Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 02-03-2017, 06:25   #1641   link
Galeo
Galeocerdo teh shark

Galeo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Avalanche View Post
Jullie doen dit niet met jullie eigen geld hoop ik?
Als gij wat sponsort wil ik dat met uw geld ook doen, Avalanche :D

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
Maat van mij is zo eens naar de psycholoog gegaan, verdict: "gij mankeert niks, gij wilt gewoon per se speciaal zijn". Beste psycholoog ooit.
Galeo is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2017, 08:17   #1642   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Ik denk dat ik 't zelf beter doe.... buy and hold, buy and hold
Avalanche is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2017, 10:17   #1643   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Dat is voor 99.99% van de bevolking de beste strategie

Ik doe verschillende dingen.

Ten eerste heb ik toegang tot professionele infrastructuur, wij hebben hier op't werk data architects, quants & traders. Ik ben uit mijn trading rol gestapt omdat ik niet de juiste kandidaat ben voor die high frequency trading en omdat het teveel stress was. Maar ik heb nog wel mijn access & trading terminal.

1. Vastgoed is nog altijd de grootste investering hier
2. Een deel geld zit op long term (vooral futures, paar fondsen, paar trackers etc..)
3. En dan hou ik ~25K EUR per jaar om mee te testen, elk jaar zuiver ik dat aan naar 25K, of neem ik winst & transfereer ik dat naar long term of ga ermee op verlof

Die put optie was bijvoorbeeld 5 USD voor 1 put, maar dat zijn E-Miny's, dus maar met een multiplier van 50 = 250 USD & 2 USD kosten

Potentiele winst: oneindig (afin, naar nul gaat dat uiteraard niet op 1-2-3)
Max verlies: 252 USD

Dat soort dingen doe ik gewoon tussendoor als gokje, andere mensen gokken op de voetbal of spelen op de lotto. Als investering moet je dat niet bezien.

Op't werk hebben we ondanks trump & brexit 1.1 Miljard EUR winst gemaakt Puur op arbitrage tussen regio's met fysieke leveringen van oliederivaten
Teki is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2017, 11:53   #1644   link
Galeo
Galeocerdo teh shark

Galeo's Avatar

Juist hetzelfde als Teki hier allez toch min of meer. Heb zelf net een huis gekocht dus daar zit wel wat in. Voor de rest het gros in open equity & mixfondsen + div trackers die ik periodiek opbouw (al zal dat nu wel wat stilvallen cfr. afbetaling) en dan een klein speelpotje. Geen 25k gelijk bij Teki though , maar de spielerei is met gelijkaardige bedragen (tussen 100 @ 500 euro per positie). Dat laatste heeft mij nog niet veel opgeleverd, timing is een merde, maar is wel plezant om mee bezig te zijn.

Quote:
Maat van mij is zo eens naar de psycholoog gegaan, verdict: "gij mankeert niks, gij wilt gewoon per se speciaal zijn". Beste psycholoog ooit.
Old 02-03-2017, 17:49   #1645   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Ik zou eigenlijk SNAP willen shorten

Daar geloof ik nu eens fundamenteel niet in, en hoewel ik normaal geen aandelen trade, lijkt dat echt een bubbel te zijn.

Van ander techbedrijven snap ik het nog, genre Apple, Facebook (differentiatie en miljarden gebruikers), Google etc...

Maar Snap is voor tienermeisjes, een paar honderd miljoen, eens er een betere app is schakelen die allemaal over. Instagram doet net hetzelfde, waar zit er meerwaarde in Snap?
Old 02-03-2017, 19:54   #1646   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Snap (via Snapchat) heeft de kiemen van een gigantisch mediabedrijf. Vooral Facebook is hier terecht bang van, en Twitter moet ook op zijn tellen passen (naast vele andere dingen).
Snapchat heeft een sterke userbase uitgebouwd in de tiener-demografie, en jonge twintigers. Dit is typisch diegene die evolueert en het product meeneemt naar nieuwe markten. Aan tieners is uiteraard weinig te verdienen, maar dat verandert naarmate ze carriere maken en ze zijn een erg lucratieve groep om op te adverteren naar de toekomst toe.

Ze hebben users gelokt door een anti-dote van Facebook te zijn, dat vooral bij tieners een symbool is van vergrijzing, saaiheid en controle. Teveel ouders, teveel familie. Het is ook een antwoord tegen Instagram dat teveel op sociale reputatie leeft, en tegen Twitter dat te serieus is.
Ze nemen nu die users mee in Stories van vrienden, maar vooral van bedrijven die betalen om hun inhoud daar aan te bieden. Gebruikers blijven gevangen zitten in de Snapchat bubbel, dus Snapchat heeft enorme controle over wie wat consumeert. Zo een concentratie aan oogballen is goud waard voor bedrijven die hun inhoud kwijt willen.

Snap weet ook dat een groot deel van internetgebruikers niet gediend is met het archief aan sporen die ze nalaten, en liever de illusie heeft dat alles terug vergeten wordt. Komt daarbij dat alles niet _hoeft_ eeuwig te zijn, delen wordt laagdrempeliger als de inhoud slechts tijdelijk is. Dit maakt het een favoriet kanaal van andere bedrijven die geen big budget willen spenderen aan hun inhoud, zoals bvb een Studio Brussel. Ze creeeren een ecosysteem met snelle content die goedkoop te produceren valt, via Snapchat.
De alternatieven van andere bedrijven zijn traditioneel en vullen dat segment nauwelijks. Snapchat is op dat punt een openbaring, een nieuw platform waar nood aan was.

Maar ik zou ook niet in Snap investeren. Want ze zijn nu goed, maar ze blijven niet gegarandeerd uniek. Myspace was ook geweldig. Facebook is via Instagram beginnen met de belangrijkste features van Snap over te nemen (Stories), en doet via Whatsapp nu exact hetzelfde (vluchtige berichten). Het is opvallend hoe schaamteloos FB dit doet, en het lijkt ook te werken. Want Snapchat heeft ook dat ene nadeel: je kan er niets houden. Dat maakt het ongeschikt voor mensen die zich wel willen vereeuwigen. En die zitten op Instagram, op Twitter. Dat maakt die platformen aantrekkelijker als 'one app fits all' wanneer ze beide features kunnen aanbieden.
Snap is veel geld waard, maar mogelijk niet zoveel, want niet sterk genoeg. Internet heeft zijn consolidatie al gedaan, het is afwachten of Snap er nog bijspringt, of er weg van wordt gehouden.
Old 02-03-2017, 20:07   #1647   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Mja der zijn toch nog geen opties op, zal nog wel ff duren.
Old 03-03-2017, 15:20   #1648   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Net eens geïnstalleerd, wat een kutapp, niet intuitief, hopen reclame & product placement, en niemand die ik ken gebruikt het

Ofwel val ik hier al uit te doelgroep en ben ik al te oud. 40 Bio USD valuation... dat is groter dan Vmware, Air Liquide, Airproducts etc.. waanzin voor een idiote app.

Dotcombubble all over again, ik zit al 8 maand fout en markten blijven stijgen, maar hoelang dat nog gaat duren?
Old 03-03-2017, 16:17   #1649   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teki View Post
Net eens geïnstalleerd, wat een kutapp, niet intuitief, hopen reclame & product placement, en niemand die ik ken gebruikt het
Ofwel val ik hier al uit te doelgroep en ben ik al te oud.
Yep, te oud. Ik vind dat trouwens ook, maar blijkbaar is het tegenwoordig 'intuitief' om tussen schermen te swipen naar andere functies. Instagram en Whatsapp doen het ook
Old 07-03-2017, 14:17   #1650   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Shortsale restriction on SNAP
Old 17-03-2017, 10:51   #1651   link
Galeo
Galeocerdo teh shark

Galeo's Avatar

Had een straddle gedaan op aex. Spijtig dat de beurzen niet bijzonder hard moveden. Toch een klein beetje profit. Ik probeer wat optiestrategieen onder de knie te krijgen dus 't is een leuke leerschool. Maf eigenlijk wat je met (index)opties allemaal kan. Heb nog een synthetische constructie op rdsa lopen tegen 2020. Ben benieuwd.

Quote:

Last edited by Galeo; 17-03-2017 at 10:54.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules