Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 14-03-2017, 12:30   #25841   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Beter lezen lijkkist.

En ik weet niet waar jij capsules bestelt, maar bij Nespresso zelf ik betaal 35 cent voor Espresso, 39 voor Kazaar ofzo, en 42 voor limited.
Tis al tijd terug dat ik er besteld had en ik dacht dat het die prijzen waren. Kzal int vervolg linken naar de site :-P

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2017, 12:31   #25842   link
Horla
Senior Member

Bij ons heeft die twee jaar op ons terras gestaan zonder een plek achter te laten. Volgens mij zal dit eerder van uw steen afhangen dan van uw zandbak.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2017, 14:57   #25843   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Send a message via ICQ to Pleun
of uwe kleine

@disabled, dan moet je die ook eerst daar gaan registeren voor je die kwijt raakt dacht ik. Indertijd voor mijn auto gecheckt en da's een vrij stevig bedrag, dus niet meteen een optie .
Pleun is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2017, 20:17   #25844   link
beki
Senior Member

Moet paar printplaatjes maken (gewoon connector platen)
Met welke software teken ik dat?
En waar laat ik dat maken? ('t gaat over 2*15 prints ofzo)
beki is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2017, 09:47   #25845   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Eagle is populair en cross-platform. het is echter niet volledig gratis en open source, je kunt niet groter dan 10x10cm gaan met de gratis versie.
KiCad is er ook, nog nooit mee gewerkt.

welke afmeting en hoeveelheden? hoeveel lagen?
Old 21-03-2017, 13:07   #25846   link
beki
Senior Member

Tis gewoon om sensoren te koppelen op dit http://www.ti.com/tool/ek-tm4c1294xl#technicaldocuments
Is dus gewoon een verbinding tussen de headers op de tm4c129 en nieuwe headers op de nieuwe print.
Er moet verbinding komen naar RFID, powersensor (via audiojack), 2 OneWire temp sensoren, LDR.
Eigenlijk moeten er gewoon een paar weerstanden op, 1 condensator, en pluggen(hoe noem je een electronica stopcontact?) zodat ik de sensoren kan koppelen.
Heb eens naar de prijzen gekeken, en denk dat ik het gewoon met draadjes ga doen aan onderkant van gewone print.
Old 21-03-2017, 16:34   #25847   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

ik wil wel zien of ik dat kan etsen voor je. heb alles om te etsen en te boren. met eagle kan ik ook overweg
Old 21-03-2017, 16:40   #25848   link
beki
Senior Member

Zal eens proberen tekening te maken.
Old 27-03-2017, 08:47   #25849   link
Corax
Senior Member

Corax's Avatar

iemand die ervaring heeft met supplementen voor een hond (duitse herder van 12) met vergevorderde artrose? de meesten raden iets aan met glucosamine en chondroïtine, maar er is nogal veel keus en de producten verschillen ook hard in prijs...
Corax is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2017, 09:59   #25850   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

Send a message via MSN to Cit
Ik ben er, sinds verleden week, ook beginnen geven aan onze labrador (10j).

Zal straks eens kijken welke het zijn.
Old 27-03-2017, 13:07   #25851   link
Corax
Senior Member

Corax's Avatar

ideaal, thanks.
Corax is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2017, 13:52   #25852   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Welke hebt ge?
Hoe zittet potter heb je al een deftig espressomasjien FUAARK

“BUILD ‘EM UP, BREAK ‘EM DOWN.” Tornbjörn since 2016

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2017, 14:09   #25853   link
rooz
Gemiddelde JPL-Speler

rooz's Avatar

nee, kben eigenlijk tot de vaststelling gekomen dat ik 80% van mijn nespressocapsules op het werk drink
rooz is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2017, 14:31   #25854   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

k scrub

“BUILD ‘EM UP, BREAK ‘EM DOWN.” Tornbjörn since 2016

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2017, 08:50   #25855   link
matias
Senior Member

matias's Avatar

Ik zoek bedrijven die internet voorzien op festivals voor productiedoeleinden. (webbrowsing, wat IP camera's, backup voor betalingssystemen.)

Van ergens in een gebouw (Stedelijk gebied) naar een site die 500x300meter meet. Op een 10tal punten verspreid over de site internet te voorzien.

:edit: Op die 10 punten gewoon zien dat er ne kabel ligt, de rest doen wij wel.
matias is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2017, 09:14   #25856   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Ik weet dat Infrax, onze netbeheerder in Limburg, dat doet (of deed) voor bepaalde grotere festivals.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2017, 11:31   #25857   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Wat er in dit artikel staat http://www.standaard.be/cnt/dmf20170405_02819960 ?
Posrep voor wie mij helpen kan.
logion is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2017, 13:03   #25858   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:
Originally Posted by logion View Post
Wat er in dit artikel staat http://www.standaard.be/cnt/dmf20170405_02819960 ?
Posrep voor wie mij helpen kan.
Een anonieme brief over de loge, onrust over de stemprocedure, de onsuccesvolle zoektocht naar een vrouwelijke tegenkandidaat. De rectorverkiezing aan de UGent staat onder hoogspanning.
De loge, sterke vrouwen en achterklap
Onrust over geheim van stemming Lees verder onderaan
VAN ONZE REDACTEURS STIJN COOLS

MAARTEN GOETHALS

GENT/BRUSSEL‘De loge zoekt nu vergelding: haar kandidaat moet en zal het worden, het koste wat het wil.’ Zo staat het in een lezersbrief die in de laatste editie van het studentenblad Schamper is gepubliceerd. Afzender: onbekend. Maar de auteur is goed geïnformeerd. Hij viseert Rik Van de Walle.
De decaan van de faculteit Ingenieurswetenschappen en Architectuur wil de nieuwe rector worden van de UGent en maakt een goede kans. Door hem als de kandidaat van de loge af te schilderen, is een sfeertje van schimmigheid ontstaan.
Dat is niet ongebruikelijk bij de rectorverkiezingen op de UGent, blijkt uit de meer dan twintig gesprekken die De Standaard gevoerd heeft in de aanloop naar de eerste stemronde, die loopt van 19 tot 21 april.
‘Door De Paepe in diskrediet te brengen, creëerde Van de Walle vijanden en zijn eigen tegenstand’
Een goedgeplaatste bron
Een ideologisch etiket – vrijzinnige of katholiek – en het bijhorende netwerk spelen tot op vandaag een rol. ‘Niet zozeer bij de jongere professoren en studenten als wel in de hoogste regionen. Niet tijdens het dagelijkse beleid, wel tijdens de campagne’, zegt een voormalige topper.
Tweederdemeerderheid

Bij bepaalde logebroeders bestaat het gevoel dat de universiteit weer aan hen toebehoort, na twaalf jaar een rector met een katholieke stempel –eerst Paul Van Cauwenberghe, dan Anne De Paepe. Van de Walle is daarom de ideale kandidaat. Capabel, razend ambitieus en zelf lid van de loge. Dat laatste bevestigen meerdere bronnen ons. ‘Maar hij is zeker geen scherpslijper’, klinkt het.
Van de Walle loopt er niet mee te koop. Hij bevestigt noch ontkent. ‘Ik vind die vraag irrelevant in de context van verkiezingen. Ik wil me op de inhoud focussen en mensen verbinden.’
‘Onze visies en ambities bleken niet met elkaar overeen te stemmen. Ik heb ook een andere leiderschapsstijl. Ik ga meer voor overleg’
RIK VAN DE WALLE
Kandidaat-rector
Een slimme aanpak: door het gewijzigde verkiezingssysteem van de UGent moet een kandidaat-rector iedereen te vriend houden. De studenten en het ondersteunend personeel hebben meer inspraak gekregen en een tweederdemeerheid is nodig om tot rector gekroond te worden.
Zijn tegenkandidaat is Guido Van Huylenbroeck, academisch directeur Internationalisering. Hij wil evenmin in een ideologisch of levensbeschouwelijk hokje worden geduwd. In zijn geval het katholieke. ‘Ik val niet onder een of andere groep binnen de universiteit. Ik tel overal vrienden’, zegt hij.
Zijn sympathie voor de huidige rector, Anne De Paepe, heeft Van Huylenbroeck nooit onder stoelen of banken gestoken.
Niet polariseren

De ene aangeschreven vrouwelijke hoogleraar na de andere haakte af voor het rectorschap. Ook Eva Brems en Petra De Sutter
In deze verkiezing houdt De Paepe zich op de achtergrond. Maar de manier waarop ze haar mandaat ter beschikking heeft gesteld, roept vragen op. Dat het overlijden van haar man een grote rol heeft gespeeld, staat buiten kijf. Maar ook uit vrees voor een al te bitse campagne, besloot ze de stap niet te zetten.
Nochtans overwoog De Paepe in eerste instantie wel degelijk om voor een tweede termijn te gaan. Niet opnieuw met Freddy Mortier als vicerector, maar met … Rik Van de Walle. De twee spraken elkaar, maar uiteindelijk haakte Van de Walle af.
‘Ik besliste om er zelf voor te gaan’, zegt de kandidaat-rector. ‘Onze visies en ambities bleken niet met elkaar overeen te stemmen. Ik heb ook een andere leiderschapsstijl. Ik ga meer voor overleg.’
De Paepe wilde in eerste instantie wél voor een tweede termijn gaan. Niet opnieuw met Freddy Mortier als vicerector, maar wel met … Rik Van de Walle
Die soloslim viel niet goed bij De Paepe, luidt het in haar omgeving. Zeker omdat in die periode Van de Walle een tweet stuurde waarin hij kritiek gaf op het eindrapport van de commissie grensoverschrijdend gedrag. Ter herinnering: die adviseerde om een-op-eengesprekken in gesloten ruimtes te vermijden na gevallen van seksuele intimidatie aan de universiteit. ‘Door De Paepe in diskrediet te brengen, creëerde Van de Walle vijanden en zijn eigen tegenstand’, zegt een goedgeplaatste bron.
De rector polste nog Herwig Reynaert, de decaan van de faculteit Politieke en Sociale Wetenschappen, als kandidaat-vicerector, maar uiteindelijk besloot ze af te zien van verdere deelname.
‘De niet geheel onmogelijke blamage van een niet-verkiezing wilde ze zichzelf en de UGent besparen’, zegt een lid van de raad van bestuur.
Lastminutekandidatuur

Lang zag het ernaar uit dat Van de Walle als enige zou opkomen. In de coulissen werd er nog gezocht naar een tegenkandidaat, onder meer door een informeel netwerk van sterke vrouwen aan de universiteit. Ook vanuit christendemocratische hoek werden nog verschillende kandidaten gewikt en gewogen.
Het ideale profiel was liefst een bekende vrouw, die sterk communiceert, en bijvoorbeeld de rector van Leuven – de alomtegenwoordige Rik Torfs – van antwoord dient. Maar de ene aangeschreven vrouwelijke hoogleraar na de andere haakte af. Zoals Eva Brems: ‘Ik doe mijn job als onderzoeker veel te graag, en wil mijn kinderen nog zien.’
Ook Petra De Sutter, die gekoppeld werd aan Hendrik Vos als vicerector, kreeg de vraag. ‘Ik zei tegen iedereen: ik voel mij niet geroepen’, zegt De Sutter. ‘Ik wil mijn toekomst in de politiek bij Groen verder uitbouwen.’
Wie zich wel geroepen voelde, was Guido Van Huylenbroeck, al dienden hij en zijn vicerector Sarah De Saeger hun kandidatuur zéér laat in. ‘Er moest in korte tijd een kandidaat gevonden worden die mentaal voorbereid was. Guido heeft zich al eens kandidaat gesteld vier jaar geleden en weet wat er hem te wachten staat’, zegt Brems.
De geruchten

Of het een spannende strijd wordt? De ene noemt het een uitgemaakte zaak: Van de Walle wint met de vingers in de neus. De andere geeft Van Huylenbroeck evengoed een kans. Het hangt ook af van de onderwerpen die gaan spelen tijdens de campagnes en debatten, zoals de inkanteling van de UZ Gent in de universiteit en de hervorming van het academiejaar.
Een poll van Schamper gaf alvast het voordeel aan Van de Walle, maar na een aansluitend debat steeg de appreciatie voor team-Van Huylenbroeck aanzienlijk.
Ondertussen draait de geruchtenmolen overuren. Een van de sappigste roddels is ongetwijfeld de ‘Deus Ex Machina-theorie’. De nieuwe rector moet er in maximaal vijf stemrondes in slagen een tweederdemeerderheid achter zich te krijgen. Als dat niet lukt, begint de procedure opnieuw en mogen nieuwe kandidaten zich melden. Vraag is wie er dan op vinkenslag ligt. Anne De Paepe, zo wordt dan wel eens gefluisterd.
Onrust over geheim van stemming

Op de UGent is er enige onrust ontstaan over het geheim van stemming. Doordat de professoren, de studenten en het ondersteunend personeel kunnen stemmen via hun eigen computer, vrezen ze dat de anonimiteit niet gewaarborgd kan worden. Lees: dat de nieuwe rector zal kunnen raadplegen wie hem al dan niet steunde.
Logistiek Beheerder Jeroen Vanden Berghe (UGent): ‘Er is geen reden tot onrust. Je login van de UGent kan niet gekoppeld worden aan de uitgebrachte stem. Een externe auditor heeft daar op toegezien.’
Morgen krijgt iedere stemgerechtigde een oproepingsmail waarin expliciet staat dat de anonimiteit gewaarborgd wordt. (sco, gom)

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2017, 19:40   #25859   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Als ik via Ebay tweedehands in America iets koop. Moet ik dan ook die import taxes etc betalen zoals bij bestelling uit een officiële winkel daar?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2017, 19:44   #25860   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

AANKOPEN VIA INTERNET
Leverancier van buiten de EU

Indien u goederen bestelt bij een leverancier buiten de Europese Unie, moet u bij levering rechten bij invoer (om. douanerechten), BTW en eventueel accijns betalen. Het feit dat de bestelling gebeurt via het internet of op een andere manier verandert geenszins de invoerprocedure.

Wanneer u zendingen met een te verwaarlozen waarde invoert, kunt u onder bepaalde omstandigheden genieten van een vrijstelling van rechten en belastingen. Dat wil zeggen dat u bij invoer geen douanerechten en BTW moet betalen. Een van de voorwaarden is dat de afzender u de zendingen rechtstreeks uit een derde land toezendt (een geadresseerde in België).

Wat is te verwaarlozen waarde?

De vrijstelling voor zendingen met een te verwaarlozen waarde is zeer beperkt. Onder “zendingen met een te verwaarlozen waarde” verstaat de administratie zendingen die bestaan uit goederen waarvan de intrinsieke waarde per zending niet meer bedraagt dan:
- 22 EUR inzake BTW;
- 150 EUR inzake rechten bij invoer.

Bijgevolg kunnen er zich 3 situaties voordoen:

1. Wanneer de totale intrinsieke waarde van de zending niet meer bedraagt dan 22 euro wordt er in alle gevallen volledige vrijstelling van rechten bij invoer en BTW verleend.

2. Indien de totale waarde van de zending meer bedraagt dan 22 euro maar minder dan 150 euro, wordt de vrijstelling verleend van rechten bij invoer maar dient de BTW te worden betaald op de totale waarde van de zending, onverminderd de eventuele toepassing van andere vrijstellingsbepalingen.

3. Wanneer de waarde van de zending meer bedraagt dan 150 euro dienen de rechten bij invoer en de BTW te worden betaald op de totale waarde van de zending, onverminderd de eventuele toepassing van andere vrijstellingsbepalingen.

ik veronderstel dat tweedehands daar ook onder valt

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules