Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 08-06-2009, 21:20   #21   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Wat valt er aan te raden qua regen kledij? Gewoon een lange broek en zo een frakske of iets anders?
Talos is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2009, 22:18   #22   link
rooz
Gemiddelde JPL-Speler

rooz's Avatar

Welke scheermesjes gebruiken jullie om je benen te scheren?
Ik gebruik de ladyshave van mijn moeder en dat werkt echt heel goed!
Dragen jullie trouwens luiers of pissen jullie gewoon in jullie broekje?
rooz is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2009, 22:20   #23   link
Niels
Chav

Niels's Avatar

Hand in de lucht wie hier zijn benen scheert. Ik alvast niet. Ga nog wat halfnaakte mannen aaien, Rooz
Niels is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2009, 23:09   #24   link
Waze
Banned

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
Wat valt er aan te raden qua regen kledij? Gewoon een lange broek en zo een frakske of iets anders?
Een lange broek in de regen zorgt imo voor extra nattigheid en daarmee gepaard dus ook extra koude. Toch wel twee dingen die je tijdens een regenbui zoveel mogelijk wil beperken. Shimano heeft prima waterdichte koersvestjes (zelfs verkrijgbaar in de Primo-winkels e.d.). Nadeel is wel dat je daarin zweet als een rund.

Quote:
Originally Posted by Rooz
Dragen jullie trouwens luiers of pissen jullie gewoon in jullie broekje?
Bah, man... Zolang je geen wedstrijden rijdt (en dan nog), kan een stopje er toch altijd af. Zo'n grote invloed zal dat wel niet hebben op je 'training' in zijn geheel bekeken.

Stel je voor: na een doordeweeks traingsritje volledig ondergezeikt thuis binnen komen. "Yo, kben thuis. "
Waze is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2009, 06:50   #25   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Normaalgezien geef je zoveel lichaamsvocht af door transpiratie, dat je eigenlijk helemaal niet vaak moet plassen tijdens de rit. Tenzij je echt overmatig veel vocht opneemt en met 78 drinkbussen of een camelback van 5 liter rijdt.

Ivm ketting smeren : ik was mijn ketting wekelijks (of na een vuile rit) af met wasbenzine en een vod+afwasborsteltje, zo is die volledig ontvet en ziet die er weer gloednieuw uit. Idem voor tandwielen. Nadien spuit ik de ketting weer in met teflonspray, ook gekend als PFTE spray (!=siliconenspray). Naar't schijnt blijft daar minder vuil en stof in plakken.

Last edited by Magnum_; 09-06-2009 at 07:16.
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2009, 11:39   #26   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Waar geraak ik zo goedkoop mogelijk aan die sprays/olie om een fiets te kuisen? (mag via internet zijn)
Old 09-06-2009, 13:19   #27   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Ik heb PFTE van bij de makro, rode spuitbus. Het staat daar wel op 2 plaatsen : bij hun fietsgerief, en bij de auto's. Dat van de auto's is natuurlijk goedkoper
Wasbenzine idem, afwasborsteltjes idem (3 euro voor 6 stuks (h) )
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2009, 16:05   #28   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Ik rij met een sportmodel uit de jaren 70 dagelijks 25km stadsverkeer. Deze week alle losse onderdelen eraf halen. Hem lekker strak houden.

Elke dag ben ik wel bijna 5 keer dood.
Old 11-06-2009, 20:05   #29   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Na mijn koersfiets een goede 2 weken te hebben vandaag nog eens kunnen gaan rijden na verschillende dagen wreed slecht weer. 40 kilometer gereden en toch wel afgezien, conditie heeft nog wat werk nodig Maar voel me nu wel voldaan.

*edit*Ha, juist op tijd terug. Het is hier weeral aan het gieten buiten.

Last edited by Talos; 11-06-2009 at 20:17.
Old 11-06-2009, 20:45   #30   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Daarnet op café geweest na het werk, 2 bruine Kasteelbierkes gedronken en dan met een gemiddelde van 32.8 naar huis, vlotjes Hopelijk blijft dit weer aanhouden tot zaterdag.

Wel niet te schatten hoeveel achterlijke chauffeurs er eigenlijk op baan zijn. Vanmorgen moeten stoppen omdat in een eenrichtingsweg (waar je als fietser 2 richtingen mag) een wijf met een Mercedes al klagend aan het inhalen was, omdat er een auto even stil stond langs de kant. Ze schrok wel even toen ze terug gas ging geven en mij voor haar auto zag staan...
En daarnet langs links moeten inhalen op een kruispunt omdat een camionet die mij 50m eerder voorbij was gegaan compleet rechts ging staan om links op te draaien...

Ik vraag mij op zo'n momenten altijd af wat de gevolgen zouden zijn moest ik er eens gewoon pardoes op rijden en "toevallig" ergens pijn hebben...
Old 12-06-2009, 19:46   #31   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

In uw portefeuille dan toch, met twee Kasteelbieren achter de kiezen.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2009, 07:13   #32   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sepulfly View Post
In uw portefeuille dan toch, met twee Kasteelbieren achter de kiezen.
Dat waren twee verschillende keren me dunkt.

Op de moment ne kater van hier tot ginder en veel te muug. Hopelijk straks nog eens paar uur gaan fietsen
Old 13-06-2009, 23:36   #33   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

De eerste was 's morgens. Toen had ik nog niet gedronken. De 2e was wel na die Kasteelbieren, maar dan nog. Plaats laten zodat een fietser (die je net gepasseerd hebt !) kan door rijden zonder in het midden van de baan te moeten rijden, hoe moeilijk kan het zijn?

Vandaag 150km gefietst in de Liiiiiiimburg. Eerste uur gemiddelde van 30 gehaald, daarna wat moeten vertragen of we gingen verzeker niet kunnen finishen (of toch zeker mijn maat niet ) Na 120 km hadden we nog 25 gemiddeld over, wat we daarna nog terug naar 26 gebracht hebben. Blij dat de zon er toch nog door kwam na de middag, al heb ik daar 2 bloedrode billen en armen aan over gehouden en staat mijn zonnebril in mijn gezicht gebrand...
Seingevers daar weren wel de ballen waard. Meer dan de helft stond (of zat!) gewoon op een hoek van het kruispunt en riep naar de aankomende fietsers of er auto's aankwamen of niet.
Old 14-06-2009, 09:09   #34   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Ik heb gisteren 41 kilometer gereden toch al bijna twee kilometer verder dan mijn vorige rit en gemiddelde snelheid was 28 per uur, wat ook al een beetje hoger is We bouwen met stukskes op, volgende keer gaan voor de 50km.
Old 14-06-2009, 09:53   #35   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Eergisteren een 80tal kilometer gereden, door de zwalm streek.
Wou de watermolen route nog eens rijden maar ettelijke keren verkeerd gereden Uiteindelijk in Zottegem te recht gekomen dan maar terug naar Gavere gereden xD
Maar toch een mooie streek
logion is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2009, 11:54   #36   link
spookwoefke
kwartiermeester

ik doe ongeveer 30km per dag van en naar het werk met mijn doodgewone stadsfiets en wielertoeristen zijn de grootste groep mongolen ooit. Precies of reglementen tellen niet voor hen.
spookwoefke is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2009, 22:56   #37   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Ja, allemaal.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2009, 08:03   #38   link
Xcarma
Senior Member

Xcarma's Avatar

Vroeger veel, heel veel gefietst. Nu al 10 jaar niet meer eigenlijk. Ik ben al langer aan het zeggen dat ik dringend nog een keer wat beweging nodig heb en dan gisteren een 40km gedaan. Gestart met de bedoeling de hartslag niet boven de 145 te laten gaan. En dat is voor een groot deel gelukt.

Snel ging het niet, maar dat had ik ook niet verwacht.

Operatie -20k gestart!
Xcarma is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2009, 08:30   #39   link
Kreek
Member

Kreek's Avatar

Gisteren een instap/middenklas koersfietske gaan kopen om in de vakantie wat te rijden
Ik kon kiezen tussen Ridley Compact en Wilier Escape (voor mijn prijsklasse). Het is de Wilier Escape met Campagnolo Veloce en standaard Fulcrum bandjes geworden.. Ken er eigelijk niks van en de verkoper raadde mij dat aan. Hopelijk is dat iets deftig?
Kreek is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2009, 14:42   #40   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by Xcarma View Post
Vroeger veel, heel veel gefietst. Nu al 10 jaar niet meer eigenlijk. Ik ben al langer aan het zeggen dat ik dringend nog een keer wat beweging nodig heb en dan gisteren een 40km gedaan. Gestart met de bedoeling de hartslag niet boven de 145 te laten gaan. En dat is voor een groot deel gelukt.

Snel ging het niet, maar dat had ik ook niet verwacht.

Operatie -20k gestart!
Heeft dat nut van uw hartslag laag te houden? Ik rijd meestal zo snel/vlot als ik kan en zit dan rond de 175bpm
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules