking opeens een pak lastiger krijgen. Taxpayers pay, either way.
DUR0N is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2008, 00:55   #88   link
Peephole
Destroyer of forums

Peephole's Avatar

Peephole is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2008, 13:08   #89   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Moet ik schrik beginnen krijgen voor mijn geld dat bij Fortis geparkeerd staat?...
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2008, 13:41   #90   link
Oban
[b]1337[/b]

Oban's Avatar

Kunt zoals mijn broer doen en het naar Dexia verhuizen, haha!
Old 25-09-2008, 14:17   #91   link
Matthias
*snore*

Natuurlijk moet je je geen zorgen maken, moest Fortis/Dexia failliet gaan (en die kans is zo goed als onbestaande) dan zijn er grotere problemen dan enkel het verliezen van je spaargeld
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2008, 14:18   #92   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

spaargeld tot 20.000 euro spreiden over verschillende rekeningen.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2008, 14:40   #93   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Een lapje grond kopen om uw eten op te verbouwen, en een geweer om plunderende cityfolks/walen en ander gespuis zonder grond af te knallen.

Quote:
Economie 15u22 Het aandeel van Fortis heeft opnieuw een serieuze klap gekregen op Euronext Brussel. Halverwege de middag stond de grootbank al op een verlies van ruim 14,5 procent. De koers is gezakt tot minder dan zes euro.

Ook gisteren verloor Fortis ...

Last edited by Magnum_; 25-09-2008 at 15:06.
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2008, 18:04   #94   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

En zouden die klappen die Fortis krijgt kunnen vertaald worden in lagere intrest op spaarboekje? Niet dat het nu zo veel is... (Me naab.)
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2008, 18:05   #95   link
Oban
[b]1337[/b]

Oban's Avatar

daar sparen is sowieso een vrij slecht idee
Old 25-09-2008, 18:12   #96   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Natuurlijk moet je je geen zorgen maken, moest Fortis/Dexia failliet gaan (en die kans is zo goed als onbestaande) dan zijn er grotere problemen dan enkel het verliezen van je spaargeld
Zo moet het niet Matthias.

Je moet overal roepen: "PANIEK!!!!! HAAL SNEL AL UW SPAARGELD OP VAN FORTIS OF GE ZIJT HET KWIJT!!!!"

En natuurlijk daarvoor opties gekocht hebben ÄÄÄ

Zo doen ze dat tegenwoordig. Een emailtje, 5% eraf. Geld verdienen is nog nooit zo makkelijk geweest.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much ó everything ó in a flash ó before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2008, 18:16   #97   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

verliezen anders ook niet

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2008, 12:31   #98   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Quote:
De Belgische regering roept alle financiŽle actoren op om in de huidige omstandigheden de sereniteit te bewaren. Premier Yves Leterme en minister van FinanciŽn Didier Reynders lanceerden deze oproep na afloop van de ministerraad. Ze waarschuwden ook tegen het verspreiden van valse informatie of geruchten op de markt. Daar zal strenger op worden toegekeken. Tot slot verzekerden ze alle spaarders en klanten dat de overheid in om het even welk scenario voor hen garant zal staan. (Straks meer)
~nog meer mensen die hun geld er gaan weghalen dus
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2008, 19:05   #99   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

Quote:
Originally Posted by sn1p3r View Post
'sup
Ik zou zeggen, 'sup, maar de voorbije dagen zeggen genoeg. Het is me wat in de financiŽle sector.
Old 26-09-2008, 19:32   #100   link
Oban
[b]1337[/b]

Oban's Avatar

Ik bekijk deze topic elke dag in de hoop dat de 'stockmarket bitches' hier een gigantisch verlies komen rapporteren.

Awel?

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules