Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 06-03-2014, 08:33   #781   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Ik verkoop 5 TCP packetjes voor 0.0004 BTC PST

no handshakes, 100% puur data transfer

Iets serieuzer: Er zijn een paar voordelen van BTC maar te veel nadelen, ik geloof er niet in. Nu investeren in Bitcoin zie ik ook enkel als je geld verliezen aan amateurs (exchanges) en pompen in een Ponzi scheme.

Last edited by Alex; 06-03-2014 at 08:37.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2014, 09:55   #782   link
BuiZe
Executive

BuiZe's Avatar

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
Is er dan een optie om zelf die blockchain niet te moeten downloaden en synchen heel de tijd? Maar in plaats daarvan kan vertrouwen op een online server, zonder dat ik mijn coins ergens online moet "achterlaten". Ik gebruik Armory op mijn pc.
Electrum kan dit bijvoorbeeld. Die beheert uw eigen private keys (op basis van een seed, en beveiligd met passphrase), maar om te bepalen hoeveel uw balans bedraagt, worden centrale servers geraadpleegd die wel de volledige blockchain kennen, en u enkel de historiek doorsturen van transacties gerelateerd aan uw adressen.

2 posts ver in iets wat een discussie moet voorstellen en ik word al voor idioot uitgemaakt. Door Guns dan nog wel. Tot zover mijn poging, we kunnen terug overschakelen naar prentjes posten.
BuiZe is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2014, 10:12   #783   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Quote:
Originally Posted by BuiZe View Post
2 posts ver in iets wat een discussie moet voorstellen en ik word al voor idioot uitgemaakt. Door Guns dan nog wel. Tot zover mijn poging, we kunnen terug overschakelen naar prentjes posten.
Ik denk dat je daarin overdrijft, namelijk vanwege;

1 - Je negeert de discussie die Guns aanvoert over crypto currency (en de 'waarde' van BTC) en je vergelijkingen (waarde TCP/IP) en beweert dat hij je enkel een idioot noemt en geen discussie wilt aangaan
2 - Je klaagt dat hij je een idioot noemt (een bewering van je persoon) en je refereert dan in eenzelfde adem 'door guns dan nog wel', een bewering van zijn persoon.
Old 06-03-2014, 10:12   #784   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Als ge een serieuze discussie verwachtte volgend uit de stelling "heel het internet draait op TCP => bitcoins zijn waardevol", dan is "idioot" meer dan van toepassing. Als ge dat statement compleet belachelijk vindt, dan nodig ik u met veel plezier uit om mij met zo hard mogelijke bewoordingen met de grond gelijk te maken.

Alleen kunt ge dat niet, dus zegt ge maar van "boehoe ze gebruiken gemene woordjes, en ik deed nog zo mijn best om serieus te discussiëren, nu doe ik niemeer mee zenne "

De "serieuze" argumenten zijn al tienduizend keer gegeven, op veel verschillende plaatsen, door mensen die heel wat meer van economie kennen dan u of ik. Maar ge negeert die allemaal en zevert wat met drogargumenten ("JA ZEG DAT MAAR AAN DE CYPRIOTEN JA", serieus?) onder het mom van een "serieuze" discussie. Bol het jong. Koop nog wat bitcoins. Ik hoop dat ge chance hebt en er enorm veel echt geld mee verdient. Maar ik vrees ervoor.

Persoonlijk zou ik eerder op safe spelen en af en toe eens een Win For Life biljet kopen. Veel minder risico en ge kunt er ook chance mee hebben.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2014, 10:19   #785   link
BuiZe
Executive

BuiZe's Avatar

1 - Je negeert de discussie die Guns aanvoert over crypto currency (en de 'waarde' van BTC) en je vergelijkingen (waarde TCP/IP) en beweert dat hij je enkel een idioot noemt en geen discussie wilt aangaan
> Ik zit op mijn werk, niet echt veel tijd om te argumenteren.

2 - Je klaagt dat hij je een idioot noemt (een bewering van je persoon) en je refereert dan in eenzelfde adem 'door guns dan nog wel', een bewering van zijn persoon.
> Een positieve bewering, in de zin dat ik hem hoog acht en dat niet had verwacht van hem.
BuiZe is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2014, 10:32   #786   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Ahja want ik sta erom gekend dat ik mensen die zich met shoddy argumenten door een discussie hopen te wriemelen, met veel geduld, begrip en vooral liefde aanpak.

Euh wat.
Old 06-03-2014, 10:51   #787   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Eij gasten, gulder zijt coole peten. Begin u eens niet te gedragen zoals het debiele deel van dit kutforum.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2014, 10:55   #788   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Alé 't is goed omdat gij 't zijt Zwoep.
Old 06-03-2014, 11:12   #789   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Sorry Zwoep
Old 06-03-2014, 11:17   #790   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

De discussie is hier vooral tussen iemand die enthousiast is over de technologie, en er terloops ook wat geld aan verdient, en mensen die het enkel kennen door internet-journaille te volgen.

Ben zelf geen van de twee, maar heb toch net iets meer respect voor dat eerste...
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2014, 13:38   #791   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

http://mag.newsweek.com/2014/03/14/b...-nakamoto.html
Old 06-03-2014, 14:38   #792   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Interessant artikel, maar overtreed je als journalist geen hele resem wetten (en ethieke grenzen) als je het adres + foto + privé leven op het internet zwiert, nota bene van een man die duidelijk op privacy gesteld is?
richba5tard is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2014, 14:49   #793   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Ethische grenzen zeker.

Last edited by ecko; 06-03-2014 at 14:55.
ecko is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2014, 15:08   #794   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

nice. Nu kan hij zijn 500 miljoen in bitcoins gebruiken om die journalist kapot te procederen.
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2014, 16:28   #795   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Quote:
Originally Posted by Guns View Post
Ahja want ik sta erom gekend dat ik mensen die zich met shoddy argumenten door een discussie hopen te wriemelen, met veel geduld, begrip en vooral liefde aanpak.

Euh wat.
shut the fuck up loser

sup buize haxor bros 4lyfe
Old 06-03-2014, 17:25   #796   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Het is dan ook niet de bedoeling om alle betaalverkeer van de ganse wereld op zich te nemen, en dat zal ook nooit gebeuren.
Goh ja, jij ziet dat misschien zo. Maar de doelstelling van 99% van het Bitcoin publiek is om heel de economie te vervangen.
Quote:
10 jaar geleden had ik nog geen laptop en ging ik naar de hogeschool met mijn opgeslagen werk op een USB stick van 64 MB. Tegenwoordig loopt elk kind rond met een iPhone van 64 GB. Ik denk niet dat opslagcapaciteit een remmende factor vormt voor bitcoin. Bovendien is het niet nodig om als doorsnee gebruiker een full client te draaien, en al zeker niet op elk van je devices. Als je geen vertrouwen kan stellen in blockchain.info of de electrum servers, draai dan thuis zelf een full client op één PC/laptop of stel die in als electrum server voor je andere devices.
Dus 15GB betekent inderdaad dat het nu al niet bruikbaar is op smartphones en dergelijk. En zonder de volledige client moet je dus vertrouwen op websites die compleet onbetrouwbaar zijn, of met allerlei ingewikkelde procedures afkomen. Met iet of wat normaal gebruik zou de grootte nog exploderen en ook voor gewone pc's onbruikbaar worden. Wie wil er nu een betaalmiddel dat terabytes van uw pc geheugen opeist? De verbeteringen in opslagtechnologie zijn niet van die orde dat ze zoden aan de dijk brengt.
Quote:
Dat is enkel een arbitrair gekozen eenheid en een psychologische grens. Technisch gezien werkt het bitcoin netwerk enkel met satoshi's, en daarvan zijn er 2.1 miljoen miljard. De Italianen zijn er toch ook in geslaagd om van 1936 lire naar één euro te gaan.
"Een pintje, ober!"

"Dat zal dan 0,00313480 Bitcoin, of 313 480 Satoshi zijn, graag."
Quote:
Het netwerk blijft door de block rewards nog voldoende inflationair voor de komende tientallen jaren. Elk block nu om de 10 minuten levert nog steeds +$10.000 op aan de huidige marktwaarde. Ik zou dit probleem pas oplossen als het effectief een probleem wordt, en tegen dan zijn we waarschijnlijk al dood, en heeft bitcoin al een opvolger die technologisch superieur is. Transaction fees gaan bovendien factor 10 naar beneden in de volgende release, en dynamische fees staan op de planning. En "oudere" coins (= x dagen niet verplaatst) kunnen altijd zonder transaction fee over het netwerk verstuurd worden.
Transactie kosten stijgen nu al:

En Bitcoins minen is niet rendabel (tenzij ge een dief zijt zoals Hercules):

Miners gaan dus echt wel in de toekomst nog hogere transactiekosten gaan eisen. Mensen willen echt wel nog nog een beetje geld recupereren uit hun waanzinnige investeringen.
Quote:
De veiligheid van opslag wordt verplaatst naar de eindgebruiker, en die is inderdaad vaak niet in staat om daar verstandig mee om te gaan.
Wat dus één van de vele doodsteken is voor Bitcoin.
Quote:
Onmogelijkheid van chargebacks is een voordeel voor (eerlijke) handelaars. Klanten kunnen nog altijd kiezen hoe ze betalen, er zijn maar weinig handelaars die bitcoin-only werken.
En chargebacks dienen om consumenten te beschermen. Dus het gebrek daaraan is een gigantisch voordeel voor oplichters, hackers en dieven.
Quote:
Een "internet gebaseerd betaalmiddel" is per definitie onveilig ?... net zoals visa, paypal, overschrijvingen internetgebaseerde betaalmiddelen zijn? Dit slaat nergens op.
Toch wel. Internet of elektronisch gebaseerde betaalmiddelen nodigen al vlug uit tot hacken, vermits de drempel daarvoor toch nog iets lager ligt dan letterlijk een persoon of een bank overvallen. Het is in theorie ook perfect mogelijk om banken en zo te hacken. Alleen worden zulke elektronische diefstallen gewoon met een druk op de knop ongedaan gemaakt. Plus geraak je eigenlijk niet weg met het gestolen geld zonder pakweg bij een andere bank aan te kloppen.

Bij Bitcoin ligt dat natuurlijk volledig anders, transacties zijn onomkeerbaar en je beheert zelf uw Bitcoinportefeuille.
Quote:
Een bitcoin transactie is cryptografisch veilig, het is onmogelijk voor een andere partij om een transactie ongedaan te maken, te blokkeren of te wijzigen (adres of bedrag).
"Cryptografisch veilig" is compleet betekenisloos vermits ze gewoon uw Bitcoins vanonder uw neus stelen. Maar ja, ze kunnen inderdaad theoretisch niet direct een valse transactie maken. En toch zijn er al miljoenen Bitcoins gestolen.
Quote:
Zie eerder: de komende +/-20 jaar nog inflationair. Dat niemand het wil gebruiken als betaalmiddel betwijfel ik. De grote massa heeft er zeker geen behoefte aan, maar niet iedereen woont in West-Europa waar het vanzelfsprekend is om een bankrekening te hebben.
Ik bedoel: als het de bedoeling is dat Bitcoin in waarde blijft stijgen t.o.v. echt geld (wat gij wilt/verwacht te gebeuren) dan gaat niemand het als betaalmiddel gebruiken, vermits ze dan geld zouden verliezen.

Voor de rest is de inherente deflatie economisch compleet onwerkbaar, en al in 2021 valt de stijging van de Bitcoin voorraad onder de 2%:

In welke delen van de wereld hebben ze trouwens geen bankrekeningen buiten derdewereldlanden?
Quote:
Ik denk dat die Cyprioot dat vorig jaar ook dacht, "nogal een sjans dat ze mij hier beschermen tegen mijn eigen".
Het is niet omdat een individu er baat bij heeft om zo snel mogelijk zijn geld uit een bank te halen, dat dat voor het collectief goed is. Dat is net het concept van een bank run. Je doet iets dat voor jezelf rationeel is, maar als je de massa beschouwt maakt iedereen de bank collectief kapot.
Quote:
Je moet ze niet gebruiken en wantrouwen in sommige is terecht. www.bitplaats.be als je niet op een exchange wil registreren om te kopen, of localbitcoins als je in-person wil handelen. Een betere regelgeving voor exchanges kan in de toekomst ook verbetering brengen (ik ben niet tegen reglementering, zeker niet als het gaat over bedrijven die per definitie handelen in overheidsgesteunde munteenheden).
Veel geluk om een betrouwbare exchange te vinden. Alleen de voorbije twee weken zijn Mt. Gox en Flexcoin gesloten. Bij Poloniex zijn ze ook met 12,3% van de Bitcoins gaan lopen (alle gebruikers krijgen dan ook een haircut van 12,3%). Bit Stamp zijn e-mail lijst zou ook gehackt zijn. Niemand weet ook wie bijvoorbeeld de eigenaars zijn achter een BTC-e.

Een jaartje geleden was er dan ook een studie die aantoonde dat 45% van alle exchanges faalden.

In-person handelen via Local Bitcoins of Craigslist is ook een absolute ramp. Het brengt allerlei extra risico's met zich mee, de prijzen zijn stukken onder die van de exchanges (als ze al geld bieden), en mensen vragen vaak maar enkele Bitcoins per keer. Dus iets grotere volumes verzetten is onmogelijk. Het gaat natuurlijk ook compleet voorbij aan het elektronisch concept van Bitcoin.

Paar getuigenissen daar over:

Quote:
My friend showed up, the buyer instead insisted on paying the entire amount in Amazon giftcards (50 bucks a card, and had a small plastic shopping bag just filled with gift cards).

I asked him how do we know the gift cards are activated? “Trust me”.

http://buttcoin.org/easy
http://buttcoin.org/easy-like-sunday-morning
http://buttcoin.org/easy-come-easy-go

Quote:
De prijs is inderdaad niet voorspelbaar, maar je kan onmogelijk ontkennen dat de algemene trend in stijgende lijn gaat.
-De prijs van tulpen was in 1637 ook niet voorspelbaar, maar je kon onmogelijk ontkennen dat de algemene trend in stijgende lijn ging.
-De prijs van de South Sea Company was in 1720 ook niet voorspelbaar, maar je kon onmogelijk ontkennen dat de algemene trend in stijgende lijn ging.
-De prijs van Pets.com was in 2000 ook niet voorspelbaar, maar je kon onmogelijk ontkennen dat de algemene trend in stijgende lijn ging.
-De prijs van de huizenmarkt in de V.S. was in 2006 ook niet voorspelbaar, maar je kon onmogelijk ontkennen dat de algemene trend in stijgende lijn ging.
Quote:
De prijs moet ook niet stabiel zijn als puur betaalmiddel, dat door klant vlak voor de aankoop wordt aangeschaft in euro, en vlak na de verkoop door de winkel terug wordt omgezet in bvb dollar.
Dan ben je feitelijk niet écht meer bezig met Bitcoins. En dat draait dan ook rond schimmige bedrijfjes zoals BitPay, waarvan niemand eigenlijk juist weet hoe ze aan hun geld geraken, en hoe lang dat nog gaat blijven duren.
Quote:
Op elke exchange wordt constant bitcoin verkocht. Ik heb al vaak aangekocht en ingecasht (terug naar mijn bankrekening), dit is zeker geen utopie. Aangezien de markt klein is (misschien een half miljoen mensen bezitten bitcoin? ruwe schatting op basis van MtGox userbase) is de liquiditeit inderdaad laag, maar iedereen die wil is in staat om voor miljoenen euros aan bitcoins in te kopen. Miljarden ook. Maar dat zal onvermijdelijk de prijs omhoog drijven.
Maar er worden dus relatief weinig Bitcoins verhandeld op die exchanges. En na het verdwijnen van Mt. Gox lijkt het er zelfs nog op verslechterd. Dat maakt Bitcoin niet onmogelijk om in te investeren, maar dat maakt het nog een stuk riskanter. Niet alleen prijs is belangrijk, maar ook het volume dat wordt verhandeld. En negen op de tien keer kan jij misschien uw Bitcoins aan de gewilde prijs verkopen. De tiende keer kan een klein groepje of één grote vis er voor zorgen dat de prijs keldert. Hoe minder volume, hoe onzekerder dat die prijs de effectieve waarde van Bitcoin vertegenwoordigt.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2014, 17:31   #797   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Old 06-03-2014, 17:42   #798   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by ran View Post
De discussie is hier vooral tussen iemand die enthousiast is over de technologie, en er terloops ook wat geld aan verdient, en mensen die het enkel kennen door internet-journaille te volgen.

Ben zelf geen van de twee, maar heb toch net iets meer respect voor dat eerste...
Feiten zijn feiten he ran.

Het falen van dingen zoals Mt. Gox illustreert veel van de problemen van Bitcoin, en daarvoor moet je er zelf niet in investeren om dat te zien.

In tegendeel. Bij elke speculatieve bubble gaan de believers bij hoog en bij laag beweren dat er massa's geld valt uit te halen. Omdat ze zichzelf dat willen wijsmaken. En ook omdat zo'n zaken net draaien om het inlijven van nieuwe believers die op hun beurt geld in het piramidespel stoppen.

Hecht ook niet te veel belang aan beweringen over de winst die er gemaakt wordt. Vaak spreekt men over virtuele winst. Vaak liegt men uit schaamte. En er is ook sprake van "survivorship bias". Je hoort voornamelijk van de mensen die nog overblijven. De gasten die alles hebben verloren, die druipen af.
Old 06-03-2014, 17:47   #799   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Quote:
"Working on Bitcoin's core code is really scary, actually, because if you wreck something, you can break this huge $8 billion project," says Andresen. "And that's happened. We have broken it in the past."
Verbaast me dat mensen daar in geloven om het als equivalent voor hun geld te gebruiken.

Redelijk eng artikel. Wat ik nog mis is een blueprint van zijn huis en waar Satoshi's harde schijf met bitcoins ligt.

Last edited by Alex; 06-03-2014 at 17:53.
Old 06-03-2014, 18:43   #800   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by richba5tard View Post
Interessant artikel, maar overtreed je als journalist geen hele resem wetten (en ethieke grenzen) als je het adres + foto + privé leven op het internet zwiert, nota bene van een man die duidelijk op privacy gesteld is?
Als ge op uw privacy zijt gesteld dan creëer je best geen speculatieve bubble waar een paar honderden miljoenen dollars in omgaat. Het publiek heeft het recht om te weten wie de man achter het gordijn is.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules