Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 23-02-2007, 11:44   #61   link
Deffe
Essential

Deffe's Avatar

Standaard abo. Uploaden doe ik niet (zo veel) dus heb ik weinig last van.
Deffe is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2007, 18:24   #62   link
eniac
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Deffe View Post
Heb momenteel BGC, vooral dan omdat het hier al jaar en dag werkt, ik goede snelheden haal (die volgende dinsdag nog eens verhoogd worden ook) en ik op het einde van de maand losjes die limiet in de kont kan pakken zonder dat zij er iets op kunnen zeggen. If it ain't broke, don't fix it, weetwel.
Tja, Dommel gebruikt hetzelfde netwerk, stabiliteit en snelheid zijn gewoon hetzelfde.

Quote:
Originally Posted by reutel
dommel begint ook met "happy hours": van 1AM tot 1PM (!) telt alle trafiek (en dan bedoelen ze alle effectieve DOWNLOAD ONLY, niet zoals alle andere providers ATM DOWN+UPLOAD samengeteld) maar aan 60%
daarnaast heeft hun nieuwsserver nu ook 99 dagen retentie en blijft de smallband 1Mbit
Je bent het niet meer in rekening brengen van de DSL-overhead vergeten. Nog een extra voordeel erbij

Last edited by eniac; 23-02-2007 at 18:29.
eniac is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2007, 14:34   #63   link
Pistons
Space cowboy

Pistons's Avatar

Send a message via MSN to Pistons
Aargh, als ik mijn contract wil opzeggen bij belgacom moet ik dan wachten tot één maand voor mijn begindatum van de facturatie ? Want bij mij is dat 12 december en ik heb geen zin om het nog 1 (klein) jaar uit te houden met die rotprovider.

Dat is toch hetgeen ik kan opmaken als ik dat contract lees, zeg alstublief dat het anders is.
Pistons is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2007, 14:37   #64   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Zover ik weet is het zo: zodra je reeds een jaar BGC/skynet klant bent, kan je om de maand opzeggen. Dus je hangt er zeker niet nog een jaar aan vast.

De Wereld Morgen
deev´ is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2007, 15:01   #65   link
Pistons
Space cowboy

Pistons's Avatar

Ik lees op verschillende fora's dat je, zoals jij zegt, na een jaar kan opzeggen om de maand maar dat ze dan dreigen met opzegvergoedingen. De meeste mensen moeten die uiteindelijk niet betalen, maar ik wil toch wel zekerheid over zoiets. Geen zin om zo'n dikke factuur in mijn bus te krijgen.
Old 24-02-2007, 15:17   #66   link
Pistons
Space cowboy

Pistons's Avatar

Aha, interessante faq gevonden op dommel site.

Quote:
hoe gebeurt de opzeg bij mijn huidige provider?

eenmaal uw account bij ons actief is, kan u zelf de opzeg bij uw huidige provider doen. als dit belgacom/skynet is, gebeurt de overdracht automatisch, zodat er geen expliciete opzeg nodig is.
Quote:
hoe stap ik over van belgacom adsl naar dommel?

de overstap van belgacom adsl naar ons adsl-netwerk houdt volgende stappen in:
1/ u heeft een actieve belgacom lijn en voert uw bestelling bij ons online uit op basis van het hoofdnummer, waarop de adsl account geactiveerd dient te worden. indien u gebruik wenst te maken van onze telefonie services, dient u een dommel digitelbox te bestellen. zoniet, kan u gebruik maken van uw huidige adsl modem.
2/ op het ogenblik dat uw adsl account bij ons geactiveerd wordt, gebeurt de annulering van uw belgacom adsl account automatisch door ons.
Old 24-02-2007, 15:38   #67   link
reutel
stoere taal

reutel's Avatar

Quote:
Originally Posted by eniac View Post
Je bent het niet meer in rekening brengen van de DSL-overhead vergeten. Nog een extra voordeel erbij
neen, zie de "ATM download bij andere providers", misschien wel slecht omschreven
Old 26-02-2007, 20:48   #68   link
FiReSe7eN
Senior Member

FiReSe7eN's Avatar

Telenet schaft de gescheiden volumelimieten af in april

In april schaft Telenet de aparte volumelimiet af voor het versturen van gegevens. Het onderscheid tussen upload- en downloadvolume valt dus weg. Dit betekent dat Telenet-klanten vanaf dan in alle vrijheid bepalen hoe ze het maandelijks inbegrepen volume willen gebruiken.

Goed nieuws
FiReSe7eN is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2007, 20:59   #69   link
eniac
Senior Member

Een druppel op een hete plaat! Hoezee!

Sjeus, ik heb medelijden

Quote:
Originally Posted by reutel View Post
neen, zie de "ATM download bij andere providers", misschien wel slecht omschreven
Ah, oki. Heb er over gelezen.
eniac is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2007, 21:21   #70   link
groenschoen
Miskend genie

groenschoen's Avatar

Quote:
Originally Posted by Snuff View Post
Ik denk toch dat ik hier ook eens ga overschakelen op Dommel. Weet er iemand hoe je de mama daar het beste van overtuigt?
Zorg dat ge regelmatig op smallband zit zodat ze geen mails kan versturen en zeg dan "met dommel gebeurt dat niet".

Hier weinig klachten over dommel, soms wel eens een kwartiertje geen verbinding maar dat is het wel waard.
Old 28-02-2007, 20:11   #71   link
piotke
Senior Member

Belgacom is een crack in het claimen van opzeg vergoedingen. Zodra uw [b]getekend[/]contract afgelopen is kan je per maand opzeggen.

Uw contract telefonisch verlengen telt niet (pas vanaf 01/02/07 dat dit mag aanvaard worden als contract en dan nog heb je 3 maanden opzeg mogelijkheid). Echter een contract telefonisch verlengen en een promo krijgen en de promo gebruiken (want normaal niet anders kan) dan telt dit contract wel.

Dus als contractduur afgelopen is zeg je op. Laatste afsluitdatum is maximaal 2 maand - 1 dag. Omdat ze normaal afsluiten op facturatie datum. En behandeltijd van opzegbrief is +/- 3 weken zodat dat meestal beetje gerokken wordt.

Omschakelen naar een andere DSL provider, komende van bv belgacom is normaal geen probleem. Das zoals gsm. Aanvraag doen bij andere provider. Zodra dat overgenomen is, vervalt het andere automatisch, omdat je geen 2 abbo op zelfde nr kunt hebben. (normaal gezien dan toch)
piotke is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2007, 19:37   #72   link
Pistons
Space cowboy

Pistons's Avatar

Hoe lang duurt het ongeveer eer je abonnement bij dommel actief is ?
Old 01-03-2007, 19:46   #73   link
reutel
stoere taal

reutel's Avatar

ongeveer 2 weken volgens de mail
Old 28-03-2007, 12:10   #74   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Net een mail naar Dommel gestuurd en ik ga binnenkort eens beginnen met overstappen.

Nu zit ik ff rond te zien op de site van telenet, maar ik vind niets terug qua opzeg oid. Is er iemand die weet hoe zo'n opzeg verloopt, of mag ik vanavond weer 5 jaar naar een wachtmuziekje zitten luisteren?

Kan je ook een fwd instellen op je telenet-mailadres en dat x-aantal weken/maanden behouden? Want ik zou graag alles wat toekomt op mijn telenet-adres nog ff behouden en geen zin om mijn adresboek vol te spammen omdat ik een nieuw e-mailadres heb.
Bjorn is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2007, 12:20   #75   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Mijn inet account bij Telenet is al gedeactiveerd sinds begin december, maar ik kan nog steeds in men webmail...

maar ja, ik ben dan ook al 5 maand bezig om den opzeg rond te krijgen...

Normaal gewoon een Aangetekend schrijven (met onvangstbevestiging, kost meer maar anders claimen ze dat ze niks gehad hebben). Hou wel rekening met een opzegvergoeding van 1 maand abonnement.
En daarna dus een paar maand miserie om da rond te krijgen.
Heb er gisteren al voor de 8e keer ofzo in 4 maand naar gebeld en wederom wist de helpdesk zogezegd van geen opzeg en weer gingen ze da in orde maken en weer gingen ze mij bellen...
Gouden raad : zeg onmiddelijk je domilciering op!

Kijk eens opt forum van Tik.be zou ik aanraden. Das een consumentenvereniging

Last edited by Turtle; 28-03-2007 at 12:24.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2007, 13:02   #76   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bjorn121 View Post
Net een mail naar Dommel gestuurd en ik ga binnenkort eens beginnen met overstappen.

Nu zit ik ff rond te zien op de site van telenet, maar ik vind niets terug qua opzeg oid. Is er iemand die weet hoe zo'n opzeg verloopt, of mag ik vanavond weer 5 jaar naar een wachtmuziekje zitten luisteren?

Kan je ook een fwd instellen op je telenet-mailadres en dat x-aantal weken/maanden behouden? Want ik zou graag alles wat toekomt op mijn telenet-adres nog ff behouden en geen zin om mijn adresboek vol te spammen omdat ik een nieuw e-mailadres heb.
Op de site van dommel staat een link die automatisch een brief mailt naar je oude provider om daar je opzeg te doen.
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2007, 13:32   #77   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
1/ u dient een telefoonlijn aan te schaffen bij belgacom. indien u niet via deze lijn wenst te telefoneren of indien u gebruik maakt van de dommel.com telefonie service, adviseren we u met een discovery line te werken. indien u toch wil telefoneren neemt u best een classic line.
Bij mij thuis telefoneren ze al via Belgacom, dus dat zit wel snor, of ben ik nu verkeerd?

Moet ik nu enkel nog een ADSL modem aanschaffen om online te kunnen, of zijn er nog stappen die ik vergeet?
Bjorn is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2007, 18:03   #78   link
Pistons
Space cowboy

Pistons's Avatar

Ik ben ook met mijn opzeg bezig bij Skynet. Helemaal geen pretje, daarom heb ik een ombudsman ingeschakeld.
Old 28-03-2007, 18:37   #79   link
reutel
stoere taal

reutel's Avatar

ik zit op "smallband" bij dommel
valt niet eens op bij surfen
Old 28-03-2007, 19:35   #80   link
Snuff
Verlicht Despoot

Snuff's Avatar

Smallband bij Dommel is mediumband (1 Mbps), eigenlijk. Pas na nog eens 50 gig op mediumband te hebben gedownload vlieg je op echte smallband (64 Kbps).
Cave Johnson: Alright, let's get started! First test involves something the lab boys call "Repulsion Gel". You're not part of the control group, by the way. You get the gel. Last poor son of a gun got blue paint! Ha ha ha! ...all joking aside, that did happen. Broke every bone in his legs. Tragic, but informative! Or so I'm told.
Snuff is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules