Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 24-09-2008, 17:22   #1   link
23alien
23

23alien's Avatar

Tattoo

Hallo
Ik zou graag een tatoeage laten zetten, maar wil mij eerst een beetje beraden bij jullie.
Eerst en vooral zou ik graag weten waar je dat allemaal op je lijf kunt hebben? Zijn er bepaalde gebieden waar zoiets onmogelijk is?
Ik had gedacht aan mijn onderrug, maar weet niet als dit verstandig is zo vlak boven de ruggengraat; bovendien heb ik een lichte vorm van scoliose.
Van de prijs voor een afbeelding van zo'n 10 op 10cm heb ik ook helemaal geen idee, wss hangt dat ook af van de complexiteit van de afbeelding enzo? Hoelang zou zoiets duren?
Dan ivm met kleuren, welke kleuren kan je zo allemaal kiezen, niet dat ik er een soepje van wil maken?
Qua leeftijd moet je gewoon volwassen zijn zeker?
Als ik dit zou weten, kan ik toch al wat verder denken.
Bedankt
Old 24-09-2008, 19:14   #2   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Send a message via ICQ to DeathKnight
Waar: maakt niet uit. Als je de pijn kan verbijten, kun je dat zelfs op je eikel laten doen. Maar je gaat niet veel tattoeurs vinden die op je geslachtsdelen / je gezicht willen tattoëren.

Onderrug: er zijn er zoveel die dat laten doen, maar om eerlijk te zijn: vooral meisjes/vrouwen. En ik vind het persoonlijk lelijk (te zien wat het is natuurlijk) en ik noem het een rug-gewei.

Omdat het dicht is bij je ruggenwervel, zul je inderdaad wel wat meer pijn hebben dan op andere plaatsen. Maar er zijn nog gevoeliger plaatsen dan dat (binnenkant van je arm doet ook best pijn, heel dicht bij je tepel wordt ook pijnlijker).

Prijs moet je overleggen met een tattoeur. Er zijn er zeer bekende die duurder zijn dan minder gekende, maar daarom niet beter. Meestal vragen die eerder per uur dan per vierkante centimeter.

Ook hoe lang zoiets duurt is inderdaad afhankelijk van grootte en complexiteit.

Voor die tatoeage op mijn rechterborst heb ik vier uur of zo in de zetel gezeten. Zo heel groot is die niet, maar wel best complex. 't Was dan ook wel volledig af na vier uur, maar niet iedereen houdt het vier uur uit om alsmaar op dezelfde plek geprikt te worden. En ik moet erbij zeggen dat die tattoeur waar ik ga, best snel is. (Maar goed.)

Kleuren: zowat alles dat je je kan inbeelden.

Leeftijd: er is op dit moment niks wettelijk geregeld omtrent minimumleeftijd.
Old 24-09-2008, 19:20   #3   link
Prodigy
Böser Weltherrscher

Prodigy's Avatar

Quote:
Originally Posted by DeathKnight View Post
Onderrug: er zijn er zoveel die dat laten doen, maar om eerlijk te zijn: vooral meisjes/vrouwen. En ik vind het persoonlijk lelijk (te zien wat het is natuurlijk) en ik noem het een rug-gewei.
In het Duits is de term Arschgeweih volledig ingeburgerd
Prodigy is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2008, 19:28   #4   link
23alien
23

23alien's Avatar

De prijs zou dus iets van vb €25 euro/h kunnen zijn?
Ivm dat prikken: Is dat dan alsof je paar honderd keer met een naald gestoken wordt?
De plaats is nog niet helemaal uitgemaakt, maar ik zou wss opteren voor onderrug of bovenrug.
Old 24-09-2008, 19:38   #5   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

25 euro per uur rekenen ze enkel als ge het gaat vragen in het bikercafé om de hoek waar de vrouw van de waard het wel op uw lijf gaat zetten met een zelfgemaakt tattoo-machientje dat ze heeft gebaseerd op haar afgedankt naaimachien, en dat alles is te doen in een rommelige achterkeuken waar het ruikt naar frieten en kattenfaeces.

Prikken: ja. Er zit een naald in een machientje. Die gaat alsmaar op en neer (kan tussen vijftig tot 3000 keer per minuut), en die laat telkens een mini-pixel inkt onder uw vel achter.
Old 24-09-2008, 21:00   #6   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Quote:
Originally Posted by DeathKnight View Post
Kleuren: zowat alles dat je je kan inbeelden.
En blijven die goed? Of wordt dat op den duur allemaal vaalgroene huidskleur?
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2008, 21:19   #7   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

onderrug is trampstamp

ik kan mij geen enkel zelfstandige inbeelden die voor 25/u gaat werken
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2008, 22:24   #8   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Quote:
Originally Posted by ran View Post
En blijven die goed? Of wordt dat op den duur allemaal vaalgroene huidskleur?
Sommige kleuren vergaan al wat sneller dan andere. Is blijkbaar ook heel afhankelijk van merk/kwaliteit van de inkt, hoe hard die verdund wordt, diepte van de naald, etc.

Dat vaalgroen waar jij het op hebt is zo eerder typerend voor "zwarte" (blauwgroene) tatoeages die veertig jaar geleden gezet werden. Tegenwoordig is zwart echt zwart (of toch bijna, ook weer te zien welk merk en al), en dat blijft dat vrij lang.
Old 24-09-2008, 23:10   #9   link
rooz
volhardend verontwaardigd

rooz's Avatar

Ik wil ook eentje maar zal nog moeten wachten tot ik paracommando ben
Old 25-09-2008, 17:26   #10   link
Mr.Black
Senior Member

Goede illustratie van wat er mogelijk is van kleuren, hoe het zwart er tegenwoordig uitziet, en op de koop toe een tatoo-tip voor Rooz.
Mr.Black is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2008, 18:57   #11   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Binnekort laat een een tatoe zetten als de tatoeëur mn schets omgezet heeft in een voledig kunstwerk. Gaat van net boven mn elleboog tot aan mn nek. Prijs 400-500 euro. Meeste zaken hebben ook een minimumprijs van om en om de 70 euro voor een tatoe. Ookal is het een kleintje.
Old 26-09-2008, 19:57   #12   link
murda
كنت جوجل ترجمته

murda's Avatar

Als je een tattoo neemt, pak dan ineens een coole die niemand heeft. Doe zo origineel mogelijk! Liefst nadat je op café bent geweest

Old 26-09-2008, 20:00   #13   link
rooz
volhardend verontwaardigd

rooz's Avatar

Ik wil zoiets maar dan een ander tekstje
Old 26-09-2008, 20:08   #14   link
murda
كنت جوجل ترجمته

murda's Avatar

iets in spiegelschrijft ofzo :D
Old 26-09-2008, 20:09   #15   link
Holly Martins
a real pantload

Holly Martins's Avatar

Quote:
Originally Posted by murda View Post
Als je een tattoo neemt, pak dan ineens een coole die niemand heeft. Doe zo origineel mogelijk! Liefst nadat je op café bent geweest

Fuck, heb dat eens op je.
Holly Martins is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2008, 20:10   #16   link
Prodigy
Böser Weltherrscher

Prodigy's Avatar

Of neuk eens met iemand met zo iets op hem. Moet zeer opwindend zijn.

Waarom niet voor de Russian gangsta look gaan:
Prodigy is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2008, 20:32   #17   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Ik wil zoiets maar dan een ander tekstje
Zanger van Skid Row heeft daar ongeveer "Youth gone wild" staan. Dat staat daar dus nog als ge 80 zijt...
Old 01-10-2008, 14:19   #18   link
Ceeke
Jouw maandaggevoel

Ceeke's Avatar

:D

vriendin en kameraad hebben soort van tribal op hun onderrug. Persoonlijk vind ik er niks aan, maar allesinds beter dan een ster op de polsen.
Ceeke is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2008, 14:31   #19   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

Send a message via MSN to Cit
Denk er goed over na, dat staat daar voor de rest van je leven.

Wanneer je naar een tattoeur gaat, probeer dan te weten te komen wat die man/vrouw al heeft gezet. Ik heb er al genoeg gezien die naar een goedkope, nieuwe gingen en dat is echt niet om aan te zien.

Voor de rest...
Indien je volledig zwart neemt, kan je die na x-aantal jaren best eens laten bijkleuren
En ja... dat doet pijn.

pics ! :D
Old 01-10-2008, 14:38   #20   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

http://www.celebritytattoos.org/32-geek-tattoos/
http://www.bmezine.com/tattoo/geek001.html

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules