Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 19-04-2008, 18:04   #1   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Diablo 3

komt van TNG:

zeg nu zelf, toch wel raar dat er zo een countdown is. kan me moeilijk voorstellen dat het voor iets anders zou zijn. de diablo 2 hype heb ik gemist, maar tegenwoordig ben ik een behoorlijke hack&slash fan en diablo 3 zou ik wel meteen op springen.

Diablo 3-aankondiging op komst?
Op twee populaire Diablo-fansites verscheen onlangs een countdown-teller. Die verwijst mogelijk naar de aankondiging van Diablo 3.
De speculaties rond Diablo 3 zijn al jaren aan de gang, maar officieel heeft Blizzard nog steeds niet te kennen gegeven aan een vervolg bezig te zijn op de twee eerder verschenen en immens populaire hack & slash-games. Misschien komt daar binnenkort echter verandering in.

Twee populaire Diablo-fansites (die dus niet door Blizzard beheerd worden), namelijk Diablo3.com en Blizzplanet.com, hebben immers een countdown-teller op hun frontpage geplaatst. Die telt af naar 1 mei en wordt vergezeld van de tekst "The number of days until half the web links to Diablo3.com. But why???". Gaat het hier om de aankondiging van Diablo 3? Of is dit slechts een storm in een glas water? De sitebeheerders houden de lippen stijf op elkaar! We weten het binnen een tweetal weken...
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2008, 18:12   #2   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Tis te hopen dat ze op 1 mei beter traffic aankunnen, want het is nu al wat traag.

Enfin ik denk storm in een glas water. Zelfs geen deftige countdown timer maar gewoon 12 DAYS REMAINING LOLZ standaard tekst op beide sites - in 2008 doen we moeite als we countdown timers maken!

Denk dat blizz eerder zoiets als dit op de Blizzcon/Worldwide Invitational zouden openbaren dan op twee fansites die er amateuristisch mee omgaan (en traffic niet eens aankunnen).
Alex is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2008, 18:18   #3   link
desertfox
Member

desertfox's Avatar

Zolang het maar geen MMORPG is.

Het zou mij ook verbazen dat ze dit al zouden aankondigen voordat Starcraft II uit is.
desertfox is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2008, 18:19   #4   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Misschien 2 fansites die gaan mergen tot 1 site op 1 mei of zo? Aandacht hebben ze nu wel al
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2008, 18:49   #5   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nieker View Post
Misschien 2 fansites die gaan mergen tot 1 site op 1 mei of zo? Aandacht hebben ze nu wel al
denk dat ze dan wel een hoop fans zouden kwijtraken.

soit, alegis heeft eigenlijk wel gelijk. wat voor show was dat wel niet voor SC2.
Old 19-04-2008, 19:02   #6   link
LordTD
Max Destruction

LordTD's Avatar

Send a message via MSN to LordTD
Ik vrees terug voor een vals alarm.

Trouwens, als ze Diablo 3 uitbrengen gaat het nooit zijn voorganger kunnen evenaren (laat staan overtreffen). Een groot deel van het ontwikkelteam van indertijd is allang vertrokken bij Blizzard.

PC: Core 2 Duo E6750, Gigabyte GA-P35-DS3, G.Skill 2 x 2Gb DDR800, Asus EN8800GT, Sound Blaster X-Fi XtremeGamer, Corsair HX Series 520W

PlayStation Network: LordTD_87
LordTD is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2008, 13:04   #7   link
Ryuken
Tiger Riding Samurai

Ryuken's Avatar

Misschien laat hen dat wel toe om met een schone lei te beginnen, het einde van LoD betekent sowieso al iets in de aard van 'reset everything'/'het spel gaat nu maar pas beginnen'. En gezien CastAway Entertainment nu zo goed als dood is (Djinn zag er een paar jaar geleden nog niet zo slecht uit) gaan die misschien terug naar Blizzard trekken?

Ik hoop alleszins dat men genoeg durf zal tonen om een even grote stap te zetten als Diablo II tegenover Diablo I. Qua vooruitgang in game mechanics kon dat wel tellen (qua sfeer was het ietske minder), ze moeten echt niet gaan afkomen met een flauw doorslagje van die skill tree gelijk ze in WoW gedaan hebben. Bij Blizzard moeten ze dringend hun ballen eens laten zien want sinds WarCraft III lijkt het vat met nieuwe ideŽen daar precies wel leeg.
Ryuken is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2008, 06:55   #8   link
PaasHaas Inc.
Member

PaasHaas Inc.'s Avatar

Ondertussen is de boodschap op diablo3.com al geupdated:

Quote:
Things the May 1 Announcement are not:
1. It is not an official announcement of Diablo 3
2. It is not about an upcoming Diablo novel
3. It is not a Network merge
Old 21-04-2008, 13:50   #9   link
Ryuken
Tiger Riding Samurai

Ryuken's Avatar

De Diablo film? Een gigantische Battle.net upgrade of zo?
Old 23-04-2008, 10:44   #10   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Ik blijf het geweldig vinden hoe fanboys spontaan beginnen te kwijlen bij het minste wat ook maar in de richting van een gerucht gaat
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2008, 11:55   #11   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
Ik blijf het geweldig vinden hoe fanboys spontaan beginnen te kwijlen bij het minste wat ook maar in de richting van een gerucht gaat
'k heb in totaal misschien 10 uurkes diablo 2 gespeeld in heel mijn leven. azo ne fanboy dat ik ben .

lijkt me wel leuk moesten ze diablo 3 releasen, maar ik lig er zeker niet wakker van moest het niet zo zijn.
Old 23-04-2008, 18:01   #12   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Gee, mensen die graag een vervolg zien horen graag nieuws over dat vervolg. Wat een stelletje weirdos zijn me dat.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2008, 18:21   #13   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ryuken View Post
Misschien laat hen dat wel toe om met een schone lei te beginnen, het einde van LoD betekent sowieso al iets in de aard van 'reset everything'/'het spel gaat nu maar pas beginnen'. En gezien CastAway Entertainment nu zo goed als dood is (Djinn zag er een paar jaar geleden nog niet zo slecht uit) gaan die misschien terug naar Blizzard trekken?

Ik hoop alleszins dat men genoeg durf zal tonen om een even grote stap te zetten als Diablo II tegenover Diablo I. Qua vooruitgang in game mechanics kon dat wel tellen (qua sfeer was het ietske minder), ze moeten echt niet gaan afkomen met een flauw doorslagje van die skill tree gelijk ze in WoW gedaan hebben. Bij Blizzard moeten ze dringend hun ballen eens laten zien want sinds WarCraft III lijkt het vat met nieuwe ideŽen daar precies wel leeg.
Hebben ze bij Blizzard wel ooit 'nieuwe' ideŽen gehad. Ze zijn extreem goed in het perfectioneren van bestaande ideŽen maar een origineel spel hebben ze tot nu toe nog niet uitgebracht.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2008, 18:31   #14   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Blizzard heeft nog niets nieuws gemaakt
Warcraft kwam handig net na Dune 2, Diablo heeft wel wat Lands of Lore invloeden en er was nog ergens iets gelijkaardigs, maar de naam ontsnapt mij nu.

Maar goed, ze innoveren en perfectionneren wel enorm, dus who cares

Het zou mij ook wel verbazen dat ze nu met een Diablo 3 aankondiging gaan komen terwijl ze Starcraft 2 moeten hypen. Lijkt mij slechte marketing zet, alle aandacht moet bij SC2 blijven.
De Diablo reeks werd trouwens ontwikkeld door Blizzard North, geen idee wat daar nu nog van overschiet.
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2008, 18:36   #15   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Takeshi View Post
De Diablo reeks werd trouwens ontwikkeld door Blizzard North, geen idee wat daar nu nog van overschiet.
zit een groot deel nu niet bij flagship studio's die hellgate: london hebben uitgebracht?
Old 23-04-2008, 18:38   #16   link
Xanthrax
Senior Member

Send a message via MSN to Xanthrax
Quote:
Blizzard heeft nog niets nieuws gemaakt
Lost vikings ftw!
Xanthrax is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2008, 19:33   #17   link
Ryuken
Tiger Riding Samurai

Ryuken's Avatar

Diablo was indertijd wel degelijk 'nieuw', random items en random dungeons waren al langer gekend toen maar om dat allemaal zo samen te krijgen, op zo'n toegankelijke back-to-basics manier (is er nadien eigenlijk ooit nog wel een spel geweest waarbij de muis zo nadrukkelijk gebruikt werd?) en dat allemaal nog eens gekoppeld aan zo'ne duistere sfeer, een rogue-like manier van te saven en gratis online play... dat was echt niet gewoon een kwestie van hier en daar wat knippen/plakken of 'polish' toe te voegen hoor. Diablo II idem ditto, hoeveel mensen dachten er wel niet dat Nox, Revenant of Darkstone met de hack 'n slash eer gingen lopen? En dan was DII daar, skilltrees+item hunt≤+verbeterd Battle.net en praktisch niemand sprak nog over de 'concurrentie'.

WarCraft (II) net hetzelfde imo, daar werden voor het genre toch genoeg eigen twists aan gegeven waardoor je niet echt de indruk had van gewoon met een kloon te spelen. Tuurlijk was het een Dune2-kloon maar dat zijn alle RTS-games tot op de dag van vandaag, Blizzard heeft nooit zelf een groot genre uitgevonden (als ge Diablo-style games niet als een apart genre beschouwt tenminste) maar dat hoeft ook niet per se. Over WarCraft III kunt ge nog discussiŽren idd dat de helden niet echt nieuw waren voor een RTS maar tov WarCraft II was dat wel een tamelijk grote en gedurfde stap (vooruit of achteruit laat ik in het midden).

Ik wil maar zeggen, als je dan nu naar een spel als WoW of StarCraft II kijkt dan zie ik heel wat minder eigen concepten dan in de oudere Blizzard-games. Er zitten amper zaken in waar je van zou zeggen dat ze nieuw zijn voor het genre, laat staan voor een Blizzard-game zelf. Dat is het grootste gevaar voor Diablo III imo.
Old 23-04-2008, 19:46   #18   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Goeie Diablo opvolger: Darkstone!
Schitterend spel, en zelfs random bovenwereld en quests.
Old 24-04-2008, 09:16   #19   link
FuNeo
darcore 460

FuNeo's Avatar

Send a message via MSN to FuNeo
Quote:
niets nieuws
ze innoveren wel
o_O
"tis een type game die al bestaat dus tis nie nieuw" kan je van bijna alle pc games zeggen.
Maar ok, er zijn er altijd die eerst waren in hun genre Vond het gewoon een komieke opmerking
FuNeo is offline   Reply With Quote
Old 24-04-2008, 09:22   #20   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Ik wil daar vooral met zeggen dat ze enorm innoveren en perfectionneren.
Warcraft is met moeite een jaar na Dune 2 verschenen, nog voor de talrijke RTS clones uitkwamen. Maar zelfs in die prille periode van de RTS leverden ze een enorm geÔnoveerd spel af dat, hoewel de basis hetzelfde is, totaal anders aanvoelt en speelt.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules