Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 28-03-2007, 18:48   #81   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Ik heb deze maand slechts 12 gb verbruikt bij Dommel. Een schande.
Old 28-03-2007, 18:57   #82   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Rofl, net een kerel van Telenet aan de lijn gehad. Om één of andere reden wist hij dat ik naar Dommel ging overstappen, terwijl ik enkel had gezegd dat ik naar ADSL ging overstappen. Daarna "als u denkt dat u daar beter af bent, wens ik u veel succes". Hij stelde dan voor om 6 maanden aan 20 euro te surfen (niet mis, maar dat lost mijn prolbeem met mijn limiet niet op en het blijft nog altijd duurder dan de rest) en ik zei dat ik de sprong ging wagen. "Wagen, u gebruikt het juiste woord". Ze verliezen daar gelijk veel klanten .
Bjorn is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2007, 19:35   #83   link
eniac
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Snuff View Post
Smallband bij Dommel is mediumband (1 Mbps), eigenlijk. Pas na nog eens 50 gig op mediumband te hebben gedownload vlieg je op echte smallband (64 Kbps).
Is dat zo? Staat dat ergens beschreven?

Quote:
Originally Posted by Bjorn121
en ik zei dat ik de sprong ging wagen. "Wagen, u gebruikt het juiste woord".
Lal. Bij Belgacom zijn ze al juist hetzelfde. Toen ik vorig jaar in de Belgacom-winkel een router ging kopen vroegen ze ook of ik Belgacom ADSL nam, en toen ze van Dommel hoorden zeiden ze dat dat toch zo stabiel niet ging zijn enzo.

Vree reclame, gezien dat het gewoon hetzelfde netwerk is. Eikels
eniac is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2007, 21:12   #84   link
Snuff
Verlicht Despoot

Snuff's Avatar

Quote:
Originally Posted by eniac View Post
Is dat zo? Staat dat ergens beschreven?
Had het ergens op PUB gelezen, net opgezocht:

Quote:
net voor het bereiken van de 50 gb limiet zal u een e-mail ontvangen met de vraag om een keuze te maken uit 3 opties :
a) u kiest ervoor om uw lijn bij het bereiken van de 50 gb transfer om te schakelen op medium band (1 mbps down en 256 kbps up). in dit geval dient u niet te klikken op één van de opties in de e-mail. dit is dus de standaard optie. u kan aan deze 1 mbps zeer comfortabel verder surfen en e-mails ophalen. op de transfer aan deze snelheid is er een fup van toepassing, m.a.w. behoudens zware netwerk-overbelasting, kan u zoveel up- en dowloaden als u wil.
b) u kiest ervoor om de snelheid (4 mbps down en 256 kbps up) te behouden tot een maximum van 100 gb transfer door hiervoor op de betreffende link te klikken in de e-mail die u ontvangt. u betaalt voor deze eerste 50 gb 0,40 euro per begonnen gb aan overusage. voor de traffic die u verbruikt boven deze extra 50 gb, valt u onmiddellijk onder optie a).
c) u kiest ervoor om de snelheid (4 mbps down en 256 kbps up) te behouden tot het maandeinde door hiervoor op de betreffende link te klikken in de e-mail die u ontvangt. voor de transfer van de eerste extra 50 gb betaalt u 0,40 euro per begonnen gb aan overusage en voor de gb's daarboven betaalt u 1,00 euro per begonnen gb aan transfer.
alle vermelde prijzen zijn inclusief 21% btw.
http://dommel.be/nl/support/faq.php?id=1415
Cave Johnson: Alright, let's get started! First test involves something the lab boys call "Repulsion Gel". You're not part of the control group, by the way. You get the gel. Last poor son of a gun got blue paint! Ha ha ha! ...all joking aside, that did happen. Broke every bone in his legs. Tragic, but informative! Or so I'm told.
Snuff is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2007, 21:41   #85   link
reutel
stoere taal

reutel's Avatar

Quote:
a) u kiest ervoor om uw lijn bij het bereiken van de 50 gb transfer om te schakelen op medium band (1 mbps down en 256 kbps up). in dit geval dient u niet te klikken op één van de opties in de e-mail. dit is dus de standaard optie. u kan aan deze 1 mbps zeer comfortabel verder surfen en e-mails ophalen. op de transfer aan deze snelheid is er een fup van toepassing, m.a.w. behoudens zware netwerk-overbelasting, kan u zoveel up- en dowloaden als u wil.
niks te "echte smallband"
Old 28-03-2007, 21:42   #86   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Quote:
Originally Posted by Snuff View Post
Had het ergens op PUB gelezen, net opgezocht
En waar lees jij dat dan net? Ik kan allezins met zekerheid zeggen dat de na 100 gig je gewoon verder blijft gaan op 100kbps.

Nu het toch terug over Dommel gaat, iemand al aan boost pack gedacht?
• boost pack: verhoog uw uploadsnelheid naar 448 kbit/sec en uw downloadlimiet naar 60 gb, verhoog uw mediumband snelheid naar 1536/448 kbit/sec, 4 gelijktijdige pppoe passthrough sessies toegestaan. (6,00 euro/maand en 9,95 euro activatie)

150 ipv 100 op mediumband is behoorlijk wat imo
Old 28-03-2007, 21:44   #87   link
Alter Ego
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Bjorn121 View Post
Rofl, net een kerel van Telenet aan de lijn gehad. Om één of andere reden wist hij dat ik naar Dommel ging overstappen, terwijl ik enkel had gezegd dat ik naar ADSL ging overstappen. Daarna "als u denkt dat u daar beter af bent, wens ik u veel succes". Hij stelde dan voor om 6 maanden aan 20 euro te surfen (niet mis, maar dat lost mijn prolbeem met mijn limiet niet op en het blijft nog altijd duurder dan de rest) en ik zei dat ik de sprong ging wagen. "Wagen, u gebruikt het juiste woord". Ze verliezen daar gelijk veel klanten .

komt mij ergens bekend van voor da verhaalke
Alter Ego is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2007, 22:34   #88   link
murda
كنت جوجل ترجمته

murda's Avatar

Heb mijn schoonfamilie ook bij Dommel laten aansluiten.
Telenet liep de spuigaten uit met 70-80€/maand (inet en telefoon).

Gewoon die belachelijke limieten en een zoon die graag volumeblokjes bijkoopt voor zijn upload.
Ze zijn normaal al een tijdje afgesloten maar ze hebben nog altijd internet. Gratis wel te verstaan
Old 29-03-2007, 08:59   #89   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ben sinds 3 maand naar Belgacom en gaat daar, omwille van 11, nog wel ff blijven voorlopig.

Ze hebben me trouwens gisteren goed geholpen aan den telefoon.
Ge hebt nl sinds vorige week geen telefoonlijn meer nodig voor ADSL en aangezien ik telefoon ook nie gebruik, kreeg ik volgende aanbod

Gene telefoon (betaal da nu nog 6.95)
ADSL (39.95, was nog net op tijd ingetekend)
Belgacom TV classic (9.95)
Decoder (6 denkik)

Voor 50€.

Heb trouwens bij men overstap 3 maand gratis telefoon, internet en TV + voetbal gehad en geen installatie of activatie kosten en daar boven op ne gratis router.
(tegenover verhuis van telenet + digitale Tv die me bijna 300€ koste)

Dus ik ga nu braaf mijn jaar contract uitdoen en dan is zien naar satteliet TV + EPDnet of dommel

Ben volgens telenet trouwens nog steeds klant bij hun. Man man wat een miserie en malafiede praktijken daar
Old 29-03-2007, 09:34   #90   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Turtle, krijg jij nog facturen van Telenet? Want geen zin om nog 5 maanden aan een stuk die 40 euro te betalen.

edit>
En heb jij ook een bevestiging gekregen dat ze jouw aangetekende brief gekregen hebben? Aangezien ze van toeten of blazen weten, waarschijnlijk niet.

Last edited by Bjorn; 29-03-2007 at 09:40.
Old 29-03-2007, 09:44   #91   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

natuurlijk geen bevestiging. En als ik Pub zo lees ben ik zeker niet de enige.

Ik heb na men opzegbrief nog 1 factuur betaald. de maand daarna kreeg ik niks...
Ik dacht maw dat het in orde was en dat ik nu de modemwaarborg wel zou terug krijgen. Maar niks, de maand derop een rekening voor de huidige en de afgelopen maand + nalatigheids kosten, de bewuste 7€!

Derna kwaad gebeld. Ja meneer, betaal da eerst en we storten da terug.
Yeah right, dat doen we nie. Ok meneer ik zal alles in orde brengen en u zo snel mogelijk terugbellen.

Ondertussen zen we weer een maand verder, heb ik zelf al 2x gebeld en 2x wisten ze van niks...
Hoewel sommige wel bevestiging vonden van men aangetekend schrijven

echt te zot voor woorden daar

Degoutant, ik was zelfs klant van het eerste uur en heb in den tijd nog 20 000BFR betaalt voor installatie enzo. Nooit niks gezien als trouwe klant van dank...

Zoals ze op Pub aanraden : domiciliering opzeggen, de maand na uw opzeg datum nog betalen en dan niks meer.

Last edited by Turtle; 29-03-2007 at 09:47.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2007, 10:41   #92   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Iemand enig idee of belgacom discovery volgende maand gaat opslagen of verminderen in prijs? Er staat op de site dat de 6.85 euro / maand aanbieden maar geldt tot eind deze maand, en ik sta op het punt het aan te schaffen.
richba5tard is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2007, 10:45   #93   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Same here, al klant van 1999. Gelukkig hebben we geen domiciliëring, dus zomaar geld van ons rekening halen zal al niet gaan. Ik zal eind volgende week maar eens bellen of ze die opzegging ontvangen hebben.
Old 29-03-2007, 11:56   #94   link
Alter Ego
Senior Member

aangetekend schrijven doen met ontvangstbevestiging voor u dan kunnen ze er niet onder uit,

en dan is het 30 dagen later zeker afgesloten
Alter Ego is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2007, 13:32   #95   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Na 5 maanden zonder "internetproduct" bij telenet is plots zonder waarschuwing mijn webmail gedeactiveerd. T is te zeggen, kan er niet meer inloggen.

laat ons hopen dat dit een goed teken is
Old 31-03-2007, 00:02   #96   link
reutel
stoere taal

reutel's Avatar

Quote:
Originally Posted by richba5tard View Post
Iemand enig idee of belgacom discovery volgende maand gaat opslagen of verminderen in prijs? Er staat op de site dat de 6.85 euro / maand aanbieden maar geldt tot eind deze maand, en ik sta op het punt het aan te schaffen.
als het puur voor adsl gaat dienen; nog even wachten
skynet biedt al adsl aan ZONDER telefoonabo
Old 02-04-2007, 14:37   #97   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Na 5 maanden zonder "internetproduct" bij telenet is plots zonder waarschuwing mijn webmail gedeactiveerd. T is te zeggen, kan er niet meer inloggen.

laat ons hopen dat dit een goed teken is
*Zucht*
Staan plots weer facturen onder "mijntelenet" en weer probeert men 2 maanden (maart en april)aan te rekenen, terwijl ik al sinds januari weg ben!

man man man
Old 02-04-2007, 14:50   #98   link
veder
Member

veder's Avatar

Nu belgacom adsl zonder extra telefoonabonnement aanbiedt, gaat dommel dit dan ook doen?
veder is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2007, 15:04   #99   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

@Veder: vanop Dommel site bij News&Updates:
subject: adsl without active telephone-line
recently the national incumbent telecomoperator, belgacom, has introduced the possibility to have an adslsignal without an active telephone subscription. they offer this service free of charge. technically we can also offer this service, but belgacom charges the alternative operators 11.00 euro, 21% vat excl. we have officially protested against these charges and will be asking the BIPT for a decision in this matter. at the moment we will not be offering this service because the charges would be much higher compared to a discovery-line of 5.66 euro vat excl. therefor we advise our customers to use a discovery-line if they are in need of an adsl-only solution.

Afwachten dus...
Old 04-04-2007, 21:21   #100   link
reutel
stoere taal

reutel's Avatar

te gek voor woorden
corruptie alom daar in die toren

dit is nog zoiets:
Quote:
onderwerp: dsl-outage in gent,antwerp and brussels-region
Today at 15.00 CET a belgacom technician "by accident" removed the configuration of one our STM-4 accesslines from belgacom transmission-equipments. This caused users in the gent, antwerp and brussels-region to be disconnected from the internet until a ticket was created and the transmission-equipment was re-configured.

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules